Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Maahantuonti yrityksen perustaminen

Maahantuontifirma

Olen perustamassa maahantuonti yritystä eli tuon Virosta ja eu maista esim. Renkaita,kodin irtaimistoa,verhoja jne...

Mitä lupia tarvitaan?
Kun yrityksen nimissä tuon?

Olen alkava yrittäjä jonka intohimoni on tehdä työni paremmin kuin kilpailijat.

Ja toivon muitakin vastauksia kuin kysymyksesi on niin aloittelevan yrittäjän kysymys tyhmä kysymys että ei kannata maahantuonti yritystä perustaa.

Toivon saisin vastauksen perustelujen kera.

7

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihai

      Eli verotuksen ja tullin kannalta ei oo mitää väliä ostatko tuotteet Mikkelistä vai Narvasta.

    • eläkkeelläolevayrittäjä

      Ilmoitat firmasi verovirastoon ja kunnnantoimistiin, niin saat veronumeron ja yrityksesi tulee rekisteröityä. Tavarat tilaat sillä veronumerollasi ja firman nimellä. Voit aloittaa yksityisellä firmalla, mutta jos homma sujuu, muuta firmasi osakeyhtiötä vastaavaksi, niin ei ole yksityinen vastuu joka pennistä, jos joskus tulee konkurssi. Kirjanpito on pidettävä kunnossa, jos osaat, tee se itse, koska sillä tavalla näet paremmin, kuinka firmasi kannattavuus kehittyy. Ja ennenkuin osta tavaroita, tutki markkinat siellä, mihin aiot jäädä, koska ei ehkä ole mukavaa todeta, että ajattelemiasi tuotteita on jo riittämiin alueellasi.

    • Kauppaneuvospaukku

      Kai sää vähäjärkinen ymmärrät ettet sinä voi alkaa kilpailemaan isompias vastaan hinnalla etkä valikoimalla. Sun rahkeet ei kertakaikkiaan riitä!
      Miten tää "parempi tekeminen" höpinä konkretisoituu?

    • tervetuloatodellisuuteen

      Huhuu. Sinulta kysyttiin jotain?

    • Isotfirmat

      Kiitos paljon vastauksista.
      Ajattelin maahantuonti yritystä koska Viro kiehtoo muutenkin ja samalla ku siellä käy muutenkin ni tois samalla renkaita ja kodinirtaimistoa jne... ni sais sillee muutaman satasen kuussa enemmän.ja siitä kasvattas yritystä mut siinä ootte oikeassa isojen yritysten/firmojen kaa on vaikea kilpailla.

    • Kannatusheikko

      Saat aika paljon renkaita tuoda että kannattaa.
      Esim. R15 rengassarja Virossa 200e suomessa 250e. Siitä yrittäjänä maksat vielä verot.
      Saat aika paljon tuoda renkaita että kannattaa.
      Ootko miettinyt ihan loppuun asti?
      Lauttaliput maksaa ja muut kulut päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe