Tervehdys!
Olen kopista ja aikanaan navetanvintiltä (aukko seinässä) ampunut kettuja ja supeja pääasiassa haulikolla.
Haaska pitää vaan tuoda riittävän lähelle.
Minulla oli Leijona haulikon päällä erittäin edullinen yötähtäin, nimittäin talouspapaerirullan pahvinen keskiosa, jonka teippasin piipun päälle.
Tämän kun päivännäöllä tarkkuutti niin, että osumapiste oli keskellä aukkoa, niin siinäpä se. Osuma oli aina varma. Tämä tietysti edellytti, että lunta oli maassa ja ampumamatka 25-30 metriä. Leuto sää miel. pilvinen on onnistumisen edellytyksenä. Parhaina vuosina tuli toistakymmentä kettua ja supia. Muuten käytän peurakytiksessä ja kettujakin olen ampunut tällä, kiikarina kahles kiinteäsuurennos 6x42 ilman valopistettä.
Eikä niin pimeää ole ollut, ettei peuraa ole voinut ampua, nyt on kuitenkin mukana erillinen pimeäkiikari kun on tuo peurojen sarvisuositus.
Into Myllymäki
hämäräkiikari
loppilainen
0
79
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2025894
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263674- 822557
- 372079
- 331882
- 431837
- 1061754
- 211646
- 271492
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!381431