Tasa arvo ei toteudu ympärileikkauksissa

Järjetön-tasa-arvo

Ulkomaalaisena miehenä olen pitkään ihmetellyt Suomen niin sanottua " tasa- arvoa".
Mielestäni on aivan järjetöntä laittaa Mies ja Nainen samalle viivalle.
Koska Nainen ei ikinä kykene samoihin asioihin kuin mies eikä hänen tarvitsekkaan koska hän on Nainen. Silti Suomalainen yhteiskunta vaatii häneltä samaa kuin mieheltä aivan järjetöntä.
Vaikka olen asunut täällä 23-vuotta en vieläkään käsitä tätä teidän epätasa-arvoista tasa-arvoa.
Annan yhden esimerkin jotta ymmärtäisitte. Minusta on aivan käsittämätöntä että valtio kustantaa poikien ympärileikkauksen mutta tyttöjen ympärileikkaus on laitonta.
Aika järjetöntä toteutuuko tässä mielestänne tasaarvo?

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On tosiaan outoa että lasten sukuelinten silpominen on sallittua uskonnon varjolla.

    • 1Taija

      Onko tuo provo? Ympärileikkaus tehdään Suomessa, jos peniksen esinahka on kiristävän tiukka tai muuten aiheuttaa terveysongelmia. Eihän tytöillä ole tuollaista penistä esinahkoineen. Tyttöjen niinkutsuttu ympärileikkaus on raakuutta ja silpomista.

    • Järjetön-tasa-arvo

      Annoin vain yhden esimerkin epätasa-arvosta. Muslimi uskonnossa puhtaus on tärkeää ja tytön on huomattavasti vaikeampi pysyä puhtaana ilman ympärileikkausta. Suomessa se on kuitenkin laitonta ja näin monet Isät joutuvat kustantamaan leikkauksen kotimaassaan omasta pussistaan. Mielestäni olisi kohtuullista jos valtio ottaisi edes osaa kustannuksiin. Jos kerran täällä pitäisi olla ilmainen terveyden huolto kaikille.
      Ei ole ihme että halutaan poikalapsia koska tytöt ovat vain menoerä Isälle. En ymmärrä sitä miksi Tyttöjen ympärileikkauksen joutuu itse kustantamaan mutta poikien ympärileikkaus on ilmaista. Eikö olisi järkevää että tytötkin voisi leikkauttaa sairaalassa sterileissä oloissa eikä sukulaisten luona epähygieenisissä oloissa ilman puudutusta. Eikö tämä teistäkin olisi inhillisempää ja länsimaisiin arvoihin paremmin sopivaa mitä?

      • isän-pojat-tnhottaa

        Voi sinä saatanapoikanen!mee saatanan SIKA kotimaahas puhumaan PASKAA!teillä saatanoilla on aina ISÄ ISÄ saatanan SIKA missä äidit on?käy kotimaassas ottamassa koko mulukkus pois mitä tommoinen sika ymmärtää mitään sivistysvaltiosta!nyt eletään 2000lukua luulis että teilläpäin herättäis nykyaikaan!MUTTA SE SAATANAN ISÄ!helevettiin täältä allahin porukka!


      • kaikki_maksaa

        Mikään ei ole ilmaista. Tehdään sitten leikkaus mistä syystä tahansa!


    • inhottavia-sikoja

      Lähe helevetin vähäälynen sinne muslimien joukkoon takas!leiki siellä että oot allah!tehän muutenki ootte kaikki muhametteja.Jos viellä 23v jälkeen on tommoiset ajatukset!niin et kuulu tänne vapaaseen maahan SUOMEEN!

    • Järjetön-tasa-arvo

      Olen Suomen kansalainen kuin sinäkin joten ole hiljaa rasisti. Halusin vain selittää tämän niin sanotun tasa-arvoisen yhteiskunnan epätasa-arvon. Tuntuu että tasa-arvo toteutuu teillä vain silloin kun se teille Kristityille sopii. Muiden uskontojen arvot ja opit ja tasa-arvoisen kohtelun voi unohtaa jos kyse on muista kuin Kristityistä.

      • Etkö_kotoudu

        Tytöillä ei ole mitään ongelmaa hygienian kanssa vaikka ei ympärileikatakaan! Täällä ei aleta mitään noin kaistapäistä tekemään! Ja todellakin, terveydenhuolto ei ole ilmaista vaan kustannetaan kerätyillä verorahoilla sekä poliklinikka ym maksuilla! Toivottavasti maksat veroja?


      • Menisitte

        Ymmärrättekö te miten järjetöntä on lähteä silpomaan lasten sukupuolielimiä? Se ei edistä hygieniaa mitenkään, tasasin väliajoin kun käy suihkussa niin se edistää paljon enemmän. Esarin tehtävä on suojata kullin nuppia hankukselta ja lialta. Itseltäni jouduttiin lääketieteellisistä syistä nahkat nylkeä ja joka päivä vituttaa tämä seikka, kun siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Tyttöjen ymäprileikkausta taas ei voi mitenkään perustella, viette naisiltanne mahdollisuuden nauttia seksistä ja altistatte heidät suureen vaaraan kuolla synnytyksessä. Sairasta. Päivittäkää uskontonne 2000-luvulle, sikakaan ei ole saastainen eläin enää, koiriakin voi silittää, uskotte pedofiilin sanaan joka nussi pieniä lapsia. Kuinka sairaita te oikein olette? Miettikääpä itsenne niiden alle 10 vuotiaiden lasten asemaan. Osaatteko te edes asettua toisen asemaan? Muistatteko mitä itse teitte siinä iässä? Ja luulette, että pienet tytöt haluavat, että vanhat ukot raiskaavat heitä. Menkää pois tästä maasta, Suomi on liian sivistynyt maa teidän sairaan uskontonne edustajien asuttavaksi.


    • Onnistuuhalavalla

      Mulla on tuossa käyttämättömänä hyvät puutarha sakset, voin niillä klipsasta 10 eurolla /kikkeli.

    • pois-suomesta

      Hyvä justiin aamulla ajattelin miksei siellä kulttuurissa katkaistä miehiltä(mitä miehiä)nuo lapselliset aivopestyt kusipäät on?minä oon syntynny suomessa sinä oot tullu loiseks!siinä ero!ja oon rasisti en kiellä enkä häpeä!niin kauan oon kun nuo allahin jumalat on täällä1

    • pirriespan

      Minulta piti leikata pirri niin ne leikkasivat sormen

    • Järjetön-tasa-arvo

      Puhtaudella tarkoitan tytön puhtautta tulevan aviomiehen silmissä. Kun ei ole seksi haluja niin silloin ei myöskään petä aviomiestään eikö olekkin lookista mahtuu varmaan länsimaiseenkin ajatusmalliin.
      Ja sika on saastainen eläin vieläkin vaikka sinä sijanlihan ahmia et sitä ymmärräkkään.Ja tyttö on nainen silloin kun Allah päättää antaa kuukautisveren tulla.
      Ja minä en ole loinen vaan olen täysivaltainen kansalaine maksan veroja ja saan äänestää.
      Tulevaisuudessa jo ehkä muutaman vuosikymmenen päästä kun meitä on tarpeeksi koittaa Suomessakin uusi aika. Eikä Allahia tai profeetta muhamedia enää häpäistä rangaistuksetta!

      • inhoan

        Ajatella!voi saatanan!vai pitää silppoa lapset että olis jollekki vanhalle sadistille PUHDAS!!!!!haista piiitkä paska!mee saatanan nussija sinne muhametin luo!TOMMOSIA SAATANOITA SUOMESSA ELÄTETÄÄN!pää eeltä helevettiin koko paska sakki!


      • väärä-uskonto

        Sanoppa vääräuskoinen allahin POIKA!miks oot suomessa?mikä tarkoitus sulla on?ootko unohtannu tämä EI ole muslimien MAA.ONNEKS!hyväksy suomen lait tai lähe uskontoas levittään muslimeille!


      • Järjetön-tasa-arvo
        väärä-uskonto kirjoitti:

        Sanoppa vääräuskoinen allahin POIKA!miks oot suomessa?mikä tarkoitus sulla on?ootko unohtannu tämä EI ole muslimien MAA.ONNEKS!hyväksy suomen lait tai lähe uskontoas levittään muslimeille!

        Asun Suomessa koska minulla on Suomalainen vaimo joka toki on käännynnäinen.
        Ja en tosiaankaan unohda sitä hetkeksikään ettei Suomi ole vielä Muslimimaa.
        Toivon kuitenkin että maahan muutto jatkuu nykyisen kaltaisena ja tänne tulevat muslimit kasvattavat lapsensakin muslimi perinteen mukaisesti. Jos Alah suo saan vielä nähdä päivän jolloin Suomi on aidosti Muslimi maa.


      • Järjetön-tasa-arvo kirjoitti:

        Asun Suomessa koska minulla on Suomalainen vaimo joka toki on käännynnäinen.
        Ja en tosiaankaan unohda sitä hetkeksikään ettei Suomi ole vielä Muslimimaa.
        Toivon kuitenkin että maahan muutto jatkuu nykyisen kaltaisena ja tänne tulevat muslimit kasvattavat lapsensakin muslimi perinteen mukaisesti. Jos Alah suo saan vielä nähdä päivän jolloin Suomi on aidosti Muslimi maa.

        Ooy kyllä varmasti joku trolli..Ei kukaan voi kyllä oikeasti kirjoittaa noin hulluja juttuja.


      • kaikkia-orjaks
        Järjetön-tasa-arvo kirjoitti:

        Asun Suomessa koska minulla on Suomalainen vaimo joka toki on käännynnäinen.
        Ja en tosiaankaan unohda sitä hetkeksikään ettei Suomi ole vielä Muslimimaa.
        Toivon kuitenkin että maahan muutto jatkuu nykyisen kaltaisena ja tänne tulevat muslimit kasvattavat lapsensakin muslimi perinteen mukaisesti. Jos Alah suo saan vielä nähdä päivän jolloin Suomi on aidosti Muslimi maa.

        Vai on vaimo suomesta?oliko akkas tajuissaan kun menitte yhteen?ONKO TAIVAAN TOSI ETTÄ SUOMESSA KASVANNU MENEE muslimin KANS NAIMISIIN!vapaudesta orjaks!ja muslimin kans MAAILMAN vaarallisin uskonlahko!TOIVON SYDÄMESTÄ ETTEI TEILLÄ OLIS LAPSIA!mutta viellä mitä sinä suomalainen oot ajatellu mennessäsi muslimin orjaks.


    • allapuh

      Onko muslimi puhtaampi muslimi vai sika? Kumpikin tietääkseni paskoo ja kusee, mutta sika on siitä viksumpi ettei se tapa ketään. Niin, että on turha sikaa saastaiseksi sanoa.

    • höpö-provo

      Aloitushan on ilmiselvä provo, jolla joku halusi vipinää niihin palstalaisiin, jotka eivät tajua tätä. Kirjoittaja ei oikeasti ole mikään ulkomaalainen.

      • voi-kiesus

        No nyt tiedän tämän parin.HUH


    • Kiree-essari

      Minulta meni ympärileikkaus vituiksi. Menin toimenpiteeseen kireän essarin takia,ja kuitenkin leikkauksessa siihen laitettiinkin lisää ? Nyt on semmonen sukka ettei kellään. Kusitipat viihtyy, ja sissjuustoa on.

      • näin-on-totuus

        sinun olis pitänny mennä muslimien luo siellä onnistuu tommoiset leikkaukset"vaikka paskahyysissä"


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe