Gary Renard luento Dipoli-talo 16.09.2014

1290

Olen halukas olemaan juuri sitä, mitä Hän toivoo. Tietäen, että Hän kulkee kanssani. Minä paranen, kun annan Hänen opettaa minua parantumaan T(30,18, 2-6). Lausuin nämä sanat ja tunsin oloni erilaiseksi. Ensinnäkin minulta poistettiin vastuu. Eikä tarvinnut olla huolissaan siitä, mitä tehdä tai sanoa. Ja näin Pyhä Henki otti ohjat. Tämän jälkeen olen alkanut lausua nämä sanat, ennen kuin tulen yleisön eteen. On suuri ero sillä, että onko yksin vai onko PH:n johtamana.

Kaikkia kutsutaan, mutta harvat kuuntelevat T(47, 7, 12). Täytyy olla halukkuutta, kuunnella PH:ta. Jos haluat olla oma pomosi, onnea vaan sille. Mutta PH näkee kaiken mitä koskaan on tapahtunut, aikojen alusta sen loppuun saakka. Kaikki on vain pieni ajan ja tilan piste. Näemme vain pienen osan koko palapelistä. Ja PH kuitenkin näkee kaiken. Kumman arviointikyky on mielestänne parempi, sinun vai PH:n? PH voi innoittaa sinua. Itse asiassa sana inspiraatio tarkoittaa, hengessä olemista – in spirit T(57, 1, 5-6). Pyhä Henki voi innoittaa sinua. Ja se voi johtaa suuriin asioihin. Mutta jos teet asioita itseksesi, etkä ole yhteydessä tähän suurempaan voimaan, tuosta johtaa sanaan katastrofi. Sanasta katastrofi aster, tarkoittaa astraalista, dis-liite aster sanan alussa, merkitsee, ettei ole yhteydessä korkeampaan voimaan. Eikä tämä johda hyviin asioihin. Tai ehkä väliaikaisesti, mutta paskaksi se lopulta muuttuu.

Pyhä Henki johdattaa sinut aina hyviin asioihin. Sen vuoksi ensimmäinen asia, joka tulee tehdä, on olla halukas kuuntelemaan PH:ta. Kurssi puhuu pienestä halukkuudesta T(431, 4 ,2). Ja jos olet halukas tekemään niin, ehdotan seuraavaksi kokeilemaan, että ennen kuin nouset ylös aamulla, tee lyhyt meditaatio, jonka aikana todella liityt Pyhän Hengen yhteyteen. Hiljennä mielesi, visualisoi Pyhän Hengen kaunis valkoinen valo, joka ilmentää PH:ta ja yhtyy sinuun. Näin voit eksyä PH:n rakkauteen. Hieman myöhemmin teemme parantavan meditaation, jonka löydät kolmannesta kirjastani. Se on kuin aiemmin kuvaamani, se on vain hiukan tarkempi. Mutta siihen liittyy myös Pyhään Henkeen yhtyminen ja tämä yhtyminen on tärkeä osa.

Kolmas tapa, jolla poistaa esteitä rakkauden läsnäolon tieltä, jotta voisi olla yhteydessä Pyhään Henkeen, on tietynlainen anteeksianto. Mutta tämä ei ole sen kaltainen anteeksianto, kuin maailma ajattelee sen olevan. Tiedättehän, miten anteeksianto yleensä tapahtuu. Minä annan sinulle anteeksi nyt, mutta sinä sen aiheutit, joten se on sinun syysi. Ja sinä olet ongelma, en minä. Mutta annan sen anteeksi, koska olen parempi kuin sinä. Joudut silti helvettiin. Mutta, ehkä jonain päivänä, kun olet samaa mieltä kanssani, eikä sinun tarvitse olla kristitty,voit olla muukin. Mutta et kuitenkaan ihan mikä tahansa kristitty. Niitä kirkkokuntia on 25 0000 erilaista. Mutta jos kuulut oikeaan – minun -, ehkä sinäkin joku päivä pääset taivaaseen. Mutta epäilen sitä suuresti.

Tämänkaltainen anteeksianto, tekee kaikesta totta. Mieli toimii tietyllä tavalla, minkä vuoksi ette tahdo toimia näin. Mutta on olemassa toisenlainen anteeksianto. Tässä toisenlaisessa anteeksiannossa, ei tehdä mistään asiasta totta mielelle. Sen sijaan, että se tekisi siitä totta, se tekee siitä tekemättömän. Mikä on tärkeää, koska on olemassa 2 sinua. On väärä sinä, jota kutsun egoksi.

Egon olemassaolo perustuu erillisyyteen. Ego uskoo, että se on jollain tavalla erotettu Lähteestään, Jumalasta. Ja saanut itselleen erityisen , yksilöllisen identiteetin. Joka on erillinen Jumalasta ja kaikesta muustakin. Se on valheellinen sinä. Ja ego on hyvin peloissaan, koska se pelkää menettävänsä tämän kaiken. Koska ego pitää erillisyyden ajatuksesta. Se haluaa sen jatkuvan. Miksi, no siksi, koska se tuntee olevansa erityinen.

Ego tuntee itsensä erityiseksi, koska ajan ja tilan maailmankaikkeudessa, sillä on kyky suunnitella . Se pitää siitä, että voi leikkiä ihmissuhteilla, asettaa päämääriä ja saavuttaa asioita. Ego tekee kaikkensa, jotta tämä saisi jatkua. Eräs tapa on se, että ego tekee kaikesta totta. Se huijaa sinut uskomaan siihen. Se mikä antaa voiman tälle maailmalle, on oma uskomusjärjestelmämme. Mikä tahansa tässä maailmassa, jolla on valta satuttaa tai saada tuntemaan itsesi huonoksi, johtuu siitä, että olet antanut sille merkityksen, uskomalla niihin.

Se mitä me aiomme nyt tehdä, on ottaa voima takaisin. Aiomme laittaa uskon sinne, minne se kuuluu ja se ei kuulu maailmaan. Se kuuluu Jumalaan. Siksi kurssissa sanotaan, olkaa valppaita vain Jumalalle ja Hänen valtakunnalleen T(120, 2, 8). Se on aika paljon vaadittu. Mutta sinne uskomme kuuluu, koska olemme riippuvaisia siitä. Totuus ei koskaan muutu. Totuus on muuttumaton, joten voit luottaa siihen T(328, 2, 6-8) ja T(330, 8, 6-7).

7

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1290

      Jatkuu...
      Maailma on kuitenkin muutosten maailma, eikä se muuta teekään. Se on hyvää ja huonoa. Toisinaan se on huonompaa, sitten tosi huonoa. Ja sitten se on hyvää ja huonoa…hyvää ja huonoa. Se ylläpitää tätä koko ajan. Ja miljardin vuoden jälkeen se oivaltaa, että tässä oli sitten kaikki. Se on epävakaa. Jatkuva väliaikaisuus, muutos ja vaihtuvuus ruokkii sitä.

      Kurssissa sanotaan, että se mikä on Totta, on ikuista(T.I.1.V.5 sivu 14). Se, mikä ei voi muuttua, sitä ei voi muuttaa. Maailmassa ei ole mitään, mikä ei muuttuisi. Aina voi olla varma siitä, ettei se tule olemaan tulevaisuudessa sama. Totuus ei koskaan muutu. Se on muuttumaton. Totuus oli Totuus 2000 vuotta sitten, ja se on sitä tänäänkin. Totuus on Totuus 1000:nnen vuoden päästäkin tästä hetkestä. Totuus on Totuus, ymmärsit sen tai olit siitä sitten samaa tai eri mieltä. Totuus ei ole sinun tulkittavissasi. Se on aina sama. Se on muuttumaton. Ja Totuus on Jumala T(330, 8, 6-7). Ja Jumala on Rakkaus, eikä se muutu koskaan. Et välttämättä näe sitä nyt, mutta se on todellisempi kuin tämä.

      Eikö olekin mielenkiintoista, että niin selvä asia, kuin rakkaus on, emme voi nähdä sitä. Todellisin asia, mikä meillä on, on Rakkaus. Eikä sitä näe. Pystyt näkemään rakkautta toiminnassa, mutta et voi nähdä Rakkautta. Mutta se on todellisin asia, mikä meillä on. Ja Jumala on todellisempi, kuin mitä kehon silmillä voit nähdä, mikä tuo sinun todellisuutesi esiin. Olemme jo kuvanneet egon valheellisena sinuna. Sen olemassaolo, perustuu erillisyyteen ja maailmaan. Mutta Todellinen sinä, on jotain sellaista, mikä ei ole väliaikaista. Todellinen Sinä, on muuttumaton. Ja mikä on täysin samanlainen, kuin Lähteensä.

      Ihmeiden Oppikurssi kutsuu tätä Hengeksi. Mutta se ei käytä tätä sanaa samalla tavalla, kuin useimmat meistä tekevät. Kun ajatellaan Henkeä, se nähdään yleensä erillisenä. Aivan kuten esimerkiksi, että minulla on sielu, ja sielu jatkaa olemassaoloaan kuolemankin jälkeen. Mutta sielu näyttää epäilyttävästi keholta, josta juuri lähdimme. Se on vieläkin yksilöllinen ja henkilökohtainen. Kyse on edelleen ajatus erillisyydestä.

      Kun Kurssi puhuu sanasta Henki, se ei puhu mistään erillisestä tai osasta. Se sanoo, ettei Henki ole osa mistään. Se mitä olet, ei ole osa, vaan se on kaikki. Aivan sama, kuin Jumala. Aivan sama, kuin Lähteesi. Se saattaa kuulostaa joistain ihmisistä ylimieliseltä, sanoa, että on aivan sama kuin Jumala. Se kuulostaa siltä, kuin sanoisi olevansa Jumala. Mutta Ihmeiden Oppikurssin mukaan, tämä ei ole ylimielistä. Sitä vastoin ylimielistä IOK:n mukaan on se ajatus, että voisit olla erossa Jumalasta T(200, 9, 7-9) ja T(201, 10, 8-9).

      Tai, että voisit olla erillinen, jolla on oma persoonallisuus, ja joka on erossa Alkulähteestä. Se on egon ylimielisyyttä. Se mitä Todellisuudessa olet, et ole vain yksi osa, vaan olet kaikki. Henki on kuolematon ja haavoittumaton. Mikään ei voi vaikuttaa siihen tässä maailmassa. Eikä sitä voi uhata millään tavoin. Kun Kurssissa sanotaan, ettei mitään Todellista voi uhata, se puhuu silloin tästä T(1, 2, 2). Se puhuu Todellisesta Sinusta. Tämän jälkeen Kurssi mainitsee, mitään epätodellista ei ole olemassakaan T(1, 2, 3). Se ei voi olla mitään muuta. Se on täydellistä ykseyttä Jumalan kanssa. Siksi Ihmeiden Oppikurssi on puhtaasti ei-dualistinen. Siinä sanotaan, että kahdesta näennäisestä maailmasta, vain Jumalan maailma on olemassa. Ja sen vuoksi sanotaan, että olkaa valppaita vain Jumalalle ja Jumalan valtakunnalle. Se pyytää meitä asettamaan uskomme sinne, minne se on oikeutettua asettaa, sen sijaan, että asettaisit sen sellaiseen, mikä on tuomittu hajoamaan. Kuinka näin siis tehdään.

