Jotkut kouluttavat kotkia hyökkäämään quadrokopterien kimppuun. Yrittävät estää kuvaamisen ilmasta.
Siilipuolustus.
Riittääkö vaikka 8 kpl 30 cm pitkää piikkiä jotka sojottaa yläviistoon eri suuntiin. Jousikiinnitys ettei lintu saa kaadettua kopteria tönimällä piikkejä. Ehkä piikkien varsista lähtee monia pikkupiikkejä sivuillekin että saadaan tuuheampi piikistö.
Lintu tuskin oppii hyökkäämään alhaalta tai sivulta.
Mitään aktiivista ampuvaa puolustusta ei voi käyttää, ne tulkittaisiin aseiksi.
Miten suojata quadrokopteri petolinnuilta?
8
269
Vastaukset
- vaihda-lajia
Opettele lennättämään leijaa. Se on huomattavasti mielenkiintoisempi harrastus.
- Voimyrkky
Maalaa myrkyllisen saaliseläimen väriseksi. Keltainen, oranssi, punainen.
- Quadrosilppuri
Teräväreunaiset metallipotkurit niin saa kouluttaa sitten taas uuden linnun...
- eplanB
Korppi nappaa kiinni kopterin pohjasta ja käy silppuamassa sillä lennättäjän nakit.
- ssaadsdd
Juu alhaalta ne hyökkää nimeomaa
- Katso_peiliin_ja_mieti
Mieti missä kuvaat ja mitä niin ei tarvitse miettiä tuollaisia, ei noita kopterien torjuntakeinoja turhaan kehitetä. Suomessa tuskin on koulutettuja kotkia tai muita lintuja tuohon tarkoitukseen, käytettävissä on monia muita helpompia, halvempia ja tehokkaampia keinoja tipauttaa asiattomien käyttäjien kopterit.
Jotkut myös ampuvat koptereita haulikoilla. Eli muista tehdä kopteristasi piikkien lisäksi haulinkestävä. Se tietysti vaatii painavaa panssarointia, mutta sitten pitää vaan laittaa isommat akut ja roottorit. Radiohäirintää varten tarvitset suojatun yhteyden. Nämä ovat vähän kalliitta, mutta se kannattaa ottaa sijoituksena.
- sitäeinäemillään
Minä olen kehittänyt häivekopterin. Kiiltävän laadukkaan alumiinifolion avulla laite ei näy ilmassa kenellekkään, foliot täytyy olla vinoina pintoina, tällöin heijastuu ympäristö, esim taivas, ja itse kopteri on visuaalisesti näkymätön. Toimivuus on testattu, ja toimii kaikissa koptereissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379