Oletko joutunut
Oletko ollut tällaisen toiminnan kohteena, entä miten olet siitä selvinnyt?
"Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa. Mielenhallinta voidaan myös kohdistaa yksittäiseen ihmiseen, kuten esimerkiksi Yhdysvaltain MKULTRA-projektissa. Aivopesu on pakottavien tekniikoiden soveltamista aivopesun kohteen uskomusten tai käyttäytymisen muuttamiseksi. Ajattelun ja käyttäytymisen muutoksiin termin tarkoittamassa laajuudessa pystyvien tekniikoiden olemassaolo on kiistanalainen asia, josta syntyy ajoittain paljon väittelyä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta
"Huijaamisen eri muotoja Usko, toivo ja huijaus -kirjassaan käsitelleen psykiatrin ja Psykiatrisen vankisairaalan ylilääkärin Hannu Lauerman mukaan ilmiöllä on yhtäläisyyksiä uskonlahkoihin.
- Uskonlahkoissa ihmisten on vaikea luopua siitä uskomuksesta, että he ovat olleet hyvällä asialla ja siitä, että johtajalla on ollut jumalallisia kykyjä tai yhteys johonkin suurempaan.
Lauerma sanoo, että ihmisen on erittäin raskasta myöntää tulleensa huijatuksi.
- Sen myöntäminen runtelee sitä minäkuvaa, johon liittyy käsitys siitä, että on kykenevä arvostelemaan asioita ja tekemään johtopäätöksiä."
http://yle.fi/uutiset/3-7072378
Mielenhallinta
33
387
Vastaukset
- paa.lääkitys.kuntoon
No enpä voi sanoa olleeni mutta sun pitäis saada jostain mielenhallintaa jotta lopettaisit ton kirjottelus.
Ymmärrän...
"Lauerma sanoo, että ihmisen on erittäin raskasta myöntää tulleensa huijatuksi."
Mitä mielenterveyteeni tulee niin olen sitten vaikka mieluummin hullu kuin hulluudestaan tietämätön, epätoivoinen fundis oman ennakkoluuloisen mielensä ja jäykkien ulkopuolelta omaksuttujen uskomustensa vankityrmässä.
Jos siis hulluudella tarkoitetaan tässä yhteydessä kykyä rakastaa, tehdä työtä, ajatella itsenäisesti ja tarkastella asioita useista eri näkökulmista.Sähkö__Jänis kirjoitti:
Ymmärrän...
"Lauerma sanoo, että ihmisen on erittäin raskasta myöntää tulleensa huijatuksi."
Mitä mielenterveyteeni tulee niin olen sitten vaikka mieluummin hullu kuin hulluudestaan tietämätön, epätoivoinen fundis oman ennakkoluuloisen mielensä ja jäykkien ulkopuolelta omaksuttujen uskomustensa vankityrmässä.
Jos siis hulluudella tarkoitetaan tässä yhteydessä kykyä rakastaa, tehdä työtä, ajatella itsenäisesti ja tarkastella asioita useista eri näkökulmista.Ehdottomasti hyvä kuvaus "huulludesta"! :D
"Rekrytointi osana radikalisoitumisprosessia
Äärimmillään radikalisoitumiseen voi linkittyä rekrytointia ääriryhmiin. Edellytyksenä sille, että nuori voidaan rekrytoida ääriryhmään, on kuitenkin aiemmin alkanut radikalisoitumisprosessi. Rekrytointipaikat ovat monimuotoisia. Kyseessä voi olla oikeastaan mikä tahansa paikka, jossa tapahtuu sosiaalista vuorovaikutusta, kuten esimerkiksi nuorisotiloissa tai kuntosalilla. Toisin kuin usein ymmärretään, rekrytointia ei siis tapahdu vain uskonnollisissa paikoissa, muissa ideologisissa kokoontumisissa tai vankiloissa.
Rekrytoijien asema vaihtelee myös suuresti. Osa nuorista rekrytoidaan ääriryhmään tuttavan tai perheenjäsenen toimesta. Rekrytointi voi myös tapahtua sosiaalisen median kautta, karismaattisten puhujien avustuksella tai vaikkapa ääriryhmän jäsenten toimesta. Ääriryhmät käyttävät hyväkseen nuorten ulkopuolisuuden tunnetta ja tarvetta kuulua ryhmään. Monet nuoret myös tarttuvat houkutuksiin uramahdollisuuksista. Rekrytoinnissa saatetaan käyttää hyväksi motivoivia aiheita, kuten epäoikeudenmukaisuuden tunnetta herättäviä asioita ja yhteistä viholliskuvaa. Sosiaalisen median merkitys niin rekrytoinnissa kuin propagandan levittämisessä lisääntyy jatkuvasti, mutta se on harvoin ainoa värväysmuoto.
Radikalisoituminen, rekrytointi ja aseellisiin ryhmiin kuuluminen leimaavat nuoria ja saavat heidät kokemaan itsensä yhteisöjensä hylkäämiksi. Tämä vaikeuttaa nuorten paluuta normaaliin arkeen ja taistelijan elämän jälkeen. Yhteisön jäsenten on myös vaikea hyväksyä entisiä taistelijoita, eikä heillä välttämättä ole halua nuorten tukemiseen. Yhteisön asenne ja toimeentulomahdollisuuksien sekä taitojen puute tekee nuorista äärimmäisen haavoittuvaisia, mikä pahentaa väkivallan kierrettä."
https://www.tekojakampanja.fi/mika-kampanja/mika-ajaa-nuoren-aariryhmaan/Myös hengellinen ja henkinen väkivalta lasketaan väkivallaksi.
"Hengellinen väkivalta on yleisimmässä muodossaan henkistä väkivaltaa, johon liittyy uskonnollinen ulottuvuus. Tekijä käyttää kristillistä sanastoa tai uskonyhteisön suomia hurskaita kulisseja toisten alistamiseen ja hallitsemiseen omien mielihalujensa mukaisesti. Tätä kuvaa myös sanonta ”lyödä Raamatulla päähän”.
Uskonnon varjolla harjoitetun henkisen kiusaamisen ilmenemismuotoja ovat esimerkiksi pelottelu, painostaminen, pakkokäännyttäminen, armoton syyllistäminen, yhteisöstä eristäminen ja jäsenten uskon ja elämän äärimmäisen tiukka kontrollointi.
Uhrin alistamiseen tai hyväksikäyttöön pyrkivä tekijä voi osoittaa valtaansa myös fyysisellä tai seksuaalisella väkivallalla. Uskonyhteisö on suoraan tai välillisesti syynä väkivaltaan. Uskonto on väkivallan käyttäjän väline.
Väärinkäytösten takana ovat yksilöt, mutta yhteisön vastuuta ei sovi vähätellä, sillä tietyt opit ja toimintakulttuurit mahdollistavat väkivallan. Vinoutuneet vallankäyttäjät ja yhteisöt toistavat usein samoja virheitä ja toimintamalleja.
Voidaan puhua rakenteellisesta väkivallasta, kun tietyt yhteisöt ja uskonsankarit tuottavat paljon tai toistuvasti uhreja."
- See more at: http://www.valomerkki.fi/kirkko-ja-kaupunki/kirkko-ja-kaupunki-arkisto/varo-hengellista-vakivaltaa#sthash.USzK357N.dpuf- kultti
"Uskonnon varjolla harjoitetun henkisen kiusaamisen ilmenemismuotoja ovat esimerkiksi pelottelu, painostaminen, pakkokäännyttäminen, armoton syyllistäminen, yhteisöstä eristäminen ja jäsenten uskon ja elämän äärimmäisen tiukka kontrollointi."
Vaikka sukuni ei ollut uskonnollinen niin tietynlainen kulttihenki siellä oli yllä. Voisi sanoa että narsistinen ilmapiiri. Juuri tuota pakkokäännyttämistä vastaan olen joutunut taistelemaan armottomasti. Mua on syyllistetty ja eristetty yhteisöstä. Olen siis taistellut narsismia vastaan. En ole halunnut muuttua narsistiseksi ja arvostaa tietynlaisia arvoja jotka eivät vain minun mielestäni ole oikeita arvoja ainakaan minulle. "Tekijä käyttää kristillistä sanastoa tai uskonyhteisön suomia hurskaita kulisseja toisten alistamiseen ja hallitsemiseen omien mielihalujensa mukaisesti. Tätä kuvaa myös sanonta ”lyödä Raamatulla päähän”.
Koska näihin yhteisöihin liittyy myös tiukka autoritaarinen hierarkia, niin vallanhaluinen pääsee helposti vaikuttamaan. Auktoriteeteiksi nimettyjä eli jotka ovat saaneet asemaa, ei saa arvostella eikä kyseenalaistaa millään tavoin. Se tulkitaan hyvin helposti kapinaksi Jumalaa vastaan. Se luo hyvin ongelmallisen tilanteen.
- kultti
Lauerma on itse kultin jäsen nimittäin psykiatrisen kultin. Useat psykiatrisen alan työntekijät omaavat ison egon ja pitävät itseään lähes Jumalan vertaisena. Itse olen vasta viime aikoina alkanut näkemään (vuosikausien hoitojen jälkeen) mistä psykiatriassa oikeasti on kyse. Tarkoitus on vain hallita ja rajoittaa ihmisiä. Psyykepotilaiden perus ihmisoikeuksiakaan ei kunnioiteta.. ainakaan julkisella puolella. Että hassua että Lauerma puhuu kultista kun itse on sen pahin edustaja. Itse annan kaikille uskonvapauden mutta Lauerma on sitä mieltä että vain tiede on se johon ihmisten pitää uskoa. Skepsis ry perustajäseniä kun ilmeisesti on.
Ja kyllä olen tietynlaisen mielenhallinnan uhriksi joutunut, nimittäin kotona ja suvun piirissä ja sen jälkeen sitten narsistisessa parisuhteessa ja psykiatrisessa hoidossa. Kaikissa näissä minuun on käytetty rajoittamista ja mielenhallintaa. Varsinkin suvussa olisi pitänyt ajatella ja käyttäytyä ja olla tietynlainen ja koska kapinoin sitä vastaan sairastumalla psyykkisesti niin mua rangaistiin tästä. Tällaista kapinoijaa yleensä rangaistaan joko mustamaalaamalla häntä tai sitten karkoittamalla yhteisöstä kokonaan. Tällaista lievempimuotoistakin mielenhallintaa käytetään ihan joka puolella maailmaa. Mediassa ja politiikassa jne.- SolaGratia
Lauerma suhtautuu suopeasti uskoon sinänsä, ei ole tiedeuskovainen eikä myöskään Skepsiksen perustajajäseniä. Mistä nämä "tiedot" ovat peräisin?
Mihin porukkaan itse kuulut? - SolaGratia
SolaGratia kirjoitti:
Lauerma suhtautuu suopeasti uskoon sinänsä, ei ole tiedeuskovainen eikä myöskään Skepsiksen perustajajäseniä. Mistä nämä "tiedot" ovat peräisin?
Mihin porukkaan itse kuulut?Käsitän mielenhallinnan sellaiseksi toiminnaksi, jossa ihminen suostutellaan tekemään jotain mihin ei muuten suostuisi esim. ostamaan jonkun tuotteen, joka menee yli varojen, hylkäämään läheisensä jne. Eräänlainen hypnoosiin verrattava juttu. Se on eri asia kuin mieleen vaikuttaminen ylipäänsä jollain tavalla. Vahingollisessa muodossa kyse on systemaattisesta, tiettyyn tavoitteeseen tähtäävästä toiminnasta.
- kultti
SolaGratia kirjoitti:
Käsitän mielenhallinnan sellaiseksi toiminnaksi, jossa ihminen suostutellaan tekemään jotain mihin ei muuten suostuisi esim. ostamaan jonkun tuotteen, joka menee yli varojen, hylkäämään läheisensä jne. Eräänlainen hypnoosiin verrattava juttu. Se on eri asia kuin mieleen vaikuttaminen ylipäänsä jollain tavalla. Vahingollisessa muodossa kyse on systemaattisesta, tiettyyn tavoitteeseen tähtäävästä toiminnasta.
Mielenhallinta tosiaan on systemaattista tiettyyn tavoitteeseen tähtäävää toimintaa. En vain osannut itse sitä tarpeeksi selkeästi sanoa. Jos sulle jossain paikassa tai jonkun ihmisen toimesta koko ajan hoetaan esim. että pitää käyttäytyä ja ajatella tietyllä tavalla niin pitäisin sitä mielenhallintana. Tai jos sun annetaan ymmärtää olevan jotain mitä et ole. Aivopesua. Psykiatriassa tätä aivopesua käytetään hokemalla potilaalle koko ajan että miten kannattaa toimia ja ajatella. Tai mikä on oikea tapa elää, tai mitä on "oikea" elämä. Ihan niin kuin ne ei olisi täysin subjektiivisia asioita! Ilmeisesti alalla on täysin aivopestyjä ihmisiä jotka aivopesevät heikossa asemassa olevia ihmisiä.
Myös lapset voidaan aivopestä perheessä tai suvussa. Koko ajan vaan hoetaan esim. että ruoka on syötävä loppuun, ei saa heittää ruokaa roskiin. Tyhmempi ihminen sitten saattaa koko aikuiselämänsä elää tämän olettamuksen mukaan eli kuvitella että näin on pakko tehdä kun kerta kotona näin opetettiin. Tai esim. että on pakko siivota joka päivä, tai että siivous on tehtävä tietyllä tavalla jne. näitähän riittää.
Jos ei siis osaa kyseenalaistaa tai ole saanut siihen lupaa. Aivopesua harrastavathan ei pidä kyseenalaistamisesta eivätkä anna kohteelle lupaa tehdä niin. Osa aivopesijöistä saattaa jatkaa tätä aivopesua lapsen jo kasvettua aikuiseksi. Yleensä aivopestyt aivopesee aivopestyjä. Ei itsenäiset ja itsenäisesti ajattelevat muiden henkilökohtaista vapautta kunnioittavat ihmiset tällaista harrasta.
En hyväksy manipulointia eli mielenhallintaa vaikka tarkoitus olisi hyvä. Miten tarkoitus edes voi olla hyvä jos keinot on ihan vääriä?
Kaikista pahinta aivopesua on varmaan se jos lapselle uskotellaan että hän on jotenkin paha tai viallinen. Jos esim. vanhempi näkee itsensä oikeasti näin ja heijastaa sen lapseen tai lapsiinsa. Tällä on kaikista tuhoisin vaikutus. Eli siis näillä jatkuvilla negatiivisilla viesteillä ja negatiivisuudella joka kohdistuu lapseen tai lapsiin. Lapset sisäistävät sen miten vanhempansa häntä kohtelevat. Eli jos vanhempi uskoo lapseen, oppii lapsi uskomaan itseensä jne. Jos vanhempi pitää lasta typeränä oppii lapsi pitämään itseään typeränä.
Kaikista olennaisinta vuorovaikutuksessa on se miten muita kohtelet, ei se mitä heille sanot. Sanoilla ei ole paljon merkitystä jos teot puhuvat ihan toista kieltä. Tuli aika pitkä sepostus mutta näistä asioista puhuminen on kai jonkinlaista terapiaa minulle.
Jostain olin saanut käsityksen Lauerman osallisuudesta skepsikseen. Ainakin puhujana hän on siellä ollut. Samoin mitä olen vähän hänestä tehtyjä juttuja lukenut niin vaikuttaa siltä ettei osaa kyseenalaistaa psykiatriaa joka on mielestäni vaarallista sillä jos psykiatria väittää olevansa tiede pitäisi sitäkin osata tarkastella kriittisesti ja kyseenalaistaa. Jos sitä ei tehdä ei se tule koskaan kehittymään millään tavalla.
- kultti
"- Uskonlahkoissa ihmisten on vaikea luopua siitä uskomuksesta, että he ovat olleet hyvällä asialla ja siitä, että johtajalla on ollut jumalallisia kykyjä tai yhteys johonkin suurempaan.
Lauerma sanoo, että ihmisen on erittäin raskasta myöntää tulleensa huijatuksi."
Niin näyttää olevan että esim. psykiatrisella alalla työskentelevien ihmisten (ei kaikkien tietysti) on hyvin vaikea myöntää että heidän toimintansa voi olla hyvin vahingollista potilaille. Että psykiatrinen hoito usein enemmänkin vaurioittaa kuin auttaa. Että heidän keinonsa ovat usein täysin vääriä ja vahingollisia ja he itse ovat itseasiassa aivopestyjä. Heidät on vain aivopesty psykiatrisella tiedolla. Kirjatiedolla johon he ovat uskoneet aukottomasti, kyseenalaistamatta.
Enhän itsekään pitkään aikaa kyennyt tätä asiaa myöntämään. Että jotain tällaista tapahtuu Suomen kaltaisessa maassa, että jotain noin sairasta ylläpidetään verorahoilla eivätkä ihmiset tiedä yhtään mitä siellä hoidossa itse asiassa tapahtuu ja mitä lääkkeet ja tämä niin kutsuttu keskusteluterapia potilaille tekee. Tiedän myös sen että kun tästä asiasta puhuu eivät useat halua uskoa minua tai muita psykiatrian uhreja vaikka uhrit ovat jopa psykiatriaa vastaan taistelevia potilasjärjestöjä perustaneet ulkomailla ainakin.- nnhbtvtcvrc
nojoo...
#Uskonlahkoissa ihmisten on vaikea luopua siitä uskomuksesta#
Tosin, hän on kohtelias sillä uskontunnustuksen kaltainen tosi uskovainen on ihmisyydestään uskontunnustuksen mukainen aivopesty peto!
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
järjettömyydenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
luder/lutheri ei ole IHMISTEN jumala eikä ole Laillisesti oikeudettu kieltämään ja käskemään IHMISYYDEN vastaisuuksia!!
Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
MITÄ YLPEILYN AIHETTA LUTERILAISUUDELLE TÄSTÄKIN ON?
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)
JOTEN LASTEN VANHEMPIEN TULISI SUOJELLA LAPSIAAN, LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDELTA!
MM NÄIN LASTEN VANHEMMISTA TEHDÄÄN PERISYNTISIÄ /RIKOLLISIA:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"
IHMINEN LÖYTÄÄ TUOSTA PAPIN TEKSTISTÄ NELJÄ SAATANALLISUUDEN VALETTA, OIKEIN "taivaan isän" NIMEEN PILKATEN.
SIELULLISUUTTA OMAAVA IHMINEN, "LÖYTÄÄ" MUITAKIN TOTUUKSIA TUOSTA...
huom!
Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketäään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uhri-uskovaisiksi!
Jeesus siunasi lapsia
ja
toisin lapsia kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet.
Suomen valtion kirkko ei ole ihmisyyden asialla oppeineen ja kansan mielenterveyttä eivät edes ajattele. Joten kai hallitus, eduskunta jne on rikollisuuden kouluttamia uskontunnustuksensa kaltaisia!
Vai ovatko???
Suomessa on uskovapautta koskeva Laki, koska sen oikeuden saavat LAPSET?
Minkä vuoksi tiettyihin valtion virkoihin on vaatimuksena valtion kirkon jäsenyys ja rippikoulu koulutus???
jne
EIKÖ IHMISYYDESTÄÄN LUOPUMATTOMILLE JÄRKEVILLE OLE TÖITÄ
KUN
JÄRJETTÖMYYS ON VAATIMUKSENA?
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä." - ckdkdkewkw
nnhbtvtcvrc kirjoitti:
nojoo...
#Uskonlahkoissa ihmisten on vaikea luopua siitä uskomuksesta#
Tosin, hän on kohtelias sillä uskontunnustuksen kaltainen tosi uskovainen on ihmisyydestään uskontunnustuksen mukainen aivopesty peto!
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Olemme syntisiä'
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
luder/lutheri ei ole IHMISTEN jumala eikä ole Laillisesti oikeudettu kieltämään ja käskemään IHMISYYDEN vastaisuuksia!!
Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
MITÄ YLPEILYN AIHETTA LUTERILAISUUDELLE TÄSTÄKIN ON?
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)
JOTEN LASTEN VANHEMPIEN TULISI SUOJELLA LAPSIAAN, LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDELTA!
MM NÄIN LASTEN VANHEMMISTA TEHDÄÄN PERISYNTISIÄ /RIKOLLISIA:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"
IHMINEN LÖYTÄÄ TUOSTA PAPIN TEKSTISTÄ NELJÄ SAATANALLISUUDEN VALETTA, OIKEIN "taivaan isän" NIMEEN PILKATEN.
SIELULLISUUTTA OMAAVA IHMINEN, "LÖYTÄÄ" MUITAKIN TOTUUKSIA TUOSTA...
huom!
Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketäään, lapsiakaan, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uhri-uskovaisiksi!
Jeesus siunasi lapsia
ja
toisin lapsia kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet.
Suomen valtion kirkko ei ole ihmisyyden asialla oppeineen ja kansan mielenterveyttä eivät edes ajattele. Joten kai hallitus, eduskunta jne on rikollisuuden kouluttamia uskontunnustuksensa kaltaisia!
Vai ovatko???
Suomessa on uskovapautta koskeva Laki, koska sen oikeuden saavat LAPSET?
Minkä vuoksi tiettyihin valtion virkoihin on vaatimuksena valtion kirkon jäsenyys ja rippikoulu koulutus???
jne
EIKÖ IHMISYYDESTÄÄN LUOPUMATTOMILLE JÄRKEVILLE OLE TÖITÄ
KUN
JÄRJETTÖMYYS ON VAATIMUKSENA?
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."valtion kirkon ylpeiden aiheista ei puutu järjettömyyksiä...
#Sinulla ei saa olla muita jumalia# on SUOMEN PERUSTUSLAIN VASTAINEN OPPI!
Laki antaa kansalaisilleen uskovapauden mutta rikollisuuden herra jumala ei anna vaan riistää sen!!!
Miekka sivistyksen jälkeistä sivityneisyyttä....
Lainattua tekstiä:
Jumala ja Jeesus ei ole pappeja virkaan asettanut!
Uskontunnustuksensa kaltaiset papit kouluttavat kaltaisekseen. Heitä ja pappeja ei ole Jumala tai Jeesus asettanut suomen valtion kirkonkaan virkoihin, sen tekee rikollisuus itse...
PAPPI:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ordinaatio
"Suomen evankelis-luterilainen kirkko
Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa ordinaatio järjestetään papeille, diakoneille ja piispoille. Ennen ordinaatiota järjestetään siihen osallituville ordinaatiokoulutus.[1] Vihkiminen tapahtuu aina sen hiippakunnan tuomiokirkossa, jossa kyseinen henkilö tulee työskentelemään. Vihittävät antavat pappis- tai diakonialupauksen, jonka jälkeen papit puetaan alttarilla tilaisuudessa stolaan ja kasukkaan, kunta taas diakoneille puetaan pelkkä stola.[2] Ordinaation jälkeen pappi tai diakoni saa työskennellä hänelle osoitetussa virassa."
pappislupaus herra jumalalle....
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
"Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon.""
Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
Lakien hierarkia:
Yhdenkään 1§ - 10§ rikkominen EI (YMMÄRTÄÄKSENI) ANNA OIKEUTTA 11§ TOIMINTAAN LAILLISESTI, ei edes valtion kirkolla ole oikeuksia IHMISYYTTÄ riistää kansalaisiltaan!
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
LUKEKAA FAKTAT... http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Lakien hierarkia:
Jumalan ja Jeesuksen Laki = korkein Laki
Suomen Perustuslaki = ei saa olla ristiriidassa yllä olevan Lain suhteen.
suomen kirkkolaki = ei saa olla ristiriidassa YLLÄ OLEVIEN LAKIEN SUHTEEN ”Että psykiatrinen hoito usein enemmänkin vaurioittaa kuin auttaa.”
Otat esille aiheen joka tavallaan ei ehkä niinkään kuulu ketjun aiheisiin mutta on eräs tärkeä pointti kuitenkin.
Psykiatria on lääketieteen haara (eli lääkäri koulutus takana) joka on todella erikoinen historialtaan. Monet koulukunnat ovat vaikuttaneet ja yhä etenkin vanhemmat psykiatrit saattavat olla keskenään hyvinkin ristiriitaisia keskenään.
”Tämän päivän psykiatriaa hallitsee koulukunta, jota kutsutaan usein biologiseksi psykiatriaksi. Se on suuntaus, jota luonnehtii sekä aikuisten että lasten epidemiologiset mittasuhteet saavuttanut diagnosoiminen ja systemaattinen lääkitseminen.2
http://www.benfurman.com/blog/2015/02/25/psykiatrisia-palveluja-ei-ole-tehty-asiakkaille-esipuhe-james-daviesin-kirjaan/
”Että heidän keinonsa ovat usein täysin vääriä ja vahingollisia ja he itse ovat itseasiassa aivopestyjä. Heidät on vain aivopesty psykiatrisella tiedolla. Kirjatiedolla johon he ovat uskoneet aukottomasti, kyseenalaistamatta.”
Tavallaan juuri noin, mutta on hyvä muistaa tuo edelle sanottu.
Siksi eri hoidot ovat toisinaan kyseenalaisia vaikutuksiltaan, mutta mielessä tulee pitää sekin, että he toimivat mielisairauksien parissa. Tarkoittaa esim. skitsofreniaa tai vaikea asteisia persoonallisuushäiriöitä.
Erikoisinta on että psykiatria on pysynyt hyvin vanhakantaisena ja varsin autoritäärisenä tieteenhaarana. Siksi joukossa on paljon lääkäreitä, jotka todella käyttävät valtaan usein väärin.
- kijuhygytgtyg
Aivopesty uskovainen pahimmillaan on saatanaa pahempia peto!
Papisto aivopesee kaltaisekseen...
MIKSI USKOVAINEN EI SAA OLLA JÄRKEVÄ?
SIKSIKÖ, ETTÄ HUOMAA JUMALOIVANSA SAATANAA?
'Meillä ei ole järkeä'
MIKSI USKOVAISEN EI SAA YMMÄRTÄÄ?
SIKSIKÖ, ETTEI PELKÄISI SAATANAA?
MIKSI ON SYNTIÄ OLLA SYNNITÖN ja IHMINEN?
MIKSI PITÄÄ TULLA RIKOLLISUUDEN PERISYNTISEKSI?
MIKSI IHMISYYDESTÄÄN PITÄÄ USKOVAISTEN LUOPUA?
'Olemme syntisiä'
MIKSI LAPSET JA NUORET EIVÄT SAA OLLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISIA NIILLÄ OMINAISUUKSILLAAN JOTKA SYNTYISSÄÄN SAIVAT?
MIKSI KRISTITYN PITÄÄ EROTA JUMALASTA?
VAATIIKO SAATANA NIIN VAI PAPISTOKO SEN VAATII?
JOS JUMALASTA LUOPUU NIIN MIKSI EI JUMALOI SAATANAA SEN OMASSA NIMESSÄ?
MIKSI KRISTITYN PITÄÄ OLLA IKUISESTI KRISTITTYJEN RIKOLLISUUDEN PERISYNTINEN VAIKKA ITSE EI OLISI SYNTIÄ TEHNYT?
TUOLLAISIKSI AIVOPESTYT EI SOVI LASTEN KOULUTTAJIKSI.
Kouluissa ja lasten ja nuorison parissa työskenteleviltä tulee uskonnon suhteen vaatia selvää neutraalisuutta lapsiakin rikollisesti kohtelevien järjestöjen jäsenien toimiessa mm päiväkodeissa ja kouluissa. Papistolla on kirkkonsa ja seurahuoneensa joten pysyköön poissa lasten kouluttajina, on suorastaan rikollista, että lapsien kouluttajiksi päästetään lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden edustajia kouluttamaan kaltaisikseen.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
"Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään."
IHMISTEN JA HEIDÄN LAPSIEN KOULUTTAMISEEN SOPII PARHAITEN JÄRKEVÄT JA ASIAA YMMÄRTÄVÄISET IHMISET! Aivopestyjä opettajia ei tarvita.
OLISKON MAHDOLLISESTI NIIN, ETTÄ SUOMEN VALTION KIRKON TEHTÄVÄNÄ ON KOULUTTAA LAPSISTA/NUORISTA USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISIA JÄRJETTÖMIÄ MIELELTÄÄN SAIRAITA RIKOLLISIA?
MUISTAKAA:
http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1947/19470020
Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
"8 artikla.
Suomi, joka välirauhansopimuksen mukaisesti on ryhtynyt toimenpiteisiin hajoittaakseen kaikki Suomen alueella toimivat fascisminluontoiset poliittiset, sotilaalliset tai sotilaallisluontoiset järjestöt sekä muut järjestöt, jotka harjoittavat Neuvostoliitolle tai muille Yhdistyneille Kansakunnille vihamielistä propagandaa, sitoutuu olemaan vastaisuudessa sallimatta senluontoisten järjestöjen olemassaoloa ja toimintaa, joiden tarkoituksena on kieltää kansalta sen demokraattiset oikeudet. "
MINKÄ HELETIN TAKIA IHMISYYDEN OIKEUKSISTAAN OLLA IHMINEN, PITÄÄ RIKOLLISUUTTA VASTAAN TAISTELLA JO LAPSUUDESTA ALKAEN???
Kuka niitä aivopestyjä rikollisuuden uskovaisia tarvitsee saatanan lisäksi?
JUMALAA JA IHMISIÄ PILKKAAVA PAPISTOKO?
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14373787/pirkko-pappi----#comment-85573787
#kuunteleva_kirkko
20.7.2016 17:30
Hei.
Täällä on oikein 9 päivää sitten aloitettu ketju minulle. Ja ihmetelty miksi en tule vastaamaan asiallisiin kysymyksiin. Voi sentään, olen tehnyt muita asioita tässä välissä, onneksi nyt huomasin tämän suuren kunnian :) Asiallisia kysymyksiä en löytänyt kuin kaksi, mutta onneksi ne sentään löysin.
Millainen on Jumala, Jeesus, joka ei suojele uskovaistenkaan lapsia erilaisilta kauheuksilta, kysyttiin. Esitän vastakysymyksen; ihminen on vastuussa omista teoistaan, ei Jumala ole ketjun aloittajan tai kenenkään muunkaan ratkaisuista tai tekemisistä vastuussa. Ihmetyttää kuinka Jumalaa syytetään ihmisten kauheuksista.
Onko papit vapautettu kirkollisverosta, kysyttiin. Ei ole, tietenkään, miksi olisi. Me maksamme kirkollisveroa iloiten, ihan kuin muutkin seurakunnan jäsenet.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappi#
Siis herra jumalaa palvelevan papin mukaan "ihminen on vastuussa teoistaa" joten rikoksien syyt vieritetään;
VÄÄRÄÄ TODISTUSTA ANTAMALLA;
ihmisyydestään luopumattomien syyksi (rikoksiksi)!- hallintaamaksimaalisesti
Tätä voi kyllä jo sanoa mielenhallinnaksi, että jaksaa jauhaa samaa asiaa vuodesta toiseen, jopa samoilla sanoilla. ;)
- olettaisinnäin
Niin hänellä on jo teksti valmiina. Kolme klikkausta ja se on siinä kaikkien luettavana korj. kaikkien ohitettavana.
”Aivopesu on pakottavien tekniikoiden soveltamista aivopesun kohteen uskomusten tai käyttäytymisen muuttamiseksi.”
Aivopesu on niistä rankin, ja harvoin sen kohteeksi kukaan joutuu. Painopiste on pakottava tekniikka. Nyt esim. näissä ”eheytymissä” käytetään Amerikoissa mm. sähköiskuja ja muuta selkeää tekniikkaa. Se on aivopesua.
Toinen muoto on vähän pehmeämpää, joka toimii enemmän tunteisiin vetoamisen ja painostamisen kautta. tätä käytetään juuri erilaisissa uskonlahkoissa sekä jopa lasten kasvatuksessakin.
Sitten on olemassa se tosiaasia että vuorovaikutus on myös vaikuttamista, jossa vaikutetaan ja tullaan vaikutetuiksi. Mainonta ym. lienee hyvä arjen esimerkki.
”Ketä tahansa voi huijata joskus ja vähän aikaa. Joitain ihmisiä voi huijata melkein aina ja kaiken aikaa. Semmoista ihmistä ei olekaan, jota ei voisi jossakin asiassa joskus pettää ja johdatella, mutta helpoimmin vietävissä ovat taikauskoiset ihmiset…”
Eli hyväuskoisuus ei oikeasti ole huono asia, kun yhteisö on tasapainoinen. Silloin kun ympärillä on hyväksikäyttäjiä, siitä tulee huono ominaisuus.
”Huijauksen uhri tarvitsee usein palavasti apua johonkin tuskaansa, kuten sairauteen tai elämänvaiheeseen liittyvään kriisiin. Elämän taitekohdissa joudutaan etsimään uusia ratkaisuja, jotka ovat usein melko vaatimattomia ja edellyttävät sopeutumista ja nöyryyttä.”
”Kun realistiset ratkaisut eivät tyydytä, on tilaus kaikenlaisille ”pelastusopeille”…”
Voisi sanoa että olemme heikkoja siinä mielessä että sorrumme helposti johonkin, joka vaikuttaa helpolta, nopealta ja vaivattomalta. Jonkinlaista henkistä laiskuuttako?
”Yksi hyvä merkki on se, jos saa äkillisesti sellaisen oivalluksen, että tavattoman hankalat asiat ratkeavat yhdellä miekan heilautuksella kuin Gordionin solmu. Jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, niin silloin se todennäköisesti ei ole totta…”
http://www.valomerkki.fi/kirkko-ja-kaupunki/kirkko-ja-kaupunki-arkisto/5351
Sitten se positiivinen mielle:
Mielenhallintaa me kaikki tarvitsemme, sillä se on sosiaalisen kanssakäymisen perusta. Emme voi odottaa kolmevuotiaalta sellaista mutta jo kouluikäiseltä odotamme monessa asiassa mielenhallintaa. Eli kyse on siitä, miten itse osaamme hallita mielenliikkeitämme ja erilaisia tunneilmaisuja.
”Kuitenkin on todettu, että kyky ajatella omia ajatuksia ja kyky ymmärtää ja hahmottaa omia mielenliikkeitä auttaa siinä, ettei ongelmia tulekaan...”
”Ihmisen kannattaisi siis pelkän reagoimisen sijaan ymmärtää, miten erilaiset prosessit, ajatukset ja tunteet kehossa etenevät.”
Esimerkkinä:
”…kielteisen ajattelun pyörittäminen johtaa hyvin helposti kielteiseen mielialaan, huonoihin fiiliksiin ja jopa masennukseen. Jos ymmärtää, kuinka paljon itse voi vaikuttaa omiin ajatuksiin ja maailmankuvaan, voi hiukan ohjailla ajatuksiaan etenkin vastoinkäymisten hetkellä…”
http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/moni-opettelee-mielenhallintaa-vasta-kriisin-iskiessa-kyky-ymmartaa-omaa-mielta-helpottaisi-elamaa/3326824- kultti
Tuossakin Lauerman haastattelussa Lauerma puhuu myös psykiatriasta vaikkei sitä itse ymmärrä. Eli ihmiset hakevat apua elämän ongelmiin psykiatriasta josta tulee sitten näitä patenttiratkaisuja että miten kannattaa reagoida, tai muuttaa omaa käytöstään vaikka kyseessä olisi vain vaikea elämäntilanne! Pahinta on, jos potilasta joka kärsii ympäristöstä esim. kiusaamisesta aletaan pitämään sairaana vaikka hän vain reagoi ympäristön käyttäytymiseen tai syyllistämään siitä että hän reagoi!
Tajuaako nämä psykiatrian alalla työskentelevät ihmiset ollenkaan mitä ne oikein tekee ihmisille? Psykiatriaa voidaan pitää tietynlaisena pelastusoppina. On olemassa vaikeita tilanteita, esim. vakavia psykooseja johon ihminen kyllä tarvitsee sairaalahoitoa ja ainakin väliaikaisen lääkityksen, mutta psykiatria hoitaa myös paljon ihmisiä jotka eivät edes ole sairaita, jotka vain kärsivät ympäristöstä, tai/ja ovat vaikeassa elämäntilanteessa ja tarjoaa näihin elämän ongelmiin ratkaisuksi lääkitystä tai terapiaa!
Ihmiset kaipaavat usein vain keskusteluapua ei käyttäytymisen tai ajattelun muutosta, eikä mitään tai ketään auktoriteettihahmoa. Uskovaisena olen sitä mieltä että elämän kriiseissä kannattaa kääntyä Jumalan puoleen (se ei poissulje muitakin apukeinoja). Sanoohan raamattukin että älä palvo epäjumalia eli älä palvo mitään ihmisen keksimää tai ihmisiä. Eli maallisista asioista saa hakea apua, ja niitä saa käyttää apukeinona esim. lääkkeitä tarpeen vaatiessa ja ehkä psykiatriaakin jos apu on ammattimaista mutta missään nimessä näitä, eli lääkkeitä ja psykiatriaa saisi alkaa palvomaan ja pitämään ainoina apukeinoina.
Helposti ihminen saattaa menettää uskonsa kun pyörii tuollaisten maallisten asioiden ympäröimänä ja sulle tarjotaan joka ongelmaan apukeinoksi pilleriä, terapiaa jne. kaikkea ihmisen keksimää!! Jumala on se jonka puoleen ihmisten pitäisi ensisijaisesti kääntyä ja Jumala on ainoa jota pitää pitää auktoriteettina. Älä palvo muita jumalia... - kultti
kultti kirjoitti:
Tuossakin Lauerman haastattelussa Lauerma puhuu myös psykiatriasta vaikkei sitä itse ymmärrä. Eli ihmiset hakevat apua elämän ongelmiin psykiatriasta josta tulee sitten näitä patenttiratkaisuja että miten kannattaa reagoida, tai muuttaa omaa käytöstään vaikka kyseessä olisi vain vaikea elämäntilanne! Pahinta on, jos potilasta joka kärsii ympäristöstä esim. kiusaamisesta aletaan pitämään sairaana vaikka hän vain reagoi ympäristön käyttäytymiseen tai syyllistämään siitä että hän reagoi!
Tajuaako nämä psykiatrian alalla työskentelevät ihmiset ollenkaan mitä ne oikein tekee ihmisille? Psykiatriaa voidaan pitää tietynlaisena pelastusoppina. On olemassa vaikeita tilanteita, esim. vakavia psykooseja johon ihminen kyllä tarvitsee sairaalahoitoa ja ainakin väliaikaisen lääkityksen, mutta psykiatria hoitaa myös paljon ihmisiä jotka eivät edes ole sairaita, jotka vain kärsivät ympäristöstä, tai/ja ovat vaikeassa elämäntilanteessa ja tarjoaa näihin elämän ongelmiin ratkaisuksi lääkitystä tai terapiaa!
Ihmiset kaipaavat usein vain keskusteluapua ei käyttäytymisen tai ajattelun muutosta, eikä mitään tai ketään auktoriteettihahmoa. Uskovaisena olen sitä mieltä että elämän kriiseissä kannattaa kääntyä Jumalan puoleen (se ei poissulje muitakin apukeinoja). Sanoohan raamattukin että älä palvo epäjumalia eli älä palvo mitään ihmisen keksimää tai ihmisiä. Eli maallisista asioista saa hakea apua, ja niitä saa käyttää apukeinona esim. lääkkeitä tarpeen vaatiessa ja ehkä psykiatriaakin jos apu on ammattimaista mutta missään nimessä näitä, eli lääkkeitä ja psykiatriaa saisi alkaa palvomaan ja pitämään ainoina apukeinoina.
Helposti ihminen saattaa menettää uskonsa kun pyörii tuollaisten maallisten asioiden ympäröimänä ja sulle tarjotaan joka ongelmaan apukeinoksi pilleriä, terapiaa jne. kaikkea ihmisen keksimää!! Jumala on se jonka puoleen ihmisten pitäisi ensisijaisesti kääntyä ja Jumala on ainoa jota pitää pitää auktoriteettina. Älä palvo muita jumalia...Eli älkää palvoko ihmisen mieltä jota psykiatria tavallaan palvoo tällä hetkellä. Eikö mielen palvominen ole nimenomaan ihan väärin? Eikö se ole täysin vastoin Jumalan tahtoa? Mielestäni on. Siksi pidän psykiatriaa aika pelottavana jopa vaarallisena ilmiönä, sillä se ottaa jonkinlaisen jumalan paikan monen ihmisen elämässä ja pitää itseään usein (kuten osa työntekijöistäkin) kaikkitietävänä, kaiken osaavana ja kaikkialla läsnäolevana. Pelottavaa.
- nämänähty
kultti kirjoitti:
Eli älkää palvoko ihmisen mieltä jota psykiatria tavallaan palvoo tällä hetkellä. Eikö mielen palvominen ole nimenomaan ihan väärin? Eikö se ole täysin vastoin Jumalan tahtoa? Mielestäni on. Siksi pidän psykiatriaa aika pelottavana jopa vaarallisena ilmiönä, sillä se ottaa jonkinlaisen jumalan paikan monen ihmisen elämässä ja pitää itseään usein (kuten osa työntekijöistäkin) kaikkitietävänä, kaiken osaavana ja kaikkialla läsnäolevana. Pelottavaa.
Oikein kirjoitat..
kultti kirjoitti:
Helposti ihminen saattaa menettää uskonsa kun pyörii tuollaisten maallisten asioiden ympäröimänä ja sulle tarjotaan joka ongelmaan apukeinoksi pilleriä, terapiaa jne. kaikkea ihmisen keksimää!! Jumala on se jonka puoleen ihmisten pitäisi ensisijaisesti kääntyä ja Jumala on ainoa jota pitää pitää auktoriteettina. Älä palvo muita jumalia...”Eli ihmiset hakevat apua elämän ongelmiin psykiatriasta josta tulee sitten näitä patenttiratkaisuja…”
Kuten jo kirjoitin, niin psykologia kuin psykiatria sisältää monia eri koulukuntia. Ei ole olemassakaan mitään patenttiratkaisuja. Mutta jotkut lääkärit niin saattavat tehdä.
”…psykiatria hoitaa myös paljon ihmisiä jotka eivät edes ole sairaita, jotka vain kärsivät ympäristöstä, tai/ja ovat vaikeassa elämäntilanteessa ja tarjoaa näihin elämän ongelmiin ratkaisuksi lääkitystä tai terapiaa!”
Oikeastaan nykyään näin tekevät kaikki lääkärit, sillä psykiatrin luo voi olla todella vaikeaa päästä.
Tiede on jo sen verran kehittynyt että tiedetään ihan fyysisiä muutoksia kuten aivojen välittäjäaineissa olevan sairauden taustalla. Näissä on vielä paljon tutkittavaa. Ja että lääkkeillä on saatu hyviä tuloksia.
”sulle tarjotaan joka ongelmaan apukeinoksi pilleriä, terapiaa jne. kaikkea ihmisen keksimää!! Jumala on se jonka puoleen ihmisten pitäisi ensisijaisesti kääntyä…”
Totta on myöskin se, että lääkkeisiin turvaudutaan aivan liian helposti. Moneen tavalliseen pahaan mieleen tai masennukseen ei välttämättä tarvita lääkkeitä vaan on paljon toimivampaa terapiaa olemassa. Tätä terapiaa antavat psykologit.
Hengellinen apu on yksi lisä tuohon terapiaan niille, jotka sitä haluavat.- kultti
mummomuori kirjoitti:
”Eli ihmiset hakevat apua elämän ongelmiin psykiatriasta josta tulee sitten näitä patenttiratkaisuja…”
Kuten jo kirjoitin, niin psykologia kuin psykiatria sisältää monia eri koulukuntia. Ei ole olemassakaan mitään patenttiratkaisuja. Mutta jotkut lääkärit niin saattavat tehdä.
”…psykiatria hoitaa myös paljon ihmisiä jotka eivät edes ole sairaita, jotka vain kärsivät ympäristöstä, tai/ja ovat vaikeassa elämäntilanteessa ja tarjoaa näihin elämän ongelmiin ratkaisuksi lääkitystä tai terapiaa!”
Oikeastaan nykyään näin tekevät kaikki lääkärit, sillä psykiatrin luo voi olla todella vaikeaa päästä.
Tiede on jo sen verran kehittynyt että tiedetään ihan fyysisiä muutoksia kuten aivojen välittäjäaineissa olevan sairauden taustalla. Näissä on vielä paljon tutkittavaa. Ja että lääkkeillä on saatu hyviä tuloksia.
”sulle tarjotaan joka ongelmaan apukeinoksi pilleriä, terapiaa jne. kaikkea ihmisen keksimää!! Jumala on se jonka puoleen ihmisten pitäisi ensisijaisesti kääntyä…”
Totta on myöskin se, että lääkkeisiin turvaudutaan aivan liian helposti. Moneen tavalliseen pahaan mieleen tai masennukseen ei välttämättä tarvita lääkkeitä vaan on paljon toimivampaa terapiaa olemassa. Tätä terapiaa antavat psykologit.
Hengellinen apu on yksi lisä tuohon terapiaan niille, jotka sitä haluavat.Oma kokemus on että psykiatria ainakin julkisella puolella vie ihmisen henkisen vapauden. Oikeuden olla se kuka olet, oikeuden ajatella niin kuin ajattelet ja elää niin kuin itse koet itsellesi parhaimmaksi tavaksi elää. Tämä on oma kokemukseni. Mielensairaudet eivät johdu aivojen kemiallisesta epätasapainosta vaan erilaisista traumoista yhdistettynä synnynnäiseen herkkyyteen tai geeneihin. Lääkkeet kyllä voivat korjata traumojen aiheuttamia muutoksia aivojen välittäjäaineissa mutta ongelmat eivät johdu niistä välittäjäaineiden muutoksista. Kyseessä on seuraus ei syy! Tämä asia on virheellinen väite joka on vasta viime aikoina nostettu esille.
kultti kirjoitti:
Oma kokemus on että psykiatria ainakin julkisella puolella vie ihmisen henkisen vapauden. Oikeuden olla se kuka olet, oikeuden ajatella niin kuin ajattelet ja elää niin kuin itse koet itsellesi parhaimmaksi tavaksi elää. Tämä on oma kokemukseni. Mielensairaudet eivät johdu aivojen kemiallisesta epätasapainosta vaan erilaisista traumoista yhdistettynä synnynnäiseen herkkyyteen tai geeneihin. Lääkkeet kyllä voivat korjata traumojen aiheuttamia muutoksia aivojen välittäjäaineissa mutta ongelmat eivät johdu niistä välittäjäaineiden muutoksista. Kyseessä on seuraus ei syy! Tämä asia on virheellinen väite joka on vasta viime aikoina nostettu esille.
OK. En voi kiistä kokemustasi. Totean vain että tuosta pitäisi tehdä valitus, koska selkeästi homma ei ole toiminut siten, miten sen tulee toimia.
”Mielensairaudet eivät johdu aivojen kemiallisesta epätasapainosta vaan erilaisista traumoista yhdistettynä synnynnäiseen herkkyyteen tai geeneihin…”
Voidaan tietysti miettiä sitä, kumpi oli ensin – trauma ja sitten aivomuutokset, vai aivomuutokset ja siihen päälle trauma. Tästä ei liene vielä selkeää tieteellistä tulosta?
Välttämättä ei mitään traumoja edes tarvita. Tosin Freudilainen psykoanalyysi lähtee aina tästä.
- jeesusfani1
"Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa."
"Oletko ollut tällaisen toiminnan kohteena, entä miten olet siitä selvinnyt?"
Nykyään on kova sana mindfulness, joka tarkoittaa tietoista läsnäoloa ja tietoisuutta mielen tuottamista kokemuksista ja tulkinnoista, mielen tyynnyttämistä ja kehon omien kokemusten uteliasta ja hyväksyvää havainnointia, oman olon kuuntelemista.
Mindfulness-taitojen tausta on buddhalaisuudessa ja länsimaissa niitä on sovellettu 1970-luvulta alkaen esim. hoitotyössä, urheiluvalmennuksessa ja työelämässä.
Mindfulness-taitoja on sovellettu psykoterapioissa ja pitkäaikaissairauksien tukihoidoissa (Wiki).
Kun tutkimusten mukaan ihmisen päivittäisestä ajattelusta yli 80 prosenttia on negatiivisia, jotka negatiivisuus saattaa johtaa myös negatiivisiin tekoihin, jopa sairauksien puhkeamisiin, niin mikäli ajatusten ja käyttäytymisen hallinta ei toimi, seurauksena näyttää olevan joutuminen mindfulness-gurujen "aivopesemäksi".
Ja mitäpä sanoo Jumalan sana "mielenhallinnasta".
Kiittäkää joka tilassa. Tämä on Jumalan tahto teihin nähden.
Ihminen voi siis hallita ajatuksiaan, jos tahtoo.
Kiitollinen mieli ei haudo kostoa, ei ole katkera, ei kaunainen, ei iloitse vääryydestä, ei käyttäydy sopimattomasti, ei muistele kärsimäänsä pahaa, vaan on lempeä
Jokaisesta sanastakin sinun tulee tili tekemän, totesi Jeesus.
Aloituksen mielenhallinta-selvityksestä näyttää jääneen pois aistien hallinta, joiden tuottamien halujen toteuttaminen näyttää johtavan yksilötasolla jos jonkinlaisiin ongelmiin, joiden ongelmien ratkaisuihin tarvitaan jälleen veronmaksajien apua.- eiuskoavaantietoa
Olisiko sinun mielestäsi minun tullut kiittää Jumalaa joka kerran,kun uskova aviomies hakkasi ja raiskasi minua ja jahtasi veitsen kanssa kun odotin esikoistamme? Kaltaistesi vuoksi en meinannut jaksaa enää elää,mutta onneksi löysin psykiatriasta edes hiukan apua ja ymmärrystä sekä meditaation,joka lievittää masennustani ja ahdistustani edes hiukan. Uskovaiset ovat pahimman luokan piruja.
”Kiittäkää joka tilassa. Tämä on Jumalan tahto teihin nähden.
Ihminen voi siis hallita ajatuksiaan, jos tahtoo.
Kiitollinen mieli ei haudo kostoa, ei ole katkera, ei kaunainen, ei iloitse vääryydestä, ei käyttäydy sopimattomasti, ei muistele kärsimäänsä pahaa, vaan on lempeä”
Niin, tuossa on perää hyvinkin paljon.- Peniel
eiuskoavaantietoa kirjoitti:
Olisiko sinun mielestäsi minun tullut kiittää Jumalaa joka kerran,kun uskova aviomies hakkasi ja raiskasi minua ja jahtasi veitsen kanssa kun odotin esikoistamme? Kaltaistesi vuoksi en meinannut jaksaa enää elää,mutta onneksi löysin psykiatriasta edes hiukan apua ja ymmärrystä sekä meditaation,joka lievittää masennustani ja ahdistustani edes hiukan. Uskovaiset ovat pahimman luokan piruja.
Sinulle ..eiuskovaavaantietoa" laitoin jo yhden viestin.. ihminen tekee väärin! Ihminen tekee pahaa! Luovu ihmisestä äijä Jumalasta ja Jeesuksesta!! Rukoilen puolestasi!
- Peniel
Sorry..älä luovu Uskosta..älä Jeesuksesta..älä JUMALASTA. Kun luovuttaa. .Muista että ihminen tekee pahaa!! Ei usko..ei Jeesus.. ei ETENKÄÄN JUMALA! Muista myös..sinäkin olet jo saanut anteeksi. 💖
- Peniel
Kukahan minulle on tehnyt kuvaamaasi "mielen hallintaa" En ole koskaan kuulunut mihinkään uskon yhteisöön.. en ole koskaan saanut muuta uskonnon opetusta kuin koulussa....Jatkanko? Ok.. Minulla ei ole koskaan ollut yhtään "ystävää". En taida vetää tähän listaa mitä minullaON ollut.. Helvetti ja Taivas... mikä noista kenellekkin on ?! Sinun "taivaasi " voi olla minulle "helvetti".
- Peniel
"Mielen hallinta" en oo täysin samaa mieltä.. mulle sattui ennen vuotta 2000 elämänvaihe jolloin ehkä oli kyse saman kaltaisesta jutusta kyse...Huonossa tapauksessa olisin menettänyt uskoni.. en menettänyt... uskoni ihmiseen kyllä menetin. Profeettani on Swedenporg. Meitä ei ole monta..ei ollut silloinkaan. Autoin tätä tyyppiä hyvästä sydämestäni hän oli pahasti vaino harhainen. Luulin löytäneeni oman paikkani. Voin kai kiittää Suojelusta että yhä kirjoitan tätä nyt. B"KIVI" L. Sai tuomionsa.. voisin kertoa "jänniä" juttuja . Älä heitä lasta pesuveden myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292905- 1191195
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6937- 66905
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26877Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37830Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu157811Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75764