Kertokaapas Te, jotka olette asunnon ostaneet, että mikä oli alkuperäinen pyyntihinta, millä hinnalla kauppa loppujen lopuksi syntyi, ja minä vuonna kauppa tapahtui?
Sekä mielellän myös lisätietoja kaupan kohteesta ja sijainnista.
Kiitos.
Pyyntihinta vs. kauppahinta?
34
5847
Vastaukset
- ostettu
Olen ostanut kaksi asuntoa, toisen 99 - hinta tippui pyynnistä 10% ja toisen 2002, hinta tippui noin 15%.
Ilmaa niissä on aina, hullu on se joka maksaa, ei se joka pyytää.- Ostoskassi
senhän myötävät kaikki, kyse on siitä onko nyt enemmän kuin aikaisemmin. Siis normaalin 10-15%:n lisäksi toiset mokamat lisää. Sillä vois jo ostaa vaikka uuden audin, siksi kannattaa nyt vielä holdata ostoa, miksi hinnat ainakaan nousisivat?
- oli tää
Ostoskassi kirjoitti:
senhän myötävät kaikki, kyse on siitä onko nyt enemmän kuin aikaisemmin. Siis normaalin 10-15%:n lisäksi toiset mokamat lisää. Sillä vois jo ostaa vaikka uuden audin, siksi kannattaa nyt vielä holdata ostoa, miksi hinnat ainakaan nousisivat?
Normaali tinkivara kun on 0 - 6,765 %.
Miinusprosentteja silloin, kun markkinat ovat niin ylikuumenneet, että asunnoista käydään jopa tarjouskilpailuja.
Tuollaiset 10-15% tinkivarat kuuluvat tilanteeseen, jolloin tarjonta ylittää huomattavasti kysynnän. Noin suuret prosentit eivät ole etukäteen suunniteltua tinkivaraa, vaan silloin pitää markkinatilanteen pakottaa myyjän tinkimään tavoitteestaan. Nyt sellaista tilannetta ei ole eikä ole myöskään näköpiiriirissä. - ostoskassi
oli tää kirjoitti:
Miinusprosentteja silloin, kun markkinat ovat niin ylikuumenneet, että asunnoista käydään jopa tarjouskilpailuja.
Tuollaiset 10-15% tinkivarat kuuluvat tilanteeseen, jolloin tarjonta ylittää huomattavasti kysynnän. Noin suuret prosentit eivät ole etukäteen suunniteltua tinkivaraa, vaan silloin pitää markkinatilanteen pakottaa myyjän tinkimään tavoitteestaan. Nyt sellaista tilannetta ei ole eikä ole myöskään näköpiiriirissä.Jaa, onko tinkivara noin pieni. Siis normaali välityspalkkio 3-4%? Autokaupassa parhaimmillaan saa uudesta n. 9%, kumma muuten kun asuntokaupassa ei muka uudesta tingitä, vai tingitäänkö?
- kaksi kertaa ostettu
oli tää kirjoitti:
Tuollaiset 10-15% tinkivarat kuuluvat tilanteeseen, jolloin tarjonta ylittää huomattavasti kysynnän. Noin suuret prosentit eivät ole etukäteen suunniteltua tinkivaraa, vaan silloin pitää markkinatilanteen pakottaa myyjän tinkimään tavoitteestaan. Nyt sellaista tilannetta ei ole eikä ole myöskään näköpiiriirissä.Ja piti muuten paikkansa toi mun edellinen viesti.
450000 fim asunto lähti vuonna 1999 410000fim. Jälkimmäinen 42000€ pyynnillä varustettu 36000€.
Asuntojen hinnoissa on ilmaa, nykyisin vielä enemmän kuin koskaan. Osottaahan sen yli puolen vuoden myyntiajatkin. Kuka idiootti maksaa Helsingin keskustasta 40 neliön yksiöstä 250000€? Itse en maksais edes 200000€... :) Oikea hinta liikkuu jossain 160000€. Enempää ei kannata edes tarjota.
Tosin mitään ALE -70% syksyllä ei ole tulossa. Se on ihan puutaheinää. - Murphy
oli tää kirjoitti:
Tuollaiset 10-15% tinkivarat kuuluvat tilanteeseen, jolloin tarjonta ylittää huomattavasti kysynnän. Noin suuret prosentit eivät ole etukäteen suunniteltua tinkivaraa, vaan silloin pitää markkinatilanteen pakottaa myyjän tinkimään tavoitteestaan. Nyt sellaista tilannetta ei ole eikä ole myöskään näköpiiriirissä.Kun itse kävin kyselemässä lainalupausta Sammosta joulukuun lopulla, rahoitusneuvoja siellä kertoi että ainakin Helsingin keskustassa on viimeaikoina tehty kauppoja jopa -20% pyyntihinnasta ja varoitti maksamasta ylihintaa.
- samainen
Murphy kirjoitti:
Kun itse kävin kyselemässä lainalupausta Sammosta joulukuun lopulla, rahoitusneuvoja siellä kertoi että ainakin Helsingin keskustassa on viimeaikoina tehty kauppoja jopa -20% pyyntihinnasta ja varoitti maksamasta ylihintaa.
rahoitusneuvoja, joka vuonna 2000 neuvoi mummoani sijoittamaan eläkevaransa varmaan ja hyvätuottoiseen teknorahastoon ?
- Murphy
samainen kirjoitti:
rahoitusneuvoja, joka vuonna 2000 neuvoi mummoani sijoittamaan eläkevaransa varmaan ja hyvätuottoiseen teknorahastoon ?
Sitä en osaa sanoa, koska en tunne mummoasi. Toivottaasti hänellä on vielä säästöt tallella.
- eipä oo
Murphy kirjoitti:
Sitä en osaa sanoa, koska en tunne mummoasi. Toivottaasti hänellä on vielä säästöt tallella.
Ja tämän siperian koettuaan mummoni totesi, ettei enää ikinä kuuntelisi asiantuntijana kassaneitiä, joka on sai valita vuoden koulutuskiintiöönsä joko kurssin _Hymyilevä asiakaspalvelu_ tai _Päivässä rahoitusneuvojaksi_.
- Murphy
eipä oo kirjoitti:
Ja tämän siperian koettuaan mummoni totesi, ettei enää ikinä kuuntelisi asiantuntijana kassaneitiä, joka on sai valita vuoden koulutuskiintiöönsä joko kurssin _Hymyilevä asiakaspalvelu_ tai _Päivässä rahoitusneuvojaksi_.
Tarkoituksesi lienee yrittää vähentää ko. henkilön neuvon painoarvoa spekuloimalla että hän on neiti-ihminen ja käynyt päivän kurssin. Sampo taitaa kuitenkin omistaa Kiinteistömaailman, joten jonkinlainen "kontaktipinta" asuntomarkkinoille heillä on ja tuskin he omasta päästään keksivät mitä asiakkaille sanotaan.
- Aikaisemmista
Murphy kirjoitti:
Tarkoituksesi lienee yrittää vähentää ko. henkilön neuvon painoarvoa spekuloimalla että hän on neiti-ihminen ja käynyt päivän kurssin. Sampo taitaa kuitenkin omistaa Kiinteistömaailman, joten jonkinlainen "kontaktipinta" asuntomarkkinoille heillä on ja tuskin he omasta päästään keksivät mitä asiakkaille sanotaan.
teksteistäsi olen saanut sen käsityksen, että olet ihan fiksu kaveri. Toivottavasti en joudu muuttamaan käsitystäni. Toi sun päättelyratasi kyseisten neuvojen pätevyydestä on liian helppo ankka alas ammuttavaksi, joten en viitsi edes vaivautua ...
- Murphy
Aikaisemmista kirjoitti:
teksteistäsi olen saanut sen käsityksen, että olet ihan fiksu kaveri. Toivottavasti en joudu muuttamaan käsitystäni. Toi sun päättelyratasi kyseisten neuvojen pätevyydestä on liian helppo ankka alas ammuttavaksi, joten en viitsi edes vaivautua ...
Siis ko. tyyppi sanoi että kauppoja on tehty "jopa 20%" alle pyyntien, ei että kaikki kaupat tehdään nykyään tällä tasolla.
Toivottavasti oma päättelyratasi ei ole "haluan että hinnat nousevat, siis tämän tiedon täytyy olla väärä". Kyseessä on kumminkin pankki, jolla ei luulisi olevan mitään erityistä motiivia "rommautella" muuten vaan lämpimikseen vaan pikemminkin päinvastoin. - voimisto
kaksi kertaa ostettu kirjoitti:
Ja piti muuten paikkansa toi mun edellinen viesti.
450000 fim asunto lähti vuonna 1999 410000fim. Jälkimmäinen 42000€ pyynnillä varustettu 36000€.
Asuntojen hinnoissa on ilmaa, nykyisin vielä enemmän kuin koskaan. Osottaahan sen yli puolen vuoden myyntiajatkin. Kuka idiootti maksaa Helsingin keskustasta 40 neliön yksiöstä 250000€? Itse en maksais edes 200000€... :) Oikea hinta liikkuu jossain 160000€. Enempää ei kannata edes tarjota.
Tosin mitään ALE -70% syksyllä ei ole tulossa. Se on ihan puutaheinää.Mun mielestä todella vajaa-älyinen tai sellainen ihminen jolle muuten eurot on jotenki vaikea käsittää menee maksaan 40 neliön yksiöstä 160 000 euroo.Tietenkin jos jotain kullanarvoista asunnossa n. 100 tuhannen euron edestä.
- tähän
Murphy kirjoitti:
Siis ko. tyyppi sanoi että kauppoja on tehty "jopa 20%" alle pyyntien, ei että kaikki kaupat tehdään nykyään tällä tasolla.
Toivottavasti oma päättelyratasi ei ole "haluan että hinnat nousevat, siis tämän tiedon täytyy olla väärä". Kyseessä on kumminkin pankki, jolla ei luulisi olevan mitään erityistä motiivia "rommautella" muuten vaan lämpimikseen vaan pikemminkin päinvastoin.Jos Suomen johtavat ekonomistit eivät voi/uskalla arvioida hintakehitystä, kuka voi?
Kyseessä on kumminkin pankkitoimihenkilö, joka ilmaisee omia tuntojaan, ei työnantajansa. Se, että on töissä pankin tiskillä lienee paras vinkki olla uskomatta "neuvoja".
- ostin
Ostin 12/2002 Turusta pienkerrostalosta kauniilta alueelta vähän yli 90 neliön 4 h k s 116 000e, pyynti oli jotain 124 000e. Viime vuonna välittäjä arvioi että ennen remonttia joka nyt siis tehty olisi asunnosta kannattanut pyytää noin 150 000e. Nyt siis remppa tehty sen jälkeen. Aiotaan kyllä asua tässä vielä vuosia joten sinänsä turha arvio...
- kaleva/TRE
Tre 63m2, myymättä ehkä n. 5kk. putkirempan ym muiden taloyhtiön remppojen takia, Kaleva.
Lähtöhinta 89k€ 15k€ LO, tarjosin 78k€, sain 80k€:lla. Mielestäni ei kova hinta, tein vielä täyden rempan itse 9k€:lla, jolloin kaikkinensa hinnaksi tuli 104k€, ammattilaisia käyttäen varmaan tuplahinta.
Kiersin 1½ näyttöjä, tämä oli ehdottomasti paras (taloyhtiö, pohja ym sijainti), eli halusin välttämättä saada.
Lopulliseksi asunnon m2-hinnaksi tuli siis modernilla ja laadukkaalla keittiöllä (ja putkirempan yhteydessä täysin uusitlla KPH:lla)
1650€/m2. Samoissa naapuritaloissa harvoin myynnissä, pari myyty kk:n sisällä, eivät yhtä laadukkaita asuntoja, pyynnit olleet 199-2200€/m2.
Eli 12,3% yritin alennusta, vajaa 10% sain, erittäin tyytyväinen olen.
Omani saan pois erittäin hyvän tuoton jos myyn, tosin en myy pitkään aikaan, täysin remontoitu talo, oma talkkari, pihalla autopaikka, keskusta lähelllä (etu-Kaleva). Juuri tätä olen hakenut, parempaa kt-asuntoa saa hakea. Jos muutan, niin seuraavaksi paritaloon. - kaleva/TRE
kaleva/TRE kirjoitti:
Tre 63m2, myymättä ehkä n. 5kk. putkirempan ym muiden taloyhtiön remppojen takia, Kaleva.
Lähtöhinta 89k€ 15k€ LO, tarjosin 78k€, sain 80k€:lla. Mielestäni ei kova hinta, tein vielä täyden rempan itse 9k€:lla, jolloin kaikkinensa hinnaksi tuli 104k€, ammattilaisia käyttäen varmaan tuplahinta.
Kiersin 1½ näyttöjä, tämä oli ehdottomasti paras (taloyhtiö, pohja ym sijainti), eli halusin välttämättä saada.
Lopulliseksi asunnon m2-hinnaksi tuli siis modernilla ja laadukkaalla keittiöllä (ja putkirempan yhteydessä täysin uusitlla KPH:lla)
1650€/m2. Samoissa naapuritaloissa harvoin myynnissä, pari myyty kk:n sisällä, eivät yhtä laadukkaita asuntoja, pyynnit olleet 199-2200€/m2.
Eli 12,3% yritin alennusta, vajaa 10% sain, erittäin tyytyväinen olen.
Omani saan pois erittäin hyvän tuoton jos myyn, tosin en myy pitkään aikaan, täysin remontoitu talo, oma talkkari, pihalla autopaikka, keskusta lähelllä (etu-Kaleva). Juuri tätä olen hakenut, parempaa kt-asuntoa saa hakea. Jos muutan, niin seuraavaksi paritaloon.Jäi sanomatta, että asunto oli alkuperäisessä 50-luvun kunnossa, eli oli remontoitava täysin. Näin asunnostaan saa myös täysin mielensä mukaisen. Eli ei mitään vakio matta-valkoisia keittiön ym kaapinovia muuta halpista, vaan laadukkaan kokonaisuuden.
- realisti
kaleva/TRE kirjoitti:
Jäi sanomatta, että asunto oli alkuperäisessä 50-luvun kunnossa, eli oli remontoitava täysin. Näin asunnostaan saa myös täysin mielensä mukaisen. Eli ei mitään vakio matta-valkoisia keittiön ym kaapinovia muuta halpista, vaan laadukkaan kokonaisuuden.
asunnon et koskaan saa noin kovaa hintaa. Nyt on myyjän markkinat - ei ostajan.
- Talokas
Kaks vuotta sitten omakotitalo Pirkanmaalta, 14% alle pyynnin!
- tinkaaja
Ainahan asuntojen hinnoista kuuluu tingata, keskimäärin varmaan 0-10% luulisin (?).
Mutta -70% hinnanpudotuksesta saa vain unelmoida, vaikka miten jotkut sitä yrittävätkin todistella... Kun eivät kaikki asunnonomistajat ole 1)eroamassa 2)konkurssissa 3)työttömiä 4) asu pk-seudulla 5)kaikkia edellämainittuja...
No, eläkööt harhoissaan
- mihi
OKT Jyväskylästä 2001. Pyynti 140 000, kauppa 128 000. Suoraan myyjältä ilman välittäjää. Olen erittäin tyytyväinen kauppaan.
- minä vain
toteutunut 155 000€. Pääkaupunki.
- eurooppa
Lähtö oli 160 toteutunut 148.
- uudestaan
pyynti 229kEur toteutunut 222kEur. Omakotitalo Espoosta 130neliötä (kehä III:n sisältä), omistaja myi itse - ajankohta elokuu 2004. Kaupat samana päivänä kuin ilmoitus.
- myyjä
aika ääliö... Minkä takia se myi samana päivänä kuin oli ilmoittanut halvemmalla kuin oli pyynti?
Vai oliko ostaja ääliö? - 1_X
myyjä kirjoitti:
aika ääliö... Minkä takia se myi samana päivänä kuin oli ilmoittanut halvemmalla kuin oli pyynti?
Vai oliko ostaja ääliö?Ostajahan se yksinkertainen oli, kun meni noin älyttömän hinnan maksamaan. "Oikea" hinta olisi ollut max 183 k€. Mitä sillä 46 k€:lla olisi sitten saanut? No, sen uuden varmariVolvon V70:n pihaan.:) Mutta ehkäpä heillä oli jo se volvo? Who knows...
- uudestaan
1_X kirjoitti:
Ostajahan se yksinkertainen oli, kun meni noin älyttömän hinnan maksamaan. "Oikea" hinta olisi ollut max 183 k€. Mitä sillä 46 k€:lla olisi sitten saanut? No, sen uuden varmariVolvon V70:n pihaan.:) Mutta ehkäpä heillä oli jo se volvo? Who knows...
Hei, ottamatta kantaa oman psyykkisen tilani tasapainoon (tai myyjän), olisi kiva tietää mihin tuo 180kEur hilppeet hinta-arvio perustuu 130 asuinneliön kämpässä? Toki minullekin olisi erotuksella käyttöä, edelleenkin on erittäin typerää maksaa liikaa! Esim. naapurin Mersukin on isompikoneinen kuin minun - Volvoon en toki enää siirtyisi.
- yxi
Vuonna 2000 siis markka aikaan.
Rivitalo JKL 2h k s 62.5m2.
Pyynti 415.000mk ja ostin 390.000mk. Viimeinen lainaerä lähtee toukokuussa :) - ostaja / myyjä
siis eikö kukaan joka on ostanut / myynyt pyyntihinnanlla lue vai uskalla kirjoittaa tänne?
Itse olen aikaisemman asuntoni myynyt pyyntihinnalla syy: sijainti / asunnon koko/ laatu yms. sellaisia joita ko. paikkakunnalla todella harvoin myynnissä varsinkkan välittäjien kautta.
Ostanut 2 kpl asuntoja pyyntihinnalla syy: sijainti ja yhtiö / asunnon koko sellaisia joita harvoin myynnissä toisesta yhtiöstä yleensä menee ns. puskaradionkautta jos joku vaan myy eli jos tälläisen asunnon haluaa ei voi jäädä odottamaan " alennusmyyntiä" - paavo
Jos ei ole aivan päätön pyyntihinta, niin tinkivara on 0-5%. Hyvillä alueilla pienempi kuin huonoilla.
- Myyjä
n. 1 kk sitten (130 km Helsingistä). Piti olla varma nakki (= viedään käsistä), vaan eipä ollutkaan (= ei muita tarjouksia), joten annoin mennä. Omasta tavoitteesta jäin 4 t€. 100 t€ oli "kuumia ostajia" varten, joita ei sitten löytynytkään :O.
Alennuksen määrä riippuu kyllä alkuperäisestä hinnasta, onko ylä vai alakanttiin. Itsekin olisin ihan hyvin voinut lähteä pyytämään 95€, jolloin alennus olisi ollut enää 5 %. - aaaaaaaaaa
vuosi 2004, OKT, Tampere. Pyyntihinta 245000Eur, maksoin 205000.
- Keturi
Minulla kävi näin kiva asunto tuli myyntiin pohjois-helsingissä kaksio saunalla 37. neliötä(rv-85) tuon kokoisia saunallisia kaksioita on tarjolla harvoin ja hintapyyntö oli 99. tuhatta, joten päätin maksaa mitä pyydetään, asuntoon löytyikin sitten monta ostajaa ja myyjä rupesi hinaamaan hintaa ylöspäin, jouduin lopuksi maksamaan asunnosta 115. tuhatta eli 16. tuhatta yli alkuperäisen pyynnin, näinkin voi siis käydä, mutta kun tuolla hinnalla ei muuten saisi saunallista kaksiota, nyt ei harmita, koska asunto toimii yhtä hyvin, kuin 60. neliötä ja vastike on paljon halvempi, harmi vain ,että ostajia oli niin paljon, siksi hinta nousi.
- ... ---
sulle saunalle hintaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1041199
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907