Talopaketit vs. paikanpäällä rakentaminen "miettikää!!!"

Rakentamisen ammattilainen

Hyvät rakentajat ja aloittavat rakentajat. Ottakaa nyt ihmeessä selvää mikä on rakennustapa, valmiusasteet talopaketeissa ja eri talovalmistajien hintaerot toimitussisältöjen mukaan. Teitä huijataan jatkuvasti pre-cut luokan taloilla, joissa mainokset ovat hienoja ja tuotteita myydään mielikuvien mukaan. On siinä melkein vissi ero, onko kun talopaketti saapuu suurelementteinä kuin materiaali toimituksena siistissä lautapinossa. Työkustannukset ovat varmasti kalliimmat työmaalla kuin talotehtaalla. Kuinka monta vesivahinko taloa syntyy sateisena kesänä paikanpäällä rakentaen kun taas tehtaalta elementit saadaan parissa päivässä sateelta suojaan. Viisaampi lukee myös tarkkaan toimitussisällöt ja vertailee. Ei ne hinnat paljoa silti loppukustannuksissa eroa.

T: Rakentamisen ammattilainen

ps. En mainosta tai hauku ketään, mutta järkeä saa käyttää etenkin Suomen sääolosuhteissa.

20

3798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsiä

Teeseitsemiehet/naiset haluaa vain pre-cutin.

• Tietoa

Eikös Kastelli ole tee-se-itse puutoimitus?

• teppo
        Tietoa kirjoitti:

Eikös Kastelli ole tee-se-itse puutoimitus?

Kastelli on pre-cut toimitus, joka saa kyllä ilman asennusta. "Normaalisti" paketin mukana otetaan myös pystytys.

• kastelli
        teppo kirjoitti:

Kastelli on pre-cut toimitus, joka saa kyllä ilman asennusta. "Normaalisti" paketin mukana otetaan myös pystytys.

Runko nousee pystyyn alle viikossa ja villat ei missään vaiheessa joudu sateelle alttiiksi koska ne laitetaan aluskatteen asennuksen jälkeen.

Toisaalta kastellin runko on höylättyä tavaraa johon pieni sadekaan ei imeydy siihen, suurelementit on pilalla pienestäkin sateesta.

• Juppis
        kastelli kirjoitti:

Runko nousee pystyyn alle viikossa ja villat ei missään vaiheessa joudu sateelle alttiiksi koska ne laitetaan aluskatteen asennuksen jälkeen.

Toisaalta kastellin runko on höylättyä tavaraa johon pieni sadekaan ei imeydy siihen, suurelementit on pilalla pienestäkin sateesta.

joita näkee noilla työmailla ;D tulevat ja menevät miten sattuu, tekevät mitä ja miten sattuu ;D

• Jare

Miten ammattilainen voi kirjoittaa tällaista tekstiä.

"Teitä huijataan jatkuvasti pre-cut luokan taloilla, joissa mainokset ovat hienoja ja tuotteita myydään mielikuvien mukaan"

Osoita minulle muutama mainos, jossa huijataan. Mielikuvilla kyllä myydään tavaroita vauvanvaipoista valtamerilaivoihin. Listaan kuuluu myös KAIKKI talotyypit.

"On siinä melkein vissi ero, onko kun talopaketti saapuu suurelementteinä kuin materiaali toimituksena siistissä lautapinossa. Työkustannukset ovat varmasti kalliimmat työmaalla kuin talotehtaalla."

Onhan siinä vissi ero, mutta mikään ei kerro, että timpuri tehtaassa tulisi halvemmaksi kuin timpuri tontilla, ja vaikka sen elementin siellä tehtaassa rakentaisikin matalapalkkainen siivooja, joutuu sitä timpuria siellä tontilla kuitenkin käyttämään.

Jos suurelementtien teko tulisi ratkaisevasti halvemmaksi kuin pre-cutin teko, niin ei meillä muuta olisikaan kuin suurelementti taloja. Tämän logiikan mukaan tilaelementti olisi sitten kaikkein halvin ja Älvsbyllä ja kumppaneilla olisi ehdoton markkinaherruus.

"Kuinka monta vesivahinko taloa syntyy sateisena kesänä paikanpäällä rakentaen kun taas tehtaalta elementit saadaan parissa päivässä sateelta suojaan"

Kyllä sen suurelementin saa siinä kahdessa päivässä pilattua ihan samalla tavalla kuin peittelemättömät muut rakennustarvikkeet.

En myöskään ymmärrä miten meidän maassamme voi olla yhtään taloa 50-luvulta jäljellä, kun silloin ei noita suurelementtejä ollut saatavilla. Eiköhän suurin rakennusten pilaaja ole kiire ja tietämättömyys yhdistettynä välinpitämättömyyteen.

Tuosta toimitussisältöön tutustumisesta en voi muuta kuin olla samaa mieltä.

T. Rakentamisen entinen ammattilainen

PS. En mainosta, enkä kehu ketään, mutta muistakaa olla TODELLA kriittisiä kun luette tämän palstan kirjoituksia :-)

• Juppis

Jos ei älykkyys ja käsityskyky todellakaan riitä ymmärtämään eroja joita on ollut kun rakennettiin 1800-luvulla, tai sodan jälkeen taloja - ymmärrän hyvin miksi olet entinen rakennusalan "epä-ammattilainen", puuttuu näköjään suhteellisuudentaju kokonaan. Kun kerran ennenkin ..... pyh.

• jare
        Juppis kirjoitti:

Jos ei älykkyys ja käsityskyky todellakaan riitä ymmärtämään eroja joita on ollut kun rakennettiin 1800-luvulla, tai sodan jälkeen taloja - ymmärrän hyvin miksi olet entinen rakennusalan "epä-ammattilainen", puuttuu näköjään suhteellisuudentaju kokonaan. Kun kerran ennenkin ..... pyh.

Tuo on taas helppo tapa hankkiutua eroon kiusallisesta keskustelusta. Haukutaan toinen tyhmäksi. Voisin tuohon sanoa, niin kuin pojanpoikani "se on joka ite sanoo".

Monia (minua mukaanlukien) tämänkin keskustelun lukioita varmasti auttaisi jos sinäkin perustelisit kantaasi.

• Rakentaja
        jare kirjoitti:

Tuo on taas helppo tapa hankkiutua eroon kiusallisesta keskustelusta. Haukutaan toinen tyhmäksi. Voisin tuohon sanoa, niin kuin pojanpoikani "se on joka ite sanoo".

Monia (minua mukaanlukien) tämänkin keskustelun lukioita varmasti auttaisi jos sinäkin perustelisit kantaasi.

"Monia (minua mukaanlukien) tämänkin keskustelun lukioita varmasti auttaisi jos sinäkin perustelisit kantaasi."

Eihän nämä Suomi24 ressukat moista osaa tehdä.

• koskevalta
        Rakentaja kirjoitti:

"Monia (minua mukaanlukien) tämänkin keskustelun lukioita varmasti auttaisi jos sinäkin perustelisit kantaasi."

Eihän nämä Suomi24 ressukat moista osaa tehdä.

palstalta löytyvät ne perustelut, minun ja monien muiden - eli ei todellakaan viitsi enää ;D tätä pelleilyä.

• jare
        koskevalta kirjoitti:

palstalta löytyvät ne perustelut, minun ja monien muiden - eli ei todellakaan viitsi enää ;D tätä pelleilyä.

turha sitten marista täällä jos ei ole valmis perustelemaan marinoitaan.

Tai mikäpä minä olen kenenkään marinoita kieltämään kun en ole seriffi, mutta toivottavasti kokemattomat ihmiset käyttävät arvostelukykyään ennen kuin sulkevat jonkin valmistajan pois valinnoistaan.

Tuntuu, että tästä palstasta on tullut katkeroituneiden ostajien väline henkilökohtaiseen kostoon, eikä mikään rakentavan keskustelun palsta. Jos meinaa tämän palstan asiantuntijoita uskoisi, niin Suomen suosituimmat valmistajat kuten Kastelli , Jukkatalot, DT, Älvari jne kaikki syyllistyvät toiminnassaan petokseen ja ovat tuhoon tuomittuja parin vuoden sisään.

• kerran ennenkin
        jare kirjoitti:

turha sitten marista täällä jos ei ole valmis perustelemaan marinoitaan.

Tai mikäpä minä olen kenenkään marinoita kieltämään kun en ole seriffi, mutta toivottavasti kokemattomat ihmiset käyttävät arvostelukykyään ennen kuin sulkevat jonkin valmistajan pois valinnoistaan.

Tuntuu, että tästä palstasta on tullut katkeroituneiden ostajien väline henkilökohtaiseen kostoon, eikä mikään rakentavan keskustelun palsta. Jos meinaa tämän palstan asiantuntijoita uskoisi, niin Suomen suosituimmat valmistajat kuten Kastelli , Jukkatalot, DT, Älvari jne kaikki syyllistyvät toiminnassaan petokseen ja ovat tuhoon tuomittuja parin vuoden sisään.

ja en minä, mutta kun ne muut - eivät ole mitään perusteluja. Perusteluja löytyy tosiaan paljon miksi uudistettava ajatuksia.

• Sisältöpoliisi

Kyllä elementti on halvempi tehdä, mutta ainakin kotimaisilla elementtivalmistajilla laatu on syvältä ja hinta törkeä. Siis katteet aivan törkeät muihin verrattuna. En suosittele kellekään.
      Kyllä sydämmestä otti kun seurasin sivusta kesällä elementin pystytystä:
      Elementit olivat vuorokauden suojaamatta kaatosateessa.
      Kannattaa myös muistaa, että normaalissa precutissa runkotavara on höylättyä ja siksi vesisade ei ole niin vaarallista kuin elementtiä pystyttäessä.

• Kestävät kyllä

sateen ja sateessa asennuksen.

• Salaliittoteorioitako ????

Pekäätkö että siellä sisällä on jotai joka ei sinne kuulu, tai puuttuu jotain sinne kuuluvaa ????

• petu

Kerropa, arvoisa poliisi, missä elementtitalossa on höyläämätön runko. Ihme ala tämä omakotirakentaminen, kun merkonomi tai kansankynttilä käy kerran omakotityömaalla on varaa neuvoa muita.

• ammattitimpuri
        petu kirjoitti:

Kerropa, arvoisa poliisi, missä elementtitalossa on höyläämätön runko. Ihme ala tämä omakotirakentaminen, kun merkonomi tai kansankynttilä käy kerran omakotityömaalla on varaa neuvoa muita.

merkonomithan ovat aina tietävinään kaiken kun ovat käynneet k-raudan rakentaja kurssin niin silloin ollaan niin tietävinään joka asiasta

• läänin pääkaupunkilainen
        Kestävät kyllä kirjoitti:

sateen ja sateessa asennuksen.

meillä täällä katselin kesällä kun joku teki unelmista totta; kannustalon luksusmalli mansardilla.

vettä satoi kun sitä pystytettiin ja sitten se oli pari kuukautta sateen alla. ei aluskatetta ja siten koko yläkerta eli kattotuolirakenteet sateessa. välikaton eristys olisi kiva tietää, meinaan ei ilman kaatoja oo kuiva! ne osat joissa oli ikkunat pitkillä sivuilla oli suojattu muoveilla kyllä ainakin aluksi.. ekana tehtiin verannat ja kuistit ja sitten joskus tuli tosiaan kattokin. alle puolen vuoden pirtissä asutiin. ei meikä ymmärrä millä puu saatiin niin äkkiä kuivaksi kun koko ajan vaan sato..

• eikä rakenteita suljeta.
        läänin pääkaupunkilainen kirjoitti:

meillä täällä katselin kesällä kun joku teki unelmista totta; kannustalon luksusmalli mansardilla.

vettä satoi kun sitä pystytettiin ja sitten se oli pari kuukautta sateen alla. ei aluskatetta ja siten koko yläkerta eli kattotuolirakenteet sateessa. välikaton eristys olisi kiva tietää, meinaan ei ilman kaatoja oo kuiva! ne osat joissa oli ikkunat pitkillä sivuilla oli suojattu muoveilla kyllä ainakin aluksi.. ekana tehtiin verannat ja kuistit ja sitten joskus tuli tosiaan kattokin. alle puolen vuoden pirtissä asutiin. ei meikä ymmärrä millä puu saatiin niin äkkiä kuivaksi kun koko ajan vaan sato..

Kyse ei tosiaankaan ole kastumisesta, vaan se että annetaan niiden rakenteiden kuivaa. Muutama Gyproc-levy varmasti on ottanut nokkiinsa, mutta kun ne vaihtaa, se on siinä ;D Eli turha tietämättömyyttään on paniikkia lietsoa asioista joissa se ei ole tarpeen.

• Mä vaan
        ammattitimpuri kirjoitti:

merkonomithan ovat aina tietävinään kaiken kun ovat käynneet k-raudan rakentaja kurssin niin silloin ollaan niin tietävinään joka asiasta

Nii, mä olin raksalla yli 10 vuotta ja sitten luin mer...., nyt on mukavat sisätyöt ja joku voi sanoa, että älä mer... tuu neuvoo, mut se ei tiiä koko totuutta.

M

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5318
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      91
      3248
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57