Mulla on vm-61 Nuffield four.Se on ollut meillä uudesta alkaen.Viimevuonna teetin siihen ensimmäisen huollon,25 tuhannen tunnin huollon!Mitään vikaa ei ole masiinassa koskaan ollut.Putki-ja laakeriremonttikaan ei ollut hinnalla pilattu!Onko kellään muilla vastaavanlaisia kokemuksia Nuhvista tai muista traktoreista?
Nuffield on vahva..
11
7130
Vastaukset
- Topias
Olen samassa uskossa: Nuhveltit on vankkoja traktoreita.
Ajamalla et siitä loppua saa.
Olet sinä siihen kyllä varmasti huollot tehnyt, vaikka et ehken ennen olisi remontoinutkaan? ;)
Leylandit eivät sitten enää jaksaneetkaan Nuhvelttien mainetta vaalia... - nuffield
muistaako kukaan muu sellaista peliä jossa oli pääakselille laitettu lisäkertoja ajoivat sellaisilla tukkeja 60-luvulla.Kulki kuulemma likemmäs 70km/h. Olen itse kerran nähnyt liikenteessä meni aika haipakkaa...
- Datsunisti
Meilläpäin ne oli ns. "nelosnuffeja".
Peräkärry oli rakennettu kuorma-autosta jonka vaihteisto oli otettu mukaan siihen. Kovaa ajettaessa traktorin vaihde oli vapaalla, voima otettiin v.o.akselilla peräkärryn vaihteistoon josta traktorissa takana istuva mies kytki vaihteita. Siis peräkärri työnsi koko yhdistelmää.
Todennäköisesti oli aika vaarallista menoa huomioiden traktorin jarrujen tehon ja hallittavuuden 70 km/h äkkijarrutuksissa. - Mako
Datsunisti kirjoitti:
Meilläpäin ne oli ns. "nelosnuffeja".
Peräkärry oli rakennettu kuorma-autosta jonka vaihteisto oli otettu mukaan siihen. Kovaa ajettaessa traktorin vaihde oli vapaalla, voima otettiin v.o.akselilla peräkärryn vaihteistoon josta traktorissa takana istuva mies kytki vaihteita. Siis peräkärri työnsi koko yhdistelmää.
Todennäköisesti oli aika vaarallista menoa huomioiden traktorin jarrujen tehon ja hallittavuuden 70 km/h äkkijarrutuksissa.juuri tää vauhtipelikertoja nuhvi oli kovakulkunen mutta niissä tais olla kovassa käytössä sylinteriputkien kans ongelmaa (isäni ajoi moisella paljon nuoruudessaan).. muuten loistovehje..
- Datsunisti
Mako kirjoitti:
juuri tää vauhtipelikertoja nuhvi oli kovakulkunen mutta niissä tais olla kovassa käytössä sylinteriputkien kans ongelmaa (isäni ajoi moisella paljon nuoruudessaan).. muuten loistovehje..
Näkyy löytyvän seuraavan otsakkeen alta "Traktorikirja Ojanen"
- Anonyymi
Datsunisti kirjoitti:
Meilläpäin ne oli ns. "nelosnuffeja".
Peräkärry oli rakennettu kuorma-autosta jonka vaihteisto oli otettu mukaan siihen. Kovaa ajettaessa traktorin vaihde oli vapaalla, voima otettiin v.o.akselilla peräkärryn vaihteistoon josta traktorissa takana istuva mies kytki vaihteita. Siis peräkärri työnsi koko yhdistelmää.
Todennäköisesti oli aika vaarallista menoa huomioiden traktorin jarrujen tehon ja hallittavuuden 70 km/h äkkijarrutuksissa.Höpöjuttua. Kärrillä "työntäminen" onnistuu korkeintaan tyhjällä traktorilla.
- Holli
Meillä on ollut(ja on)parikin nuffia 3:s ja 4:s nuffi. Kumpaakin on purettu ja kasattu jonkun verran.Suurin ongelma on ollut näiden jarrut. Pienemmässä rummut ja isommassa levyt, jos näillä jotain tekee, niin kannattaa vaihtaa kaikki jarrun osat uusiksi.
Kyllä mekin tidetään nämä kovakulkuiset nuffit, etenkin jos kärri oli niitä lykkäämässä. Tiedän tapauksen jossa kuljettajaa oli ruvennut pelottamaan nopeuden ollessa yli 80km/h auton mittarilla mitattuna. Tämä leikki loppui siihen, kun eräänä päivänä eräs nuori kuljettaja ei hallinnut yhdistelmää tiukassa mutkassa (jälki oli aika rumaa, mutta kuski jäi henkiin).- Nuffield Universal Four4X4
Nopeista Nuffeista senverran että kärryllä
työntäminen on aivan eri asia kuin nopea Nuffi.
Kylmäkoskella valmistettiin kertojaa nopeuttamaan
alunperin 5-vaihteista Universalia. Kun tämä
sama kertoja asennettiin myöhemmin 10/60 mallin
"Ten Speed":n niin saatiin huipuksi yli 70km/h
käyttämällä 38":n takarenkaita.
Kertojan välityssuhde oli 2:1 joten se tuplasi
nopeuden (teoriassa)
Itselläni on sellainen erikoisuus kuin neliveto
Universal... - Nopetta kokeillut
Nuffield Universal Four4X4 kirjoitti:
Nopeista Nuffeista senverran että kärryllä
työntäminen on aivan eri asia kuin nopea Nuffi.
Kylmäkoskella valmistettiin kertojaa nopeuttamaan
alunperin 5-vaihteista Universalia. Kun tämä
sama kertoja asennettiin myöhemmin 10/60 mallin
"Ten Speed":n niin saatiin huipuksi yli 70km/h
käyttämällä 38":n takarenkaita.
Kertojan välityssuhde oli 2:1 joten se tuplasi
nopeuden (teoriassa)
Itselläni on sellainen erikoisuus kuin neliveto
Universal...Sitten, kun tämmöisen Nuffin nokalle vielä asennettiin kuorma-auton kutoskone, saatiin paljon lisäkierroksia, jotka toivat taas lisänopeutta. 20-vaihteinen Nuffi kutoskoneella kulki kevyesti yli 70km/h! ainakin näyttötaulujen mukaan.
- Anonyymi
Kyllä DM4 on tallissa, luja ja selkeä traktori.
- Anonyymi
Nuhvien perusvikoja oli / on jarrut ja kannentiivisteet. Minulla oli kaksi Nuffield EKA kuormaajaa sekä 4/60 ja kaksi 10/60 .Kolmessa meni kansipahvi mutta muuten oli vahvoja RASVAPRÄSSEJÄ . Koneen pinnassa sentin öljy ja pölykerros mutta ei paljon hommia haitannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4356336Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1243652Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?952439Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit251899Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1111271Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?921234- 631055
- 621048
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te76950- 41924