inhoon hämiksii

hyiii

mun mielestä on karseeta lukita sellasia kämmenen kokosia jättikarvaotuksia terraarion! mitä jos sellanen pääsee vapaaks? ajatuskin inhottaa. Ja eiks ne oo myrkyllisiäkin? mitä jos sellanen puree?? hyyyyyyyyyyyiiiiiiiiiiiiiiiii

11

2637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneli

      Mitä IHMETTÄ teet täällä, jos niin inhottaa???

      Minun mielestäni hämpit ovat aina olleet ihania. Ja nuo iiiisot karvaiset ovat aivan erityisen suloisia.

      Ne ovat huomattavasti vaarattomampia kuin maineensa antaa ymmärtää. Purema (jota on vaikea saada, otukset eivät pure kaikkea liikkuvaa vaan ensisijainen puolustautumiskeino on paeta) ei ole ihmiselle vaarallinen. Voi tehdä kipeää, mutta ei aiheuta pysyvää haittaa vaikka purijana olisi maailman myrkyllisin lintuhämähäkki - ellei myrkylle satu olemaan allerginen, mutta samalla perusteella porkkana on supermyrkky: siihenkin voi kuolla, jos sattuu olemaan väärälle proteiinille herkistynyt.

      Menehän jollekin marsupalstalle kasvamaan ja palaa sitten kun sinulla on jotain järkevää sanottavaa - saahan sitä hämppejä pelätä - sille ei mitään voi, mutta eläimen INHOAMINEN (ja asian kuuluttaminen) tietämättä siitä mitään on aika lapsellista ja stereotypianaisellista. Hävettää puolestasi.

      • pikkuheppa

        Pelkään hämiksiä tosi kovasti, tiedän mistä se johtuu.. Kun olin pieni ni jouduin olee sellasen keltasen ristilukin kaa suljetussa tilassa ja olin tietty kauhuissani... haluaisin päästä kammostani eroon auttakaaa!!


      • jenga

        Paa googleen "brown recluse spider" niin rupee hämppyjen viattomuus katoamaan... onneksemme Suomesta ei näitä Amerikkalaisia kotihämppyjä löydy...


      • jenga
        jenga kirjoitti:

        Paa googleen "brown recluse spider" niin rupee hämppyjen viattomuus katoamaan... onneksemme Suomesta ei näitä Amerikkalaisia kotihämppyjä löydy...

        http://www.highway60.com/mark/brs/bite.asp?Msg=1590

        tossa kuva puremasta ja sen hoidosta. myrkyttynyt iho ja kudos on poistettu...

        jaiks.


      • Anku
        jenga kirjoitti:

        Paa googleen "brown recluse spider" niin rupee hämppyjen viattomuus katoamaan... onneksemme Suomesta ei näitä Amerikkalaisia kotihämppyjä löydy...

        Suomestakin löytyy ruskohämähäkkipopulaatio (Loxoscelis laeta), jonka purema aiheuttaa kuolioita...Populaatio elää helsingin eläinmuseon kellaritiloissa...


      • hui

      • aracnofobistinen

        Olet oikeassa siinä asiassa, että mitään luontokappaletta ei saa Inhota, mutta jonkin asian pelolle ei tosiaan mahda mitään. Minä kärsin tiedostetusta aracnofobiasta ja se on joskus ollut niin paha, etten ole voinut istua luokassa biologian tunnilla jos aiheena on ollut hämähäkit. Olen käynyt psykologilla pelkoni vuoksi. Luulen, että olen pikkuhiljaa parantumassa pelkotilastani ja toivon, että voisin jonain päivänä saada hämähäkin lemmikikseni, sillä ne varmaankin ovat mitä hienoinpia eliöitä maanpäällä.


      • ihanpihalla

      • SilverFox
        aracnofobistinen kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä asiassa, että mitään luontokappaletta ei saa Inhota, mutta jonkin asian pelolle ei tosiaan mahda mitään. Minä kärsin tiedostetusta aracnofobiasta ja se on joskus ollut niin paha, etten ole voinut istua luokassa biologian tunnilla jos aiheena on ollut hämähäkit. Olen käynyt psykologilla pelkoni vuoksi. Luulen, että olen pikkuhiljaa parantumassa pelkotilastani ja toivon, että voisin jonain päivänä saada hämähäkin lemmikikseni, sillä ne varmaankin ovat mitä hienoinpia eliöitä maanpäällä.

        Kerro ihmeessä miten asiaa käsittelit, itse pelkään hämähäkkejä.. eikä ole mukavaa kun hämiksen näkeminen lamauttaa minut täysin :( henki salpautuu ja vähäksi aikaa menee tavallaan sekaisin, ei osaa miettiä vähän aikaa mitään.
        Enkä kaipaa ivailijoita vaan Apua oikeasti, ei ole mukavaa kun pelko estää tekemästä asioita.. kesällä joudun ihan paniikkiin vaikka ruohikossa jossa tiedän olevan hämähäkkejä.


    • man_in_tha_dark

      Sinun pitää katsoa ettei se pääse vapaaksi.
      Niitä on tappavanmyrkyllisiä.
      Jos semmoinen puree niin pitää lähteä näyttämään lääkärille.
      Sen myrkyllä on samanlainen vaikutus kun käärmeelläkin.

    • lintuhämähäkki

      älä pelkää ei ne sua syö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe