Kiinteistömaailman tarjouskaupat

Huijatuksikko

Kiinteistömaailman tarjouskaupoista kokemuksia.

9

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hujatuksiko

      Olimme ostamassa taloa. Taloa välitti rovaniemen kiinteistömaailma. Teimme 2 tarjousta kohteesta. Tällä viikolla kysyimme välittäjältä milloin tarjousten antaminen päättyy jotta tiedämme tarvittaessa nostaa tarjoustamme. Välittäjä kertoi niiden päättyvän tämän kuun viimeinen päivä. No tänään tuli viesti jossa kerrottiin tarjousten päättyneen. Ei ymmärrä. Kartelliako?

      • Kommentoijajaja

        Ostajan kannalta huono malli. Lähtöhinta on aina erittäin alhainen, jotta ostaja kiinnostuisi. Myyjä on kuitenkin asettanut välittäjän kanssa tavoitehinnan ja hintarajan, jonka alle asuntoa ei tulla myymään. Ostaja ei kuitenkaan näitä tiedä, joten on mahdoton päätellä olisiko hinta/laatu suhde kohdillaan. En halua alkaa kokeilemaan kepillä jäätä ja arvailemaan. Myytävät asunnot eivät lopu, joten siirryn seuraavaan myyntikohteeseen samantien suosiolla.

        Normaalissa myynnissä on selvät sävelet. Myyjä asettaa hintapyynnön, jossa on yleensä 5-10 % tinkivaraa kohteen haluttavuudesta riippuen. Tällä tiedolla on helppo alkaa pohtia kannattaako juuri tähän kohteeseen satsata enemmänkin aikaa.


      • mdhgfrhy

        Myyvät kavereilleen halvat kohteet!!


    • jljhhkggfgfjghj

      Saattoi myyjä vain katsastaa paljonko talosta saisi. Tuskin.
      Luultavasti halusi rahaa mahdollisimman pian.
      Vaan jospa vielä tulee talo myyntiin ihan kiinteällä pyyntihinnalla.
      Juurikin Rovaniemen kiinteistömaailma harjoittaa omakotitalojen kanssa tämmöistä tarjouskauppahuijaamista.
      Sekä talon ostaja/myyjä ovat raivoissaan.
      Toisaalta, mitä lisäarvoa kiinteistövälittäjä kauppaan tuo kellekään ?
      Viisas myy itse,
      vain kepulainen käyttää Rovaniemellä välittäjää.

    • jfdjldfjldfsjlkdfsljk

      Tarjouskauppa on bulvaanien avulla tehtävää huijausta.
      Ostopakkoa ei tosin ole.

      • BulvaanitHuijaaAina

        Samaa mieltä olen.


    • ikkmmm

      tavallaan tuo ei hirveästi eroa normaali kaupasta. ostaja vaan joutuu arvailemaan saako ostettua edes koko asuntoa. asunto voidaan myydä kenelle tahansa ja myyjä päättää hyväksyykö edes korkeinta tarjousta. tarjouksen voi myös tehdä lähtöhinnan alle mutta silloin sitä ei tasan näytetä missään netissä kohteen tarjouksissa. lopulta kohteen seuraajakaan ei välttämättä tiedä millä hinnalla asunto myytiin jos korkeinta tarjousta ei hyväksytty.

    • hmmhmhm

      OIkein loistava systeemi. Ostin tontin Vantaalta joka oli ensin myytävänä hintaan 148 000. Laski tarjouskauppaan 105 tuhanteen ja lopulta tarjosin riitautuneelle kolmikolle 61 000 euroa jolla kokonaisuus jäi itselle. :) Muuta kokemusta ei ole. Asuntokaupoissa todella ärsyttävä kun nopealla silmäyksellä näyttävät halvoilta. Eikö kannattaisi laittaa kokonaan ilman lähtöhintaa ja ilmoittaa tehdyt tarjoukset ainoastaan.

      • 61tonniaLäävästä

        61tonnia asunnosta? Enpä usko että on asunto...mulla pelkkä autotalli(3 auton) maksoi 124tonnia....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe