Miksi keittiöremontti epäonnistuu

keittiöekspertti

Keittiöremonteista saa lukea paljon, ja harvemmin ihmiset kehuvat omaa remonttiaan keskustelupalstoilla. Se että vain moitteita jaetaan, vääristää hieman todellisuutta, oikeassa elämässä enemmän kuin yhdeksän remonttia kymmenestä vastaa tilaajan odotuksia.

Lähes pääsääntöisesti ongelmat keittiöremonteissa liittyvät rahaan. Jos luemme palautetta ajatuksella, huomaamme että rahaan viittaavia ilmauksia kuten mm. "kallis", "hyvitys", "myöhästymissakko" jne jne esiintyy palautteessa runsaasti.

Keittiö vetoaa tunteisiin, parhaimmillaan se on kodin sydän jossa viihdytään ja josta ollaan ylpeitä. Varakkaampi väki upottaa keittiöön sievoisen summan rahaa, iso hulppea lukaali keskinkertaisella keittiöllä varustettuna tuhoaisi asunnon arvon.

Kukapa meistä ei oikeasti haluaisi kaunista, laadukasta, toimivaa ja hintavaa keittiötä jos joku sen meille kustantaisi? Väitän että kyllä kelpaisi. Ongelma syntyy siitä että me kaikki haluaisimme hulppean keittiön mutta kaikilla ei ole siihen varaa.

Tärkeintä keittiöremontissa olisi budjetti ja hahmottaa oikeasti kuka toimittajista tarjoaa sen hintaluokan keittiöitä. Yleensä päätyminen itselle liian tyyriin keittiöfirman asiakkaaksi johtaa epäonnistumiseen, myyjä todennäköisesti joutuu alimitoitetusta budjetistasi johtuen poistamaan tarjouksestasi ison osan niistä mukavuuksista jotka kyseisessä keittiössä vetävät sinua hunajan lailla puoleensa.

Onneksi nykyään voi tehdä keittiön myös itse, suunnittelusta lähtien. Netistä saa ostettua tykötarpeet joista normaalijärjellä varustettu kaveri saa loihdittua hyvinkin halvan keittiön, ostaa vain kaikki värkit halvinta versiota. Tällainen keittiö ei sovi miljoonalukaaliin, mutta toisaalta arvoisassaan miljöössä se sulautuu taustaan paremmin kuin kallis merkkikeittiö kaikilla mausteilla.

20

1405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonskuna

      Suomi palstalla kannattaakin kehua keittiöremonttia. Tunnin päästä on 10 viestiä kuinka juuri samalta toimittajalta ostetut kalusteet olivat ala arvoisia ja asennuskin meni totaalisesti pieleen. Sellaisia nämä mielenterveyspalstat on.

      • keittiöekspertti

        Luulen että monasti nämä "mielenterveyspotilaat" ovat vain keittiön hankintavaiheessa pettyneitä ihmisiä.

        Oikeastihan keittiö valitaan tunteella, jokaikinen ylellisyyttä korostava yksityiskohta vain vahvistaa sitä tunnetta että tämä on se meidän juttu. Jos asiakas on puodissa jonka tarjoaman unelmakeittiön hinta ei tuota päänvaivaa, kauppa kätellään siinä paikalla.

        Uskon että nämä negatiivisia kommentteja kirjoittelevat ihmiset ovat niitä, jotka kävivät haaveilemassa keittiöremontista liian kalliissa puodissa. Pettymys pitää jotenkin purkaa, vähän kuin se tarinan kettu niistä "happamista pihlajanmarjoista"...


      • Jonskuna

        Itse olen vain yhden keittiökaupan tehnyt kyllä siinä oli yksi suunnittelun lähtökohta hinta minkä verran on rahaa laittaa kalusteisiin. Minulla rahaa keittiöremppaan oli vain rajallisesti. Tiedän Suomi 24 palstoille kirjoitetaan aikansa kuluksi paljon satua millä ei ole todellisuuspohjaa.


      • NickNailer

        No, ainakin minä olen tehnyt monta keittiöremonttia. Jostain syystä olen useimmiten päätynyt duunaamaan Ikean keittiöistä omaa designia. Kodinkoneita en Ikeasta osta lainkaan.

        Pidemänpäälle perinteiset ratkaisut ovat toimivampia kuin uudet viritykset. Esimerkiksi kokopuutaso oli pettymys, koska siihen tuli omassa käytössäkin vesijälkiä runsaasta öljyämisestä huolimatta.

        Kokopuuoviin taas olen ollut tyytyväinen. Kerran maalautin 70 luvun lakatut kokopuuovet maalauslinjalla. Lopputulos oli hyvä kymmenisen vuotta - vuokrauskäytössä!

        Muiden projekteissa olen katsonut esim. puustellien asennujsia ja ihmetellyt sitä, että mistä asiakas maksaa. Pienen auton hinta menee kaappeihin!


      • keittiöekspertti

        Se budjetti on avain onnistuneeseen keittiöremonttiin, ja väitän että siitä keskustelemista välttelevät valitettavasti niin ostaja kuin myyjäkin.

        Aihe on tavallaan tabu, myyjä kokee kysymyksen kyseenalaistavan asiakkaan maksukyvyn ja asiakas pelkää myyjän keräävän rahat ja antavan "vaihdossa" vain pari runkoa ja niihen oviksi mikrolaminaatilla päällystetyt lastulevynpalaset.

        Suomalainen epäilevä luonteenlaatu ei helpota hyviä ostoksia, oikeasti yrityksenkin etu on tehdä kauppaa josta ostaja hyötyy. Väitän että jos asiakas kertoisi remonttiin varatun budjetin, niin unelmien keittiön etsiminen helpottuisi paljon. Myyjä voisi aika suoraan kertoa mitä sillä rahalla voi saada tai saako sillä heiltä mitään.

        Keittiökaupoissa pyörii paljon ostajia joille kalliskaan keittiö ei ole ongelma, mutta he voivat silti ostaa huokeammankin keittiön jos se sykähdyttää. Nämä ihmiset saavat poikkeuksetta juuri sitä mitä ovat vailla.

        Haasteena ovat ihmiset jotka kiertelevät itselleen liian tyyriissä puodeissa etsimässä kalliita ratkaisuja huokealla, heidän tyylinsä muistuttaa enemmän kerjäämistä kuin kaupankäyntiä. Tähän ryhmään lahjattomat keittiömyyjät haksahtavat toisinaan, päätetään ottaa kauppa kuleksimasta tarjoamalla vaatimattominta tarjolla olevaa vaihtoehtoa listahintaan. Tämä kun tehdään niin että asiakas luulee tekevänsä kauppaa liikkeen lippulaivamallista, vaikka kaikki ratkaisut ovat karvalakkimallistoa, niin soppa on valmis.


      • keittiöekspertti
        NickNailer kirjoitti:

        No, ainakin minä olen tehnyt monta keittiöremonttia. Jostain syystä olen useimmiten päätynyt duunaamaan Ikean keittiöistä omaa designia. Kodinkoneita en Ikeasta osta lainkaan.

        Pidemänpäälle perinteiset ratkaisut ovat toimivampia kuin uudet viritykset. Esimerkiksi kokopuutaso oli pettymys, koska siihen tuli omassa käytössäkin vesijälkiä runsaasta öljyämisestä huolimatta.

        Kokopuuoviin taas olen ollut tyytyväinen. Kerran maalautin 70 luvun lakatut kokopuuovet maalauslinjalla. Lopputulos oli hyvä kymmenisen vuotta - vuokrauskäytössä!

        Muiden projekteissa olen katsonut esim. puustellien asennujsia ja ihmetellyt sitä, että mistä asiakas maksaa. Pienen auton hinta menee kaappeihin!

        Aina kun ostaa kodinkoneet keittiökaupan yhteydessä, kannattaa varmistaa ettei virhevastuu raukea. Ikean tapauksessa sitä riskiä ei kylläkään ole, sillä he myyvät omaa tuotettaan johon kuluttajasuojalain mukaan kuuluu automaattisesti virhevastuu.

        Puutasot ovat ostajalle aina valtava riski. Tason halkeamat tasoon upotettavien liesien ja altaiden aukkojen vieressä sekä tasoon upotettavien liesien lasipinnan halkeamat ovat iänikuinen riesa. Minun keittiööni ei tule puutasoja, se on päivänselvää.

        Minä lähestyn keittiökauppoja mieluiten budjetin kautta, koska uskon että suurimmalla osalla ihmisistä on joku katto mitä on valmis keittiöstä maksamaan.

        Tuo katto ei aina ole suoraan tai edes kääntäen verrannollinen varallisuuden kanssa, keittiöön vain ollaan valmiita sijoittamaan x-määrä euroja.


      • NäinMeillä

        "Se budjetti on avain onnistuneeseen keittiöremonttiin, ja väitän että siitä keskustelemista välttelevät valitettavasti niin ostaja kuin myyjäkin.."

        Pöh, olet varsin selkeästi metsässä. Jos luet yhtään pidempään mitään keittiörempoista keksustelevaa palstaa niin ehdottomat ykköset valituksen aiheissa liittyvät seuraaviin asioihin joilla ei ole suoraa yhteyttä hintaan vaan niitä esiintyy kaikenhintaisten keittiöiden kohdalla:

        -huono yhteydenpito asiakkaaseen kauppojen solmimisen jälkeen
        -työmaalle toimitetut väärän kokoiset tai muuten virheelliset tuoteet
        -näistä johtuvien reklamaatioiden hidas hoitaminen tai jopa virheiden kieltäminen
        -tärkeän tuotteen (esim. työtasojen) myöhästyminen muuhun toimtukseen nähden
        -aikataulujen pettäminen jostain muusta syystä
        -huolimattomasta mitoituksesta johtuvat ongelmat

        Halpa keittiö voi onnistua ihan ilman noita ongelmia ja myöskään kallis keittiö ei ole mikään "rokotus" ongelmia vastaan.


      • keittiöekspertti
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Se budjetti on avain onnistuneeseen keittiöremonttiin, ja väitän että siitä keskustelemista välttelevät valitettavasti niin ostaja kuin myyjäkin.."

        Pöh, olet varsin selkeästi metsässä. Jos luet yhtään pidempään mitään keittiörempoista keksustelevaa palstaa niin ehdottomat ykköset valituksen aiheissa liittyvät seuraaviin asioihin joilla ei ole suoraa yhteyttä hintaan vaan niitä esiintyy kaikenhintaisten keittiöiden kohdalla:

        -huono yhteydenpito asiakkaaseen kauppojen solmimisen jälkeen
        -työmaalle toimitetut väärän kokoiset tai muuten virheelliset tuoteet
        -näistä johtuvien reklamaatioiden hidas hoitaminen tai jopa virheiden kieltäminen
        -tärkeän tuotteen (esim. työtasojen) myöhästyminen muuhun toimtukseen nähden
        -aikataulujen pettäminen jostain muusta syystä
        -huolimattomasta mitoituksesta johtuvat ongelmat

        Halpa keittiö voi onnistua ihan ilman noita ongelmia ja myöskään kallis keittiö ei ole mikään "rokotus" ongelmia vastaan.

        Listaamasi ongelmat ovat lähinnä tuontikeittiöiden ongelmia.

        Jos tuontikeittiöt ovat juttusi, niin mielestäni IKEA on parhaimmistoa sillä saralla.


      • NäinMeillä
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Listaamasi ongelmat ovat lähinnä tuontikeittiöiden ongelmia.

        Jos tuontikeittiöt ovat juttusi, niin mielestäni IKEA on parhaimmistoa sillä saralla.

        "Listaamasi ongelmat ovat lähinnä tuontikeittiöiden ongelmia."

        Älä viitsi. Lue nyt edes muutama ketju täältä jossa käsitellään vaikka Puustellia tai Novartia niin huomaat että kotimaisuus ei takaa yhtään mitään.


      • keittiöekspertti
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Listaamasi ongelmat ovat lähinnä tuontikeittiöiden ongelmia."

        Älä viitsi. Lue nyt edes muutama ketju täältä jossa käsitellään vaikka Puustellia tai Novartia niin huomaat että kotimaisuus ei takaa yhtään mitään.

        Laitappa asiat oikeisiin mittasuhteisiin, niin käsität mistä puhun.

        Suomessa tehdään vuosittain kymmeniä tuhansia keittiöremontteja, siihen määrään mahtuu väkisinkin joitain kohteita joissa on petrattavaa. Yleensä ottaen kotimaisuus takaa sen, että odotusajat materiaaleille ovat reklamaatiotilanteissa kohtalaisen lyhyitä.

        Itku ja hammastenkiristely alkaa yleensä siinä vaiheessa, kun se keittiöremontin teettäjä ei saa laskua puolitettua, jos yksi viallinen ovi vaihdetaan ja sitä joudutaan odottamaan viikon verran.

        Voisi sanoa kovinkaan paljon erehtymättä, että nettikirjoittelu on kerjäämisen jatke.


      • NäinMeillä

        "Laitappa asiat oikeisiin mittasuhteisiin, niin käsität mistä puhun.
        Suomessa tehdään vuosittain kymmeniä tuhansia keittiöremontteja, siihen määrään mahtuu väkisinkin joitain kohteita joissa on petrattavaa. Yleensä ottaen kotimaisuus takaa sen, että odotusajat materiaaleille ovat reklamaatiotilanteissa kohtalaisen lyhyitä."

        Netistä saa aika hyvän käsityksen siitä mitkä ovat ne asiat jotka ihmisiä pännivät. Kyllä ne huonot kokemukset tulevat nettiin ihan riippumatta siitä mitä aihetta ne koskevat.
        Ja nyt on vain niin surullisesti että sinun aloituksessasi maalailemat "ongelmat" eivät satu esiintymään juuri lainkaan näillä palstoilla, minun kertomani taas jatkuvasti.

        "Itku ja hammastenkiristely alkaa yleensä siinä vaiheessa, kun se keittiöremontin teettäjä ei saa laskua puolitettua, jos yksi viallinen ovi vaihdetaan ja sitä joudutaan odottamaan viikon verran."

        Tiedät varmaan vallan hyvin että suomalainen ei ole kovin kova valittamaan suurimpaan osaan muista maista verrattuna. Jos asiakasta kohdellaan hyvin, virheitä pahoitellaan ja asiat korjataan rivakasti, 98% ihmisistä tyytyy siihen oikein hyvin. Näin ei vain valitettavasti toimita läheskään aina.

        "Voisi sanoa kovinkaan paljon erehtymättä, että nettikirjoittelu on kerjäämisen jatke."

        Juu, on huomattu että sinä olet siellä omassa jumalaisessa oikeassa olon jalustallasi ja täällä netissä vain ihmiset turhaan kitisevät kun eivät tajua ostaa juuri sen hintaista keittiötä joka sinusta heille sopisi ja vielä kehtaavat valittaakun saavat väärää tai viallista tavaraa tai elävät remontin keskellä kukausia ilman toimivaa keittiötä.
        Mutta voin kertoa että juuri tuo asenne on suuren osan ongelmista takana.

        PS. Olen itse tehnyt oikein onnistuneen keittiöremontin ihan kotimaisen toimittajan kalusteilla mutta tyytyväisyyteni perustuukin juuri siihen että toimitus oli lähes virheetön, kaikki yhtyedenpito ensiluokkaista ja yksi ainoa havaittu virhe korjattiin päivässä. Jos kohtelu olisi ollut jotain muuta, olisin taatusti vähemmän tyytyväinen.


      • keittiöekspertti
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Laitappa asiat oikeisiin mittasuhteisiin, niin käsität mistä puhun.
        Suomessa tehdään vuosittain kymmeniä tuhansia keittiöremontteja, siihen määrään mahtuu väkisinkin joitain kohteita joissa on petrattavaa. Yleensä ottaen kotimaisuus takaa sen, että odotusajat materiaaleille ovat reklamaatiotilanteissa kohtalaisen lyhyitä."

        Netistä saa aika hyvän käsityksen siitä mitkä ovat ne asiat jotka ihmisiä pännivät. Kyllä ne huonot kokemukset tulevat nettiin ihan riippumatta siitä mitä aihetta ne koskevat.
        Ja nyt on vain niin surullisesti että sinun aloituksessasi maalailemat "ongelmat" eivät satu esiintymään juuri lainkaan näillä palstoilla, minun kertomani taas jatkuvasti.

        "Itku ja hammastenkiristely alkaa yleensä siinä vaiheessa, kun se keittiöremontin teettäjä ei saa laskua puolitettua, jos yksi viallinen ovi vaihdetaan ja sitä joudutaan odottamaan viikon verran."

        Tiedät varmaan vallan hyvin että suomalainen ei ole kovin kova valittamaan suurimpaan osaan muista maista verrattuna. Jos asiakasta kohdellaan hyvin, virheitä pahoitellaan ja asiat korjataan rivakasti, 98% ihmisistä tyytyy siihen oikein hyvin. Näin ei vain valitettavasti toimita läheskään aina.

        "Voisi sanoa kovinkaan paljon erehtymättä, että nettikirjoittelu on kerjäämisen jatke."

        Juu, on huomattu että sinä olet siellä omassa jumalaisessa oikeassa olon jalustallasi ja täällä netissä vain ihmiset turhaan kitisevät kun eivät tajua ostaa juuri sen hintaista keittiötä joka sinusta heille sopisi ja vielä kehtaavat valittaakun saavat väärää tai viallista tavaraa tai elävät remontin keskellä kukausia ilman toimivaa keittiötä.
        Mutta voin kertoa että juuri tuo asenne on suuren osan ongelmista takana.

        PS. Olen itse tehnyt oikein onnistuneen keittiöremontin ihan kotimaisen toimittajan kalusteilla mutta tyytyväisyyteni perustuukin juuri siihen että toimitus oli lähes virheetön, kaikki yhtyedenpito ensiluokkaista ja yksi ainoa havaittu virhe korjattiin päivässä. Jos kohtelu olisi ollut jotain muuta, olisin taatusti vähemmän tyytyväinen.

        Näillä palstoilla itkee ihmiset joiden 8000 euron keittiötoimituksessa oli valmistusvirhe satasen ovessa, siitä vaaditaan 2000 euroa viivästyssakkoa.

        Kun logiikka on tuota tasoa, niin näkisin että kannattaa ostaa siitä hintaluokasta johon on varaa ettei tarvi kerjätä.


      • NäinMeillä
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Näillä palstoilla itkee ihmiset joiden 8000 euron keittiötoimituksessa oli valmistusvirhe satasen ovessa, siitä vaaditaan 2000 euroa viivästyssakkoa.

        Kun logiikka on tuota tasoa, niin näkisin että kannattaa ostaa siitä hintaluokasta johon on varaa ettei tarvi kerjätä.

        "Näillä palstoilla itkee ihmiset joiden 8000 euron keittiötoimituksessa oli valmistusvirhe satasen ovessa, siitä vaaditaan 2000 euroa viivästyssakkoa."

        En tiedä mitä palstaa sinä luet mutta täällä ei selllaisia täällä ole ollut. On kyllä ollut sellaisia jossa ovai on vaihdettu useaan kertaan kun aina on ollut joko kuljetusvaurioita tai pintakäsittelyn virheitä (jotka on todettu ihan keittiön edustajan toimiesta)
        Ja ilmeisesti sinusta pitää olla valmis hyväksymään että 8000 euron keittiössä on valmistusvirheitä? Tai odottelemaan pahimmillaan kuukausia sitä että keittiö on lopullisesti valmis?

        "Kun logiikka on tuota tasoa, niin näkisin että kannattaa ostaa siitä hintaluokasta johon on varaa ettei tarvi kerjätä."

        Kyllä kai jokainen on valmistautunut maksamaan sen hinnan jonka se keittiö maksaa. Mutta normaalisti odotetaan että sillä rahalla saa tuotteen jossa ei ole vikoja. Mutta sinusta ei ilmeisesti ole niin paha juttu jos muutamassa "satasen ovessa" ei ole kaikki ihan priimaa?

        "Näillä palstoilla itkee ihmiset"

        Minusta sinä täällä itket kun asiakkaasi eivät tahdo hyväksyä sitä että myymäsi keittiöt eivät ole kovin laadukkaita etkä pysty korjaamaan virheitä kohtuullisessa ajassa.


    • hupiukkooot

      virhe siinä kun otetaan esim.ikeasta puustellista topilta nelkolta jne valmistajilta. tehkää ite jos ootte niin viisaita!

      • hyvääedullisesti

        Olen tehnyt 4 keittiöremonttia, Novart oli ensimmäinen , hinta - laatusuhde 7 Sitten tuli kuvioihin Gaala keittiöt hinta - laatusuhde 4. ( väärät leikkuulaudan kiskot vieläkin) Kolmantena valmiskaapisto kerrostaloon keittiömaailmasta hinta - laatusuhde 7 Viimeisenä Ikean kaapistot ja nyt päästään asiaan: joka pakkauksessa on kokoamisohje ja tuotteet vastaa sitä mitä on sovittu hinta - laatusuhde 10.

        Gaala -keittiöillä levypinkkoja joissa ei mitään kokoamisohjetta , lisäksi vedenkeitin ja kahvinkeitin irroittaa oven pintamateriaalin muutamaan vuoteen.

        Keittiökaapistoissa on "valmistajia" ja tekijöitä, valitettavasti tulen seuraavassa keittiöremontissa turvautumaan Ikeaan


      • Jonskuna

        keittiömaailman kaapit tulee nowartilta ja monen muunkin kauppiaan.


    • helpoinosuusremontissa

      Nobles keittiö paras tosin ei halvin! Todella tyytyväinen asennettuna koneineen.

      • Pöndeläinen

        noo...meidän köökki meni niillä ihan pieleen, koneet halpistasoa, samaa lastulevyä olis saanu muualtakin. ens kerralla meen jostain maalta ostamaan niin saan varmaan parempaa palveluakin kun täällä Hesassa.


    • asdffdsasas

      Näin kaluste-asentajan silmin katsottuna keittiöremontti epäonnistuu useimmiten tavaran toimituksen kohdalla. Yleensä puuttuu työtasot, jotka tulee eri firmasta kuin itse keittiö (rungot). viivästys voi olla useampia viikkoja, ja silloin asiakkaalla on aikaa tutkia kaikki muutkin virheet kalusteista (esim. naarmut, jotka näkyvät vain läheltä katsottuna). Sitten kun Työtasot lopulta saapuvat asennuspaikalle, ja asentaja tulee ne asentamaan, niin siinä saa kuunnella automaattisesti suoranaista vi%%uilua, että hommat on tehty päin persettä, ja se on aina asiakkaan silmissä asentajan vika. (asentajat edustavat asiakkaiden silmissä keittiön valmistajaa, ja se on silloin ok vi%%uilla asentajille...NOOOT). Toki tiedän tilanteita, että keittiöfirman puolelta on kaikki sujunut hyvin, mutta asentaja/asentajat eivät ole osanneet tehdä työtään, ja asennusjälki on ala-arvoista. näissä tilanteissa saa yleensä mennä joku muu asentaja korjaamaan toisten tekemisiä, ja kuunnella sitten päänaukomiset siitä, miten ei osata tehdä hommia, ja sitäjatätä pitäisi nyt sitten saada ilmaiseksi.. Toki vikaa on myös joskus myyjissä/suunnittelijoissa: Esimerkiksi keittiöremontti, jossa on pelkästään ovien vaihto: Suunnittelijalla sattuu pieni moka, 495x920 ovi kirjoitetaan papereihin, ja ovi olisikin oikeasti 595x920. tämä virhe huomataan vasta, kun asentaja tulee paikalle, ja purkaa ovet paketeista: ohhoh, yksi väärän mittainen ovi, toimitus-aika 2viikkoa, asentaja ei voi tehdä muuta kuin pahoitella tilannetta ja ilmoittaa myyjälle että toimittaa uuden oven oikeilla mitoilla. Asiakas puolestaan voi kirjoittaa nettiin jokaiselle mahdolliselle keskustelupalstalle seuraavat kaksi viikkoa (mitä sillä ovella kestää tullessa) negatiiviseen sävyyn, että voooivoi kun meni taas ihan päin peetä tämä keittiöremontti, eikä kukaan osaa tehdä mitään oikein, ja kehoittaa vielä välttämään kyseisen valmistajan palveluita :D
      Itse olen asentanut Elegaa, Epoqqia, Nelkoa, Novartia, Puustellia, ja Gaalaa, näissä ei asennuksen kannalta ole kauheasti laadullisia eroja (toiset tulee osina, toiset taas valmiiksi kasattuina), ja ongelmat ovat yleensä ollut tosiaankin sitä luokkaa että lähetyksessä on ollut puutteita (Tasot, Ovet, tms)

    • tsemppiäKeittiöremppaan

      Minä peukutan Ikeaa. Tukevia ja selkeitä kalusteita. Helppo suunnitteluohjelma. Meillä kalusteita on koonneet kaikki: Isäntä, emäntä, tyttäret, vävyt - ja hoituu. Itse olen ollut asennuksissa mukana. Naisen silmä ratkaisee paljon lopputukoksesta. Kalusteita ei tarvii tilata ja odottaa, vaan pinota varastosta kärryyn. Määrämittaiset tasot tulee toki tilata, mutta riippuu sitten tarviiko niutä vai selviääkö vakiotasoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2695
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe