Scrabble

mania

Olemme kaveriporukassa hullaantuneet täysin scrabblen ihmeelliseen maailmaan.. Voimme pelata peliä tuntitolkulla.

Tästä, kuten monesta muustakin pelistä, tulee myös vakavia jäkioireita, kuten kun yöllä, pelien jälkeen, menee nukkumaan, alkaa 7-kirjaimiset sanat pyöriä mielessä ja unet sisältävät pelilaudan ja siellä monia loistavia paikkoja.

Oireilua esiintyy jokaisella peliyhteisömme jäsenellä!!

Kokemuksia vastaavasta? Mikä avuksi?

5

1799

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kokemusta

Itselläni on ihan sama shakin suhteen. Jos pelaan koneen kanssa jonkin verran ennen nukkumaanmenoa, ihan varmasti koko yön ajan päässäni pyörii joku shakkipeli tai mietin unessa jotain asemaa. Luulisin, että se johtuu peliin keskittymisestä, silloin sitä lautaa (monitoria) yleensä tuijottaa tosi tiiviisti. Minulla ja monella muulla samaa ilmiötä esiintyy myös marjanpoiminnan jälkeen, kun sulkee silmät, "näkee" esim. mustikoita. Jos peli alkaa häiritä unia, varmaan voisi kokeilla sitä, että ei pelaa ihan ennen nukkumaanmenoa eikä kovin väsyneenä, mutta muuten kai siihen ei auta mikään. Mielestäni tuo ilmiö on kuitenkin täysin harmiton, ei varmasti ole syytä olla huolissaan siitä. :)

Oireenne taitavat olla aika tavallisia. Ne eivät koske ainoastaan sanapelejä, mutta myös kaikenlaisia palikkapelejä. Mielissä syntyy erilaisia ongelmia ja niiden ratkaisuja, jos ei aktiivisesti ajattele mitään. Oireet ainakin itseläni ja tuttavillani ovat hävinneet muutamassa päivässä, mutta palaavat takaisin jo yhdenkin pidemmän pelisession jälkeen.

Olen itse keksinyt tällaisen "hoidon" ongelmaan. Kun harrastaa jotain muuta aivojumppaa pelituokion jälkeen ennen nukkumaan menoa, oireet häviävät tai ainakin menevät nopeammin ohi. Itse laskeskelen päässä jotain numerosarjoja. Kakkosen potensseja tai jotain muita geometrisia sarjoja. Kun sen tekee päässälaskuna joutuu monesti hokemaan mielessä numerosarjoja, jotta saa lasekttua seuraavan luvun. Tällöin saa muuta mietittävää ja kirjaimet ja palikat unohtuvat nopeammin. Kun laskuja kuitankaan jaksa tehdä kovin pitkään, ei niistä ehdi tulla vastaavia oireita.

• xxx

onko ilmaista scrabblea netissä? mistä löydän sen?

• taps3

Mulle piisaa just kun vuoden pelaamattomuuden jälkeen voitin eukon ja sen systerin ukkoineen .ovet paukku ja korko kengät kopisi.tietty jos ei osaa Suomen kielioppia ja va väittää että tota tai jonkulle on sana niin voi voi.
      Jos lautapeli tulee uniin niin tauko.
      Eno

• mamu8

onko puiset nappulat vai phvilaatat,, news versio

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      437
      1875
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      818
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      39
      804
    4. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      29
      744
    5. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      55
      721
    6. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      436
      710
    7. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      665
    8. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      37
      581
    9. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      39
      573
    10. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      563
    Aihe