      Tämä tietynlainen anteeksiantaminen, josta puhun, voidaan saavuttaa, jos olet halukas harjoittamaan sitä. Jos et halua harjoittaa sitä, et voi saavuttaa sitä. Koska olen muusikko, käytän seuraavanlaista mielikuvaa. Sanotaan vaikka, että haluat tulla hyväksi pianistiksi. Opiskelet musiikin teoriaa, opiskelet kaikkea musiikista ja osaat lukea nuotteja. Käyt musiikin tuntemuksen kursseilla ja kaikella mahdollisella ja tunnet olevasi todellinen asiantuntija. Tiedät ja osaat teorian todella hyvin. Olet valmis istuutumaan pianon ääreen, mutta huomaat ettei soittamisesta tule mitään. Vaikka tietäisit miten paljon teoriasta tahansa, on vain yksi asia maailmassa, joka tekee sinusta todella hyvän pianistin. Sinun täytyy joka päivä istua alas pianon ääreen ja harjoitella. Tällä tavalla sinusta tulee hyvä pianisti. Ja myös tässä tullaan näin hyväksi, niin ettei se ole pelkkää teoriaa. Jos se on pelkkää teoriaa, siitä tulee vain puhdasta viihdettä.

    • 1290

      Jatkuu...
      Mutta jos sitä soveltaa jokapäiväisiin tilanteisiin elämässä, ihmissuhteisiin, katsoessa TV:tä tai kaikkeen, mikä elämässäsi koet ja jos sovellat sitä näihin, tulet siinä hyväksi. Samalla teet egon tekemättömäksi. Ihmeiden Oppikurssi sanoo; pelastus on tekemättömäksi tekemistä OT(187, 1, 1). Jos sovellat tietynlaista anteeksiantoa elämässäsi, teet valheellisen itsen tekemättömäksi. Ja se on loistava ja nerokas tapa. Jos teet näin, pääset lopulta määränpäähän ja työsi on tehty. Jos teet valheellisen itsesi tekemättömäksi, joka on ego, jäljelle jää lopulta Todellinen Itse. Todellisessa Minässä, ei ole mitään tekemistä, eikä korjattavaa, koska se on jo täydellinen. Todellinen sinä, on Alkulähteensä kaltainen. Se on jo valmiiksi samanlainen kuin Jumala. Sitä ei tarvitse korjata. On vain tehtävä valheellinen minä tekemättömäksi.

      Puhutaan seuraavaksi tästä tietynlaisesta anteeksiannosta, joka saa tämän aikaiseksi. Sillä kun tekee egon tekemättömäksi, pääset lähemmäksi Henkeä. Jos olet todella halukas kuuntelemaan Pyhää Henkeä, sinun on poistettava kaikki esteet, jotka estävät sinua kuulemasta Pyhän Hengen ääntä. Tämän kaltainen anteeksianto poistaa ne esteet. Mitä paremmin kuulet Pyhän Hengen ääntä, sitä helpommin Pyhä Henki pystyy ohjaamaan sinua. Ja Pyhä Henki ohjaa sinua hyviin asioihin, koska se ohjaa sinua sellaisiin asioihin, jotka ovat kaikille parhaaksi. Ja jos ne ovat kaikkien parhaaksi, ne ovat myös sinun parhaaksesi. Se miten PH ohjaa sinua, ei välttämättä sovi sinun suunnitelmiisi. Se ei välttämättä ole sitä, mitä olet luullut sen olevan.

      Jos olette lukenut kirjojani, olette huomanneet, että olen aina halunnut asua Havaijilla. En kuitenkaan asu siellä. Entinen vaimoni Karen asuu siellä ja olen todella iloinen siitä (sarkasmia). Minut ohjattiin asumaan Kaliforniaan. Olisin voinut muuttaa Havaijille, mutta minulla oli tunne, ettei Pyhä Henki ohjannut minua sinne. Ja jos olisin muuttanut Havaijille Pyhän Hengen ohjauksesta välittämättä, mitä olisikaan voinut tapahtua. Kaliforniassa asuminen on ollut minulle hyväksi. Seitsemän vuotta sitten, minut ohjattiin muuttamaan Mainesta, päättämään ihmissuhteeni ja muuttamaan Kaliforniaan, eikä se näyttänyt kovinkaan hyvältä tuolloin. Kysyin Pyhältä Hengeltä, onko tämä ratkaisu hyvä asia ja sain selvän vastauksen, että näin tulee tehdä. Seitsemän vuoden jälkeen, voin rehellisesti sanoa, että ex-vaimoni Karen, voi nykyään paljon paremmin kuin tuolloin. Ja samoin voin rehellisesti sanoa, että voin itsekin paremmin. Tällä tavoin tarkoitan, että Pyhä Henki voi ohjata sellaisiin asioihin, jotka ovat kaikille parhaaksi.

      Ja tämä ohjaus, voi johdattaa sinut myös menestykseen. Kerron ihmisille, että tämä voi olla hyvin käytännöllinen tapa, jolla Pyhä Henki ohjaa. Annan teille nopean esimerkin. Oletetaan, että aiotte aloittaa yrityksen ja sen käynnistäminen tuntuu työläältä ja rahan tienaaminen on vaikeaa. Pyhä Henki tulee ohjaamaan sinua vaikeissa tilanteissa. Ei sen vuoksi, että Hän tekisi siitä totta, vaan sen vuoksi, että se on kaikille parhaaksi. Ja loppujen lopuksi, kyse on vain anteeksiantamisesta. Oli ohjauksesi mikä tai minne tahansa, tulet aina kohtaamaan ihmisiä. Tulet tapaamaan ihmisiä, joille sinun tulee antaa anteeksi tai ehkä tapaat ihmisiä, joiden tulee antaa anteeksi sinulle. Tällä tavoin kaikki on yhteydessä toisiinsa. Kurssissa puhutaan toisiinsa liitoksissa olevista anteeksiannon ketjuista, joihin Pyhällä Hengellä on suunnitelma. Ja se sanoo, Pyhä suhde on anteeksiantava suhde. Joten se, mitä sinun on tarkoitus tehdä, voi merkitä, että tulet onnistumaan näissä ihmissuhteissa, koska ne kuuluvat Pyhän Hengen suunnitelmaan. Pyhä Henki ohjaa sinut hyviin asioihin, koska Pyhä Henki ei halua sinun kärsivän. Niinpä sinulla on yritys, rankkoja aikoja ja yrität tulla toimeen. Jonain päivänä, sinulla ei ole mitään erikoista tekemistä ja yhtäkkiä mieleesi tulee jokin ajatus ja ajattelet, wau, toi on hyvä idea, tuota kokeilen, ehkä se toimii. Ja sitten kokeilet sitä ja se todella toimii. Tuolloin nämä ajatukset saavat sinut innostumaan. Se on innoittava ajatus. Se ei oikeastaan tunnu omalta, tuntuu kuin se olisi annettu sinulle.

      ...Kun keskustelet jonkun ihmisen kanssa ,joka teki jotain suurta, ajattelet wau, tuo oli hyvä idea, miten teit sen. Hän vastaa sinulle, se vain tuli minulle. Ja tällaisia ovat viisaat, innoittavat ajatukset. Tällaiset innoittavat ajatukset, voivat ohjata meitä vaikeiden päätösten läpi. Pitäisikö jatkaa tällä uralla, pitäisikö jatkaa suhdetta tämän ihmisen kanssa, pitäisikö minun muuttaa. Suurten päätösten edessä, voimme saada Pyhän Hengen ohjausta oikealla tavalla. Paras tapa, jolla voit todella kuulla Pyhän Hengen ohjausta, on tehdä egon häiritsevä ääni tekemättömäksi , jolloin pystyt kuulemaan Pyhän Hengen ohjausta.

    • 1290

      Jatkuu...
      Monet henkiset ihmiset, jotka opiskelevat henkisyyttä, luulevat kuuntelevansa koko ajan Pyhän Hengen ääntä. Yleisesti ottaen, se on luultavasti totta. Eikä ole vaikeaa tehdä eroa Pyhän Hengen ja egon äänen välillä. Pyhä Henki lähettää rakkauden ja anteeksiannon sanomia. Kuten sellaisia, jotka antavat toivoa ja rohkaisevat. Yleensä viestejä on helppo saada, mutta kun niistä tulee tarkkoja tai täsmällisiä, ego voi häiritä. Hyvä esimerkki on kanavat, jotka kanavoivat muita olentoja ja kirjoittavat heidän viestejään ylös. He olettavat kirjoittavansa puhtaita viestejä. Mutta, koska viestit ovat yleensä tarkkoja, ego suodattaa jollain tavalla näitä viestejä. Jos todella haluaa kuulla Pyhän Hengen selkeitä viestejä, on tärkeää tehdä egon häiritsevä ääni tekemättömäksi Pyhän Hengen selkeyden tieltä.

      Ego ja PH edustavat kahta täysin toisistaan eroavaa ajatusmaailmaa. Ja kirja Ihmeiden Oppikurssi on eräs ajatusjärjestelmä. On tärkeää, että tämän kaltainen ajatusjärjestelmä on olemassa, koska on tärkeää kouluttaa mieltään. Kouluttamaton mieli on kuin eläin, joka juoksee villinä. Niinpä se on koulutettava ajattelemaan tietyllä tavalla, joka on hyödyllistä sinulle. Kurssi opettaa ajattelemaan Pyhän Hengen tavalla, egon ajattelutavan sijaan. Pyhän Hengen mahtava työkalu on anteeksianto. Mutta ensin tulee kysyä, mikä Pyhä Henki todella on. Kurssi sanoo, että Pyhä Henki on Jumalan puolesta puhuva Ääni T(105, 19, 1, joka on saanut muodon, mutta tämä muoto ei ole todellisuus, joten Pyhän Hengen todellisuus on Henki.

      Pyhä Henki on täysin sama kuin Jumala, mutta se ottaa muodon, jotta se pystyisi kommunikoimaan meidän kanssamme. Sen täytyy tehdä niin, sillä jos PH ei näin tekisi, emme pystyisi kommunikoimaan Sen kanssa ja olisimme jumissa täällä ikuisesti. Tämä muoto, voi ilmentyä erilaisina muotoina. Se voi ottaa ajatuksen muodon ja ajatuskin on muoto. Joidenkin ihmisten kanssa, Pyhä Henki voi ottaa enkelin muodon, koska heidän on helpompi hyväksyä ja ymmärtää se sellaisena, ilman pelkoa. Uskovaisille ihmisille Pyhä Henki voi ilmestyä Neitsyt Mariana, koska he voivat hyväksyä tämän muodon ilman pelkoa. Joillekin Pyhä Henki ilmestyy ylösnousseen mestarin muodossa. Saint Germain on ilmestynyt ihmisille Mount Shastalla Kaliforniassa, vuosikymmenten ajan. Pyhä Henki, on ilmestynyt minulle, kahden ylösnousseen mestarin muodossa. Parin todella hyvännäköisen, ylösnousseen mestarin muodossa :D . Koska olin itse siihen valmis – tavallaan :D .

      Minkä muodon Pyhä Henki ottaa sinun kohdallasi. Hän valitsee sellaisen muodon, jonka sinä olet valmis hyväksymään ja jonka kautta sen on helpompi kommunikoida kanssasi. Yksi suurimmista asioista, jonka PH sinulle tuo, kommunikoidessaan kanssasi, on anteeksianto T(187, 8, 1-3). Tämä anteeksianto tekee egon tekemättömäksi, jolloin kuulet Pyhän Hengen ääntä vieläkin paremmin. Mitä anteeksiantaminen sitten on. Sanotaan vaikka, että menen internettiin ja sinne ilmestyy joku, joka haluaa tuhota minut. Jota tapahtuu joka päivä ;) . Huomaan, että mieleni järkkyy ja alkaa harmittamaan, joten alan suuttua ja haluan tappaa hänet :D . Tuolloin on hyvä välittömästi saada itsensä kiinni, se on ego. Ego saa mielesi järkkymään ja silloin on oltava valpas. On vahdittava ajatuksiaan, mutta on myös kiinnitettävä huomio tunteisiin. Ihmiset ovat kiinnittyneitä omiin tunteisiinsa enemmän, kuin minkään muuhun. Mutta eivät ymmärrä, että nämä tunteet tulevat heidän omasta ajatusjärjestelmästään, joille he antavat muodon.
      Kun alat harjoittamaan Kurssin mukaista anteeksiantoa, joka perustuu syyhyn, eikä seuraukseen, silloin sinun on opeteltava pysäyttämään itsesi ja siirryttävä egon ajatusmallista, Pyhän Hengen ajatusmalliin. Annan sinulle lyhyen esimerkin tästä. Mutta ensimmäinen askel tämän kaltaisessa anteeksiannossa on se, että lopetat ajattelemasta egon tavalla ja lopetat negatiiviset ajatukset ja kaikki tunteet. Se on ensimmäinen askel ja ehkä kaikkein vaikein.

      Toinen askel on, että siirryt egon ajattelumallin sijaan, Pyhän Hengen ajattelumalliin. Se on keskeinen osa, sillä et voi tehdä molempia yhtä aikaa. Et voi ajatella yhtä aikaa egon ja Pyhän Hengen tavoin, se on mahdotonta. Kuten sanoin, ne edustavat kahta, täysin toisensa poissulkevaa ajatustapaa. Egon ajatusmaailma perustuu erillisyyteen ja erottamiseen, arvosteluun ja tuomitsemiseen. Ego rakastaa eroja.

      Miten voisi tuomita ilman eroja? Ja tuomitseminen tekee niistä totta. Mikä on täsmälleen sitä, mitä ego haluaa. Egon suunnitelma numero 1 on, tehdä kaikesta totta. Se yrittää vakuuttaa sinulle, että sinä olet keho. Koska, jos sinä olet keho, koko egon ajatusjärjestelmä erillisyydestä on totta. Mutta kuten Kurssissa useasti mainitaan; minä en ole keho, olen vapaa T(115, 2, 1-3). Sillä olen yhä sellainen, jollaiseksi Jumala minut loi. Näin Pyhä Henki ajattelee. Joten jos vaihtaa egon ajatusjärjestelmän erillisyydestä , Pyhän Hengen ajattelumalliin, joka ajattelee ykseyden tavoin, Pyhällä Hengellä on aivan toisenlainen tarina kerrottavana.

    • 1290

      Pyhä Henki kertoo, että se syy miksi olet poissa tolaltasi, on siinä, että teet siitä totta. Jos et tekisi siitä totta, et olisi poissa tolaltasi. Et ole uhri. Uhrina olemisessa ei ole voimaa. Maailmaa ei ole tehty sinulle, sinä teit maailman T(248, 6, 6-7) ja T(249, 9, 6-10). Tiedätkö, että Amerikan intiaanit tapaavat sanoa: Katso suurta ihmettä. Ihmeiden Oppikurssi sanoo, katso suurta projektiota. Sitä ajan ja tilan maailmankaikkeus on. Se on vain yhtä suurta projektiota. Se ei ole totta.

      Ajatus siitä, että maailma on harhaa, on vanha. Jopa tässä ajan historiassa, ajatus maailman harhaisuudesta, menee tuhansien vuosien taakse. Ihmeiden Oppikurssi vie tätä ajatusta eteenpäin kertomalla, että tämä on uni, josta tulemme heräämään T(670, 11, 4-8) ja T(702, 3, 2-3). Ja tämä herääminen on valaistuminen. Tätä Buddha tarkoitti sanoessaan, olen herännyt. Nykyään ihmiset ajattelevat, että kun Buddha sanoi olevansa herännyt, hän oli valmis tekemään ihmetekoja. Mutta ei se ollut niin.

      Hän ei tarkoittanut olevansa enemmän hereillä UNESSA, hän tarkoitti, että on herännyt UNESTA. Ja tämä ei ole pieni ero. Hän oli herännyt ikiunesta, ja oivalsi, ettei hän ollut uni, vaan hän oli uneksija. Nykyään henkisyydestä on tullut sekavaa. Ihmiset ajattelevat, että henkisyys on sitä, että pystyy ilmentämään kaikkea mitä haluaa. Että sen avulla pystyy luomaan asioita maailmaan, vetämällä asioita puoleensa ja saavuttaa päämääriä ja saada rahaa.

      En ole tekopyhä, olen käyttänyt tällaisia keinoja menestyksekkäästi elämässäni. Mutta tiedän eron tämän ja todellisen henkisyyden välillä. Itsensä kehittäminen perustuu valheellisiin lupauksiin. Uskotaan, että kun saadaan mitä halutaan, se tekee ihmisen onnelliseksi. Toki se tekee onnelliseksi - pariksi päiväksi :D . Ja sitten ego haluaa jotain muuta. Se toimii kuin porkkana ja keppi. Ja sen onnellisuus riippuu siitä, mitä maailmassa näyttää tapahtuvan. Mutta, entä jos sillä ei olisi mitään väliä, mitä maailmassa tapahtuu? Onko sillä mitään väliä, saatko sitä, mitä haluat? Se on egolle jumalan pilkkaa. Tietysti on tärkeää saada mitä haluan. Tottakai, se on tärkeää. Mutta, entä jos se ei olisi tärkeää? Mitä jos onnellisuutesi, rauhasi ja voimasi, ei olisi riippuvainen siitä, mitä maailmassa tapahtuu? Mitä, jos voisit olla onnellinen siitä huolimatta, mitä maailmassa tapahtuu? Se on todellinen voimasi. Se olisi todellista henkisyyttä. Koska silloin ei ole riippuvainen siitä, mitä tapahtuu. Ja ironista kyllä, mitä enemmän olet rauhan tilassa, sitä selkeämmin pystyt ajattelemaan. Ja sitä paremmin pystyt kuulemaan Pyhän Hengen ääntä. Ja ironista on se, että mitä selkeämmin kuulet Pyhän Hengen äänen, sitä paremmin menestyt maailmassa. Ihmeiden Oppikurssi ei pyydä sinua luopumaan yhtään mistään.

      Edetessänne kehonne alkaa tuntua kevyemmältä. Ehkä se alkaa tuntumaan unen hahmolta, joka se todellisuudessa onkin. Ehkä kehoanne on yhä vaikeampi satuttaa. Pari viikkoa sitten jouduin onnettomuuteen. Käteni oli täynnä ostoksia. Olin kävelemässä kotiin, asfaltissa oli halkeama johon kompastuin ja kaaduin suoraan naamalleni. Sain aivotärähdyksen, mursin poskiluuni ja sain valtavan suuren mustansilmän. Verta oli joka paikassa. Se oli tosi siistiä :D . Mutta itse asiassa se ei sattunut.

      Saatat myös huomata, että jos kolhit itseäsi, se ei satu. Se johtuu siitä, ettei kipu oikeastaan ole kehossa, ei todellakaan. Opettajani ensimmäisessä kirjassani sanovat, että ; ”Kipu ei ole fyysinen prosessi, se on henkinen prosessi.” Kipu on todellisuudessa mielessä. Ja se on hyvä asia, koska jos kipu on mielessäsi, voit muuttaa mieltäsi sen suhteen. Kurssi sanoo myös; Syyllisyyttä vailla oleva mieli, ei voi kärsiä OT(277, 15-17, ). En halua sanoa, että olisin täydellinen, mutta mitä enemmän pystyt antamaan anteeksi, sitä vähemmän tunnet syyllisyyttä, koska Pyhä Henki parantaa mielesi. Se mikä jää sinun tehtäväksesi, on se pieni osa, joka on anteeksianto, ja Pyhä Henki huolehtii kaikesta muusta. Se mikä sinun tulee tehdä, on nähdä keitä ihmiset todellisuudessa ovat ja missä he todellisuudessa ovat.

    • 1290

      Jatkuu...
      Jeesus ja Maria Magdaleena olivat naimisissa. Ja heillä oli normaali parisuhde. Ja hän oli valaistunut, aivan kuten Jeesuskin oli. Ainut asia, mikä teki heistä erilaisia suhteessa muihin oli se, että päivän päättyessä he todella tiesivät,keitä muut ihmiset todellisuudessa olivat ja missä he todellisuudessa ovat. He ymmärsivät, että muut ihmiset eivät olleet yhtään vähempää kuin Jumala. Ja koska mieli toimii tietyllä tavalla, ja jos ajattelet muista ihmisistä tällä tavoin riittävän usein ja riittävän kauan, et voi välttyä näkemästä itseäsi samalla tavalla. Tällä tavalla mieli toimii. Et pysty pilaamaan sitä, vaikka kuinka yrittäisit. Minä tiedän, koska olen yrittänyt :D . Et pysty pilaamaan sitä, jos teet sen oikein. Mutta muista, älä rajaa sitä.

      Useat ihmiset tulkitsevat hindulaisen tervehdyksen Namaste virheellisesti väärin. Kun he saavuttavat anteeksiannon kolmannen asteen, he ajattelevat - Jumalallinen minussa tervehtii Jumalallista sinussa. Se on aivan sama kuin sanoisi, tässä on minun jumaluuteni ja sinun jumaluutesi on siellä, joten älä koske minun jumaluuteeni, etten likaannu. Tällainen on liian rajallista. Ensinnäkin, rakkaus on tarkoitettu kaikille ilman poikkeusta. Jeesus tiesi, että ihmiset voivat käyttäytyä toisinaan omituisella tavalla. Mutta hän ei välittänyt siitä. Hän silti näki Jumalan kaikissa, koska se oli totta. Ei sen vuoksi, että hän olisi ollut vain hyväntahtoinen. Hän tiesi sen olevan totta ja hän tiesi, miten mieli toimii.

      Ja voit käyttää sitä voimaa (mielen)muuttaaksesi täysin kaiken. Voit muuttaa käsitystä itsestäsi, voit lopettaa masennuksen, voit jopa muuttaa identiteettisi. Ihmeiden Oppikurssin Tekstiosan viimeisen luvun lopussa lukee; Valitse vielä kerran, mikä haluat hänen olevan. Tietäen, että jokainen valinta jonka teet, tulee vakiinnuttamaan käsitystä siitä itsestäsi, joka uskot olevasi. Mielen voima on suunnaton. Ja voit käyttää sitä voimaa Pyhän Hengen palvelukseen.

      Useimmat ihmiset ajattelevat, että ne lahjat, joita he ovat saaneet, ovat henkisiä lahjoja. Olen selvänäkijä, olen meedio tai olen parantaja. Ja he ajattelevat, että heillä on henkisiä lahjoja. Se ei ole henkinen lahja. Henkinen lahja ei ole sellainen, joka on annettu sinulle. Henkinen lahja on sellainen lahja, jonka sinä annat Pyhälle Hengelle. Henkinen lahja on sellainen, jota käytät Pyhän Hengen palveluksessa. Jos jätät yhtälöstä Pyhän Hengen pois, se ei johdata sinua hyviin asioihin. Mutta käyttäessäsi niitä Pyhän Hengen palvelukseen, johtaa hyviin asioihin OK(68, 6, ).

      Sen mitä seuraavaksi haluan tehdä, ja jakaa teidän kanssanne, kutsun parantumisen prosessiksi. Jos haluatte tehdä tämän meditoinnin myöhemmin, se löytyy kolmannesta kirjastani. Englanninkielisessä versiossa se löytyy sivulta 79, ja suomalaisessa versiossa se on sivulla 101. Ja espanjalaisessa versiossa, se löytyy sivulta 240 :D :D .

      Tämä on jotain, jota voitte tehdä. Muuten, haluan tehdä selväksi, että se tulee ymmärrettyä oikein, ettei tällä harjoituksella tehdä kehoa todelliseksi, päinvastoin. Tämä on sellainen harjoitus, jossa käytetään mieltä, jossa Pyhän Henki on kanssanne. Tämän voitte tehdä mennessänne nukkumaan illalla. Sanotaan, että jos teillä on jotain juttuja menossa, ongelma, on joku vamma, kipu kehossanne, tai sairaus. Jos tulette sairaaksi, älkää olko murheellisia. Kaikki sairastuvat ja kaikki kuolevat. Älkää yrittäkö vältellä sitä :D .

      Opettajani kertoivat, että jos kuolet, se on käsikirjoituksessa. Ja jos sairastut, sekin on käsikirjoituksessa ja näin on tarkoitus tapahtua. Kerroin viikonlopun workshopissa, että sen jälkeen kun ensimmäinen kirjani oli kirjoitettu, egoni on yrittänyt tappaa minut noin kolme kertaa. Mutta se ei onnistunut siinä, koska ei ollut minun aikani. Ei ollut laskettu aika, joten se ei pystynyt siihen. Nännän nännän nää nää :D :D .

      Olen saanut hyvää palautetta ihmisiltä, jotka ovat tehneet tätä. Suosittelen, että teette tätä kolmenakymmenenä iltana, mutta tehkää sitä niin kauan, kuin Pyhä Henki ohjaa teitä tekemään tätä. Ja jos teille sopii, pyytäisin teitä sulkemaan silmänne ja kuvittelemaan, kuin olisitte menossa nukkumaan illalla. Näin suon teille mahdollisuuden osallistua luovaan visualisointiin.

      Tämä osa prosessia, perustuu Ihmeiden Oppikurssiin ja muutamiin asioihin, joista Arten ja Pursah mainitsivat kirjassa Maailmankaikkeus katoaa, luvussa Sairaat Parantuvat. Aion puhua sillä tavoin, kuin teillä olisi kroonisia kipuja. Uskon, että tällä pystyy parantamaan millaisen tahansa kroonisen kivun. Tämä on tarkoitus tehdä iltaisin, mennessänne nukkumaan. Aseta mielesi parantamis vaihteelle. Sillä aikaa kun nukut, mielesi parantaa kehoa. Pyhä Henki esittää tässä kaikkein suurinta osaa. Pyydä Pyhää Henkeä yhtymään sinun mielesi kanssa, ennen kuin aloitat tämän prosessin. Kun olet lopettanut, ajattele vielä Pyhää Henkeä, ennen kuin nukahdat. Älä yritä tehdä sitä väkisin, vaan vain pyydät Pyhää Henkeä olemaan kanssasi.

    • 1290

      Jatkuu...
      (Kirjoitin harjoituksen suoraan kirjasta Rakkaus ei ole unohtanut ketään sivulta 101 alkaen)
      ”Ensimmäiseksi, kun käyt makaamaan, ajattele epätervettä kohtaa kehossasi ja muistuta itsellesi, että kaikki vaivat – aivan kuten keho itsekin – ovat mielessä tapahtuvia prosesseja. Kipu ei ole fyysinen prosessi. Sinä olet se, joka ajattelee kivun omassa unessasi. Se ei ole todellista kipua vaan unikipua, ja sinä olet se joka unta näkee. Kipu on mielessäsi, aivan kuten koko unesikin on. Ja jos se on mielessäsi, voit muuttaa mieltäsi sen suhteen. Kun sinulle on täysin selvää, että vaivasi on mielessä tapahtuva prosessi, sano itsellesi Kurssin sanoin: ”Syyllisyyttä vailla oleva mieli ei voi kärsiä.” Muutaman minuutin kuluttua, kun tämäkin asia on sinulle selvä, sano itsellesi vielä: Olen viaton ja Jumala rakastaa minua ehdoitta. Jumala haluaa ainoastaan pitää minusta huolen ikuisesti, sillä Jumala tietää, että olen yhtä viaton kuin Jumala Itse. Kuvittele sen jälkeen, miten sulaudut Jumalaan ja laajenet äärettömiin. Olet nyt rajaton, vapaa kehosta, ja Jumala pitää sinusta huolen.

      Kuvittele nyt kauniin ja puhtaan Pyhän Hengen valkoisen valon tulevan kohti sinua ja ympäröivän sinut. Hyvin nopeasti se on sekä kaikkialla ympärilläsi että läpäisee sinut täysin. Pyhän Hengen rakkaus vapauttaa sinut kaikesta alitajuisesta syyllisyydestä, josta et ehkä ole tietoinen, ja voit luottaa siihen, että paranet. Et tee tätä yksin. Pyhä Henki ymmärtää sinut syyttömäksi. Kun sitten olet valmis, voit käydä nukkumaan hengen parantavassa rakkaudessa.
      ___________________________________
      Tee näin 30 perättäisenä iltana, ja ole avoin sille ajatukselle, että kaikki sairaus tulee mielestä ja ettei sillä ole mitään tekemistä kehon kanssa.”

      Kun olet valmis, voit avata silmäsi. Tätä voit käyttää aina, kun siltä tuntuu. Huomasitko Pyhän Hengen voiman?
      Mieli voidaan jakaa kolmeen osaan. On sinä, jota voit kutsua tarkkailijaksi, ja joka katsoo tätä. Sitten sinulla on oikea-mielinen osa, jossa Pyhä Henki on ja sitten on väärä-mielinen osa, jossa ego on. Sinun tehtäväsi on vain yksinkertaisesti valita. Jos katsoisit elokuvaa elokuvateatterissa ja tietäisit, että Pyhä Henki istuisi tällä puolellasi ja ego istuisi toisella puolellasi, kumman tulkintaa elokuvasta kuuntelisit?

      Kyseessä on sama elokuva. Kun menet elokuvateatteriin, siellä pyörii yksi elokuva, mutta kun siellä on 100 katsojaa, siellä on oikeastaan 100 erilaista elokuvatähteä paikalla ja jokaisella on oma mielipiteensä elokuvasta. Se mitä meitä pyydetään tekemään, on kuunnella Pyhän Hengen tulkintaa tästä elokuvasta.

      Kurssissa sanotaan; ”Päätöksenteon valta on ainoa jäljelle jäänyt vapauden muoto, joka sinulla on niin kauan, kuin olet tämän maailman vankina.” T-12.VII.9. Voit päättää nähdä sen oikein. Voit päättää nähdä sen Pyhän Hengen tulkinnan mukaan, egon tulkinnan sijasta. Ja siinä on todellinen voimasi. Kaikki muu on tehtyä.

      Maailmaa ei ole olemassa. Kurssissa ei sanota, että maailmaa ei ehkä ole. Se sanoo, ettei maailmaa ole olemassa. Tämä on Kurssin keskeinen opetus, jota Kurssi yrittää opettaa. Kurssi sanoo; ”Se ei anna syntejä anteeksi eikä tee niitä todellisiksi. Se näkee, ettei syntiä ollut. Ja näin nähtynä kaikki syntisi on anteeksiannettu.” OT-221.I.2-4 (1.Mitä anteeksianto on? s.440) Näin mieli näkee, että kaikki synnit on annettu anteeksi. Koska jos ajattelet, että he todella tekivät syntiä ja he ovat syyllisiä, alitajuinen mielesi tulkitsee sen olevan totuus myös sinusta itsestäsi.

      Mutta, jos ajattelet, että he ovat syyttömiä ja Jumalan kaltaisia ja tämä on vain unta, ja minun on vain opittava keino, miten tästä unesta voi herätä. Silloin alitajuinen mielesi tulkitsee, että sinä olet syytön ja täysin Jumalan kaltainen.

      Joten meidän on tajuttava, ettei ulkopuolellamme ole ketään T(435,1,1). Meitä on vain yksi. Kurssissa sanotaan: ” Jokainen egoon kohdistuva reaktio on sotahuuto, ja sota todellakin riistää sinulta rauhan.” T-8.I.3. Eikä tässä sodassa ole mitään järkeä, koska siellä ei ole ketään. Ja jos harjoitat anteeksiannon kolmea askelta, tulet aina vaan paremmaksi siinä. Olet nopeammin ulkona siitä. Kestää 5 vuotta, tullakseen siinä hyväksi. Ehkä sinulla kestää 10 vuotta, tullaksesi siinä loistavaksi. Mitä sitten. Ei sinulla ole muutakaan tekemistä :D .

      Pidin kerran kurssia ja sinne tuli nainen, joka oli 80 vuotias. Hän sanoi 10 vuotta :D , olen silloin 90-vuotias!! Kysyin häneltä, kuinka vanha olisit kymmenen vuoden kuluttua, jos et tekisi tätä ;) . Olisit 90-vuotias ja sitä olisi harjoiteltu tai 90-vuotias ja sitä ei olisi harjoiteltu ;) . Koskaan ei ole liian myöhäistä. Ikä on vain numero, eikä se merkitse mitään. Kuka tahansa voi harjoittaa tätä, ei tarvitse olla nero. En koskaan mennyt yliopistoon. Mutta tehdäksesi tätä (Kurssia), sinun täytyy olla halukas.

    • Juuri näin.
      Esim. työkirjan harjoitus 253
      1) On mahdotonta että minua kohtaisi mikään mitä en itse pyytäisi. 2) jopa tässä maailmassa juuri minä hallitsen kohtaloani. 3) Se tapahtuu mitä haluan tapahtuvan 4) Sitä ei tapahdu mitä en halua tapahtuvan. 5) Se minun täytyy hyväksyä. 6) Sillä siten minut johdatetaan tämän maailman tuolle puolen omien luomuksieni - oman tahtoni lasten - luokse; lasten jotka ovat taivaassa, jossa pyhä itseni asuu heidän kanssaan, Joka minut loi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe