Koira on tarpeeton ylellisyyshyödyke

asiaan.perehtynyt

On vaikea käsittää, miksei koira- tai yleisemmin lemmikkiveroa ole. Hyötyeläinten (esim lehmät, opaskoirat) ja lemmikkien (puudelit, kissat, liskot) tulisi olla eri asemassa. Puudelit voitaisiin vapauttaa verosta, jos ne on tulkittavissa hyötyeläimiksi jotka kasvatetaan syötäviksi tai turkisten tuotantoa varten.

62

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1119

      Ja sinäkö olet asiantuntija kertomaan kenelle puudeli on lemmikki ja kenelle se on hyödyllinen kaveri lievittämään vaikkapa yksinäisyyttä?

    • Kyynelkatse

      Minulla ainakin koirani ovat hyödyllisiä kun he lievittävät minulla sitä pahaa oloa jonka ihmiset minulla saa aikaan.

      • Enalkais

        Eläimet eivät saa olla hyödyksi ihmisille.


      • Niin myös minulle.


    • asiaan.perehtynyt

      Toki lääkärin määräyksellä koiran voisi ottaa esim masennusta lievittämään, silloin koira olisi hyötyeläin. Mikäli koiran avulla voisi esim vähentää mielialalääkitystä. Vanhuksille seurakoiran voisi myöntää harkinnanvaraisesti.

      • impossibility

        Suomesta on valitettavasti mahdotonta löytää yhtään koiranomistajaa, jolla EI ole mielialalääkitystä.


    • voijösses

      Millä tavalla muka olet asiaan perehtynyt?

      • Asiaan.perehtynyt

        Olen merkonomi.


    • vaikeakäsittää

      Määrittele mikä on ylellisyyshyödyke ja perustele paremmin loistava ajatuksesi "asiaan perehtynyt". Lääkärin määräykselläkö koiran saa hankkia lievittämään masennusta? Entä ennaltehkäisemään? Miksi tehdä asiasta niin vaikeaa ja kuormittaa viranomaisia ja lääkäreitä moisella?

      • EhkäisevääJoo

        "Entä ennaltehkäisemään? Miksi tehdä asiasta niin vaikeaa ja kuormittaa viranomaisia ja lääkäreitä moisella?"

        Olen samoilla linjoilla. Mielestäni moottoripyörästäkään ei saisi periä autoveroa kun se ennaltaehkäisee milenterveysongelmiani. Esimerkiksi kun ei tahdo saada unta, auttaa kummasti kun käy pyörän kanssa pienellä lenkillä, yöllä se on helpompaakin kun liikennevalot on vilkulla eikä tartte turhan päiten pysäytellä.


    • asiaan.perehtynyt

      Ylellisyyshyödyke on hyödyke, jonka kysynnän tulojousto on suurempi kuin yksi (Tieteen termipankki 23.09.2016: Taloustiede:ylellisyyshyödyke. (Tarkka osoite: http://www.tieteentermipankki.fi/wiki/Taloustiede:ylellisyyshyödyke.)).

      Esimerkiksi koiran tulojousto on suurempi kuin yksi. Sillä ei tee mitään. Masennuksen ennaltaehkäisyn tarpeen tarvetta arvioisi lääkäri koiraluvn tarveharkinnan yhteydessä. Koiran ulkoiluttamisen tulisi tapahtua viranomaisvalvonnassa ympäristöhaittojen ja vaaratilanteiden ehkäisemiseksi.

      Lisäkustannukset katettaisiin koiraverolla.

      • skitso

        Mene hoitoon,sulla on selkeesti mielenterveysongelmia!Ja ainut hyödytön olet SINÄ!


    • älynväläyssentään

      Hieno idea ja varmasti toimiva, joo. Tuo lisää työpaikkoja kun tarvitaan viranomaisia valvomaan koirankusetukset :) Pitääkö nämä ulkoilut suorittaa virka-aikaan? Lähteekö tämä viranomainen mukaan pitkille patikkareisuille vesi- tai räntäsateessakin? Tuleeko mukaan kilpailumatkoille jne? :) :) :)

      • asiaan.perehtynyt

        Nimim Älynväläyssentään, eikö olekin hieno idea. Työllisyystöitä on suomessa käytetty viime vuosisadalla ns lapiolinjan muodossa. Ajatuksena, joka toimii, on saada käyttämättömättömät työvoimaresurssit käyttöön ja samalla elvyttää kulutuskysyntää. Keynesiläisessä talouspolitiikassa on samansuuntainen idea, eli että taloudellisina lamakausina julkinen sektori lisää investointejaan, jolloin ihmiset työllistyvät paremmin ja kulutuskysyntä kasvaa myös heijastevaikutusten kautta.

        Esimerkiksi tässä viranomaisen koirankusetustapauksessa hän saa siitä palkkaa, jolla voi ostaa kaupasta ruokaa eli raha siirtyy julkiselta sektorilta yksityiselle.

        Sovellukseni on aukoton.


    • niinpäniinkö

      Yhtälailla harrastehevonen on tarpeeton ylellisyyshyödyke, verolle vaan nekin. Ja samaten kaikki mistä ihmisille on iloa ja mitkä tuovat elämälle sisältöä.

      • asiaan.perehtynyt

        Kyllä, harratsehevosen tulojousto on suurempi kuin yksi.


      • Lemmikit ovat monille henkisesti hyväksi. Oli se lemmikki sitten kissa tai koira tai kilpikonna. Kissojen rauhoittava vaikutus on tutkittu ja todistettu ihan lääketieteen toimin. Pidän eläimistä, mutta olen enemmän kissojen kannalla. Ihan vaan siitä syystä, että olen rauhaton sielu ja koiran kohellus ei sovi minulle. Lisäksi en ylipäätään pidä komentelusta enkä karjumisesta, joten kissa on minulle luonnollisesti helpompi. Kissahan ei tee yhtään mitään ellei se itse halua. Koira sopii ihmisille jotka haluavat, että joku tulee ympyrää pyörien ovella vastaan kotiin tullessa. Lisäksi arvelen koiran omistajien olevan halukkaampia määräilemään muiden tekemisiä.

        Lemmikit on isoa liiketoimintaa. Lemmikkejähän on nykyisin paljon. Hyvä ja tunnollinen lemmikin omistaja ei anna tämän haitata naapurin tai muiden ihmisten elämää. Huonosti eläimiensä kanssa toimivat ihmiset aiheuttavat esim. helposti keskustelun, pitäisikö lemmikit laittaa verolle.

        Minua haittaa eniten koirien ruikkiminen portin pieleemme täällä Espoossa. Talvisin silloin harvoin, kun on tullut puhdasta uutta lunta niin postin pielustamme on kokonaan keltainen. Joskus on tuon takia tullut mieleen, että otan lemmikiksi leopardin tai jellonan.


      • VääriäArgumentteja

        "Yhtälailla harrastehevonen on tarpeeton ylellisyyshyödyke, verolle vaan nekin. Ja samaten kaikki mistä ihmisille on iloa ja mitkä tuovat elämälle sisältöä. "

        Harrastehevonen toki on ylellisyyshyödyke mutta ei se ole peruste verolle., eikä sekään tuottaako harrastus iloa vai ei. Oletus kaiketi on että harrastus sitä tuottaa kun kerta harrastetaan.

        Veron pitäisi määräytyä sen mukaan miten paljon harrastus aiheuttaa haittaa ulkopuolisille. Hevosharrastus on kontrolloitua toimintaa, joka tapahtuu pääosin omissa ympyröissään ilman vaikutuksia hevosharrastamattomille. Mutta koiraharrastus tapahtuu koiraharrastamattomien seassa ja harrastuksen haitat kohdistuvat helposti myös harrastamattomiin.


    • 6016

      Myös idioottivero olisi tarpeellinen.

      • asiaan.perehtynyt

        Tällöin ajautuisitte vararikkoon, arvon 6016.


    • 2334kk

      Saakohan aasialaiseen ravintolaan myydä oman koiransa, jos ei enää jaksa pitää sitä? Koirani on jättirotua ja syö todella paljon. Enkä pysty maksamaan ell kulujakaan. Koskapa se on kodinvaihtaja-ongelmatapaus hyvin vaativaa rotua, kierrätykseen laittaminen on mielestäni moraalitonta.

      • pääkiiMTKpelle

        Voit myydä kaikki kotieläimesi vaikkapa supisuomalaiselle Keskolle. Kaupasta voit ostaa esimerkiksi nautaa, sikaa, lammasta, hevosta ja härkää sekä niiden osia, kuten siankorvia. Sisäelimistä vaikka kateenkorvia ja sydämiä. Makkaroista osa on pakattu eläinten suoleen.


    • ällötys

      Ammu ittes tunnevammanen luuseri!Sulta ja kaltaisiltasi pitäis periä IDIOOTTI-veroa.Ja uskon,että sun on vaikeeta käsittää yhtään mitään!

    • asiaan.perehtynyt

      Oletko mielestäsi ällötys?

      • ällötys

        Ainakaan en pölli toisten nimimerkkejä


      • asiaan.perehtynyt

        Hyvin sivallettu, alkuperäinen asiaan.perehtynyt! Ihan hukassa nää koiraihmiset :D


    • netti-pois

      Paras kaikkeen syrjääntymiseen ja työttömien laiskotteluun olisi se, että Internet lopettaisi toiminnan. Ainoastaan viralliset sivut ja pankit saisi käyttää nettiä ollenkaan ja työpaikat.

    • Nimetön321

      Trolli mikä trolli...
      Itsellä kävi niin, että koiran otto auttoi osaltaan paranemaan vuosikausien masennuksesta. Taatusti enemmän kuin yksikään psyk.polikäynti, sairaalahoito tai lääkkeet. Kukaan ei uskonut, että jaksaisin hoitaa koiraa, mutta jaksoinpas, ja koulutinkin samalla hyvän harrastuskoiran. Nyt mulla on kaksi koiraa ja koko maailma tuntuu erilaiselta. Ovat muuten pientä rotua. En maksaisi ikinä mitään veroa ainoista perheenjäsenistäni.

      Edellinen ehdotus on maailman huonoin. Kunnon kukkahattumarttailua. Itsekin istut netissä, Suomen hyödyttömimmällä palstalla, vain ja ainoastaan kitisemässä muiden elämästä. Etsipä käteesi muutama työtön ja syrjäytynyt ihminen, ja juttele heidän kanssaan mukavia. Voit vaikka oppia jotain syrjäytymisen syistä ja tarjota yksinäiselle seuraa.

      • Aloittajaaaaaaaaaa

        Ei ollut trolli, sori vaan


    • Merkonominero

      "Masennuksen ennaltaehkäisyn tarpeen tarvetta arvioisi lääkäri koiraluvn tarveharkinnan yhteydessä. Koiran ulkoiluttamisen tulisi tapahtua viranomaisvalvonnassa ympäristöhaittojen ja vaaratilanteiden ehkäisemiseksi."

      Ihan mahtava ketju! Aloittaja on nero! Lisää tällaisia merkonomeja Suomeen, niin saadaan maa oikeasti pois lamasta. Uudenlaista ajattelua rakinhyysäyksen sijaan.

      • Aloittajaaaaaaaaaa

        Kiitos! Valitettavasti minua on vain yksi.


      • KoiraMutsi

        Ei sitä tiedä vaikka sua olisi useampikin...sehän riippuu siitä monelleko densalle sun mutsis on jakanut pesää...


    • kiinmyyr

      Paljo koira kilhint?

    • Ensinnäkään koira ei ole ylellisyysyyshyödyke. Hei käytit sanaa hyödyke.

      Olisin paljon rikkaampi jos en omistaisi koiraa. Mutta se mistä jäisin paitsi ei ole verrattavissa siihen mitä se maksaa. syön vaikka kaurapuuroa kun vain koirani voi hyvin. Ja tosi on.

      Itselläsi ei ole ollut koiran koiraa koskaan ja toivon ettei koskaan olekaan. Olet aikamoisen typerä tyyppi mutta minkäs sille mahdat.

      • Aloittajaaaaaaaaaa

        Ja perustelusi ovat mitkä?


      • Millä tavoin koira on hyödyke. Se maksaa ostettaessa, sulla pitää olla valmius sen lekureihin jos se on sairas, se syö joka päivä (isot enemmän ja pienet vähemmän) jne.

        Enkä tiedä mitä kasvattajalle jää pennusta jos kaikki rokotukset ja modoitukset on tehty. Se riippuu tietty koiran hinnasta.

        Ainoa missä voin myöntää tuon sanan käytön ovat seuraavat: eläinlääkärit, minä joka en voi ilman olla ( syystä /syistä monista ja taas monista), jos ei eläinlääkäriä tarvita (on kyllä tarvittu rokotukset, sirutukset ja rokotukset kaikille sen elinvuosille niin kuin madotuksetkin.

        Kenelle muille se vielä voisi olla hyödyke? Niin ja helsingin kaupungille koiraveron merkeissä joka on kaupungin päätöksellä päättymässä. Mistä lähtien, en tiedä.

        Sen sijaan tiedän että koira on ihmisen imagon jatke joillekin.
        Muistan jonkun jutun minkä luin niin näitä jatkeita ovat mersu, omakotitalo ja saksanpaimen.

        Meillä se ei koskaan,siis koira ollut minkään jatke. Paitsi perheen jatke johon kuului me vanhemmat, kaksi lasta ja parhaillaan 2 sakua yhtäaikaa. Iän lisääntyessä niitä oli enää yksi kerrallaan mutta ei ne edelleenkään toimittanut tässä asiassa.

        Nyt on pikkuruinen mikä lie koira. Viimeinen sakumme kuoli elokuussa 2016 ja tämä tuli tämän vuoden tammikuussa.

        Rakastan sitä kuin entisiä edesmenneitä koiriani. Se muistuttaa kulkuria (kaunotar ja kulkuri leffa) eikä kait lahtienkään luulisi siitä kirjoittavan imagon-jatkona.


      • JääKasvattajalle
        160653 kirjoitti:

        Millä tavoin koira on hyödyke. Se maksaa ostettaessa, sulla pitää olla valmius sen lekureihin jos se on sairas, se syö joka päivä (isot enemmän ja pienet vähemmän) jne.

        Enkä tiedä mitä kasvattajalle jää pennusta jos kaikki rokotukset ja modoitukset on tehty. Se riippuu tietty koiran hinnasta.

        Ainoa missä voin myöntää tuon sanan käytön ovat seuraavat: eläinlääkärit, minä joka en voi ilman olla ( syystä /syistä monista ja taas monista), jos ei eläinlääkäriä tarvita (on kyllä tarvittu rokotukset, sirutukset ja rokotukset kaikille sen elinvuosille niin kuin madotuksetkin.

        Kenelle muille se vielä voisi olla hyödyke? Niin ja helsingin kaupungille koiraveron merkeissä joka on kaupungin päätöksellä päättymässä. Mistä lähtien, en tiedä.

        Sen sijaan tiedän että koira on ihmisen imagon jatke joillekin.
        Muistan jonkun jutun minkä luin niin näitä jatkeita ovat mersu, omakotitalo ja saksanpaimen.

        Meillä se ei koskaan,siis koira ollut minkään jatke. Paitsi perheen jatke johon kuului me vanhemmat, kaksi lasta ja parhaillaan 2 sakua yhtäaikaa. Iän lisääntyessä niitä oli enää yksi kerrallaan mutta ei ne edelleenkään toimittanut tässä asiassa.

        Nyt on pikkuruinen mikä lie koira. Viimeinen sakumme kuoli elokuussa 2016 ja tämä tuli tämän vuoden tammikuussa.

        Rakastan sitä kuin entisiä edesmenneitä koiriani. Se muistuttaa kulkuria (kaunotar ja kulkuri leffa) eikä kait lahtienkään luulisi siitä kirjoittavan imagon-jatkona.

        "Enkä tiedä mitä kasvattajalle jää pennusta jos kaikki rokotukset ja modoitukset on tehty. Se riippuu tietty koiran hinnasta."

        En aiemmin tiennyt noista oikein mitään mutta hiukan näitä palstoja selailtuani olen oppinut että jos kasvattajalle jotain jää, kyseessä on pentutehtailu ja se on kuulemma kovin huono juttu.


      • ryruyer
        160653 kirjoitti:

        Millä tavoin koira on hyödyke. Se maksaa ostettaessa, sulla pitää olla valmius sen lekureihin jos se on sairas, se syö joka päivä (isot enemmän ja pienet vähemmän) jne.

        Enkä tiedä mitä kasvattajalle jää pennusta jos kaikki rokotukset ja modoitukset on tehty. Se riippuu tietty koiran hinnasta.

        Ainoa missä voin myöntää tuon sanan käytön ovat seuraavat: eläinlääkärit, minä joka en voi ilman olla ( syystä /syistä monista ja taas monista), jos ei eläinlääkäriä tarvita (on kyllä tarvittu rokotukset, sirutukset ja rokotukset kaikille sen elinvuosille niin kuin madotuksetkin.

        Kenelle muille se vielä voisi olla hyödyke? Niin ja helsingin kaupungille koiraveron merkeissä joka on kaupungin päätöksellä päättymässä. Mistä lähtien, en tiedä.

        Sen sijaan tiedän että koira on ihmisen imagon jatke joillekin.
        Muistan jonkun jutun minkä luin niin näitä jatkeita ovat mersu, omakotitalo ja saksanpaimen.

        Meillä se ei koskaan,siis koira ollut minkään jatke. Paitsi perheen jatke johon kuului me vanhemmat, kaksi lasta ja parhaillaan 2 sakua yhtäaikaa. Iän lisääntyessä niitä oli enää yksi kerrallaan mutta ei ne edelleenkään toimittanut tässä asiassa.

        Nyt on pikkuruinen mikä lie koira. Viimeinen sakumme kuoli elokuussa 2016 ja tämä tuli tämän vuoden tammikuussa.

        Rakastan sitä kuin entisiä edesmenneitä koiriani. Se muistuttaa kulkuria (kaunotar ja kulkuri leffa) eikä kait lahtienkään luulisi siitä kirjoittavan imagon-jatkona.

        "Millä tavoin koira on hyödyke. Se maksaa ostettaessa, sulla pitää olla valmius sen lekureihin jos se on sairas, se syö joka päivä (isot enemmän ja pienet vähemmän) jne."

        160653, katsoisitko hyödykkeen määritelmän vaikkapa sanakirjasta.


    • eitarvettamihinkään

      Aloittaja aloituksineen täysin hyödytön, ei jatkoon!

      • asdfasfasf

        Ahaa.


    • IhmisjätettäOlet

      Haluan aloittajan omaan keskitysleiriin jossa voin hieman "kouluttaa" tavoille .....Takaan että olisi unohtumaton kokemus...

      • asiaan.perehtynyt

        Oletpa kohtelias, vaikutat ihan tasapainoiselta. Kyllä koiranruokaa verotetaan. Niin verotetaan bensaakin ja silti on autovero. Ihan sama juttu tässä. Vittu että olet tyhmä.


    • käykoulusi

      Minusta sinäki oot turhake,typeriä alotuksia,ei järkeä yhtään.
      Koirien tarvikkeista ja ruuasta verotetaan jo nyt.

      • asiaan.perehtynyt

        Kyllä, koiranruokaa verotetaan. Niin verotetaan bensaakin ja silti on autovero. Ihan sama juttu tässä. Vittu että olet tyhmä.


    • Naapuri11

      Jos jollekin koira tuo henkisesti hyvinvointia, niin joillekin se voi olla pahoinvointia.
      meidänkin naapuri päästää koiransa ulos joka aamu kuudelta räksyttämään pihaansa. Kun ei viitsi viedä niitä lenkille, koirat ulisevat turhautuneina pienessä pihassa. Ja naapureiden kiusaksi.
      Tämäkö on koirien tuoma hyvinvointi. Koiraihmiset ovat itsekkäitä eivätkä osaa ottaa muita huomioon .

      • Eihäiriötä

        Yleistät, ja se antaa susta valitettavan yksinkertaisen kuvan.Mulla on ollu aina ok talossa koiria,mutta,ne ei hauku koskaan pihassa.Niitä ei jätetä yksin pihaan,vaan ollaan itse myös silloin ulkona.Lisänä lenkitetään,eihän piha anna riittävää liikuntaa mullekkaan.Ja kakat, ne kerätään kuten kuuluu.Eli minun koirista ei oo haittaa muille.Ja tiedän paljon muitakin, joiden koirista ei ääni,eikä kakka haittoja muille ole.Eli mielikuvituksessasi on vikaa, kun kuvittelet kaikkien olevan samanlaisia .Tiedän minäkin muutaman perheen jossa koira on lapselle otettu,ja vanhemmat laittaa koiran pihalle ulkoilemaan ja haukkumaan.Mutta kyllä ne on pieni osa koirista, mutta toki juuri se kuuluvampi.Jos tässä kilsan säteellä on jotain 20 koiraa ok taloissa perheillä, niin pari niistä räksyttää pihoissaan päivittäin.Eivät ole meidän lähellä,kun asutaan muita syrjemmässä, mut ulkona äänen just kuulee.Sisälle ei kuulu mitään ulkoa, kun on laadukkaat ikkunat.Kaipa se haukunta häiritsee joitakin lähempänä asuvia.


      • häiriötä
        Eihäiriötä kirjoitti:

        Yleistät, ja se antaa susta valitettavan yksinkertaisen kuvan.Mulla on ollu aina ok talossa koiria,mutta,ne ei hauku koskaan pihassa.Niitä ei jätetä yksin pihaan,vaan ollaan itse myös silloin ulkona.Lisänä lenkitetään,eihän piha anna riittävää liikuntaa mullekkaan.Ja kakat, ne kerätään kuten kuuluu.Eli minun koirista ei oo haittaa muille.Ja tiedän paljon muitakin, joiden koirista ei ääni,eikä kakka haittoja muille ole.Eli mielikuvituksessasi on vikaa, kun kuvittelet kaikkien olevan samanlaisia .Tiedän minäkin muutaman perheen jossa koira on lapselle otettu,ja vanhemmat laittaa koiran pihalle ulkoilemaan ja haukkumaan.Mutta kyllä ne on pieni osa koirista, mutta toki juuri se kuuluvampi.Jos tässä kilsan säteellä on jotain 20 koiraa ok taloissa perheillä, niin pari niistä räksyttää pihoissaan päivittäin.Eivät ole meidän lähellä,kun asutaan muita syrjemmässä, mut ulkona äänen just kuulee.Sisälle ei kuulu mitään ulkoa, kun on laadukkaat ikkunat.Kaipa se haukunta häiritsee joitakin lähempänä asuvia.

        Sinulla on koira ja se antaa susta valitettavan yksinkertaisen kuvan.


      • naapuri11
        Eihäiriötä kirjoitti:

        Yleistät, ja se antaa susta valitettavan yksinkertaisen kuvan.Mulla on ollu aina ok talossa koiria,mutta,ne ei hauku koskaan pihassa.Niitä ei jätetä yksin pihaan,vaan ollaan itse myös silloin ulkona.Lisänä lenkitetään,eihän piha anna riittävää liikuntaa mullekkaan.Ja kakat, ne kerätään kuten kuuluu.Eli minun koirista ei oo haittaa muille.Ja tiedän paljon muitakin, joiden koirista ei ääni,eikä kakka haittoja muille ole.Eli mielikuvituksessasi on vikaa, kun kuvittelet kaikkien olevan samanlaisia .Tiedän minäkin muutaman perheen jossa koira on lapselle otettu,ja vanhemmat laittaa koiran pihalle ulkoilemaan ja haukkumaan.Mutta kyllä ne on pieni osa koirista, mutta toki juuri se kuuluvampi.Jos tässä kilsan säteellä on jotain 20 koiraa ok taloissa perheillä, niin pari niistä räksyttää pihoissaan päivittäin.Eivät ole meidän lähellä,kun asutaan muita syrjemmässä, mut ulkona äänen just kuulee.Sisälle ei kuulu mitään ulkoa, kun on laadukkaat ikkunat.Kaipa se haukunta häiritsee joitakin lähempänä asuvia.

        Kyllähän eläimen pito on lähtökohtaisesti aina täysin itsekäs teko. Siinä ei koiralta kysytä mitä se elämältään haluaa ja nihinkäperheeseen joutuu. Elämä on sitä mitä isäntä jaksaa sille antaa. Harva koira kuitenkaa saa täydrllistä lajinomaista kasvatusta. Yksikään ei ainakaan joka kerrostaloissa elää. Kyllä se ihmisten sekaantuminen eläimeen on ainanaa eläinrääkkäystä. Näkeehän se jo tilastoista mitä ongelmia niistä aiheutuu.


    • Tätä-mieltä

      Aloittajaakin voisi käyttää polttoaineena jossain uunissa niin saisi kaupunki hyötylämpöä lisää....

      • rqwrw

        Hitlerkin oli koiraihminen, ihan kuin sinä. Onko sulla hyvä olla sen limasen piskis kanssa? Onks teidän seksielämä kunnossa?


    • verojaperkele

      Vaikka koirien aiheuttamia ongelmia yleistetään turhankin paljon, niin kun lukee näitäkin koirapalstoja, huomaa kuinka paljon eripuraista porukkaa koira ihmisetkin on. Uskomatonta riitelyä toisten sanomisista ja tavoista hoitaa koiriansa. Pentutehtailua epäillään , josta syytäkin. Vaikuttaa epäterveeltä toiminnalta koko eläinten pito.
      Ja sit vielä koirattomat ihmiset, jotka kärsii näistä toisten koirista.
      Kylllä näille joku tolkku pitäis laittaa, vero ainakin.

      • ytrurr

        Totta, nimim verojaperkele. Tässäkin ketjussa kaksi vastaajaa haluaisi lähettää ap:n keskitysleirille poltettavaksi - ei sellainen kielenkäyttö ihan tasapainoista kuvaa anna. Koko palsta on myös täynnä keskenään riiteleviä koiraihmisiä levittämässä juoruja toisistaan, kuten esim punaisentuvan kennelistä. Kunnianloukkauksen rajoilla ollaan


      • niinähtyä

        Koiran,tai minkään muunkaan omistaminen vaikuta ihmusen riidan hakuisuuteen.Koirattomat tappelee myös täällä😂


      • htbknvccgg
        niinähtyä kirjoitti:

        Koiran,tai minkään muunkaan omistaminen vaikuta ihmusen riidan hakuisuuteen.Koirattomat tappelee myös täällä😂

        Hyvä havainto,koirakeskustelussa koiravihaaja ragee jatkuvasti,ja tehtailee alotuksia.


      • syvä.huokaus
        htbknvccgg kirjoitti:

        Hyvä havainto,koirakeskustelussa koiravihaaja ragee jatkuvasti,ja tehtailee alotuksia.

        Lukekaapa aloitusviesti uudestaan, oikein hitaasti että ymmärrätte: siinä puhutaan molemmista.


      • Verollevastiketta

        Tosiaan mielenterveysongelmaisille pitää saada apuja,ja koiran ruokaan ja harrastuksiin normi verotus kuten on ihmisten ruuissa ja harrasteissa.
        Koiravero, jos tulis takas,sillä pitäs saada koirille taas ne rabies rokotteet.Siksihän se alkujaan koiravero suomeen tulikin.


    • syvä.huokaus

      Korjaus: ei aloitusviesti, vaan tuo viesti jota kommentoitte. Nimimerkin "verojaperkele" viesti.

    • eläsenkanssa

      Koiraveron periminen lopetettiin suomessa 2018,joten se ei oo tulossa takas kun just lopetettiin.

    • eläsäkinsenkanssa

      Sehän tulee jos ihmiset äänestävät oikein. Yhteiskunta tarvitsee verotuloja eikä koiranpaskaa.

    • työttömille-vero

      Työttömille kaljavero ja puhallustesti joka päivä ja jos promilleja arkipäivänä kun pitäisi oilla työkykyinen jos tulee haastatteluja ja 3kk karenssi heti jos viisari värähtää tai haisee vanhalle niinalle. Nykyisin saa onneksi jo karenssia jos kännissä tai krapulassa menee TE keskuksen ohjaamaan työhaastatteluun, koska katsotaan jotta tahallaan tekee ettei saa paikkaa.

    • gsgsd

      Hyvä ettet ollenkaan syyllistä työttömiä. Kunnon natsi, yllättäen koirapalstalla. Olet varmaankin tällainen joka usuttaa koiransa lasten kimppuun ja raatelun päätyttyä menee hakkaamaan lapsia. Mitäs ovat lapsia!

      Olet sairas. Tapa itsesi niin ongelmasi selviävät

    • Anonyymi

      Kirjoitit ylellisyyshyodykkeestä. Myös esimerkiksi merkkivaate on ylellisyyshyodyke. Pitäisiko sillekin laittaa lisävero? Koiranomistaja yleensä maksaa verot tuloistaan, mitä sitten käyttää vaikka koiran hoitoon tai vaatteisiinsa. Jos rahat on tiukilla, moni koiranomistaja jättää merkkivaatteen ostamatta ja ostaa koiranruokaa tai vie koiransa tarvittaessa lääkärille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      252
      2374
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1794
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1505
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1493
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      907
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      712
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      710
    Aihe