Olin joskus iloinen, naiivi ja nauravainen. Nykyään olen vain ja ainostaan realisti. Elämä silloin iloisena oli hauskempaa, mutta realistina voin tiedostaa kuinka julma maailma on. Realistiksi muuttumisen jälkeen mikään ei ollut kuten ennen, Näen vain ja ainoastaan julmuutta ja raakuutta ympärilläni, sekä suoraa että epäsuoraa. Olen nähnyt tätä jo tarpeeksi. Ja sen takia aion päättää päiväni.
Minä OLIN.
Marga
21464
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
Vastaukset 21
Vanhimmat
Tää on ehkä trolli.. Mutta jos ei niin mäkin oon realisti, ja tiiän et maailma on täynnä paskaa, mut pitäiskö mun antaa sen häiritä itteeni :'D ?
Kyynikko ei ole sama asia, kuin realisti.
realisti ei nää pelkästään negatiivisia asioita. kuten edellinen kommentoija sanoi, kyynikko ei ole sama asia kuin realisti.
Olin joskus kyyninen, yksinäinen ja näköalaton. Nykyään olen vain ja ainoastaan realisti. Elämä silloin surkeana oli näköalatottomampaa, mutta nykyään voin tiedostaa, kuinka paljon mahdollisuuksia maailmassa on.
...
Hei,
pitkittynyt mielialan lasku voi olla oire masennuksesta. Toivon, että keskustelet tunteistasi esimerkiksi koulussa koulukuraattorin tai kouluterveydenhoitajan kanssa. Jos koet, että toimintakykysi on laskenut, voit varata ajan lääkäriltä terveyskeskuksesta.
suomalainen lääkäri ei tunnista edes paisetta vaikka se kasvais sen nenässä. meet lääkärille kertomaan nuo seikat ja kerrot epäileväs että oot masentunu niin löydät ittes pehmustetusta huoneesta ja sulle syötetään kaikenmaailman mömmöjä. eikävä tosiasia mutta näin se o.
Jos kynnys mennä terveyskeskukseen tuntuu jostain syystä korkealta, niin apua on yhtä lähellä kuin lähin puhelin, esimerkiksi täällä http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua.
Toivottavasti löydät jonkun, jolle puhua tuntemuksistasi.
T. NettiSaapas, Katja Kajaanista
niin mäkin olin ja en ole enään ,nyt toivon että koko ihmiskunta tuhoutuu ja joutuin kun näen jokapäivä miten tuohamme maailmamme omalla tyhmyydellämme ja ahneudellamme.
"Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa."
(Adolf Ehrnrooth, jalkaväenkenraali)
Älä valita pimeyttä, vaan sytytä kynttilä!! Saa edes yksi ihminen iloiseksi joka päivä. Katso edes kerran päivässä luontoa, lintuja taivasta. Kärsimykselle ei mitään voi, mutta lähimmäisilleen voi olla ilontuoja...
Totta maailmaa on paska. Ja isoin paskin asia on ihmiset. Mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että niillä pienillä hyvillä asioilla on väliä. Tiedän että välillä tuntuu että haluaisi lopettaa kaiken epäoikeudenmukaisuuden ja nälänhädän jne. mutta siihen oppii että niistä ei harmillisesti pääse eroon. Kun puhun penistä hyvistä asioista nii tarkoitan kaikkea mistä voi saada ees vähän mielihyvää(niin kauan kun ei satuta sillä muita) esim musiikki,pelaaminen,kirjat,kaverit,piirtäminen,harrastukset tai muut intressit. Suosittelen hakemaan apua lääkärin tai terveydenhuoltajan avulla poliklinikalta(nuorten "psygologio avuatusta"). Vaikuttaa vähän noi sun "tunteet" masennuksen oireilta. kannattaa jutella jolle kulle noista tunteista. se auttaa aina
Ennen olit normaali nuori, mutta nykyään olet huomionhaluinen emopaska?
masennus masentaa
paskaaaaaa
Oletko kokenut paljon pettymyksiä? Se tekee ihmisestä helposti pikku hiljaa sellaisen, että ei enää usko mihinkään hyvään. Et ole yksin. Itse olen kamppailut samanlaisten ajatusten kanssa, mutta olen käynyt juttelemassa psykologin kanssa ja se on helpottanut. En suosittele, että jäät murehtimaan asioita yksin. Ystävien/ perhe tuki on myös tärkeää. Itse olen sitä mieltä, että maailma on kyllä tosiaan muuttunut tietyllä tavalla huonompaan suuntaan, ehkä tietyllä tavalla koventunut. Työelämä, ihmissuhteet ym. Itse kuitenkin olen sitä mieltä, että pyrin olemaan kaikesta saamastani epäoikeudenmukaisuudesta huolimatta positiivinen. Katkeruus tukahduttaa elämänilon. Toki negatiivisetkin tunteet kuuluvat joskus elämään. Omalla kohdallani pyrin kuitenkin myös muistamaan sen, että omassa elämässäni löytyy silti myös paljon hyviä asioita, joista voin olla kiitollinen :)
Oletkohan vielä hengissä? En ole varma, joten en kommentoi
Realismi on muutenkin parempi asia kuin tyhmänä oleminen
Lopettakaa,! Olette erilaisia eikä ketään saa haukkua!
Ootko vielä elossa marga? Samapa tuo.
Maailman julmuus on pelkkä mielipidekysymys. Itse aion katsella sivusta kun maailma palaa, enkä välitä muusta kuin siitä, että saan hyvän paikan katsella sitä.
Toki täytyy huomauttaa, ettei se vielä pala, joten täytyy tyytyä realistisuuteen tai kyynisyyteen ja odotella viimeisen näytöksen alkamista.
Mutta miksi ottaa asioita turhan raskaasti? Nauraminen on paljon parempi vaihtoehto kuin päiviensä päättäminen, ja ikävien asioiden sietokykyä voi nostaa nauramalla kaikelle, vähintään sisäisesti..
Antakaa julmuuden mennä ohitsenne, ja jos se kohdistuu teihin, antakaa se takaisin. Kaksinkertaisena.
"Päätin suhtautua muiden vaikeuksiin olankohautuksella."