Mitä se vetovoima on

lesken

Olen miettinyt monet monituiset kerrat,mikä tekee toisesta ihmisestä,tässä tapauksessa miehestä, kiinnostavamman heti. Ja jostain ei ole yhtään kiinnostunut. Esim. edesmennyt mieheni. Hänessä oli jotain kummallisen puoleensavetävää,vastustamatonta,vaikken ollut puhunut sanaakaan hänen kanssaan. Tietty pitkä,harteikas,partainen mies näkyy,mutta se ei sitä ole. Kun sitten juteltiin,ja hän olikin aviossa,olin äärimmäisen pettynyt. Mutta,ei sitä tunteilleen silti mitään mahtanut. Samoin, muutama nuoruuden seurustelukumppani on ollut hyvin saman tyylinen. Joku viisas on sanonut,että tyttäret menevät avioon isänsä kaltaisen miehen kanssa. Kieltämättä,asiassa voi olla perää. Nyt kun olen ehtoopuolelle kallistunut ,en voisi kuvitellakaan,että elämääni tulisi vielä joku sielunkumppani. Joskus kaipaan sellaista silloin kun pitäisi vaihtaa mielipiteitä jostain asiasta. Kinastelua,väittelyä. No jaa,voisihan sitä muutakin olla. Mutta realistina tiedän,että elän tätä elämää yksin ja haaveillen. Taitaa olla niin,että vain yksi sielunkumppani on varattu jokaiselle,jos sen onnistuu löytämään.

27

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinonnäreet_

      Toiselta nimeltään kiima. Eläimilläkin sitä esiintyy mutta vain ajoittain. Nainen on kiimassa aina ja joka päivä.

      • Onko näin. Miksi sitä kiimaa ei tunne kuin harvojen valittujen kanssa?


      • näinonnäreet_
        lesken kirjoitti:

        Onko näin. Miksi sitä kiimaa ei tunne kuin harvojen valittujen kanssa?

        Eläimellistä viestintää!

        http://www.ebm-guidelines.com/dtk/shk/avaa?p_artikkeli=ttl00207
        Suuri osa nykyisin tunnetuista feromoneista liittyy eläinten seksuaaliseen käyttäytymiseen – ovathan ne rakenteeltaan steroidihormonien kaltaisia. Feromoneilla saattaa olla vaikutusta myös ihmisten parinvalintaan - ehkä enemmän kuin on osattu ajatellakaan..


      • näinonnäreet_
        lesken kirjoitti:

        Onko näin. Miksi sitä kiimaa ei tunne kuin harvojen valittujen kanssa?

        Monet tyhmät kuten sinäkin luulevat tuota järjetöntä eläimellistä kiimaa rakastumiseksi ja rakkaudeksi. Viisaat odottavat järjen tulemista mukaan, ja jos huomaavat alkukiimahuuman olevan arvotonta kissankultaa, jatkavat etsintää kunnes löytävät järjen tarkastelun kestävän rakkauden.


      • näinonnäreet_
        näinonnäreet_ kirjoitti:

        Monet tyhmät kuten sinäkin luulevat tuota järjetöntä eläimellistä kiimaa rakastumiseksi ja rakkaudeksi. Viisaat odottavat järjen tulemista mukaan, ja jos huomaavat alkukiimahuuman olevan arvotonta kissankultaa, jatkavat etsintää kunnes löytävät järjen tarkastelun kestävän rakkauden.

        hän olikin aviossa,

        Jos hän, johon eläimellinen kiima kohdistuu, on aviossa, kunnon nainen jättää rauhaan ja jatkaa matkaa.


      • näinonnäreet_ kirjoitti:

        Monet tyhmät kuten sinäkin luulevat tuota järjetöntä eläimellistä kiimaa rakastumiseksi ja rakkaudeksi. Viisaat odottavat järjen tulemista mukaan, ja jos huomaavat alkukiimahuuman olevan arvotonta kissankultaa, jatkavat etsintää kunnes löytävät järjen tarkastelun kestävän rakkauden.

        näinonnäreet:lle
        En luule mitään vaan tiedän ja tunnen. Odotimme viisaasti 11 vuotta, ennen kuin meidät vihittiin. Silloinkin vielä,kun aamulla lähdimme polkupyörillä maistraattiin kello 10:kai,mietimme,onko tässä mitään järkeä. Mutta laamannin vihkimisen jälkeen,olin äärettömän onnellinen. Mies oli minulle hyvin rakas ja olin hänen vaimonsa. Ehkä sitten minäkin olin hänelle.
        Seuraavana aamuna,mies herätti minut ja sanoi: Tulehan eukkoseni kahville. Mitkä sanat! Kainuulainen mies ei paljoa puhele.
        Hänen kohdallaan sopi sanonta: Mitä vähemmän puhut,sen enempi sinua kuunnellaan.


      • näinonnäreet_ kirjoitti:

        Eläimellistä viestintää!

        http://www.ebm-guidelines.com/dtk/shk/avaa?p_artikkeli=ttl00207
        Suuri osa nykyisin tunnetuista feromoneista liittyy eläinten seksuaaliseen käyttäytymiseen – ovathan ne rakenteeltaan steroidihormonien kaltaisia. Feromoneilla saattaa olla vaikutusta myös ihmisten parinvalintaan - ehkä enemmän kuin on osattu ajatellakaan..

        näinonnäreet:lle
        On aivan turha laittaa ketjussani liitteitä. En koskaan lue niitä,enkä laita niitä. Jos ei pysty julkituomaan omaa mielipidettään ilman apuja,parempi kun ei kirjoita ollenkaan. Luen lehdet ym.artikkelit ihan erikseen.


      • näinonnäreet_ kirjoitti:

        hän olikin aviossa,

        Jos hän, johon eläimellinen kiima kohdistuu, on aviossa, kunnon nainen jättää rauhaan ja jatkaa matkaa.

        näinonnäreet:lle
        Kunnon nainen tekeekin näin, mutta mitä tekee kunnon mies?


      • näin-se-menee
        näinonnäreet_ kirjoitti:

        Monet tyhmät kuten sinäkin luulevat tuota järjetöntä eläimellistä kiimaa rakastumiseksi ja rakkaudeksi. Viisaat odottavat järjen tulemista mukaan, ja jos huomaavat alkukiimahuuman olevan arvotonta kissankultaa, jatkavat etsintää kunnes löytävät järjen tarkastelun kestävän rakkauden.

        Voi peijooni, kaikkea sitä tulee eteen luettavaksi, vielä 60 ikäisenä sitä pohditaan maailman ikiaikaisinta tapahtumaa. Kyllä maar, se vaan niin on akti kestää korkeintaan 5min puhheineen päivineen, olipa kyseessä kaksi-, vai neljäjalkainen.
        Ainoastaan kukko kiekunalla aktista kiittelöö.


      • Ikäeiolemääräävätekijä

        'Sen' kestoksi on määritelty yksitoista (11) minuuttia eräässä kirjassa (Paulo Coelho).


    • Nuorena vetoaa enemmän ulkomuoto. Pelkällä ulkonäöllä ei pitkälle pötkitä, olisi asiasta paljonkin sanomista mutta en viitsi nyt.
      Kumppaniin en ihastunut hetkessä, meni kauan kunnes otin hänet tosissani, asia saattoi olla sama myös hänen puoleltaan.
      Tykään viikonlopuista hänen kanssaan, kaikki on niin rentoa ja vapautunutta, kun ollaan tutustuttu särmät vähitellen hioutuvat.
      Voimme nauraa asioille jotka voivat olla monille korkea kynnys suhteen jatkumisen kannalta.
      Ahdistun en saa välillä olla yksin, takertuva ihminen on ainakin minulle vastenmieleinen.
      En osaa sanoa siitä sielunkumppanuudesta, mitä se sitten tarkoittaakin.

      • kesi.vä

        Ihanan rauhoittava kuva Sinulla mielikki.mummo. Harvoin huomaan profiilikuvia, mutta tuo elävä tuli suomalaisessa maisemassa on niin hieno.
        Aloitukseen en osaa vastata, kun en muista vetovoimaa.


      • Tykkään varsinkin syysiltoina istua nuotiolla. Kun illat alkavat pimenemään nuotolla on ihan oma tunnelmansa.


    • Minä en kylläkään ole koskaan tuntenut erityistä vetoa isääni muistuttaviin miehiin. Pikemminkin päinvastoin. Mutta kyllä joo, nuorena varsinkin oli tietty miestyyppi joka sai sydämeni sykähtelemään.

    • reppuriika

      Saan yleensä helposti kontaktin ja yhteyden toiseen ihmiseen, oli sitten mies, nainen vanha tai nuori. Ei ole väliä onko ihminen ulkomaalainen kielitaitoinen, ym., mutta ihastu en helposti. Saa olla tyyppi kokea, fiksu ikäiseni ja jopa muuten ystäväksi sopiva, mutta sitä jota aloittaja tarkoittaa, ei vain syty. Voin kyllä ihastua mieheen, joka ei mitenkään olisi sopiva minulle elämäntilanteen, tai elämäntavan tai vakaumuksenkaan mukaan ja silloin kyllä on annettava harkinnalle ja järjelle ensimmäinen sija.

      Ei noita sopimattomia ihastuksiakaan kovin usein ole kohdalleni tullut, mutta olen kyllä vuosien varrella törmännyt muutaman kerran tyyppiin ja mielessä on käynyt, mikäs ettei? Sitten on vain selvinnyt, että miehellä on jo kumppani, hän uskoo täysin eri tavalla, asuu niin etäällä, ettei tutustuminen siinä mielessä tule kysymykseen. Jos tietää että suhteelle ei ole moraalisia ja käytännöllisiä edellytyksiä, niin on parempi laittaa jäitä hattuun ja välttää tunnesuhteen syventymistä.
      Ei aina sekään että juttu tuntuisi molemmin puolin toimivalta, että ihmiset olisivat toisilleen tarkoitetut ja alussa kokisi niin. Kun ihminen rakastuu, niin velatkin saattavat muuttua mielessä saataviksi. Jos alkaa kehitellä suhdetta vain ihastuksen pohjalta ja on noita muista esteitä, niin homma kariutuu viimeistään vaiheessa, kun ensihuuma väljähtyy.

      En varmaan olisi onnellinen ihmisen kanssa, jos tietäisin että hän on jättänyt entisen vain hullaantuessaan minuun. Ja jos ihminen on niin tunteen viepä, niin ei hän pysty olemaan uskollinen kumppanilleen, jos jälleen kohtaisi innostavan mielenkiinnon kohteen, olisiko hän silloin uskollinen minulle ja voisinko sitä häneltä edellyttääkään, sillä olisinhan itsekin suostunut kerran samanlaiseksi kohteeksi.
      Ei minusta olisi kivaa, jos särkisin jonkun perheen kuviot ja tietäisin että jossain koetaan surua, pettymystä ja heille rakas ja tärkeä ihminen lähti ja jätti.
      Jos taas lähtisin ihmisen matkaan, jonka elämänkatsomus on täysin erilainen omani kanssa, niin joutuisin luopumaan liian paljon siitä, joka tällä hetkellä on tärkeää, tekemään kompromisseja ja niin tapahtuisi toisellekin osapuolelle. En usko että olisimme onnellisia parin viiden vuoden perään.

      Ihmiselle on annettu järki, omatunto ja moraali. Kun niiden avulla suunnistaa, niin elämän kokonaiskurssi pysyy vakaana ja tasapainossa. Nuorena ei aina ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää, mutta tässä iässä alkaa olla viisaampi. Ja varmaan tämä on onneni salaisuus.

    • Minustakkait tunutt jo et se maan vetovoima alkaa ottaa otteen. Kaik entiset vetovoimat on ja pysyy mut uusia ei enää tule.

      • 1eero

        Maanvetovoima on tärkein muuuten rakkaasi leijailisi siellä sun täällä.


      • 1eero kirjoitti:

        Maanvetovoima on tärkein muuuten rakkaasi leijailisi siellä sun täällä.

        :D. Saapi leijailla jos siltä tuntuu et leijailla pitää. Leijailutkin taitaa olla jo pitkälti leijailtu . Ollaan vaan maan pinnalla tukevasti.


    • tööttt

      Luomakunnassa siat ja jäniksetkin onnellisemmassa asemassa kuin tytöt ja naiset
      - niillä kun kiimat vain neljä kertaa vuodessa edellisillä - toi on vaan joku höyrypäitten selitys jostain naispuolisten" jatkuvasta kiimasta" - nehän toki kertoo että kuin kalamiesten ikiunelmasta - kuin saaliista ja ikiaikaisesta rysän päälle rysähtämisestä.
      - mitähän ihmiset yleensä käyttää mittareinaan kun määrittelevät immeisten vetovoimaisuutta?

      • Järki ja tunteet. Hyvä leffa muuten. Niin, edesmenneestä miehestä senverran,että hän oli naimisissa ja eroamassa. Ei suinkaan minun takiani,vaan he olivat hakeneet jo eron ykkösvaihetta. Eli,en ollut miestä siinä vaiheessa nähnytkään. Siinä oli kaikkea säätöä välissä. Yksi kaunis päivä mies sanoi,että tässä on paperi. Hän oli eronnut ja vapaa. Minä olin silloin 38 vuotias. En siis mikään teinityttö enää. Mies 9 vuotta vanhempi ja jo isoisä. Mies myös kulki yksin vapaana. Ei meidän suhde ollut alussa,ensimmäiseen 10 vuoteen yhtään helppo. Asuttiin yhdessä ja erikseen. Avioliitossakin asuttiin erikseen. Siinähän tämä pulma olikin. Mikä ihme meidät piti kumminkin yhdessä,vaikka luonteet olivat täysin erilaiset,vai olivatko sittenkin samanlaiset. Kun olin hänen omahoitajansa, tuli väkisinkin mieleen,että paha saa palkkansa. Minä sain mitä tilasin. Arkun ääressä kyyneleitä ei tullut yhtään. Olin aivan jäässä ja turta. En voinut uskoa,että tässä kävi näin. Nälkämaan laulua kuunnellessani, sisäisesti romahdin.


      • unohda-lahkeet

        mitä sä miehillä teet, tunnekylmä ihminen, ehkä frigidikin?


      • unohda-lahkeet kirjoitti:

        mitä sä miehillä teet, tunnekylmä ihminen, ehkä frigidikin?

        unohda-lahkeet:lle
        Olet täysin oikeassa. En tee enää miehellä mitään,eikä mies minulla. Sielunkumppanini on poissa. Talsin tämän taipaleen,mikä minulle on annettu, yksin. Mutta yksi minulla on: Mielenrauha.


    • Tavuviiva

      Minä tuumin tästä näin. Jokin kiva, persoonallinen piirre ulkonäössä. Mitkään kiiltokuvat eivät kiinnosta. Malliksi Tommy Lee Jones - ei mikään nättipoika , mutta ne silmät sitten (ja hyvä näyttelijä). Jokin karheus ulkonäössä tekee miehen.
      Isänkaltaisuutta en ole etsinyt. Status ei ole ollut mikään lisäarvo.
      Sitä voi laittaa miehen itseisarvomerkkien sisälle pois plussat ja miinukset. Se mikä on. Se, mikä on annettu on. Tässä unssit.
      Ihastuminen, rakastuminen - järki koomassa. Kyllä tunteet/vastakaiku merkitsevät niin paljon ja jos tätä ei ole, ei ole rakkauttakaan.
      Ihmiset voivat myös muuttua niin paljon, ettei yhteiselo enää suju - ei ole jatkolle mahdollisuuksia. Epäonnistuminenkin on vain myönnettävä, mikä on nöyryyttävää. Pakosta ei voi olla tai pitää.

    • Joshelmiäkyyneleetois

      Vetovoima on sitä, että järki kieltää ja sydän (?) tai joku muu sellainen tuuba panee tekemään juuri toisin. Silti vaikka järjen ääni sanoo vahvasti että "ei tule mitään" niin silti joku muu sisältöelämässä panee 'juoksemaan perässä', menemään sinne missä tietää toisenkin olevan.

      Tarvitaan monta pettymystä ja valtameri kyyneleitä, ennen kuin järjen ääni voittaa.

    • Joku moraali kuitenkin pysyy useimmilla, vaikka niitä hetken kestävän huuman perässä pörrääviä hollille osuu, eikö.
      Kun sydämeni särkyi toisen takia ja jäin yksin, sitä sielunkumppanin paikkaa ei vuosikausiin kukaan hipaissut. Nyt vihdoin, tiesin heti tässä voisi olla Hän- voimakas tunne, mutta se pitää olla molemminpuolista - nähtäväksi jää.........

      • Kun jäin yksin miehen kuoleman jälkeen,olin aivan kuin Zombie. En muista edes puolesta vuodesta mitään. Minua ei olisi koskettanut mikään eikä ketään. Kun sitten uusi naapurinmies tuli hakemaan koiran kanssa minua lenkille,olin shokkitilanteessa. Vieras,komea mies ja ihana koira. Olin kuin,en ikinä olisi puhunut miehen kanssa. Nyt kun ajattelen tätä juttua,mies on edelleen kaverini. Mitään vakavampaa siitä ei tullut. Se johtui miehestä. Minä olisin ehkä tarttunut oljenkorteen,että saisin elämäni takaisin. Vetovoima puuttui,miehen puolelta minua kohtaan. Toisen miehen tapasin lenkkipolulla. Nyt syntyi aika nopeasti se vetovoima. Olkoon sitten vaikka seksuaalinen. Molemmat ovat vapaat. Tapailemme saunomisen,grillailun,11 minuutin merkeissä. Parasta on ajelu merenrantaan katsomaan lintuja,laivoja Ym. Ja kahvit auton "salongissa". Sattumaa tai ei,niin tällä miehellä on presiis sama syntymäaika kuin edesmenneellä miehelläni.


      • Aikuinen ihastuminen vs rakastuminen on kertyneen elämänkokemuksen takia jotenkin erilaista ja tunneryöppynä varmasti samankaltaista, kuin nuorena eikö.........
        Ei voi eikä kannata verrata esim omiin aiempiin, on viisainta elää ja olla läsnä niissä kahden ihmisen yhteisissä hetkissä - nyt.
        Jos jotain olen oppinut, niin hyväksyntää - näkemään erilaisuutta voimavarana - kuuntelemaan ja löytämään asioista myönteistä.........


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1985
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      184
      1768
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      125
      1626
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1561
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      127
      1401
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      314
      1153
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      174
      1105
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1103
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1024
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1015
    Aihe