Pilmari palstan kuninkaana

ruunep

Olen vuosikausia seurannut tuon ihmemiehen, kaiken osaavan ja tietävän ja kaikkien suuren ystävän, jolla omasta mielestään on äärimmäisen pidetty ja suosittu.

Nyt on tapahtunut Pilmarin valtaannousu, joka on tapahtunut mm. ruuneperia haukkumalla, nimeäni suoraan käyttämällä ja vääristelemällä jne.

Kun seuraan tapahtumia vuosien takaa ja päivittäin, aion sanoa minäkin jotain.

Pilmari esittää itsensä kuin olisi ylivertainen suuruus, kuin Pilmari Suuri I Pyhä.

Nyt ovat viestit mallia pilmari. Itse kirjoittaa ja vastaa. Vanhat virret muiden palstalaisten täydellisestä osaamattomuudesta ovat aina läsnä.

Pilmari ei kuitenkaan tiedä mitä kunnon keskustelu on. Siinä avaaja kertoo omat tietämyksensä k.o. aiheesta ja sillä siisti. Muut esittävät kantansa asiaan.

Pilmari avaa keskustelun hienoksi kokemallaan otsikolla ja kysyy, "mitä mieltä sinä olet"

Pilmari on itse se täysin osaamaton keskustelija, joksi hän muita väittää.

67

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taisit-hävitä-taiston

      "Nyt on tapahtunut Pilmarin valtaannousu".....ja ruunep kävi tekemässä "pohjanoteerauksen Kahvipirtissä! DD,

    • jakolasku

      Itse eräässä aloituksessasi mainitsit nimmarini. Olihan se fiksua. Edelleen pidän sinua katkerana ja vallanhimoisena itsesi kehujana. Muissa on vikaa mutta itsessäsi ei ole!
      Molemmat vanhat äijät on tyrehdyttänyt tämän palstan. Kanat kaakattaa ja pari kukkoa kiljuu aamusta iltaan heltat lepattaen.

      • Omistajan-töissä

        Kun MATTI ALMILA eli pakinoitsija Kai de Puu, oli kuollut vuosituhannen vaihtuessa, niin Ruuno otti kaikki hänen suositut nikkinsä, joilla hän ilmeisesti on hauskasti kirjoitellut tunnettuun Kai de Puun tyyliinsä.
        Niiden kautta R. teki Pilmarista hirviön, muutti hänen viestinsä pahoiksi, haukkui naisia ja kaikkia suomalaisia, ivasi ja ilkeili saadakseen viestejä enemmän tänne. Omistajan töissä.


      • Älä kinastele, kaiva ne Pilmarin vanhat ketjut tai vaikene, ilman todisteita huudat yksin erämaassa.


    • noinhan.vanha.varoittaa

      Ettei totuus unohtuisi, niin tuodaan vanha keskustelu esiin.
      Ihan vertailun vuoksi samoin kuin varoituksena siitä , mihin voidaan joutua, kun itsehallinta pettää, kannattaa katsoa tällainen vanha ketju.
      Toivotaan ettei tällaisia enää tule.

    • etteköparempaankykene

      Täällä luulosairaiden joukossa kyllä ei paranekenenkään mielenterveys.

      Tuossa taas yksi suutaripomminsytyttäjä loistaa tietämyksellään, puhuu KaidePuusta ja syyttää ruunea, samahan se on kuka täällä toisille vittuilee, siihen kykenevät kaikki-

    • op76io43

      Pilmari tiedon määrä oli huomattavasti suurempi kuin kilpailijansa. Turha muunnella totuuksia. Keljuilussa ja ilkeilyssä Pilmari oli vasta hopeasijalla, mutta
      taidot kehittyvät palstaa seuratessa ja tämän hetkinen tilanne saattaisi olla erilainen. Jaetaan mitalit sitten, kun turnajaiset ovat ohi.

    • On-omistajalla-töissä

      " Kun MATTI ALMILA eli pakinoitsija Kai de Puu, oli kuollut vuosituhannen vaihtuessa, niin Ruuno otti kaikki hänen suositut nikkinsä, joilla hän ilmeisesti on hauskasti kirjoitellut tunnettuun Kai de Puun pakinatyyliinsä.
      Niiden kautta R. teki Pilmarista hirviön, muutti hänen viestinsä pahoiksi, haukkui naisia ja kaikkia suomalaisia, ivasi ja ilkeili saadakseen viestejä enemmän tänne. On omistajalla töissä. "

    • noinhan.se.oli.värikästä

      Tuossa nikin op76io43 puheenvuorossa heijastuu suuri asiantuntemus hänen vertaillessaan palstan kahta aikaisemmin keskeistä kirjoittajaa.
      Tällähän hetkellä tuo keskeinen osa on kummankin osalta menetetty ja tuskin enää palaa,
      Palstaa vähemmän tuntevien on ilo saada tutustua tuollaisten aikaansa seuraavien vanhojen konkareiden kertomiin kokemuksiin palstan värikkäästä historiasta.
      Tunnetustihan historia osoittaa kehityksen suuntaviivoja tulevaisuuteen.

      • Nimipakolainen, etkö pysty parempaan? Kehut on suoraan leikekirjastasi, lahopuuta nykymarkkinoilla.


      • Toisessa ketjussa eräs nimipakolainen kiisti jyrkästi pilmarin olevan nykyään aktiivinen kirjoittaja os0ittaen minun oleva perättöminen huhujen takana. Korjaan erehdyksehi saamani uuden tiedon perusteella. Tässä perusteluni:
        Oikeastaan jakolasku ynnä muut nimipakolaiset ovat oikeassa. Verratessani muutania pilmarin vuosia sitten kirjoittamia viestejä ja nykyisiä, niin kaikissa omahyväisyyttä tihkuva tyyli sovinistisine ilmaisuineen on yhteinen tekijä, mutta näissä jälkimmäisissä ilmenee järkyttävä avuttomuuden tunne epäonnistuneiden lauserakenneiden vuoksi. Pilmari kertoi asiansa ytimekkäästi, näillä nimipakolaisilla tuntyy olevan kova yritys seurata pilmarin jälkiä. mutta idolin saappaat näyttävät olevan liian suuret ja tuuli liian kovaa heiveröisten ohjata purtta,


      • ettäenoorobotti
        ruorikoski kirjoitti:

        Toisessa ketjussa eräs nimipakolainen kiisti jyrkästi pilmarin olevan nykyään aktiivinen kirjoittaja os0ittaen minun oleva perättöminen huhujen takana. Korjaan erehdyksehi saamani uuden tiedon perusteella. Tässä perusteluni:
        Oikeastaan jakolasku ynnä muut nimipakolaiset ovat oikeassa. Verratessani muutania pilmarin vuosia sitten kirjoittamia viestejä ja nykyisiä, niin kaikissa omahyväisyyttä tihkuva tyyli sovinistisine ilmaisuineen on yhteinen tekijä, mutta näissä jälkimmäisissä ilmenee järkyttävä avuttomuuden tunne epäonnistuneiden lauserakenneiden vuoksi. Pilmari kertoi asiansa ytimekkäästi, näillä nimipakolaisilla tuntyy olevan kova yritys seurata pilmarin jälkiä. mutta idolin saappaat näyttävät olevan liian suuret ja tuuli liian kovaa heiveröisten ohjata purtta,

        "... ilmenee järkyttävä avuttomuuden tunne epäonnistuneiden lauserakenneiden vuoksi. ..."

        On siinäkin syy.


      • valtataistelua-koettu

        Kun entiset hallitsevat persoonallisuudet hiljentävät vauhtiansa, alkaa uusi hallitsijaehdokkaiden vaalipuheiden aika.
        Eihän se nyt millään sovi että Ruune vaatii selityksiä, tai vaati, nehän on nostettava pramille ja osoitettava ettei täällä vanholla rattailla enää ajella, nyt on uudet tuulet ja loputkin hallitsevat mieshahmot omn palstalla hiljennettävä.
        Mikäs sen osuvampaa kuin hakea vanhat sodat esiin, että nyt varmasti näette kuinka täällä käy kun yrittää kukkoilla.Nyt ovat sitten vaihtelun vuoksi kanat nousseet tunkiolle ja kaakatus käy kaikilla rintamilla.
        Prinnssit ovat kuolleet, eläköön prinsessat. Kuninkaat on sysätty valtaistuimelta ja hallitsijaistuin on täytetty varamiehillä jotka osoittavat olevansa jopa entisiä hallitsijoita parempia tuomitsemaan ja langettamaan rangaistuksen.
        Kun et ole meidän puolella, ei sinua tarvita.
        Kun olet meitä vastaan, älä mitään lausu puolustaaksesi itseäsi.
        Näin on nähty tämän vuoden alkaneen, vaalipuheilla palstan herruudesta.
        (lieneekö paras vielä mitään itse maininnut)


    • kuningas.täällä

      Palstan kuninkaana?
      Oman elämämme kuninkaina voisimme olla hetken kuin kuninkaat ja hallita ainakin itsemme!

      • narukenkä

        Eihän kukaan itseään ala kuninkaaksi nimittelemään, vaan ympäröivät ihmiset. Aina ja jatkuvasti erottautuu joku massan tavanomaisuudesta, jollakin poikkeavalla tavalla. Tuoko se menestystä on aina ajan kysymys, samoin kuin miten kauan menee ennenkuin seuraava syrjäyttää edellisen.
        Usein edeltäjä jo mieluimmin luopuukin vetäjän roolista, nauttiakseen vuorostaan valmiin pöydän antimista. Tilanne 70 näyttää omituiselta tosin, kamppailua kun on tähän mennessä käyty pelkkien vanhojen arkistokirjoitusten kanssa!

        Kiirettä en tälläkään arenan kuntoon saattamisella näe, maailma tarjoaa yllin kyllin viihdettä, ja sämpylätaikinakin keittiössä on kohta noussut tarpeeksi.

        Seuraillaan tilannetta.


      • kuningas.täällä
        narukenkä kirjoitti:

        Eihän kukaan itseään ala kuninkaaksi nimittelemään, vaan ympäröivät ihmiset. Aina ja jatkuvasti erottautuu joku massan tavanomaisuudesta, jollakin poikkeavalla tavalla. Tuoko se menestystä on aina ajan kysymys, samoin kuin miten kauan menee ennenkuin seuraava syrjäyttää edellisen.
        Usein edeltäjä jo mieluimmin luopuukin vetäjän roolista, nauttiakseen vuorostaan valmiin pöydän antimista. Tilanne 70 näyttää omituiselta tosin, kamppailua kun on tähän mennessä käyty pelkkien vanhojen arkistokirjoitusten kanssa!

        Kiirettä en tälläkään arenan kuntoon saattamisella näe, maailma tarjoaa yllin kyllin viihdettä, ja sämpylätaikinakin keittiössä on kohta noussut tarpeeksi.

        Seuraillaan tilannetta.

        Sinun kuninkuutesi on hukassa, vai?

        Minulle asia on selviö, määräysvaltani haluan säilyttää ja jätän irtaimistoni perinnöksi, kuninkuuteni ei periydy.

        Olen oman elämäni kuningas, kukaan ei minua määrää minun elämästäni, sitä hallitsen minä niin kauan kuin kykyni siihen ovat olemassa. Kun oma tahto puuttuu, hallintani olkoon silloin järkevissä käsissä, mutta silloin en enää ole kuningas, vaan kadonneen minuuteni avuton alamainen.

        Oman elämän kuningas, ilman alamaisia,ilman vataistuinta ja vallanhalua määrätä muiden elämästä, ihanne elämää aistit vapaina nauttimaan täsät niin pitkään kuin järki on notkea ja taipuu tahtooni!

        Palstojen kuninkaaksi ei riitä minulla mitään mielenkiintoa, täällä on hallitsematon kansa joka riehuu rajoilla. Eikä se olisi edes kunniaksi valitulle, parasta ei panna pomoksi sanoi joku kirvesmies kun halusi olla urakassa mukana, itseriittoisena parhaana.


      • ripsrapsjäälle
        kuningas.täällä kirjoitti:

        Sinun kuninkuutesi on hukassa, vai?

        Minulle asia on selviö, määräysvaltani haluan säilyttää ja jätän irtaimistoni perinnöksi, kuninkuuteni ei periydy.

        Olen oman elämäni kuningas, kukaan ei minua määrää minun elämästäni, sitä hallitsen minä niin kauan kuin kykyni siihen ovat olemassa. Kun oma tahto puuttuu, hallintani olkoon silloin järkevissä käsissä, mutta silloin en enää ole kuningas, vaan kadonneen minuuteni avuton alamainen.

        Oman elämän kuningas, ilman alamaisia,ilman vataistuinta ja vallanhalua määrätä muiden elämästä, ihanne elämää aistit vapaina nauttimaan täsät niin pitkään kuin järki on notkea ja taipuu tahtooni!

        Palstojen kuninkaaksi ei riitä minulla mitään mielenkiintoa, täällä on hallitsematon kansa joka riehuu rajoilla. Eikä se olisi edes kunniaksi valitulle, parasta ei panna pomoksi sanoi joku kirvesmies kun halusi olla urakassa mukana, itseriittoisena parhaana.

        Parasta mitä löytyi kannatettavaa rehellistä, ja ilman makeiluja.


      • kuningaskobrakolienet
        ripsrapsjäälle kirjoitti:

        Parasta mitä löytyi kannatettavaa rehellistä, ja ilman makeiluja.

        Olisit uskottavampi, jos et aina itse laittaisi kehuja ja peukkuja juttujesi perään. No, sehän ei tosiaan makeilua ole, itsepetosta vain.


    • kuningas.täällä

      Palstan kuninkaana?
      Oman elämämme kuninkaina voisimme olla hetken kuin kuninkaat ja hallita ainakin itsemme!

    • sanomatti

      Woi HöpöHöpö näitä keskusteluja?

      • linnanvouti

        Älä muuta sano 'Palstan kuningas' ???? Kaikesta sitä kinataan ja sitten kiukut saa kierroksia taas. Eikö keksitä muuta jutun juurta, tuo Pilmari-aihekin aivan pöhkö, kun toinen jo aikoja sitten "maisemista" poistunut.
        Soisi siirryttävän tähän päivään, ettei iänkaiken menneitä kaiveltaisi.


    • Kolkkahattu

      Kylläpä tämä kirjoituspalsta on joillekin tärkeä! Kuningas!
      Miksiköhän ne muuta tärkeilijät itsensä mieltävät?
      On se oma mielipide niin tärkeä kuin Nummisuutarin Eskolla!

      Ja kuka muistaa yhtäkään keskustelua kuukauden kuluttua? On sitten kuningas ta hovinarri kirjoittanut. Oma nimi oli mainittu. Se oli kyllä hienoa tietenkin.
      Ja vuosien päästäkin nostetaan letka esiin., Kun on niin tärkeetä.

    • no.ihaillaankin.varmasti

      Ketjun aloittaja nikki ruunep luonnehti aloituksessaan nikki pil...ria ihailua osoittavin sanoin seuraavasti:

      "Olen vuosikausia seurannut tuon ihmemiehen, kaiken osaavan ja tietävän ja kaikkien suuren ystävän, jolla (pitää olla: joka) ... on äärimmäisen pidetty ja suosittu."

      Mitäs tuohon ilmeisen vilpittömään ja ylitsevuotavaan tunnustukseen sanot? Totta on joka sana. On ilo lukea. Harvoin tällä palstalla tapaa noin väkevää ihailua toista kirjoittajaa kohtaan. Useimmitenhan täällä kirjoitellaan ikävää.
      "

      • 18vuottasitten

        Se oli silloin kun Matti Almila eli Kai de Puu eli, yksi hänen nikkejään oli Pilmari.


      • luulottelijatuokin

        Hajupoika, KaidePuu, Pilmari, saman miehen nikkejä ja hän ei ollut Almila.

        Pilmari perustuu noiden nikkien omistajan etunimiin, Pentti Ilmari ja on aiva eri kuin Matti Almila. Sukunimensäkin on täälläkin porukan tiedossa, ja tiedän sen, mutta en ole paljastelija.
        Ärsyttää vain kun kirjoitetaan olemattomia, kun tuokin oli taas tieto 18vuottasittenbnikin tiedoista, mutta väärä!


    • tuohivirsuvaan

      Ovathan nuo henkilöt parhaita kavereita, pian voidaan päästä ystävyysjuhliin!

    • no.ei.se.niinkään.helpp

      Eihän täällä palstalla pil...rin jälkeen ole tosiaankaan ollut yhtään tunnustettua johtohahmoa.
      Joku on kyllä sellaiseksi pyrkinyt, mutta surkealla menestyksellä. On joutunut ojasta allikkoon eli päätynyt palstalaisten epäsuosioon.

      • Koska mainittu ihmemies on ollut muuloin kuin kuvitelmissaan muuta kuin riidan haastaja? Milloinkaan en muunlaisena häntä tuntenut.


      • n.noin.se.oli
        ruorikoski kirjoitti:

        Koska mainittu ihmemies on ollut muuloin kuin kuvitelmissaan muuta kuin riidan haastaja? Milloinkaan en muunlaisena häntä tuntenut.

        Ei tule mieleen, että hän olisi pyrkinyt haastamaan riitaa.
        Sen sijaan häntä yritettiin savustaa täältä ulos.
        Urheasti hän kesti täällä kaiken uskomattoman typerän pilkanteon.


      • ruorikoski1
        n.noin.se.oli kirjoitti:

        Ei tule mieleen, että hän olisi pyrkinyt haastamaan riitaa.
        Sen sijaan häntä yritettiin savustaa täältä ulos.
        Urheasti hän kesti täällä kaiken uskomattoman typerän pilkanteon.

        Kovasti hän oli minua ajamassa pois, koska en pystynyt selvittämään, miksi hänet oli bannattu ennen kuin tulin palstalle,


      • vm.39
        ruorikoski1 kirjoitti:

        Kovasti hän oli minua ajamassa pois, koska en pystynyt selvittämään, miksi hänet oli bannattu ennen kuin tulin palstalle,

        Ilmeisesti ei sitten onnistunut kyseisessä hankkeessa.

        Sekö tässä nyt vaivaa, että et "pystynyt selvittämään, miksi hänet oli bannattu ennen kuin tulin palstalle?" Tätäkö olet surrut pitkälti toistakymmentä vuotta? Unohda moinen asia!


      • palstalainen
        vm.39 kirjoitti:

        Ilmeisesti ei sitten onnistunut kyseisessä hankkeessa.

        Sekö tässä nyt vaivaa, että et "pystynyt selvittämään, miksi hänet oli bannattu ennen kuin tulin palstalle?" Tätäkö olet surrut pitkälti toistakymmentä vuotta? Unohda moinen asia!

        Omituinen "väännös" taas asiasta! Miksi te keinoilla millä hyvänsä haluattee aiheuttaa kiistaa palstalla?

        Tämä ei tule toimimaan koskaan, joidenkin heittäessä tahallaan sumua silmille!


      • sivustaseurannut
        n.noin.se.oli kirjoitti:

        Ei tule mieleen, että hän olisi pyrkinyt haastamaan riitaa.
        Sen sijaan häntä yritettiin savustaa täältä ulos.
        Urheasti hän kesti täällä kaiken uskomattoman typerän pilkanteon.

        Totuus on, että tuo pilmarirassu oli henkisesti jo pois pelistä, tullessaan tännekin riitelemään vanhoista kaunoistaan.

        60 palstalta hänet oli jo saatu häädettyä ! Muuhun kuin erityisesti ruunelle, tai naisille yleensä v......luun hänestä ei enää ollut !


      • vm.39 kirjoitti:

        Ilmeisesti ei sitten onnistunut kyseisessä hankkeessa.

        Sekö tässä nyt vaivaa, että et "pystynyt selvittämään, miksi hänet oli bannattu ennen kuin tulin palstalle?" Tätäkö olet surrut pitkälti toistakymmentä vuotta? Unohda moinen asia!

        Eihän se minua vaivaa, kerroin vain hänen palstakäyttäymisestään. Ketjujen nostaja voisi tosiaan nostaa tuollaisen ketjun, jonka keskeisenä hahmona mainittu henkilö oli. Nostajan olisi syytä ottaa leikekirjastaan osion vuodet MM -MMIV, sehän on varmasti aarteena kokoelmassa.


    • tuohivirsuvaan

      Voiko joku pitää pilmaria palstan kuninkaana, onhan arvosteluasteikko mennyt aivan hukkaan sen henkilön kohdalla, ja pitääkö yleensäkään mainita koko pil... kun on esillä yötä päivää ihan itse.
      Kerro ruune vaikka sammakon elin kaarresta sekin paljon mielenkiintoisampaa ja kevät pian koittaa saa jokainen seurata ojanpohjia ja sammakkoystäviämme.
      Kutu on helppo huomata savisistakin ojavesista ja ulkona liikkuminen havaintoineen tuo paljon uutta ajateltavaa ja kirjoitettuna sivulle sitäkin on mieluisampaa lukea kuin pil pil.

      • oletkyllähuippu

        Mitähän arvoisa kirjoittaja tarkoittikaan... kun on esillä yötä päivää itse? TUOLLA JOSSAIN JUURI ARVON NIMIMERKKIä nyt käyttänyt, KERTOI MILLÄ NIKEILLÄ ON MUSTANA KESKUSTELUISSA KIRJOITTANUT VIIME PÄIVINÄ, ts. rekattuna sanoi mitä nikkejä on mustalla kirjoittaessaan käyttänyt, pitäisi muistaa sylkiessään mitä on nuollessaan puhunut.
        Capslookin isolla kirjoitettua en muuta pieniksi, olkoon nyt sitten vaikka ilman huutomerkkiä tuo lause.

        Olisit nyt kaverille voinut omalla nikilläsi kirjoittaa, kehuihin kepuutat sinisen nikkisi!
        Puhu meille vaan, kyllä sinut tunnetaan, sinut siis ainakin.

        Ruune on kelvollinen palstan kuninkaaksi siinä kuin sinä kuningattareksi, ruunelle virka on vain sopivampi. Hän ei hauku joka toisessa viestiää henkilökohtaisesti ketää.
        Yleismainintana sanoisin, monta olis haukuttavaa ja haukkujaa, mutta parempi kun jokainen olis sen verran oman itsensä kuninkaita, että osaisivat K Ä Y T T Ä Y T Y Ä.


      • että.ei.kuningasta
        oletkyllähuippu kirjoitti:

        Mitähän arvoisa kirjoittaja tarkoittikaan... kun on esillä yötä päivää itse? TUOLLA JOSSAIN JUURI ARVON NIMIMERKKIä nyt käyttänyt, KERTOI MILLÄ NIKEILLÄ ON MUSTANA KESKUSTELUISSA KIRJOITTANUT VIIME PÄIVINÄ, ts. rekattuna sanoi mitä nikkejä on mustalla kirjoittaessaan käyttänyt, pitäisi muistaa sylkiessään mitä on nuollessaan puhunut.
        Capslookin isolla kirjoitettua en muuta pieniksi, olkoon nyt sitten vaikka ilman huutomerkkiä tuo lause.

        Olisit nyt kaverille voinut omalla nikilläsi kirjoittaa, kehuihin kepuutat sinisen nikkisi!
        Puhu meille vaan, kyllä sinut tunnetaan, sinut siis ainakin.

        Ruune on kelvollinen palstan kuninkaaksi siinä kuin sinä kuningattareksi, ruunelle virka on vain sopivampi. Hän ei hauku joka toisessa viestiää henkilökohtaisesti ketää.
        Yleismainintana sanoisin, monta olis haukuttavaa ja haukkujaa, mutta parempi kun jokainen olis sen verran oman itsensä kuninkaita, että osaisivat K Ä Y T T Ä Y T Y Ä.

        On olemassa useitakin sopivia ehdokkaita palstan kuningattareksi.
        Kuninkaaksi jonka kaikki nyt hyväksyisivät, ei sovi täältä kukaan, ei kukaan. Se on todettu.

        Sotahenkinen ja riitelynhaluinen palstalainen voi tosin saada palstamarsalkan arvon.

        Kuka täällä on jonkun toisen palstalaisen "kaveri"? Ei kukaan.


      • täytettytarve

        Samaa mieltä, emme tosiaan ole näillä eväillä varsinaisia kavereita, varsinkaan kun tuosta kuninkuudesta tai pätevyydestä täällä ilmeisesti on kamppailtu ja yhä jatkuu.

        En tietänyt sellaisen tärkeydestä liittyessäni, mutta vuosien myötä se selkeni oudon henkilöpalvonnan ilmetessä muutamissa mummoissa.

        Vielä enemmän ihmetytti, kun se otettiin niin mielellään vastaan, jopa meriittinä muisteltiin, että ihan presidentiksi asti on ehdotettu.
        Systeeminsä kullakin, tulosta varmaan on tuolla metodilla syntynyt joissakin alkeispiireissä, täällä ne vain kertovat ylikorostuneesta pätemisen tarpeesta.


      • jatkoksi

        Kannattaahan tänne oma mielipide aina väliin tuikata, vaikka asiahan ei minulle mitenkään kuulu, ei tarinan juoksu muutu eikä lopu, joten onneksi ohjelma...

        jatkuu..................


    • Mielestäni täällä ei kirjoitttu viime aikoina sanaakaan palstan kuninkuudesta, kunnes ketjunostelija mainitsi käsitteet " palstan grand old man" ja "palstan kuningas". Muuten, Saksassa sanoilla "der Alte" on myös tulkinta "itse piru" ainakin joillain työmailla. Tai oli vielä 1900-luvun puolivälissä.

      • vm39

        Palstan kuninkaasta ei tule mitään aikaisempaa mieleen. Palstan grand old man on jostakin aikaisemmasta tuttu.


    • vanhasta-asiaa

      Vaikka nyt kuinka menneitä muistellaan ja Pilmaria kalvetaan luihin asti, oli hänellä monesta asiasta paljon enemmän tietoa ja ammattimaista kokemustakin kuin keskiverto kirjoittajalla täällä on.

      Hän oli taiteiden tuntija, rakasti musiikkia ja ruusuja, joista hän oli tehnyt oikein kattavan nimiluettelonkin ja ojenteli chatissa ruusuja tytöille, minullekin iseamman kerran ja hän oli hyvä keskustelija kahdenkeskeisissä jutuissa chattihuoneessa.
      Kukapa muu kertoi musiikin kuulumisiakaan enemmän kuin hän, mutta hänen nopeaan mielialanvaihdokseensa ei täällä osattu suhtautua oikein, otettiin pilkkana ja vastattiin pilkaten, rumastikin puhuttiin puolin ja toisin, mutta , en tiedä, vaan oletan, että hänen henkinen vastaanottokykynsä pilkkaan oli heikompi kuin vastapuolien.

      Minulla on muutamia sähköpostiviestejä vielä arkistossa, häneltä saatuja, mutta en jaksanut vastailla monta kertaa päivässä tulleeseen ihailuun ja lopetin vastaamisen.
      Sain kyllä sittemmin moitteita, mutta ne ovat omassa arvossaan, katkeroituneen ja sairaan miehen kirjeitä joissa kuultaa pettymys naisiin.
      Mistä me kenenkään henkistä maailmaa niin perusteellisesti tuntisimme että voisimme olla tuomareina ja osoittaa halveksuntaa ihmiselle joka kaiken kovuutensa takana onkin se heikoin.

      Luen kovin pettyneenä palstan tilanteeseen sen, että nyt toinen noista vahvoilta näyttäneistä riitapukareista on joutunut jo vuosien ajan muiden palstalla kirjoittavien hampaisiin ehkä juuri tuon Pilmarin kanssa käymänsä taistelun tuoksinan jälkimainingeissa joissa on niissäkin lainehtinut välillä koko palstalle ylilyntejä joista täällä alati näytään mainitsevan.

      En määrää nekä halua ohjata kenenkään toimintaa, mtta toivoisin koko palstan mukana olevilta parempaa käytöstä muita kirjoittajia kohtaan.
      Kun täällä löydetään jonkun kirjoittajan heikko kohta, siihen kyllä pommitetaan. Moni osoittaa halveksuntaa, vai ovatko ne vain yksien henkilöiden lähettämiä iskuja, kuka senkin tietää, mutta vaikuttaa joukkovihalta ajoittain.
      Ruuneperi on toinen tietävä ja taitava monessa asiassa, mutta lyötynä lannistuu itsekukin, eikä jaksa innostua tyhjän jauhamiseen.

      Moni palstalla vaikuttanut ihminen joka on jättänyt pysyvän jäljen monien muistoihin, on siirtynyt taivaallisiin tasoihin joissa ei enää pilkka kosketa- Täällä heistä moni on kuitenkin kokenut samaa vihamielisyyttä kuin jo mainitut.
      Keskinäisiä kahnauksia, kiivaita sananvaihtoja, yms. joista historia kertoo kaiken, mutta joiden oletan nyt painavan heidän mieltänsä jotka tänne ovat jääneet omaa historiaansa jatkamaan. Mielipaha ja katumus, ovatkohan tuttuja tunteita laisinkaan, vai voiki ihminen aina hyväksyä menneisyytensä kuin olisi ollut aina oikeassa.

      Ymmärtämistä ja rakkautta palstalaisten keskuuteen ei koskaan toivota liikaa. Sellaista tässä nyt mielessäni.

      • 11.....21

        Siinä onkin paljon asiaa pilm...sta, ja kaikki on totta, Palstalla hän pääsi helposti naisten suosioon, Tämä huomattiin varsin pian. Naiset halusivat olla hänen kanssaan.

        Sehän tietenkin herätti katkeruutta muissa miehissä ja naisissa. Varsinkin eräs miespuolinen kirjoittaja sydämistyi ja kirjoitti paljon tulikivenkatkuisia puheenvuoroja


      • no.ei.alentunut.ylilyönt

        Ylilyönneiksi kuvattavaa keskustelua täällä kieltämättä on käyty joskus , mutta siihen ei alentunut koskaan nikki pilm...ri.

        Hänellä oli niin vahvat henkiset voimavarat.


      • vanhasta-asiaa

        Kukaan, joka käyttäytyy soveliasti ei voine välttyä ihailulta.

        Onhan palstalla rakastuttu, avioiduttu ja asuttu yhdessä ilman avioitumistakin. Kestäviä liittoja on solmittu, joskaan kaikki ei palstarakkaudessa kestä, ei kestä tavallisessa elämässäkään, vaikka ihailua ja rakkautta olisi julkisuudessa jaettu, lehtiin kuvattu ja iltalehdissäkin markkinoitu.

        Rakkautta on tällä palstalla ollut ilmassa ja onhan sitä havaittavissa edelleenkin, ihan kuten vihaa ja halveksuntaakin, eikä siltä välty tällä palstalla, ellei liity johonkin kuoroon,
        - jonkin puolesta tai jotain vastaan!

        Asioiden liioittelijoita on kaikissa asioissa, turha riidellä mielipiteistä, se ei koskaan johda mihinkään yhteiseen päätökseen.
        En kaiva aseita esiin, en riitaa haastaen ja hakien kommentoi asiaan tätä enempää.

        En kaipaa ihailuja palstalta. Rakkaus minulla on kunnossa.
        Henkilökohtainen kunnia ja kiitos hankitaan ihan muista yhteyksistä, jos sitä yleensä on ansainnut.


      • historiakertoo
        no.ei.alentunut.ylilyönt kirjoitti:

        Ylilyönneiksi kuvattavaa keskustelua täällä kieltämättä on käyty joskus , mutta siihen ei alentunut koskaan nikki pilm...ri.

        Hänellä oli niin vahvat henkiset voimavarat.

        Olen hiukan eri mieltä, koska hän, niinkuin monet muutkin palstalaiset vastasivat toisillensa kovinkin töykeästi, jopa rumasti.
        Emme voi ohittaa tosi tapahtumia ja kaunistella asioita jotka jokaiselle avautuvat kun etsii historiasta kunkin nimimerkin kirjoittamia viestejä ja samalla näkee ne vastaajienkin tekstit.
        Historiaa emme voi muuttaa, mutta tulevaan voimme toki vaikuttaa, ettei meistä jää rumia jälkiä. Kuka tietää vaikka joskus nämä mustatkin nikit paljastuvat kaikessa kauneudessaan, tai rumuudessaan, kun meitä on moneksi.
        Ylilyöntejä tapahtui pilmarinkin osalta ja niillä kaikilla rekisteröidyllä nikeillänsä samoin, ei hän pyhimys ole ja tapahtuu sitä tälläkin hetkellä, ehkä useimmilla joskus keittää yli.


      • että.muut.olivat.syypää
        historiakertoo kirjoitti:

        Olen hiukan eri mieltä, koska hän, niinkuin monet muutkin palstalaiset vastasivat toisillensa kovinkin töykeästi, jopa rumasti.
        Emme voi ohittaa tosi tapahtumia ja kaunistella asioita jotka jokaiselle avautuvat kun etsii historiasta kunkin nimimerkin kirjoittamia viestejä ja samalla näkee ne vastaajienkin tekstit.
        Historiaa emme voi muuttaa, mutta tulevaan voimme toki vaikuttaa, ettei meistä jää rumia jälkiä. Kuka tietää vaikka joskus nämä mustatkin nikit paljastuvat kaikessa kauneudessaan, tai rumuudessaan, kun meitä on moneksi.
        Ylilyöntejä tapahtui pilmarinkin osalta ja niillä kaikilla rekisteröidyllä nikeillänsä samoin, ei hän pyhimys ole ja tapahtuu sitä tälläkin hetkellä, ehkä useimmilla joskus keittää yli.

        Onhan hänkin joskus voinut olla töykeä, jos hänelle oltiin töykeitä. Ei se kovin yleistä ollut.
        Siinä toimi periaate: Sitä saa, mitä tilaa.


      • Täällä kuninkaan asema ei tietääkseni ole perinnöllinen enkä ole lukenut yhtään mainintaa sijaishallinnosta, sen sijaan monta vakuuttelua siitä, ettei otsikossa mainittu suurmies ole pitkään aikaan vaikuttanut palstalla. Ei sen puoleen, historia tuntee monta seniiliksi tullutta vaikuttajaa, Tässä tapauksessa näyttää kannustuskirjoitustan takana olevan klikki, joka uskottelee mainitun kirjoittajan olevan palstan valtias ihan kuin erään suomalaisen valtiomiehen taustavoimat tekivät.


      • kukonhelttako.kanalla
        no.ei.alentunut.ylilyönt kirjoitti:

        Ylilyönneiksi kuvattavaa keskustelua täällä kieltämättä on käyty joskus , mutta siihen ei alentunut koskaan nikki pilm...ri.

        Hänellä oli niin vahvat henkiset voimavarat.

        pitäisikö kommentoida parilla sanalla tuota väitettä eli voi v...u!


      • lisää-tällaista
        kukonhelttako.kanalla kirjoitti:

        pitäisikö kommentoida parilla sanalla tuota väitettä eli voi v...u!

        "pitäisikö kommentoida parilla"

        Ruune on tehnyt aloituksen syysk. 2016, jolloin Pilmari kirjoitteli vielä ja lopetti 2017 alkuvuodesta.

        Ei voi kun sanoa, että kerrankin on ruunea onnistanut, kun hän aina kaipaa sitä keskustelua tänne ja syyttää, että ei muka osata? Mites nyt suus panet, kun on näinkauan "keskusteltu" antamastasi aiheesta!DD


    • mitäseuraavaksi

      Oli koko palstan huonokäytöksisin mies! Nuo rakkauden osoitukset ei sitä pelasta vaikka kopioisit ne tänne kaikkien luettavaksi.
      Jos SE sulle kirjoittelikin rakkauskirjeitä herjasi se muita naisia.
      -No ole onnellinen kun sinuakin joku ihaili? vai ihailiko?

    • Törkeääherjaustaoli

      Joku herjasi khametta erittäin törkeästi ja sain khameen vastauksista käsityksen että se oli haju. Sama kuin pilmariko ?

      • noinhan.voisi.olla

        "Joku herjasi khametta erittäin törkeästi ..." "...että se oli haju..."

        Jos haju on jonkun naisen nikki, niin mahdollisesti.


    • mitenseon

      Eikö haju ole sama kuin hajupoika, se rekattu nikki ?

      • noinhan.sen.pitää.olla

        Jos on sama, niin siinä tapauksessa itse khame on erehtynyt nikistä.


      • influoidut

        Onkohan nämä kauan mukana olleet, nähneet ja osallistuneet niin paljoon juonitteluun ja epärehellisyyteen, että niihin epäilyihin ovat ihan jääneet?
        Kurjaa olisi elää niillä ehdoin.


      • mitenkäsitsesilaita
        influoidut kirjoitti:

        Onkohan nämä kauan mukana olleet, nähneet ja osallistuneet niin paljoon juonitteluun ja epärehellisyyteen, että niihin epäilyihin ovat ihan jääneet?
        Kurjaa olisi elää niillä ehdoin.

        Sinähän tuon sanoit, älä epäile muita jos itse olet juonittelija. Johan täällä näitä 80 kymppisiä ajetaan pois että uudet puhdasotsaiset pulmuset pääsee tänne, Kyllä siellä 50 ja 60 kymppisissäkin osataan juonia , on pitkä historia ennen kuin tulevat tänne. Asioista täällä on tarkoitus puhua eikä kirjoittajien asioista. Jos joku itsestää kertoo, se on siinä, ei ole syytä enempää arvailla.


      • mitenkäsitsesilaita kirjoitti:

        Sinähän tuon sanoit, älä epäile muita jos itse olet juonittelija. Johan täällä näitä 80 kymppisiä ajetaan pois että uudet puhdasotsaiset pulmuset pääsee tänne, Kyllä siellä 50 ja 60 kymppisissäkin osataan juonia , on pitkä historia ennen kuin tulevat tänne. Asioista täällä on tarkoitus puhua eikä kirjoittajien asioista. Jos joku itsestää kertoo, se on siinä, ei ole syytä enempää arvailla.

        Täällä eräs ketjujen nostaja ilmoitti tavoitteensa, jota hän on suoraviivaisesti seurannut, Tämä tavoite on riitely. Asiatekstiä hän ei harrasta tai tunne.


    • yksmonis

      Kun nyt on saatu tietää että kuningas onkin kaikkein hekkätunteisin vaikka esittää kovaa ja taitaa loukkaamisen suorastaan parhaiten niin itse loukkaantuu pienestäkin. olsiko sellainen kahvipintirin tapainen paikka hyvä hänenlaisilleen.

      • ettäei.suvaittaisi

        Kahvipirttikö? Ei missään nimessä! Siellähän ei armoa paljoakaan tunnettaisi tunkeilijaa kohtaan, joka kaiken lisäksi olisi herkkätunteinen. Muistavat kyllä miten on viime viikkojen aikana käsitellyt pirtin kantavieraita.


      • Herkkätunteinen? Koskahan nuo yliylisuperlatiivit loppuvat nikki ettei. suvaittaisi:lta?


      • ettei.suvaittaisi
        ruorikoski kirjoitti:

        Herkkätunteinen? Koskahan nuo yliylisuperlatiivit loppuvat nikki ettei. suvaittaisi:lta?

        Kyllä niitä vielä riittää kauankin, mitä rakastettavin nikki ruorik...ki.


      • Ainoa vika, ettei yksikään pidä paikkaansa, ainoastaan tuo napoleonkompleksinen on ettei.suvaittaisi nikkiä osuvasti kuvaava ilmaisu


      • 11...3

        Kahvipirttiläiset siinä ovat varmaan mielistelleet ruorikoskea Ei muuten ollenkaan ihmetytä.


      • Haehan leikekirjastasi ne mielistelyt! Saattaa olla, että joku on kävellyt vastaani jossain, ohittanut minua tunnistamatta. Jäänyt yhtä tututuksi kuin 11...3.tai oikeammin vieraammaksi, ei edes täällä tuttavuudesta kertomassa,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe