Hei! Tässä 19 vuotias nainen joka haluaisi kysyä munasoluja luovuttaneilta, että kuinka munasolut tarkalleen kerätään? Kuuluuko siihen leikkaus ja mihin kohtaan leikkaus tehdään, vai kerätäänkö munasolut jotenkin muuten? Olisin kiinnostunut luovuttamisesta ja en viitsisi tuhlata lääkäreiden aikaa konsultoinnissa jos prosessiin liittyy leikkaus, sillä en halua näkyviä arpia.
Kiitos jo jos autat!
Munasolujen luovutuksen prosessista kysymyksiä.
3
119
Vastaukset
- sdfuiebsk
ei tehdä leikkausta vaan kerätään emättimen kautta neulalla. pistopaikka puudutetaan ja saa lääkettä suoneen, että ei satu liikaa. eli mitään arpia ei jää.
- kdfnkds
Odota muutama vuosi ja luovuta vasta sitten. Olet niin nuori, että moni klinikka ei sinua edes hyväksy vielä luovuttajaksi. Luovutuksessa on aina riskinsä. Olen ollut kahdesti sairaalassa munasolupunktion vuoksi (hyperstimulaatio, sisäinen verenvuoto).
- EiLeikata
Munasolut kerätään koeputkihedelmöityksessäkin samoin. Kipulääkitys suoneen, neula emättimen seinämän kautta munasarjasta läpi ja solut imetään neulan kautta. Sattui hieman, mutta kesti vain hetken. Joillain ei kuulemma satu ollenkaan, jos lääkitys osuu kohdalleen. Lääkitys teki sen, että kivusta ei jäänyt tarkkaa muistoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1069616
- 494711
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021976Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421961- 241660
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131401Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,401329Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54937Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30913Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31912