Talonyhtiöön josta omistan sijoitus kaksion tehdään ensivuonna putkiremontti pinnoituksella. Siinä yhteydessä on osakkaalla mahdollisuus teettää kokonaan uusi kylpyhuone n. 8000e hintaan. Itse ajattelin sen teettää, jolloin ammeella varustettu kylppäri saadaan tähän päivään.
Miten on luokitellaanko kyseinen remontti vuosikorjaus vai perusparannukseksi? Itse tulkitsen verohallinnon tekstejä niin, että kyseessä olisi perusparannus.
Jolloin tuon 8000e saisi vähentää 10 vuoden aikana tasa poistoina, eli 800e/vuosi.
Mutta miten tuo poisto teknisesti tehdään? Onnistuuko aivan samalla tavalla netissä tai verohallinnon 7H lomakkeella, kuten vuosikorjaus kulu, kuten esim. jääkaapin vaihdosta tulleet kulut?
Kylpyhuoneen remontti putkirempan yhteydessä
hhtl
3
154
Vastaukset
- heitä.nyt.jotain
Mitähän jos kysyisit sieltä verottajalta. Täältä saat vastauksia laidasta laitaan eikä takuuta ole.
- kjjkjjjjj
Liity suomenvuokranantajiin ja saat tarkan vastauksen.
- jäääääsen
Minulle omituisesti verottaja ensin sanoi 10v tasapoistoina. Sitten keskeytti sen ja sanoi että vasta jos ja kun asunto myydään.... Hyvä olla Suomen Vuokranantajien jäsen, saa kaiken avun lakimiehiltä .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs491334- 1601135
- 611017
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli198861- 8842
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27786- 11779
Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51771- 346748
Kamalateltta
Kalateltta... Kuivia,kylmiä, suolattomia muikkuja kalliiseen hintaa. Viimeinen kerta kun käyn syömässä tuolla. Edellise11711