Volvo S90 vs mercedes S-sarja

Aivanomaaluokkansa

Tuossa näin liikenteessä uuden S90 volvon. Oli makea ilmestys. Tuli vaan mieleen että uusi mersun S-sarja kun sattuu vierelle niin saattaa mersu kuskia pikkasen hävettää sillä mersu näyttää auttamattoman vanhalta ja volvo näyttää mersua kalliimmalta vaikka todellisuudessa mersu maksaakin enemmän. Jotain käsittämätöntä on volvo nyt tehnyt tuoden mersun E-sarja kilpailijaksi aivan oman luokkansa auton joka sijoittuu johonkin premium plus luokkaan. Volvo ei tule kilpailemaan enää normaalejen premium autojen kanssa samassa luokassa vaan sen yläpuolella omassa luokassaan.

39

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niimpäniinnn

      Eniten ihmetyttää se miksi kaikilla muilla paitti volovolla on vanhan näköiset näytöt ilman kosketusta vielä ohjaamossa. Ehkä mersut ja muut tuovat sitten aikanaan täysin uuteen E-sarjaan kosketusnäytön myös? Volvolla on se ipadi siinä keskellä vähän kuin teslassa vaikka tosin volvo on sisustassa ja muotoilussa aika paljon teslaakin edellä. Tesla on sisältä halvan näköinen, no jenkithän on aina sekundaa.

      • MikaOjantausHML

        Kerros toinen yhtä suorituskykyinen sarjavalmisteinen samaan hintaan kuuluva sähköauto?


    • Trueblood

      Täytyy kyllä sanoa tähän että Mersussa kyllä on niin paljon taas tekniikka josta muut ottavat mallia ja jota Volvo ei vielä edes tiedä, Volvo on aina kakkonen Mersun rinnalla, näytti Mersu sit vaikka etanalta.

      • Mbss

        Volvon muotoilu ihan ok, mutta hyvä ajotuntuma saadaan vaan takavedolla. Volvo sitkeästi pysyttelee etuvedossa. No, kukin tavallaan.
        Mersuissa on niin innovatiivistä tekniikkaa, ettei siihen Volvon rahkeet riitä, vaikka varmasti ihan hyvä auto onkin.
        Uuteen E-mersuun Volvoa on kuitenkin turha verrata, Volvo on ja pysyy Mersun alapuolella.


      • Siinäseero

        Uuden mersun eeläisen ulkonäkö ei vaan korjaannu ainakaan ennen seuraavaa mallia, siinä ei paljoa tekniikat auta kun auto ei herätä minkäänlaisia positiivisia fiiliksiä. Todella pappamainen ja rumin mersu aikoihin. C-sarja paljon parempi ja myös ässä. E-sarjassa on keula,runko ja perä kuin eri paria eikä ole mitään tyyliä kuten vaikka volvon S90. En tiedä tosin missä tekniikassa mersu on edellä? Löytyykö mersulta 2 litranen 235hv diesel???ai nii ei löydy. Mersun tekniikka on vanhaa eikä kutoskoneet päästöinen ja käyttömaksuineen ole enää tätä päivää. Volvolla tulee muuten S90 408hv 2litranen hybridi neliveto...onko mersulla vastaavaa 2litraista???amg mersuista on turha puhua kun ne ei kuulu tähän keskusteluun normaaliautoista kun maksavat plus 200 tonnia paitsi tyttöjen A ja C.


      • ffaafds5
        Siinäseero kirjoitti:

        Uuden mersun eeläisen ulkonäkö ei vaan korjaannu ainakaan ennen seuraavaa mallia, siinä ei paljoa tekniikat auta kun auto ei herätä minkäänlaisia positiivisia fiiliksiä. Todella pappamainen ja rumin mersu aikoihin. C-sarja paljon parempi ja myös ässä. E-sarjassa on keula,runko ja perä kuin eri paria eikä ole mitään tyyliä kuten vaikka volvon S90. En tiedä tosin missä tekniikassa mersu on edellä? Löytyykö mersulta 2 litranen 235hv diesel???ai nii ei löydy. Mersun tekniikka on vanhaa eikä kutoskoneet päästöinen ja käyttömaksuineen ole enää tätä päivää. Volvolla tulee muuten S90 408hv 2litranen hybridi neliveto...onko mersulla vastaavaa 2litraista???amg mersuista on turha puhua kun ne ei kuulu tähän keskusteluun normaaliautoista kun maksavat plus 200 tonnia paitsi tyttöjen A ja C.

