Ruukaattako vaihtaa kesäksi kesäsverhot ja talveksi talviverhot? Minulla se urakka ollut tänään. Illat/yöt jo niin pimeät et vaikka on sälekaihtimet tai rullaverhot, tarvii paksumpaa kuosia ikkunoihin, vai kui?
Talviverhot
99
1281
Vastaukset
Talviverhot, kevätverhot, kesäverhot, syysverhot ja jouluverhot. Ei tosin kaikissa huoneissa, vaan ainoastaan keittiössä, olohuoneessa, ruokasalissa ja eteisessä. Makuuhuoneissa ja verannalla samat vuoden ympäri tai korkeintaan vaihto kerran vuodessa.
Sinähän olet ahkera. Mulla jää kyllä nuo kevätverhot väliin. Jouluverhotkin keittiöön pelkästään kun jouluksi olkkariin muuta koristetta. Eteisessä meil ei olekkaan ikkunaa, kuistilla vain valoverhot tarvella.
siilimuori4 kirjoitti:
Sinähän olet ahkera. Mulla jää kyllä nuo kevätverhot väliin. Jouluverhotkin keittiöön pelkästään kun jouluksi olkkariin muuta koristetta. Eteisessä meil ei olekkaan ikkunaa, kuistilla vain valoverhot tarvella.
Hehe, en ole ahkera, mutta tykkään sisustamisesta ja tietyt vuodenajat tuo mieleen tietyt värit.... onneksi tuo pitkä poika lutunen auttaa verhotankojen nostelemisessa alas ja taas paikalleen.
Paloma.se.co kirjoitti:
Hehe, en ole ahkera, mutta tykkään sisustamisesta ja tietyt vuodenajat tuo mieleen tietyt värit.... onneksi tuo pitkä poika lutunen auttaa verhotankojen nostelemisessa alas ja taas paikalleen.
Juu, se onkin vihoviimeistä hommaa kun on sellaiset nipsuttimet joilla verho kiinnitetään ja sitten niiden edessä on vielä sellainen verholauta jonka väli seinään on niin pieni ettei meinaa kädet sopia.
- ent.siivoojaparka
Ve-he-he-he-he .... Verhot?
Minulla on keittiössä jo valmiina jouluverhot.
Ne kesäverhotkin tosin löysin jo pari kuukautta sitten. Kauan niitä etsinkin. Tuossahan ne oli sitten makuuhuoneen tuolilla vaatteitten alla. Vielä silittämättä ja ripustamatta ylös, mutta ensin kai minun pitäisi pestä ikkunat. Missäköhän ne ikkunanpesuvälineeni ovat? Veinkö minä ne kellariin vai vinttiin ... Voi ne olla tuolla sängyn allakin.Ihana,kuulostaa ihan su tyyliseltä :). Tai siltä tyyliltä minkä susta täällä on saanut/annettu.
- Mikämukasiivoojahäh
Siivis on yrittänyt pestä ikkunoitaan viimeiset kaksi vuotta. Onnistumatta.
- ent.siivoojaparka
Mikämukasiivoojahäh kirjoitti:
Siivis on yrittänyt pestä ikkunoitaan viimeiset kaksi vuotta. Onnistumatta.
Johtuu siitä, että olen jo eläkkeellä.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Johtuu siitä, että olen jo eläkkeellä.
Juu ja suutarin lapsella ei suinkaan ole kenkiä.
- KaapillinenVerhoja
Juu, verhoja vaihdellaan useampaan kertaan vuodessa, samoin kuin muutakin sisustusta ja huonekalujen paikkoja, välilä huoneitakin keskenään. Helppoa kun ei ole mitään saleja, ihan tavallisia huoneita vaan.
Juu, mullon just meneillään sisustaa koiranpennulle oma huone kunhan nuorimmainen vie huonekaluja vähemmäksi yhdestä makuuhuoneesta.
Tärkeintähän on et jokaisella on omannäköisensä koti. Itse en tosin kovin usein järjestele huonekalujen paikkoja tai varsinkaan huoneita. Kun saan jonkun mieluisaksi, muutokset jää lähinnä pienen sisustuksen varaan.- ent.siivoojaparka
siilimuori4 kirjoitti:
Juu, mullon just meneillään sisustaa koiranpennulle oma huone kunhan nuorimmainen vie huonekaluja vähemmäksi yhdestä makuuhuoneesta.
Tärkeintähän on et jokaisella on omannäköisensä koti. Itse en tosin kovin usein järjestele huonekalujen paikkoja tai varsinkaan huoneita. Kun saan jonkun mieluisaksi, muutokset jää lähinnä pienen sisustuksen varaan.Joko sille on pitsikoristeiset silkkilakanat valmiina?
Ja sellainen sänkyhimmeli? ent.siivoojaparka kirjoitti:
Joko sille on pitsikoristeiset silkkilakanat valmiina?
Ja sellainen sänkyhimmeli?Tottakai :D. Prinsessalle vain parasta.
- ent.siivoojaparka
siilimuori4 kirjoitti:
Tottakai :D. Prinsessalle vain parasta.
Ja pitsireunainen yömyssy, älä unohda.
- 1eero
Eläinsatukirjaa ei voi unohtaa.
Verhot kai vaihdan ikkunapesun jälkeen sellaset kesäiset ensi kesää varten. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ja pitsireunainen yömyssy, älä unohda.
Hyvä kun muistutit, ja tutti :)
1eero kirjoitti:
Eläinsatukirjaa ei voi unohtaa.
Verhot kai vaihdan ikkunapesun jälkeen sellaset kesäiset ensi kesää varten.Tottamooses eläiniltasatukirja pitää olla. Ainaki joku susi ja punahilkka :). Tai kolme pientä porsasta.
Onhan se kiva jos talvellakin on kesäiset verhot kesästä muistuttamassa.- mimmimum-..mi
Koirulista tuli mieleeni kun pentuna totuttelin omaan nukkumapaikkaansa.... laitoin kellon tyynyn alle tikittämään.....ja samoin kun jäi ekakertoja yksin...
mimmimum-..mi kirjoitti:
Koirulista tuli mieleeni kun pentuna totuttelin omaan nukkumapaikkaansa.... laitoin kellon tyynyn alle tikittämään.....ja samoin kun jäi ekakertoja yksin...
Aivan. Jotkut jättävät radion auki.
- kesi.vä
siilimuori4 kirjoitti:
Hyvä kun muistutit, ja tutti :)
Nimikoit tietenkin ruokalappuun koirulin nimen :)
kesi.vä kirjoitti:
Nimikoit tietenkin ruokalappuun koirulin nimen :)
Juu siihen jossa sitten kaksitavuisen nimen alla lukee jotta Mamman Kultu :D.
- mimmimum-..mi
Aikaisemmin... siis nuorempana vaihtelin useinkin verhoja ja ehdottomasti keittiöön aina jouluverhot... nyt vaan joskus omaksi iloksi vaihdan.... kun ei ole paljoa niitä verhoihin katsojiakaan...ei sisällä eikä ulkona.
En ruukaa vaihtaa kuin yhden huoneen verhoja, se jossa parhaimmat ja kauneimmat unet saadaan. Nyt siellä nukutaan heinikossa, mariverhot, joskus ruusujen seassa ja koiranputkikankaastakin ommellut löytyvät ja pitsit ja pellavaakin.
Muissa huoneissa on vakaat ja mieleiset verhot, edes joulu ei muutata kun liinat ja tyynyt ja sen sellaiset tilbehöörit.
Sälekaihtimet on kaikissa ikkunoissa ja kaiken lisäksi ne kaikki katselevat puutarhaan, metsään ja lasin taakke ei jätetä ketään, sisään kutsutaan kaikki jos siellä kurkistelevat. Oravat sun muut..vaan eivät ole tulleet..siili kerran meinasi vaan pelästyi kun niin hihkaisin...ei uskaltanut mokoma sisälle asti.siilimuori4 kirjoitti:
Mörötkinkö :)
Varsinkin möröt ja kohtahan niitä tonttuja alkaa vilistää,
vaan jospa ne ohi menisivät kun
koko vuoden olen vähän äksyillen tallustellut.rosaliiin kirjoitti:
Varsinkin möröt ja kohtahan niitä tonttuja alkaa vilistää,
vaan jospa ne ohi menisivät kun
koko vuoden olen vähän äksyillen tallustellut.Hyi minä pelkään pimeässä väijyviä mölköjä :).
siilimuori4 kirjoitti:
Hyi minä pelkään pimeässä väijyviä mölköjä :).
kerronpas yhden tarinan sulle, tosin tämä on ihan tosi...
Asuin muinoin syvässä savossa mettien keskellä pienessä talossa, oli perhettä ja iloa ja riemua, sitten eräänä kesänä kaikki katosi, elämä otti, jonka oli ensin antanut, elämä vei ne maailmalle, niin kuinelämän piti tapahtuakin. Yksin vain kissa seurana. Yksin minä, joka en huussiinkaan sähkökatkojen aikana uskaltanut ilman seuralaista ja pelkäsin pimeää kuin ruttoa.
Tein niin kuin sinäkin ompelin paksut verhot joka ikkunaan, olin tilkkuilija ja kangaspakkoja riitti, varmistin ettei varmasti edes kuultanut läpi, pitsi tai harsoverho ei tullut kuuloonkaan. Hämärys alkoi ja verhot eteen, sitten kun oli pilkkopimeää vedin verhot pois ja istuin pimeässä ja katselin pimeään ja ihailin revontulia,silloin ali auringonpurkauksia ja minulla ihan omia purkauksiani.
Näin elin kaikista pimeimmän rospuuton, ja jo keväällä en enää pelännytkään pimeää, en edes yksinäistä pimeää. Verhot olivat silloin terapeuttini, en pelkää enää pimeää, tai no ihan joskus, mutta en tarvitse enää verhoja pimeän ja itseni väliin.rosaliiin kirjoitti:
kerronpas yhden tarinan sulle, tosin tämä on ihan tosi...
Asuin muinoin syvässä savossa mettien keskellä pienessä talossa, oli perhettä ja iloa ja riemua, sitten eräänä kesänä kaikki katosi, elämä otti, jonka oli ensin antanut, elämä vei ne maailmalle, niin kuinelämän piti tapahtuakin. Yksin vain kissa seurana. Yksin minä, joka en huussiinkaan sähkökatkojen aikana uskaltanut ilman seuralaista ja pelkäsin pimeää kuin ruttoa.
Tein niin kuin sinäkin ompelin paksut verhot joka ikkunaan, olin tilkkuilija ja kangaspakkoja riitti, varmistin ettei varmasti edes kuultanut läpi, pitsi tai harsoverho ei tullut kuuloonkaan. Hämärys alkoi ja verhot eteen, sitten kun oli pilkkopimeää vedin verhot pois ja istuin pimeässä ja katselin pimeään ja ihailin revontulia,silloin ali auringonpurkauksia ja minulla ihan omia purkauksiani.
Näin elin kaikista pimeimmän rospuuton, ja jo keväällä en enää pelännytkään pimeää, en edes yksinäistä pimeää. Verhot olivat silloin terapeuttini, en pelkää enää pimeää, tai no ihan joskus, mutta en tarvitse enää verhoja pimeän ja itseni väliin.En minäkään sinänsä pimeää pelkää mut sitä mikä sinne pimeän suojaan saattaa kätkeytyä pahat mielessä :).
- kesi.vä
siilimuori4 kirjoitti:
En minäkään sinänsä pimeää pelkää mut sitä mikä sinne pimeän suojaan saattaa kätkeytyä pahat mielessä :).
Se taitaa olla se vilkas mielikuvitus, mulla ainakin, joka laittaa sinne pimeään jonkin epämääräisen. En edes tasan tarkkaan tiedä mikä, mutta sen nimi on uhka.
Muistaakseni Esko Valtaojakin pelkää pimeää :) kesi.vä kirjoitti:
Se taitaa olla se vilkas mielikuvitus, mulla ainakin, joka laittaa sinne pimeään jonkin epämääräisen. En edes tasan tarkkaan tiedä mikä, mutta sen nimi on uhka.
Muistaakseni Esko Valtaojakin pelkää pimeää :)Tuo onkin hyvin sanottu, uhka. Se se on. Kyllähän mielikuvituskin saa aikaan vaikka mitä mutta on niitä oikeastikin ollut ihmisten ikkunoiden takana iltojen pimetessä kaikenlaisia pervoja hiippailemassa.
siilimuori4 kirjoitti:
Tuo onkin hyvin sanottu, uhka. Se se on. Kyllähän mielikuvituskin saa aikaan vaikka mitä mutta on niitä oikeastikin ollut ihmisten ikkunoiden takana iltojen pimetessä kaikenlaisia pervoja hiippailemassa.
Niin ja annas olla jos jokin vähän risahtaa tai rasahtaa tai epämääräinen valo vilahtaa, niin eiköhän vaan se kuvitus kasva ihan uusiin mittoihinsa.
Kerran kattelin kun autoni ympärillä joku taskulampun kanssa hiippaili, tutki ja tarkkaili joka puolelta, mitä lie etsinyt. Totuus oli, että kuu olisiirtynyt ja pihavaahtera oli jäänyt auton ja kuun väliin ja tuuli kovasti, siellä se kummajainen toisenkin hetken autoa tutki kun mielikuvitus taas hutki oikein kunnolla.rosaliiin kirjoitti:
Niin ja annas olla jos jokin vähän risahtaa tai rasahtaa tai epämääräinen valo vilahtaa, niin eiköhän vaan se kuvitus kasva ihan uusiin mittoihinsa.
Kerran kattelin kun autoni ympärillä joku taskulampun kanssa hiippaili, tutki ja tarkkaili joka puolelta, mitä lie etsinyt. Totuus oli, että kuu olisiirtynyt ja pihavaahtera oli jäänyt auton ja kuun väliin ja tuuli kovasti, siellä se kummajainen toisenkin hetken autoa tutki kun mielikuvitus taas hutki oikein kunnolla.Meidän pihassa on hiippaillut ja kottikärryjä siirrellyt semmonen nuori mies, siitä oli poliisitv:ssäkin joku vuosi takaperin.
siilimuori4 kirjoitti:
Meidän pihassa on hiippaillut ja kottikärryjä siirrellyt semmonen nuori mies, siitä oli poliisitv:ssäkin joku vuosi takaperin.
Ihanko totta, mullakin on pihassa kottikärryt, hyvät ja huonot, kun ei vaan tulisi tänne niitä siirtelemään. Tai jos ensin täyttäisi ne huonollia omenilla ja sitten kippaisi ne rotkoon, silloin voisi hyvin tulla, melkein kutsuisin...
rosaliiin kirjoitti:
Ihanko totta, mullakin on pihassa kottikärryt, hyvät ja huonot, kun ei vaan tulisi tänne niitä siirtelemään. Tai jos ensin täyttäisi ne huonollia omenilla ja sitten kippaisi ne rotkoon, silloin voisi hyvin tulla, melkein kutsuisin...
:D. Minusta on ällöä kun tullaan kutsumati minun reviirilleni ja salaa yöllä. Suunnitelmissa onkin laittaa sellaiset lähestymisvalot sekä etupihalle tien puolelle ja takapihalle metsän puolelle.
siilimuori4 kirjoitti:
:D. Minusta on ällöä kun tullaan kutsumati minun reviirilleni ja salaa yöllä. Suunnitelmissa onkin laittaa sellaiset lähestymisvalot sekä etupihalle tien puolelle ja takapihalle metsän puolelle.
Aattes, sitten kun sulla on ne valot, niin yhtenään vilkkuu vuorotellen etupihalla ja takapihalla, kun pupujussit ja hömötintit tai naapurin kissat tai metsän kollit siellä kuhertelevat. Joskus voivat vilkkua kuin ilotulitus olisi.
rosaliiin kirjoitti:
Aattes, sitten kun sulla on ne valot, niin yhtenään vilkkuu vuorotellen etupihalla ja takapihalla, kun pupujussit ja hömötintit tai naapurin kissat tai metsän kollit siellä kuhertelevat. Joskus voivat vilkkua kuin ilotulitus olisi.
Haa, eivät ainakaa tietämäti kuhertele, yllätän ne valoilla :D. Laittaiskos vielä riistakameran?
siilimuori4 kirjoitti:
Haa, eivät ainakaa tietämäti kuhertele, yllätän ne valoilla :D. Laittaiskos vielä riistakameran?
Ihan melkein suosittelen sitä riistakameraa, niitä on nyt niin edullisiakin versioita. Niin, ja sitten voisi takapihasi päästä vaikka luonto-tv ohjelmaan, tai vaikka hauskoihin kotivideoihin, takapihasi romanttisilla kuhertelufilmeillä. Se kamera kolmen sekunnin välein kuvan nappaa, ehkä voi säätää vikkelämminkin napsimaan.
Hauskoissa kotivideoissa olisikin sitten hauskaa nähdä sen hiippailevan mörön pelästynyt ilme... kun valo syttyy... ja mitä sitten tapahtuu...rosaliiin kirjoitti:
Ihan melkein suosittelen sitä riistakameraa, niitä on nyt niin edullisiakin versioita. Niin, ja sitten voisi takapihasi päästä vaikka luonto-tv ohjelmaan, tai vaikka hauskoihin kotivideoihin, takapihasi romanttisilla kuhertelufilmeillä. Se kamera kolmen sekunnin välein kuvan nappaa, ehkä voi säätää vikkelämminkin napsimaan.
Hauskoissa kotivideoissa olisikin sitten hauskaa nähdä sen hiippailevan mörön pelästynyt ilme... kun valo syttyy... ja mitä sitten tapahtuu...Juu, laitanpa harkintaan riistakamerankin :). Tiedä mitä siellä pimeänä aikana vehdataan ihan mun tietämättä :D.
- Pois.turhamaisuus
Eikö riitä tieto, että tuleva arkku on verhoiltu? Vielä ehtisi vaikuttaa sen sisustamiseen. Enää tässä iässä kukaan panosta verhoihin. Turhuutta. Vain oleellinen, elämä, on tärkeää, jos sekään.
- kesi.vä
Vaihdoin viimeisen kerran verhot muutama viikko sitten kun möblasin. Ainakin sanoin niin tyttärelleni. Se on niin ikävää hommaa, kun kädet väsyy. En tiedä jaksanko enää niitä pestäkään, jos vaan imuroin ne... tai jotenkin.
- ent.siivoojaparka
Näkyy olevan vähän nykyajan trendiä, ettei verhoja laiteta ollenkaan ikkunoihin.
On minusta silti kodikkaampaa ja lämpöisemmän tuntuista verhojen kanssa.
Joku tiesi kertoa, että ikkunaverhot perustuu taikauskoon. Ne on merkkinä kummituksille, että talossa asutaan, etteivät tule kummittelemaan niinkuin autiotaloihin. - kesi.vä
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Näkyy olevan vähän nykyajan trendiä, ettei verhoja laiteta ollenkaan ikkunoihin.
On minusta silti kodikkaampaa ja lämpöisemmän tuntuista verhojen kanssa.
Joku tiesi kertoa, että ikkunaverhot perustuu taikauskoon. Ne on merkkinä kummituksille, että talossa asutaan, etteivät tule kummittelemaan niinkuin autiotaloihin.Kyllä verhot täytyy olla, muutoin olisi liian kolkkoa. Syksyn pimeillä varsinkin. En koskaan tykästynyt myöskään niin metalli- vai putkihuonekaluiksiko niitä sanottiin. Kolkkoja ovat, tosin kyllä eivät pölise.
- reppuriika
Onneksi minun ikkunat eivät näy kovin useille naapureille ja varmaan sellaisille, jotka eivät toisten verhoista piittaa. Aikoinaan tiptop tätini, joka on hyvin tarkka sisutuksesta ja hänelle merkitsee myös jotain, mitähän ne naapuritkin ajattelevat, muistutteli että verhot pitäisi vaihtaa ainakin kaksi kertaa vuodessa. Minulla on kyllä samat verhot jopa ympäri vuoden. Valitsen sellaiset että ne luottavat aina ja ovat laadukkaat.
Tuollaiset seikat eivät ole niitä tärkeimpiä elämässäni.- ent.siivoojaparka
Melko turhaa aikaa pitää sellaisella ihmisellä olla, joka tarkkailee kuinka usein naapuri vaihtaa verhoja.
Onhan sitä tietysti minullakin nykyisin, mutta ei minkäänlaista hajua minkälaisia verhoja naapureilla on, saatikka sitten kuinka usein niitä vaihdetaan.
En vaihda. Tietty niin kauan kunnes löydän Ne Oikeat, mutta mitä niitä Täydellisiä sitten enää vaihtamaan :)
Nyt olen löytänyt the Verhot. Olkkari on meillä aika "näytillä" melko vilkkaalle tielle päin. Ja hankalaksi tekee sen, että haluan pitää näkymäni ulospäin, mä en tykkää siitä että on pelkät seinät ympärillä ikään kuin.
Ratkaisu oli helppo. Valkoiset valoverhot. Kesällä kun valoisaa ulkona, niiden läpi ei näe sisälle. Ulos kylläkin. Talvella kun laittaa valon tarpeeksi lähelle verhoja, niin eipä taas näe sisälle. Ulos kylläkin. (t. Papukaija)
Mietin kyllä laittaa LEDinauhan ylös katon rajaan verhojen taakse, nyt niiden hinnat ovat tulleet aika paljon alas. Jalkalamppu saa toimia niin kauan kun mietin.
Tähän mun sisustukseen ei käy muutenkaan kuin valkoiset verhot, ikkunoita on aika paljon. Tarkoittaa aika paljon verhoja, joten määrääviksi tulevat.
Nyt vähän harmittaa etten pessyt niitä kesällä. Olisi voinut kuivattaa suoriksi ulkona tuulessa, nyt ei taida kuivua enää. Tai jos aurinko paistaa, ei taida tuulla enää. Inhoan-inhoan-inhoan silittämistä! Toiset taas nauttii. Jos täällä on nauttijoita linjoilla, kertokaa miten saatte itteänne pitämään siitä hommasta? Täällä on innokas kuunteluoppilas. Meinaan, kun sitä kerta pitää tehdä, voisi yhtä hyvin nauttia. Ja jos toiset osaa sen, niin ei kai se mullekaan mahdotonta olis.Niin sellainen jäi mun lyhyestä viestistä vielä sanomatta, että mua ei noin muuten häiritse jos joku sattuisi näkemään ikkunasta sisään. Täällä ollaan aina yhtä säädyllisesti napitettuna. Kattelkoon jos kiinnostaa.
- nizi1
Verhot voi kuivattaa laittamalla ne ikkunaan omalle paikalleen!
nizi1 kirjoitti:
Haa! Kiitos vinkistä!
Pari kertaa vuodessa kyllä silittää, kun ikkunoita ja sitä myötä verhoja ei ole kauhian palijo. Eilen ainaki ois kuivunu vielä ulkona ja näyttää siltä et tässä tietokoneella kun on aikansa istunut alkaa aurinko taas paistaa ja eiku verhot koneeseen ja ulos raikkaaseen tuuleen kuivumaan.
hmp.f kirjoitti:
Niin sellainen jäi mun lyhyestä viestistä vielä sanomatta, että mua ei noin muuten häiritse jos joku sattuisi näkemään ikkunasta sisään. Täällä ollaan aina yhtä säädyllisesti napitettuna. Kattelkoon jos kiinnostaa.
Hyi, mua haittaa, Illalla jos on pimeää ja valot päällä vedän aina sälekaihtimet kiinni kun tuntuu et joku sieltä tuijottaa, joku hiippari tirkistelijä kun niitäkin täällä päin on :). Oltiin sitten vaatetettuina tai ilman.
nizi1 kirjoitti:
Riippunee verhoista. Jos on pesun jälkeen kovin ruttuiset niin enpä tykkää katella ruttupusseja ikkunassa. Mut onhan niitä sellaisia silitysrautoja joilla verhot voi silittää suoraan ikkunaan.
- kesi.vä
Nyt rönsyää, sori siilimuori. Kertokaas mulle sellaiset kuulokkeet jotka ovat hyvät silmälasit päässä. Etteivät paina korvallisilta. Tykkään esim. sauvakävellessä, nyt kun on tulossa ihanat syyssateet, kuunnella musiikkia tms. Nappikuulokkeet menevät mäsäksi ja mun pienistä korvista pullahtavat herkästi ulos.
"kesi.vä"
Ei ole sauvoja enkä turhaa kävele.
Mutta tässä Kuulokkeeni:
Koss PortaPro
Huomaa ohimo-tyynyt.
H.- kesi.vä
siilimuori4 kirjoitti:
Ei haittaa, anna palaa vaan.
Kiitos! Ehkä nyöritän led-valosarjan sauvoihini :)
kesi.vä kirjoitti:
Kiitos! Ehkä nyöritän led-valosarjan sauvoihini :)
Hyvä idea, niitähän on olemassa sellaisia led-pantojakin/heijastimia, hyvin palavat :).
kesi.välle, mulla on sama ongelma, että nappikuulokkeet pullahtaa pihalle. Käytän sangallisia nappikuulokkeita, tähän malliin: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41E0MpDdduL._SL500_AA280_.jpg
Menee hyvin rillien kanssa.
Kun tuossa bingasin, niin bongasin tällaiset
http://www.clasohlson.com/fi/Lasten-kuulokkeet-Zagg-Little-Rockerz-Costume/38-7702
Ai kun söpöt ♥ taidan kirjoittaa pukille.hmp.f kirjoitti:
kesi.välle, mulla on sama ongelma, että nappikuulokkeet pullahtaa pihalle. Käytän sangallisia nappikuulokkeita, tähän malliin: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41E0MpDdduL._SL500_AA280_.jpg
http://www.clasohlson.com/fi/Lasten-kuulokkeet-Zagg-Little-Rockerz-Costume/38-7702
Ai kun söpöt ♥ taidan kirjoittaa pukille.Unohdinpä tietty, mun kuulokkeet maksoi 14,90 paikalliselta ruokakaupalta.
- kesi.vä
hmp.f kirjoitti:
Ai kun söpöt ♥ taidan kirjoittaa pukille.No minä impulsiivisena ihmisenä kävin jo ostamassa. Luotin hunksziin, hän kun vaikuttaa olevan kuulokkeiden suurkäyttäjä, musan määrästä päätellen.
Testasin sauvalenkillä ja hyvin pysyivät. Maksoivat 34 €. Pysähdyin metsälenkillä keräämään suppiloita ja puolukoita, joten kohta on /-.
Noi lastenkuulokkeet ovat söpöt, mutta vaatis pupunkorva-aamutossut :) kesi.vä kirjoitti:
No minä impulsiivisena ihmisenä kävin jo ostamassa. Luotin hunksziin, hän kun vaikuttaa olevan kuulokkeiden suurkäyttäjä, musan määrästä päätellen.
Testasin sauvalenkillä ja hyvin pysyivät. Maksoivat 34 €. Pysähdyin metsälenkillä keräämään suppiloita ja puolukoita, joten kohta on /-.
Noi lastenkuulokkeet ovat söpöt, mutta vaatis pupunkorva-aamutossut :)Tällaiset kuulokkeet mä sitten ostin jotka kuvassa näkyvät. Ihan pätevät.
"kesi.vä"- wow-wow-wow-oooh
Zadira kirjoitti:
Tällaiset kuulokkeet mä sitten ostin jotka kuvassa näkyvät. Ihan pätevät.
"kesi.vä"Sul on kiva nimmari Zadira
https://slm-assets0.secondlife.com/assets/9130724/lightbox/ZADIRA_DREES_PIC.jpg?1390933968 wow-wow-wow-oooh kirjoitti:
Sul on kiva nimmari Zadira
https://slm-assets0.secondlife.com/assets/9130724/lightbox/ZADIRA_DREES_PIC.jpg?1390933968Hmmm... Ei ihan noin hottis, mutta vähän kuitenkin:
http://www.chiliwiki.fi/index.php?title=Zadira
- kesi.vä
hunksz
Kiitos vinkistä! Googlasin oitis ja näyttää hyvältä, eivätkä tuoteselosteen mukaan paina korvia. Hintakaan ei maltaita.
Kiitos vielä asiallisesta vastauksesta :)"kesi.vä"
Kiitos asiallisesta kysymyksestä ja kommentista.
Profiilissa kuulokkeeni.
Kokoon-taitettuina.
H.hunksz kirjoitti:
"kesi.vä"
Profiilissa kuulokkeeni.
Kokoon-taitettuina.
H.Lisään vielä vähän asiaa mahdollisille epä-tietoisille.
-
Ulko-korvani eivät ole muodostaneet hyllyä minkä varaan voin napit ripustaa.
Minä myös vihaan sisään lutattavia myttyjä.
Ne estävät ulkoisen kuulemisen esim. Rallissa ja muussa liikenteessä.
Heille jotka inhoavat pään-yli-kuulokkeita, suosittelen yhtiötä: Sennheiser.
Heillä on hienoja korva-sanka-juttuja.
Niin sisäisiä kuin ulkoisiakin.
-
Kuitenkin minusta on Kossilla parenpi ääni.
H.- kesi.vä
hunksz kirjoitti:
"kesi.vä"
Profiilissa kuulokkeeni.
Kokoon-taitettuina.
H.hunksz
Tulin vaan kertomaan, että nyt mulla on Koss PortaPro -punaiset. Kävin jo testaamassa sauvoen. Eivät valu, eivät paina, eivätkä pulpahtele.
Että kiitti vielä!
(Jos/kun jossain vaiheessa virtaa riittää, niin pistän kuvaa. Niin jos jaksan rekkautua.)
- Heikunkeikku
En, en pruukaa. Oon siitä omituinen tyyppi, että harkitsen yli-yli-yli kauan mimmoset verhot sopii huoneeseen. Tarkkaa touhua. Väri pitää olla justiinsa eikä melekeen. Kun olen löytänyt mieleiset verhot ja tällännyt ne ikkunoihin, niin annan ne olla siinä sitten, melkein tuomiopäivään asti.
Pesen verhot keväällä ja ennen joulua. Pesemisen jälkeen ripustan ne samat taas ikkunaan ja oon tyytyväinen.
Veljeni vaimo on aivan hiton kova vaihtelemaan verhoja. Jotkut ihmiset keräävät kenkiä, jotkut koriste-esineitä tai mitä nyt milloinkin, mutta veljeni vaimo hamstraa verhoja. Hänen mielestään on kivaa vaihdella verhoja.
Että semmosen oudon ihmisen veli ittelleen sai:)Minusta kesä alkaa siitä kun vaihdan kevyemmät verhot ikkunoihin. On siis sesonkitapahtuma. Ja sama syksyllä, verhot viestivät että talvi tulossa ja siihen varaudutaan myös verhoilla :).
- SalliOorela
Nyt on muotia (nuoriso kertoi) verhoton koti. Ikkunoihin asennetaan kaihtimet, jonka säle on normaalia leveämpi, silloin aukaistuina tulee valo kunnolla sisään.
Myös sisustuslehdet puhuu verhottomista kodeista. Itse otin makuuhuoneesta verhot vek, yskiminen loppui siihen paikaan. SalliOorela kirjoitti:
Nyt on muotia (nuoriso kertoi) verhoton koti. Ikkunoihin asennetaan kaihtimet, jonka säle on normaalia leveämpi, silloin aukaistuina tulee valo kunnolla sisään.
Myös sisustuslehdet puhuu verhottomista kodeista. Itse otin makuuhuoneesta verhot vek, yskiminen loppui siihen paikaan.Makuja on monia, sisustuksessakin. Verhot pitää välillä pestä ja tuulettaa ja valita etenki makkariin sellaista vähänpölyäkeräävää kangasta.
- Heikunkeikku
siilimuori4 kirjoitti:
Minusta kesä alkaa siitä kun vaihdan kevyemmät verhot ikkunoihin. On siis sesonkitapahtuma. Ja sama syksyllä, verhot viestivät että talvi tulossa ja siihen varaudutaan myös verhoilla :).
Joo, tiedän tiedän miten monet ajattelevat noista verhoista. En tunne ainuttakaan tyyppiä, joka pitäisi samoja verhoja yhtä pitkään kuin minä. Minähän Sanoin, että oon omituinen.
Mun verhot eivät ole paksuja, valon täytyy kuultaa verhojen läpi. JOS verhot on paksut, niin varmaan sitten onkin paikallaan vaihtaa verhot kesäksi kevyempiin.
Mulla kevät viestii sisuksiin, kun työt loppuu ja alkaa kesäloma. Syksyllä sitten ekan oppilaan tullessa tunnille, niin päänsisus viestii, että jahas jassssoooo nyhän tää talvi sitten alkaa.
Yks esimerkki. Mulla on täällä yläkerrassa Terrakotan väriset verhot. Sillä erolla, että yks verho on vaalea terrakotta ilmettä tuomaan ja ei siinä vielä kaikki. Yksi verho on MUSTA. Jeee, se on se piste iin päälle. Kyseessä leveä huone, johon mahtuu monta verhoa. Musta verho vähän rajaa sisustusta. Päiväpeite ja koristetyynyt ovat mustavalkoiset. Plus joitakin oranssisia väripilkkuja sielä tällä, mutta ei liikaa. Siis älyttömän hyvin sopii kaikki yhteen. Terrakotta on melkein oranssi, ei siis "laimea" väri.
En keksisi mitään väriä, joka passais talviverhoksi. Eli olen pakotettu pitämään nuo samat verhot kesät talvet. - Heikunkeikku
SalliOorela kirjoitti:
Myös sisustuslehdet puhuu verhottomista kodeista. Itse otin makuuhuoneesta verhot vek, yskiminen loppui siihen paikaan.Minulla on ollut ekassa asunnossamme verhoton olohuone. Verhojen sijaan, minulla oli NIIIN paljon kasveja, että ne ympäröivät kauniisti ikkunanreunat. Köynnöskasveja ynnä muita isoja vihreyksiä.
Heikunkeikku kirjoitti:
Joo, tiedän tiedän miten monet ajattelevat noista verhoista. En tunne ainuttakaan tyyppiä, joka pitäisi samoja verhoja yhtä pitkään kuin minä. Minähän Sanoin, että oon omituinen.
Mun verhot eivät ole paksuja, valon täytyy kuultaa verhojen läpi. JOS verhot on paksut, niin varmaan sitten onkin paikallaan vaihtaa verhot kesäksi kevyempiin.
Mulla kevät viestii sisuksiin, kun työt loppuu ja alkaa kesäloma. Syksyllä sitten ekan oppilaan tullessa tunnille, niin päänsisus viestii, että jahas jassssoooo nyhän tää talvi sitten alkaa.
Yks esimerkki. Mulla on täällä yläkerrassa Terrakotan väriset verhot. Sillä erolla, että yks verho on vaalea terrakotta ilmettä tuomaan ja ei siinä vielä kaikki. Yksi verho on MUSTA. Jeee, se on se piste iin päälle. Kyseessä leveä huone, johon mahtuu monta verhoa. Musta verho vähän rajaa sisustusta. Päiväpeite ja koristetyynyt ovat mustavalkoiset. Plus joitakin oranssisia väripilkkuja sielä tällä, mutta ei liikaa. Siis älyttömän hyvin sopii kaikki yhteen. Terrakotta on melkein oranssi, ei siis "laimea" väri.
En keksisi mitään väriä, joka passais talviverhoksi. Eli olen pakotettu pitämään nuo samat verhot kesät talvet.Aivan, kun sinä itse olet tyytyväinen omaan kotiisi sehän riittää. Kyllä minunkin miespuolinen työkaveri kysyi ihmeessään et miksi verhot pitää vaihtaa ja miksi pitää olla erikseen kesä- ja talviverhot :). Eli jokainen tekee niin kuin omaan pirtaan passaa?
Onhan niinkin jos olet sisustanut kaikki natsaamaan yhteen huoneessa, turha alkaa sitä harmoniaa sekoittamaan tekemällä särön vaihtamalla verhot jotka eivät ollenkaa natsaa muuhun sisustukseen.
- kukakeksiny
verhokiskot usein mutkalle vääntyneetki eli huono keksintö on nipsuttimet ja koskot,,
- kesi.vä
Mulla on sellaiset kiskot ja nippusittimet. Irroitan verhot niistä nipsuttimista, kun pesen tai vaihdan. Eikös sitten joku niistä nipsuttimista ole niin jumalattoman jäykkä, melkein pitää tongit olla, että saa väännettyä ne nipsun hampaat auki. Semmoiset verhotangot olis kätsät, joissa isot rinkulanipsut, jotka irroitetaan kokonaan ja laitetaan koukkuihin.
kesi.vä kirjoitti:
Mulla on sellaiset kiskot ja nippusittimet. Irroitan verhot niistä nipsuttimista, kun pesen tai vaihdan. Eikös sitten joku niistä nipsuttimista ole niin jumalattoman jäykkä, melkein pitää tongit olla, että saa väännettyä ne nipsun hampaat auki. Semmoiset verhotangot olis kätsät, joissa isot rinkulanipsut, jotka irroitetaan kokonaan ja laitetaan koukkuihin.
Nuo nipsut varmaan vanhetessaan jäykistyy eli pitäsi vaihtaa uusiin. Jotkuthan tekee sillainkin et ottaa verhot pois nipsuineen. Tosin nipsut pitää sitten poistaa pesun ajaksi. Minä tykkään nykyisin verhotangoista ja suunnitelmissa onkin ottaa pois nuo verholevyt samalla kun katot paneloidaan. Sitten vaihdan kaikkiin huoneisiin verhotangot,
kesi.vä kirjoitti:
"kesi.vä"
Autoilijat, esim. minä, käyttävät silikoni-pohjaista voitelu-ainetta erilaisiin isoihin ja pieniin vaivoihin.
Ostahan siis huoltsikalta pullo, jossa on pilli.
Sillä voi suhauttaa tarkasti kohteeseen.
Kuten ripustin-liittimeen.
Jo vain luistaa ja rullailee.
Eikä kynsi-lakka mene rypylle kahdellakaan yyllä.
Sisä-tiloissa yksi suihke riittää äidiltä tyttärille.
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"kesi.vä"
Autoilijat, esim. minä, käyttävät silikoni-pohjaista voitelu-ainetta erilaisiin isoihin ja pieniin vaivoihin.
H.Hyvä vihje. Erinomainen. Ettet vaan olisi ottanut vihjettä minulta. Muistaakseni olen tuollaisen neuvon joskus antanut.
Olisit keksinyt jotakin omaa:)
Jotain saranaöljyä, pyöränketjuöljyä tai jotain:) "Heikunkeikku"
Pah!
Minä revittelin paljon ennen kun sinä vasta sait aavistuksia laitteistasi.
H.Heikunkeikku kirjoitti:
Hyvä vihje. Erinomainen. Ettet vaan olisi ottanut vihjettä minulta. Muistaakseni olen tuollaisen neuvon joskus antanut.
Jotain saranaöljyä, pyöränketjuöljyä tai jotain:)Piti oikein peukuttaa :D
Tuli mieleen herra huukon lauseesta "Eikä kynsi-lakka mene rypylle kahdellakaan yyllä". Että mihinköhän ne sitten menee... ripille ehkä.- Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
Piti oikein peukuttaa :D
Tuli mieleen herra huukon lauseesta "Eikä kynsi-lakka mene rypylle kahdellakaan yyllä". Että mihinköhän ne sitten menee... ripille ehkä.Kiitos selvennyksestä :) Heh he he heee....
Katsos, kun olin lukenut herra huukon kirjoituksen, niin ihmettelin suuren suuresti, että mitähän hää tarkotti kirjoittaessaan" Eikä kyynsi-lakka mene rypylle kahdellakaan yyllä".
Kynsi rypylle
Kyynsi rypylle.
Mut se olikin Kynsi ryypylle.
Vallan nolo tuntemus on nyt ittelläni menos:) - kesi.vä
hunksz kirjoitti:
"kesi.vä"
H.No mulla on CRC-pullo pillillä. Kerran suihkuttelin naapurin saranat. Narina vaan jatkuu, sillä miehellä, vaimonsa on hiljainen ja nyt jo ovikin.
En mä nyt kyllä CRC:tä kokeile niihin nipsuihin, verhot on kiinni jo, enkä halua rasvata niitä, verhoja. - kesi.vä
Heikunkeikku kirjoitti:
Hyvä vihje. Erinomainen. Ettet vaan olisi ottanut vihjettä minulta. Muistaakseni olen tuollaisen neuvon joskus antanut.
Jotain saranaöljyä, pyöränketjuöljyä tai jotain:)Kiitos vinkistäsi, jonka luin hunkszilta, Heikunkeikku :))
Minä en omista kuulokkeita jos ei puhelimen mukana tulleita oteta lukuun. Lenkillä ulkona kuuntelen mieluiten luonnon ääniä/äänettömyyttä/hiljaisuutta.
Täällä meillä on harvemmin muita luontoääniä kuin liikenne.
Musa voi olla myös personal trainer. Mulla on spotifyssa kansio johon olen kerännyt sauvakävelymusaa, rytmistä saa potkua sekä taka-jalkoihin että etutassuihin. Huomaan, että jos musa jostain syystä loppuu, mun vauhti hiipuu. Sen takia kävelenkin yksin enkä kenenkään muun kanssa, tulee vaan rupateltua eikä keskity kunnolla suoritukseen.hmp.f kirjoitti:
Täällä meillä on harvemmin muita luontoääniä kuin liikenne.
Musa voi olla myös personal trainer. Mulla on spotifyssa kansio johon olen kerännyt sauvakävelymusaa, rytmistä saa potkua sekä taka-jalkoihin että etutassuihin. Huomaan, että jos musa jostain syystä loppuu, mun vauhti hiipuu. Sen takia kävelenkin yksin enkä kenenkään muun kanssa, tulee vaan rupateltua eikä keskity kunnolla suoritukseen.Mulla on aina radio auki autossa ja usein kotonakin. Mutta kun lähden lenkille, se on luonnon ja minun yhteinen juttu. Siis pyrin nauttimaan luonnosta ja musiikki häiritsee sitä.Haistan ja kuuntelen. Lenkit on yleensä semmoisissa paikoissa missä ei kauheasti ole äänekästä liikennettä ja se mikä on ei haittaa. Yksin omissa aatoksissa ilman mitää melua.
siilimuori4 kirjoitti:
Mulla on aina radio auki autossa ja usein kotonakin. Mutta kun lähden lenkille, se on luonnon ja minun yhteinen juttu. Siis pyrin nauttimaan luonnosta ja musiikki häiritsee sitä.Haistan ja kuuntelen. Lenkit on yleensä semmoisissa paikoissa missä ei kauheasti ole äänekästä liikennettä ja se mikä on ei haittaa. Yksin omissa aatoksissa ilman mitää melua.
Musiikki on parhaimmillaan kuulokkeista, autossakin vaikka mitä sivuääniä häiritsemässä :) Teillä on ehkä vähemmän motareita kuin meillä, ja pitää pysyä valppaana kun ei tiedä milloin se poro hyökkää :))
Sulla on etu kun on sellaisia ajatuksia mitkä haluat kuunnella. Mua välillä ressaa vaan omat oravanpyörät, aivot narikkaan aina kun saa.
Onko siilimuorista tullut pupumuori?hmp.f kirjoitti:
Musiikki on parhaimmillaan kuulokkeista, autossakin vaikka mitä sivuääniä häiritsemässä :) Teillä on ehkä vähemmän motareita kuin meillä, ja pitää pysyä valppaana kun ei tiedä milloin se poro hyökkää :))
Sulla on etu kun on sellaisia ajatuksia mitkä haluat kuunnella. Mua välillä ressaa vaan omat oravanpyörät, aivot narikkaan aina kun saa.
Onko siilimuorista tullut pupumuori?Pupuko? :). Jos oikein mielikuvitusta käyttää niin sekin :).
Minua kuulokkeet häiritsee, en osaa pitää niitä. Joksu jos olen jossain konsertissa laitan sellaiset kuulonsuojanapit. Mulla ne oravanpyörät liittyy toisten ihmisten kuuntelemiseen joten silloin kun mahdollista kuuntelen muita kuin ihmisen ouhetta luonnossa.- kesi.vä
hmp.f kirjoitti:
Onko siilimuorista tullut pupumuori?Mulla on kanssa niin, että ajatukset alkavat viemään sauvoessani. Parempi siis musaa tai vaikka jotain radiosta. Fillaroidessa en pidä kuulokkeita, en kuulis ohi suhahtavia jos mahdollisesti malttavat rinkuttaa kellojaan.
- Amazooni
Minulla on aika omalaatuiset verhot. Ensiksi valoverhot. Sitten rihmaverhot.
Keskellä ikkunaa tanko ja leveä pitsiverho, joka sulkee s*amarin naapurit pois silmistäni. Sivuverhot ovat aina niin mieleiset, että pidän niiden alla valkoisia verhoja suojaamassa auringolta polttamasta tai talven kylmältä tuulelta.
Marimekon verhoja tai ihania rantakukkaverhoja ei saa haurastuttaa.
Silti jää alhaalle minulle tirkistysalue, että tietää kuka tulee ja mitä tekee.
Ylhäällä on 1/3 osa ikkunaa, josta näen eri puiden elämää ympäri vuoden.
Nyt on Vaahteran huminaa Viisauden huoneeni edessä - toisesta näkyy Mäntymeren kupariset rungot ja tuuheat kiharat taivaan kuulautta vasten.
Ei tarvii kuin vaihtaa tuolia; voi antaa, mitä sielu hetkessä janoaa.
Makuuhuoneen himmelsängystä katselen Saarnien tanssia ja nukahdan siihen.
Keittiössä tiskatessa seurustelen Sireenien kanssa. Välissa on Lehtikuusia.
Ovi avautuu puutarhaan ja siellä humisee Koivutar Lehmukaisen tuoksussa.
Koska olen herra talossani, niin otin kauneimman vaaleanpunaisen Ruusun pihaltani ja sekoitin sen mukaan itse maalini, niin että Ruusu hävisi seiniin ja lattiaan. Niin, lattia ja kattokin on samaa vaaleanpunaista maalia!
Koivutar ja Lehmus sai hallista ruusunpunaisen raamin, josta ihailen elämää puutarhassani ovi auki keittiössä askaroiden. Eläimet ulkona tyytyväisinä.
Olohuoneessa on asetettu lukutuoli niin, että voin välillä istahtaa ja ihailla elokuvaani puutarhassa seuraten - samalla kun luen jotain.
Suora yhteys talon viimeisestä kulmasta läpi Eednini.
Että elämä voi olla ruusunpunaisen vihertävää :-)Wau, sullahan on luonto sisällä. Meillä olkkarin ikkunoista näkyy takapiha ja näkymä muuttuu vuodenajan mukaan. Ikään kuin elävä taulu. Tykkään.
Vaihdan syksyllä ja keväällä, joskus jouluksi vielä uudelleen ainakin yhteen huoneeseen.
siilimuori4 kirjoitti:
Haittako se jos mattojen väri ei vaihdu, vain verhojen ?
Laitan myös matot samaan sävyyn. Ei se niin tarkkaa ole, on vuosien mittaan kertynyt kaikenvärisiä verhoja ja mattoja.
mielikki.mummo kirjoitti:
Laitan myös matot samaan sävyyn. Ei se niin tarkkaa ole, on vuosien mittaan kertynyt kaikenvärisiä verhoja ja mattoja.
Aivan. Sitä laittaa sen mikä sitten silmään naäyttää kivoimmalta :). Mulla joksus käy niin että kun vaihdan verhot, matot alkaa riidellä verhojen kanssa.
Kyl maar miekii bruukaan vaihtaa. Pesen ikkunat ja laitan talviverhot. En vielä tiedä millaiset tällään näkösälle. Jospa ostan uudenuutukaiset, mustavalkoisen maton jo ostin 😄
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760