Onko kukaan muu pohtinut samaa siankorvista?

Ridi

Monet ostavat koirilleen siankorvia nakerreltaviksi.Minäkin ostin yhden kerran niitä koiralleni myös.Mutta sitten kun näin niissä korvissa olevat mustanpuhuvat tatuoinnit,jotka sioille korviin niiden eläessä laitetaan,niin kävikin samantien mielessäni,että enpä taida ostaakaan niitä enää.Sillä tatuointivärithän ovat käsittääkseni myrkyllisiä joten tiedä mitä syöpää tai muuta ikävää niistä voi koiran terveydelle uhkana olla.Joten tuosta asiasta olisi mukava saada kyllä oikein asiantuntijan mielipide kuulla,että miten vakavia terveyshaittoja siitä väristä voisi koiralle syötynä tosiaankin olla?

9

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enostaniitä

      Eihän ne siankorvat muutenkaan ole koiralle hyväksi, tosi rasvaisia ovat.Mielummin jotain raakaa purtavaa, rustoja ja luita koiralle.Tatuointien syönti, ei kuulosta terveelliseltä.

      • Rasva on koiralle nimenomaan hyväksi, mutta muuten ovatkin tosi turhaa kamaa. Ei paljoa töitä hampaille. Ravitsemuksellisesti puhdas liha on paras ja raa'at aidot luut hampaiden kannalta oivin vaihtoehto.


      • rajansakaikellajuu3

        Pikkukoiralle aa nopeasti ylipainoa korvilla, ja liialla rasvalla.


    • Hyvä pointti aloittajalta. Tuskinpa on monelle tosiaan tullut mieleen. Tuskinpa nuot tatuointivärit, joita eläimillä käytetään, on edes yhtä "turvallisia", kuin ihmisten tatskavärit (joita siis vastuulliset kuvittajat käyttää).
      Itse en ole pahemmin noita antanut. Loppui siihen, kun kerran onkin löllöksi menneen oman koirani kurkusta, kun ahneuksissaan oli vetänyt sen melkein kokonaan. Ja kun samoin vielä hoidssa ollut boksu teki samoin. Ja omistaja vielä väitti, että osaa syödä kunnolla...

      Joo, rasva on hyväksi, mutta viimekädessä noiden kuivattujen( varsinkin hyvin rasvapitoisten) rasva ole aina ihan teräkunnossa. Joten välttämättä se(kään)hyöty ei ole kovin suuri.

      Ehkä ei välttämättä harvoin syötynä mitään tee, mutta mistä tietää, jos vaikka enempi popsittuna tekeekin. Ja vaikea sitä kekata myöhemmin on, mistä on tullut sitten.

    • nnjn

      Ainoa huono puoli niissä on hinta.

    • Ridi

      Niin,ja nehän tosiaan ovat aika rasvaisiakin vielä myös.Ja se rasva ei taida olla tosiaankaan sitä kaikkein parhaimmassa muodosssa olevaa rasvaa koiralle myöskään,sillä olen kuullut muutamien tuttujeni kertoneen etteivät heidän koiriensa vatsat ole oikein kestäneet niitä muutenkaan, vaan koiriensa vatsat ovat niistä menneet ihan kuralle myös.Johtuisiko ehkä juuri niistä myrkyllisistä väreistä tai niiden korvien rasvaisuudesta, tai sitten niistä molemmista yhdessä.

      Ja se mitä nimimerkki molossi siitä eläinten tatuointiin käytettävien tatuointivärien turvallisuudesta kirjoitti myös, on sekin hyvin merkittävä asia samoin myös.Joten tiedä tosiaankaan ,että miten myrkyllisiä ja turvallisia ne värit lopulta mahtavat sitten tosiaan ollakaan myös.

      Ja toinen juttu joka mieltäni on vaivannut näissä tämän tapaisissa koirien herkuissa samoin myös koskee se niitä naudan henkitorven paloja,koska niissä olen havainnut olevan hyvin paljon sellaisia suorastaan ihan pikimustiksi palaneita kohtia, joissa varmasti on terveydelle haitallisia karsinogeenejä,joiden on sanottu aiheuttavan syöpää juuri myös.
      Joten paljon on koirien omistajilla kyllä miettimistä, että mitä herkkuja uskaltaa kaikista tarjolla olevista herkuista koiralleen antaa.
      Ne nää koirien namit kun ovat arvattavasti kyllä suuren luokan bisnestä,niinkuin koirien ruoat muutenkin myös,jossa kaikki mahdollinen teurasjätteistä yritetään tietysti hyödyntää ja muuttaa rahaksi ettei mikään menisi vaan hukkaan. Eivätkä niitä valmistavat yritykset varmastikaan niitä tehdessään tule niinkään ajatelleeksi samalla sitä sitten kuitenkaan,että ovatko ne tuotteet aina ihan niin terveellisiä koiralle kuitenkaan.Joten täytyy itse vaan käyttää omia aivojaan ja yrittää olla mahdollisimman tarkkana vaan mitä koiralleen syötäväksi ostaa,että saisi koiransa pysymään terveenä ja hyväkuntoisena mahdollisimman pitkään.

    • nokijahäkäonterveellistä

      Kaikki savustettu on ja grillattu,puhumattakaan paistetusta on valtavan terveellistä.T.malaboromies.

    • jooälkää

      antako mitään ruokaa, siis tehdaskamaa. Itse teette ruoan alusta loppuun ja sitten olette niin väsyneitä, että syötte itse kaupan eineksiä. Kerran katsoin jotakin koiraohjelmaa ja siinä perhe näki hirveän vaivan tehdessään itse muonat kahdelle noutajalleen, koska pelkäsivät niiden sairastuvan syöpään, mihin heidän edellinen koiransa oli menehtynyt. Sitten olivat niin väsyneitä, että itse söivät kaupan einesruokaa.

      • iteteenosanruuasta

        No jos raakajauhelika köntin nappaa jääkaapista, sen sekaan soseuttaa kurkkua, kesäkurpitsaa ja marjoja, mitä nyt sattuu satokautena sopivaa löytymään.Niin ei siinä hetkeä kauempaa mene.Lisäksi voi heittää rustoluun, ja nappulaa meillä onkin aina saatavilla.Pakastelen kasvismössöjä samalla, jos tulee isompia satseja, on sitten myöhemmän varallekkin.Laittelen siis itse osan ruuasta, mutta käytän myös rinnalla napuskaa.Nappulamerkki on tietysti sellainen, jossa ei ole haju, maku,väri, säilöntä tai muuta lisäainesta.Hinta suunnilleen 70€ säkki.
        Noita kasvisose ohjeita, ja että mitä voi sekaan laittaa, löytyy netistä.Tietysti niiden kanssa annetaan kana, sika, nauta lihoja, mitä sattuu olemaan .
        Jokainen tietysti tavallaan, minä näin, ja koira tykkää, ja on hyvässä, eläinlekurinkin kehumassa kunnossa ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      138
      1920
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1173
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      935
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      884
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      809
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      744
    8. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      50
      730
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      730
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe