Kuvien alkuperän salaaminen

Maija7211

Hei,

Jokainen tietää että kun tallennat kuvan tietokoneellesi, sen "properties" -osasta voi nähdä koska kuva on otettu ja kenen "omistama" se on eli kenen koneella tallessa. Entä kun lähettää kuvia sähköpostilla eteenpäin... Siityvätkö kuvan tiedot vastaanottajalle? Eli jos lähettäjä ei halua että vastaanottaja tietää kuvan olleen aiemmin vaikka "Helin" koneella, niin näkeekö vastaanottaja mitään lähettäjän tietoja kuvan "properties" osassa enää kun kuva saapuu perille? Voiko kuvan alkuperää urkkia mistään muutenkaan? Paitsi tietenkin että mistä sähköpostiosoitteesta se tulee mutta se on eri asia.

Maija

4

2263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bc51j4CG

Kuvien metatietoja voi muuttaa, lisätä ja poistaa sopivilla ohjelmilla kuten jhead. Monissa kuvankäsittelyohjelmissa on myös tällainen mahdollisuus.

• Maija7211

Kiitos tästä. Yritän juuri löytää download sivua tuolle jhead -ohjelmalle mutta aika paljon huonoja sivuja tai feikkejä linkkejä. Onko jhead ohjelma jota kuka tahansa osaa käyttää vai meneekö nörttitouhuksi?

• Bc51j4CG
        Maija7211 kirjoitti:

Kiitos tästä. Yritän juuri löytää download sivua tuolle jhead -ohjelmalle mutta aika paljon huonoja sivuja tai feikkejä linkkejä. Onko jhead ohjelma jota kuka tahansa osaa käyttää vai meneekö nörttitouhuksi?

Joo. Jhead on nörttikamaa koska on komentoriviohjelma. Itse käytän sitä kuvien massakäsittelyyn. Esimerkiksi metatiedoista voi muokata paremmat nimet sadoille kuville kerralla.

Voisit vaikka kokeilla sellaista ohjelmaa kuin Xnview. Kuvankäsittelyohjelmia on paljon ja monet niistä osaavat ronkkia kuvan metatietoja.

• Anonyymi

Kun tallettaa (muuntaa) kuvan *.gif tai *.bmp muotoihin niin varmasti ei ole tägejä, luultavasti myöskään *.png ei sisällä mitään tägejä. Photoshopissa kun talllettaa "Save for Web" niin kuvissa ei ole tiedossa olevia tageja, siis ei tiedetä olevan tageja tai lullaan että ei ole tageja (mutta oletan että Adobella on jokunen jekku takataskussaan).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      252
      2672
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2187
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      328
      1912
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      103
      1639
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      90
      1566
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1260
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1210
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1131
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1093
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1036
    Aihe