        Eikös se Volvo hävinnyt testissä ihan tavalliselle mersulle ei tarvii olla s malli, sen testin muuten voitti passatti.


      • E220_CDI
        Siinäseero kirjoitti:

        Uuden mersun eeläisen ulkonäkö ei vaan korjaannu ainakaan ennen seuraavaa mallia, siinä ei paljoa tekniikat auta kun auto ei herätä minkäänlaisia positiivisia fiiliksiä. Todella pappamainen ja rumin mersu aikoihin. C-sarja paljon parempi ja myös ässä. E-sarjassa on keula,runko ja perä kuin eri paria eikä ole mitään tyyliä kuten vaikka volvon S90. En tiedä tosin missä tekniikassa mersu on edellä? Löytyykö mersulta 2 litranen 235hv diesel???ai nii ei löydy. Mersun tekniikka on vanhaa eikä kutoskoneet päästöinen ja käyttömaksuineen ole enää tätä päivää. Volvolla tulee muuten S90 408hv 2litranen hybridi neliveto...onko mersulla vastaavaa 2litraista???amg mersuista on turha puhua kun ne ei kuulu tähän keskusteluun normaaliautoista kun maksavat plus 200 tonnia paitsi tyttöjen A ja C.

        Mersuun mahtuu istumaan sisälle, myös takapenkille. S90 ei mahdu. Game over.


    • GEELYVOLVO

      Aika pieniä noi VOLOVO koneet on ja muutenki HONGKONG TUOTTEITA .

      • Siinäseero

        Nykyaikaa on pieni kone ja isot tehot sekä pieni kulutus. Vanhoista romuista vanhalla tekniikalla ei kukaan enää maksa mitään. Maailma menee eteenpäin. 6 ja 8 koneiset autot jäävät liikkeisiin kun ei niitä enää oikeen kukaan halua kontolleen. Liikenteessä 200-250 hevosta riittää hyvin useimmille ja bonuksena 6 litran todellinen kulutus vaikka neliveto.


      • Suoravitonen
        Siinäseero kirjoitti:

        Nykyaikaa on pieni kone ja isot tehot sekä pieni kulutus. Vanhoista romuista vanhalla tekniikalla ei kukaan enää maksa mitään. Maailma menee eteenpäin. 6 ja 8 koneiset autot jäävät liikkeisiin kun ei niitä enää oikeen kukaan halua kontolleen. Liikenteessä 200-250 hevosta riittää hyvin useimmille ja bonuksena 6 litran todellinen kulutus vaikka neliveto.

        En ole näillä uusilla koneilla varustettua autoa ajanut, mutta kyllä se vanha suoran vitosen "kurlaus" kuulostaa mukavalta kun antaa kunnolla kenkää. Sitä jää kaipaamaan, kun nykyinen S80 joskus päivittyy uudemmaksi. Tietenkin on mukavaa, että on tehoa ja vääntöä kohtuullisen pienellä kulutuksella. Mutta aikansa kutakin, eiköhän noiden uusienkin moottoreiden äänimaailmaan totu kun sellaisen saa itselleen hankittua.

        Kyllä tuolla 200 hv:llä pärjää hyvin valtiovarainministerin toivelistalla, eikun korjaan siis poliisin.


      • Onhieboauto

        Joo n.200hv on aika minimi nykyautoissa jos haluaa edetä mukavasti. Mielellään diesel niin kulutus kunnossa ja 400-500nm vääntöä hyvän automaattivaihteiston kanssa helpottaa ajamista. Manuaalivaihteistaautoa en ostaisi vuonna 2016 enkä ilman nahkaverhoilua.


    • Nohardoxsteel

      V 8 S ON PAREMPI KUIN VAJAKKIMOOTOR 5PTYÄ KATKEAA KAMPIAKSELI KUULEMA NÄISÄ VOLOVOIS,KIINAN YUANEISTA TEHTY RAUTA EI KESTÄ.

      • kestääSEvolvokin

        jos laittaa saabin kampiakselin,kestää! ja ainaparempi jos valmetin mutka-akselin löytää.Ja käyttäkää saabin bensaa


      • natisevat

        Mahoton etuveto lotjake, pyörän laakerit on kovilla! Ja automaatti lootat ei ole maailman parhaita?


    • ENSUOSITTELEVOLOVOO

      Niveliä syö kallis ylläpitoa,lentokenttä pitää olla missä kääntää nääs volovo, Mersu
      kääntyy paljon pienemmässä tilassa hiljainen mukava auto.

      • EiNäinVolvo

        Ei vakuuttanut Volvon laatu ainakaan TM:n koeajossa.

        Käämtöympyrä käsittämättömän suuri. Ohjauksessa on myös puutteita ja "ipad" kaatuilee.

        Huomiota testaajissa herätti myös moottorin erittäin karhea ja kova käyntiääni.

        Lisäksi S90 on ulkomitoiltaan lähes millilleen E-mersun kokoinen, mutta 100 kiloa painavampi. Pataraudastako nämä uudet Volvot tehdään?

        Saman tehoisella koneella (190hp) Volvo kiihtyy 0-100km/h sekunnin Mersua hitaammin, mutta kulutus on paljon Mersua suurempi. Volvo ei ole päässyt vieläkään eroon traktorimaisuudestaan. No traktoreissakin on toki pienempi kääntäympyrä, kuin Volvossa.

        Käsittämätöntä on myös, että Volvo käyttää vieläkin vanhanaikaista kosketusnäyttöä, johon joutuu kurottelemaan. Kosketusnäyttöön kertyy myös sormenjälkiä...ei kovin edustava tuollainen iso näyttö täynnä sormenjälkiä.Kai siihen tulee joku rätti mukaan, että saa välillä pyyhkäistä...Mersu ei ole koskaan erehtynyt näihin epäkäytännöllisiin kosketusnäyttöihin vaan käyttää ratissa ja keskikonsolissa olevia nykyaikaisia ja ergonomisia kosketuslevyjä. Mersu on mennyt aina turvallisuus ja ergonomia edellä.


      • Siinäsepieniero

        Nimenomaan tm:ssä kehuttiin volvon S90 todella paljon. S90 on myös paljon hiljaisempi uutta E-sarjaa. Lisäksi volvon näyttöratkaisu on nykyaikainen verrattuna vanhanaikaiseen mersun käyttöjärjestelmään joka on todella hankala käyttää..niin ja sekin on lisävaruseena yli 8 tonnia;) mersun 220d kiihtyi 8,9sek testissä eli samaan kun volvo vaikka oli kevyempi. Mersun uutta E-sarjaa on myös parjattu jo rengasmelusta kun taas volvo ei pidä meteliä edes 20 tuumaisilla renkailla. Mersu on sisätiloiltaan pienempi ja designiltaa vanhahtava. Mersu ei taaskaan saanut luokkaan mitään uutta tuotua. Hinta tosin mersussa on se joka voittaa eli on paljon kalliimpi vaikkei näytä eikä tunnu siltä. Volvon dieselin käyntiääni on auton ulkopuolelle melko kova mutta sisälle ei kuulu mitään, sitä on testeissä ihmetelty ja sitä TM testissäkin tarkoitettiin. D5awd myös hakkaa mersun 2 litrasten dieselten kilvassa 235hv turvin. Kiihtyvyys tässä koneessa on sekunnin mersua parempi ja hintalappu kummassakin n.60 tonnia. Ei pärjää mersu kilpailussa.


      • EiNäinVolvo

        Kannattaa lopettaa ainakin tuo itselleen valehtelu. Kukaan muu näitä sun valheita ei usko, kuin sinä itse.

        TM testissä uusi E-mersu kiihtyi 0-100km/h 7,8 sekunnissa, kun saman tehoisella Volvolla meni 9 sekunttia, joka on käsittämättömän huono tulos. Taitaa nuo Volvon hevosvoimat olla niitä "Kiinan poneja". Ja moottorin ruma käyntiääni..huh huh...ei anna kovin yleellistä ja laadukasta kuvaa. Mielummin valitsen hiljaisesti kehräävän Mersun, kuin rumasti rallattavan traktori-Volvon.

        Mitähän mahdat tarkoittaa Mersun 8-tonnin käyttöjärjestelmällä? Jos tarkoitat Command Onlinea, niin se maksaa lisävarusteena 4000€. Toki tuo on varustepaketin yhteydessä, johon sisältyy muutakin. Jos taas tarkoitat TouchPad kosketuslevyjä, niin ne maksava lisävarusteena alle 300€, mutta kuuluvat myös moneen varustepakettiin, esim tuo Command sisältää ne.

        Tuo Command on muuten todella varmatoiminen järjestelmä, niin kuin Mersun järjestelmät yleensäkkin on. Toista on Volvola, jossa halpis-kosketusnäyttö tilttailee, niin kuin TM testissäkin kävi. Kiva pysähtyä moottoritievarteen boottailemaan järjestelmää ja soittelemaan Volvo-tukeen :D

        Mielummin maksan muutaman tonnin enemmän Mersusta, kuin ajaisin halpis Volvolla.


    • Volvo ei ole tuonut "vagniikan maailmalle" tarpeeksi mainos euroja... Vaikka auto olisi kuinka täydellinen niin se ratkaisee siinä lehdessä.

      • EiNäinVolvo

        No paljon se VW on niitä euroja tuonut? Faktaa tiskiin kun tuollaista väittää.

        Toisekseen tuo ei ollut vertailu vaan koeajo ja Volvo kyllä mainostaa aivan tarpeeksi tuossa lehdesä.

        Et puhuisi mitään Vag-lehdestä jos Volvo kykenisi tekemään autoja, jotka pärjäävät testeissä...Ja ai niin, Volvo S60 taisi voittaa jonkun vertailun...Ei kai sellainen traktori voi mitään voittaa, joten Volvo on lahjonut tuolloin testaajat.


    • Huhhheijjaaa

      S90 59tonnia ja 235hv neliveto. Mersu 59tonnia 220d takaveto 194hv ja volvo paremmin varusteltu. Volvo ottaa aika ison kaulan 2-litraisten nelisylinteristen dieselten kisassa. Mersulla ei ole tarjolla vastaavan tehoista 2litrasta dieseltä samaan hintaluokkaan eikä muutenkaan.

      • EiNäinVolvo

        Haha.. No tuon Volvon 235 heppanen kiihtyy sataseen 7 sekunnissa, eli samaan kuin Mersun 194 heppanen. Mihin nuo Volvon hevoset oikein juoksee, kun noilla tehoilla ei parempaan pysty? Kuintenkin muka 40hv tehokkaampi?....

        Vai olisiko niin, että Volvon painava patarauta kori ja traktorin ilmanvastus vaativat enemmän tehoa?


      • laiskathevoset

        Meni 7,8s testissä eli ei edes siihen 7s vaan lähemmäs 8


      • EiNäinVolvo

        So? Volvo tunnetusti kiihtyy testeissä sekunnin huonommin, kuin mitä tehdas ilmoittaa...

        D4 luvataan 0-100 8,2 sekunttiin, mutta testeissä 9 sekunttia on tiukassa.


    • ETUKARDAAniakselipoiki

      Laatikossa edelleen liikaa luistava momentin muunnin,ei kuormitu vaihdeisto niin paljon vaihdetaan vaan momentteja.JAPANIALAINE EI OSAA TEHDÄ VIELÄ LAATIKKOO. JA NIN PAINAVAKIN VIELÄ. KIINAN GEELYJÄ HAHhaa.

    • E350cdi

      Tuulilasin testissä Mercedes E220d (eli hinnat alkaen moottori) 194 hv turvin meni 0-100 km/h 7,5 sek (7,3 valmistajan lupaama).

      Volvo S90 D4 A 190 hv meni TM testissä 0-100 km/h 9,0 sek eli reilusti huonommin mitä valmistaja lupaa (8,2 s).

      Mersu on myös ajo-ominaisuuksiltaan Volvoa parempi. Sisusta on myös Mersussa erittäin yläluokkainen.

    • volovosaabsamaasarjaa

      Huippua Mercedes ollut aina ,muut köyhällistö ja riisi tautiset vekottimet ei pääse koskaan samaan tasoon turha yrittää kikkailla kiinan rahoilla ja tekniikalla.

    • automotorsport

      Auto Motor & Sport testasi ja Volvo S90 D5 AWD meni 235hv turvin 8,0s 0-100 km/h. E220d on siis hieman ripeämpi,vaikka 40hv tehottomampi.

      • Siinäseero

        E220d ajettu parhaillaan 8,9sek sataseen. Luuletko että mersu menee sen joka luvataan?:) niin ja XC90 volvokin on ajettu 7,9sek tuolla 235hv koneella. Volvot on aina vähän nopeempia todellisuudessa.


      • hitaampihan

        Väärin meneekun vanha 170 hv E220 cdi meni 9,0s. Uusi menee mitatusti 0-100 km/h useassa testissä 7,5 (Tuulilasi) tai 7,8s (TM). Mielikuvituksestasi olet repinyt nuo "tietosi". Katso viimeisin TM ja huomaat että Volvon S90 D4 menee 9,0s kun pitäisi mennä 8,2s valmistajan mukaan.


      • EiNäinVolvo

        Mersun 170 heppanen kiihtyy nopeammin kuin Volvon 190 heppanen ja Mersun 194 heppanen nopeammin kuin Volvon 235 heppanen. :D

        Aika säälittävä on tuo uusi D4, kun 10-vuotta vanha 220cdi menee ohi :D:D

        "Kiinanponeilla" ja Saksan lämminverisillä on iso ero. Merussa on oikeaa voimaa ja Volvoss sitä "muka-voimaa", eli paperihevosia.


    • w222_S-class

      Kyllä tuolla aloittajalla on pahasti asiat sekaisin jos vertaa Volvoa ja S-sarjan Mersua. Itsellä on nyt muutama kuukausi takana S-sarjalaisen omistajana ( 2016 350d ) ja pitää kyllä todeta, että kyseessä on automaailman ikoni joka ei tee itsestään "numeroa". Volvolla on vielä tosi pitkä matka päästä samaan kategoriaan.

    • kfdad

      EI kiinanpaskaa ole järkeä verrata meseen. Vertaa ennemmin Kiaan tai vastaavaan.

    • Onsiinäeroa

      S90 ei sovi verrata E-sarjaan. Vain ja pelkästään S-sarjaan vaikka volvo on kyllä sitäkin hienompi.

      • S-class

        Hyvää jatkoa sinne amikseen. Koita päästä läpi, niin voi olla että saat kivan pikku duunipaikan volvo liikkeen huoltopuolelta.


    • Oneroaon
    • Eimitääleikkiä
      • EiNäinVolvo

        Tai olla myötätuuli ja alamäki :) Tai sitten meni Mersun imussa.

        Volvo tunnetusti liioittelee suorituskykyään, kuten esim TM testi todisti. Paperila nopea, todellisuudessa laista traktori.


      • poletarsVolvo

        Näiden amatöörivideoiden uskottavuus todellisen automallin suorituskyvyn esittelyssä on lähes nolla. Ei mittausdataa,ei metodien esittelyä eikä tarkkoja mittausvälineitä.

        Enemmän uskon automedian tekemiin mittaksiin, jossa kaikki autot testataan samalla tavalla ja autot ovat juuri ne mitä ne ovat tulleet tehtaalta (usein maahantuonninautoja) sekä mittausvälineet tarkkoja esim. Racelogic-kiihtyvyysanturit ja paikannin keskusyksikköineen...

        Näissä mittauksissa Volvo ei ole mennyt valmistajan ilmoittamaan lukemaan vaan usein reilusti alle. Ei päässyt uusi D5 AWD XC90 valmistajan lupaamaan kiihtyvyyteen eikä päässyt viimeisimmässä TM myöskään Volvo S90 D4 vaan jäi sekin paljon valmistajan lupaamasta.

        Suttuisella käsikameralla kuvatussa videossa voi toki mennä nopeusmittaria kuvaten Trabantikin 0-100kmh 5 s.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1502
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1162
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      922
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe