Millä poikien murrosikä pitäis alkaa ku mulla on vaaleet munakarvat ja säärissä vähä tummempaa eikö kivekset ala ekana kasvaa??? käsissä myös noin puolen sentin pitusii karvoi eikö tää ny oo sitte se murrosiän alku? Kiitti vastauksista jo etukätee
Murrosikä kö?!
14
243
Vastaukset
Ei mitkään käsikarvat siihen liity mitenkään erikoisesti :'D
- tippa-iita
Hyvin yksilöllistä. Joillakin se alkaa 12 vuotiaana, joillakin myöhemmin. Yleensä kiihkein kehityksen vaihe pojilla on 14-vuoden seutuvilla. Kuitenkin kehitys jatkuu pojilla pitkälle yli 20 vuoden iän, mm karvoituksen kehitys.
Sukukypsyyden pojat saavuttavat noin 13-vuotiaana, mutta kehitys ja ruumiin muutokset siis jatkuvat pitkään sen jälkeenkin, mm pituuskasvu, miehekkäämpi kroppa jne.
Nämä asiat usein askarruttavat nuoria. Vertaillaan toisiin ja ollaan huolissaan. Turhaan. Ja jos jotain poikkeavaa tapahtuisikin, se huomataan ja siihen puututaan koulu terveydenhuollossa. Murrosikä alkaa aina yksilöllilesti siinä 10-14w välillä. Mitään tiettyä "kaavaa" ei ole olemassa, toisilla kasvaa kivekset ja/tai penis ensi, toisille taas ilmestyy karvoitusta peniksen juureen ja muualle kehoon (esim kainaloon tai käsivarteen tai sääriin). Eli kun kerroit että sulla on munakarvoitusta jo niin sun murrosikä on jo alkanut ja nyt vaan seuraat sen etenemistä. Voit myös täysin turvallisesti harrastaa itsetyydytystä eli runkkaamista jos haluat, se ei vaikuta mitenkään haitallisesti sun kehittymiseen.
- karvapoikanen
Jos ne ovat vaaleita karvoja kaikkialla, saattaa olla et ei ole vielä alkanut murrosikä. Minulla oli ennen murrosikää jo 5v lähtien vaaleita karvoja munissa, käsivarsissa ja jaloissa, tuskin 5v alkaa murrosikä, olivat ihan tavallisia vaaleita ihokarvoja, olin jo pikkupoikana aika karvainen kaveri, kuten olen edelleenkin, rintakarvoja ei kyllä ole.
Joten odota et alkaa tulemaan tummia karvoja vai ovatko nämät vaalet karvat kasvaneet pituutta reilusti ? Olen 15v ja munien ympärillä jotain vaaja 5cm karvoitusta ja palleissa todella vähän karvoja. - EhkäpäTaiEi
Riippuu tietysti siitä, että onko sulla ääni mitenkään muuttunut, oletko nähnyt märkiä unia, jne. Vaaleat karvat eivät merkitse yleensä murrosikää, joten en osaa sanoa yhtään mitään.
- Hyväsalusjo
Kyl sitä sit tulee kun kulli on kasvanu kunnolla, ennemmi tai myöhemmi.
Varmaan alkaa ihan just kasvaa. Sit tulee muut muutokset parin vuoden sisään yleensä. Hyväsalusjo kirjoitti:
Kyl sitä sit tulee kun kulli on kasvanu kunnolla, ennemmi tai myöhemmi.
Varmaan alkaa ihan just kasvaa. Sit tulee muut muutokset parin vuoden sisään yleensä.Kiitti tiedosta
autakaa olen jo 30 ja ei ole merkkejä pupertist
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422234- 251813
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271445- 1091274
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151259- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846