Hei! Tässä 19 vuotias nainen joka haluaisi kysyä munasoluja luovuttaneilta, että kuinka munasolut tarkalleen kerätään? Kuuluuko siihen leikkaus ja mihin kohtaan leikkaus tehdään, vai kerätäänkö munasolut jotenkin muuten? Olisin kiinnostunut luovuttamisesta ja en viitsisi tuhlata lääkäreiden aikaa konsultoinnissa jos prosessiin liittyy leikkaus, sillä en halua näkyviä arpia.
Kiitos jo jos autat!
Munasolujen luovutuksen prosessista kysymyksiä.
3
113
Vastaukset
- sdfuiebsk
ei tehdä leikkausta vaan kerätään emättimen kautta neulalla. pistopaikka puudutetaan ja saa lääkettä suoneen, että ei satu liikaa. eli mitään arpia ei jää.
- kdfnkds
Odota muutama vuosi ja luovuta vasta sitten. Olet niin nuori, että moni klinikka ei sinua edes hyväksy vielä luovuttajaksi. Luovutuksessa on aina riskinsä. Olen ollut kahdesti sairaalassa munasolupunktion vuoksi (hyperstimulaatio, sisäinen verenvuoto).
- EiLeikata
Munasolut kerätään koeputkihedelmöityksessäkin samoin. Kipulääkitys suoneen, neula emättimen seinämän kautta munasarjasta läpi ja solut imetään neulan kautta. Sattui hieman, mutta kesti vain hetken. Joillain ei kuulemma satu ollenkaan, jos lääkitys osuu kohdalleen. Lääkitys teki sen, että kivusta ei jäänyt tarkkaa muistoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1878579
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264708- 504218
- 593762
- 513206
- 502970
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362147