Paljonko tollainen kone kestää kilometrejä? Meni just 300tkm rikki, joko pitää vaihtaa autoa. Auto siis vudelta -93.
2.0 16v, 150hv
14
3033
Vastaukset
- opel4ever
aika hyvin ku kesti tonkin 300tkm..
opelin ekoi 16V -koneita pitäs välttää ku ruttoo. Ecotecit ovat vissiin sitte jo ihan eri juttu.
20NE (2,0i, 8V, ja 115 hv) kestää ja kestää..- Diizei_
niin tossa 20NE koneessa on 123hv ja se missä on se n.115 on C20NE eli katalysattorimalli.
- opel4ever
Diizei_ kirjoitti:
niin tossa 20NE koneessa on 123hv ja se missä on se n.115 on C20NE eli katalysattorimalli.
85kw (115hv) lukee muistaakseni rekisteriotteessakin.. 20NE -vectrassani nimittäin. Oon kyllä ihmetelly kun kattimallissa on saman verran.
- Diizei_
opel4ever kirjoitti:
85kw (115hv) lukee muistaakseni rekisteriotteessakin.. 20NE -vectrassani nimittäin. Oon kyllä ihmetelly kun kattimallissa on saman verran.
meillä duunissa autodata infoaa 123hv ja auton käyttökirja 122hv. mutta mulla on omega että en tiedä. vääntöä on tietojen mukaan 175Nm
- opel4ever
Diizei_ kirjoitti:
meillä duunissa autodata infoaa 123hv ja auton käyttökirja 122hv. mutta mulla on omega että en tiedä. vääntöä on tietojen mukaan 175Nm
joo, ei rekisteriotteessa mainittukkaan tehoista.. mut kai se sitte pitää paikkansa. en oo kuullu muutaku 85 kw -peleistä. eipä näitä katittomia silti kovin montaa vuotta tehtykkään.
- Topi oulusta
Oopelilla on ollut 16 V kansia jo valovuosia ikivanhoista GSI kadeteista lähtien. Että ei ole niin uusi asia tämä...
- ei oo
Ei löydy ton ikäsestä 2.0 l opeliksistä 150 hevosta, ne on erimerkkisiä joissa hevosia on.
- Sepi_opel
Harvinaista porukkaa tässä ketjussa että kukaan ei oikeastaan puhunut muuta kuin paskaa. Aina yleensä joku edes on oikeassa.
No asiaan..
Ooppelissa on siis 2,0i 16V (C20XE) kone jossa on 150hp. Tämä kone on nimenomaan toimintavarmempi kuin ecotec (136hp) jakohihnan keston suhteessa. Ecoteceissä hihnan ennenaikaiset katkeamiset on ollut suurin ongelma. Tässä C20XE koneessa tästä ongelmasta ei voida puhua. Ongelma XE koneessa on kansi. Jos se on Kolben valma niin vaarana on jossain vaiheessa halkeaminen joka näkyy öljyjen ja jäähdytysnesteiden sekoittumisena. Jos kansi taas on Cossun valama niin tätä ongelmaa ei esiinny. Kestävä kone siis cossun kannella ainakin ja kun muistaa vaihtaa sen jokhihnan ajallaan niin kestää varmasti pitkään.
Niin ja 20NE koneessa on 115hp/175Nm ja C20NE koneessa 115hp/170Nm.
Omegan 20SE koneessa on se 122hp josta joku puhui.
A-vectrassa seuraava kone 115hp:n jälkeen on 20SEH (130hp) -> ecotec (136hp) -> C20XE (150hp)
Näin se homma etenee...- 136hp
taitaa olla X20XEV
- Enzo
Mistä tunnistaa cosworthin valaman kannen?
Ja tuosta paskan puhumisesta olen samaa mieltä, minkä takia pitää vastata, jos ei tiedä vastausta, tai lienee tässäkin tapauksessa niin, että ei ole osattu lukea kysymystä! - Sepi_opel
Enzo kirjoitti:
Mistä tunnistaa cosworthin valaman kannen?
Ja tuosta paskan puhumisesta olen samaa mieltä, minkä takia pitää vastata, jos ei tiedä vastausta, tai lienee tässäkin tapauksessa niin, että ei ole osattu lukea kysymystä!Paskan puhumisella tmeillä päin tarkoitetaan sitä kun puhutaan sontaa eli se mitä sanot ei pidä paikkaansa.. en tiedä miten teillä päin.
Korjasin muutaman virheen mitä täällä oltiin puhuttu. Oot toki oikeassa että en vastannut kysymykseen ihan suoraan. Toin kuitenkin esille asiat jotka tuossa c20xe koneessa on herkimpiä paikkoja vikaantumisen kannalta. Eli kun jakopään huollon muistaa tehdä niin koneella ajaa paljon... sillä varauksella että jos se on kolben kansi niin 200 tkm jälkeen voi jossain vaiheessa tulla halkeamisongelmaa. Kossun kannella ja hyvillä huolloilla koneen pitäisi kestää vielä pitkään 300 tkm jälkeen.
Erot noissa kansissa on se että virranjakajan puoleisessa päädyssä siinä jossain virranjakajan alapuolella kossun kannessa on yhdenlainen pykälä... kolben kannessa taas ei ole.
www.opelclubfinland.net
sieltä vois searchilla löytyä kuvatkin noista eroista.
- Topi Oulusta
Itsellä siis uudesta asti vm -94 VECTRA- A 2,0i 16V CDX X20XEV 136 hp 185 Nm 170 000 km, ja kaverilla GT veccu (vm. -93 joulukuu) samalla myllyllä 150 hp ja 400 tkm taulussa.
Ei kummasakaan mitään ongelmia eikä öljynsyöntiäkään. Kampraatilla ainoastaan laturin merkkivalo joskus vilkuttelee, muuten kärryt OK. Ei ole edes antureita vaihdettu, vain tyhjäkäyntimoottoria on pitänyt "pestä" ==> tyyppivika näissä.
En näkisi sinulla olevan autohuolia, jos autoasi on huollettu asianmukaisesti ja hihnat vaihdettu ajallaan pyörien ja vesipumpun kanssa. - nikon88
taitaa tuo kannen ongelma vaan olla ihan auton omistajasta kiinni ettei ole ajallaan huoltanut moottoria
- historian havinaa
voihan olla, että 2005 vuonna kysytty asia on jo hieman vanhenemaan ja auto tiensä päässä.
Tosi kiva juttu kun kaivoit noin vanhan järjettömän kysymyksen esiin, dorka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818