Canon MP280 tulostinongelma

canon_mp_280

Otin käyttöön jokin aika sitten erään kaupan kylkiäisenä tullut mustesuihkuskanneri/tulostimen Canon MP280, jossa tarvitsen pääasiallisesti vain mustaa patruunaa. Skannattaessa kopiokoneen tavoin, painetaan B (Black). Nyt kuitenkin värimuste lopulta loppui ja tulostin lakkasi toimimasta. Musta mustepatruunassa on vielä mustetta ja uusi musta mustepatruuna on tulossa. Kuitenkin keltainen valo vilkkuu C:n (Colour) kohdalla ja en saa ja tulostus ei onnistu. Myös keltainen kolmio vilkkuu vasemmalla, joka manuaalin mukaan merkitsee paperiongelmaa tai musteen loppumista.

Olen aloittelija. Vaatiiko kyseinen tulostin ylipäätään toimiakseen täyden väripatruunan paikkaan C, vaikka tulostetaan vain mustaa tekstiä ?? Tämänkö jälkeen vasta musta tulostus ja skannaus on mahdollista painamalla ennen tulostusta B?

Alkuperäiset käyttöohjeet hukassa ja Canonin sivustossa lukee englanniksi vain "aseta väripatruuna ceehen ja mustapatruuna beehen". Missään ei mainita sitä, onko väripatruuna välttämättön, jos tulostaa vain mustaa.

Mahtaako jollakin olla Canon Pixman 200-sarjan tulostinta? Osaatteko neuvoa?

7

4202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinvoiolla

Olisikohan mustavalkolaser ollut käyttötarpeisiisi sopivampi valinta. Tyhjä mustekasetin paikka syöttöputkistoineen saattaa kuivaa tukkoon, jos ei ole kasettia, missä on mustetta. Sitä se varmaan varotoimena herjaa.

• canon_mp_280

Tämä tuli kaupan kylkiäisenä ja eräässä tilanteessa tarvitsin kopioita asiakirjoista.

• gdt

Tuossa mustesuihkutulostimessa (kuten lähes kaikissa?) suuttimet ovat kylläkin itse mustekasetissa. Eli kun päivitellään niiden kalleutta niin ei se ole pelkästään muovisäiliö jossa on mustetta.

• pixmaMP280

Paina sitä nappulaa, jossa on punainen kolmio vähintään 6 sekuntia, jotta tulostimen laskuri sallii lopun musteen tulostamisen.

• canon_pixma_mg2250

Voihan sitä googlettaa että "canon pixma 280 manual (tai käyttöohje)". Löysin täydellisen manuaalin noin minuutissa. Tosin pikaisesti kun katsoin niin ei siellä sanota suoraan pitääkö myös värikasetti olla jos tulostaa vain harmaasävyisenä (mustavalkoisena) mutta tämähän on, voi hyvät hyssykät, helppo kokeilla. Ja olen aina ihmetellyt sitä että jos tulostetaan/kopioidaan vain mustavalkoisena niin miten ihmeessä saatte sen värisäiliön oikein tyhjenemään? Virhekoodi E,1,3 taisi tarkoittaa että mustetta on niin vähän että mustetason tunnistustoiminto on poistettu käytöstä ja jos haluaa silti jatkaa laitteen käyttöä niin pitää painaa "Pysäytä/Nollaa"-painiketta vähintään 5 sekunnin ajan (on se painike jossa on punertava kuvio jossa ympyrän sisällä kolmio) mutta tätä ei suositeltu.

http://files.canon-europe.com/files/soft39458/Manual/CanonMP280FI.pdf

• canon_mp_280

PALJON KIITOKSIA PixmaMP280:lle täsmävastauksesta ja kaikille muillekin. Punaisen kolmion painaminen resetoi ilmeisesti koneen. Nyt toimii loistavasti pelkällä mustalla patruunalla, kun painaa B. Väripatruunan keltainen valo palaa jatkuvasti, mutta sillä ei ole merkitystä.

Näinvoiolla on aivan oikeassa siinä, että laser on paljon parempi vaihtoehto. Mulla onkin kohtalaisen nopea ja varma Samsungin mustavalkolaser. Mustepatruunat maksavat maltaita ja jos muste seisoo liian kauan, niin se patruuna menee käyttökelvottomaksi. Tämä Canon tuli erään kaupan kylkiäisenä ja ilmeni tarve kopioida alkuperäisiä asiakirjoja. Siksi otin sen käyttöön ja tulostan joskus tekstiäkin sen verran, ettei muste kuivu. Canon ja Samsung ovat kumpikin USB-porteissa ja pyrin tekemään niin, että kopiot Canonilla ja ja muu materiaali Samsungilla. Kopioiden tarve on melko pieni, mutta siihen kyseinen laite soveltuu hyvin. Wordillä tulostettaessa on nopea ja helppo vaihtaa ikkunassa oletuskirjoitin.

Mustavalkolaser skannerin ominaisuuksilla olisi tietysti parempi. Onko niitä olemassa? Kysymykseen voisi tulla myös huokea skanneri (iso pöytä, tilaa on) ja tulostuttaa sillä asiakirjoja Samsungin kautta. Ei vain ole tullut tehtyä kumpaakaan, kun varastossa uudessa pakkauksessa oli tuo MP280.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2832
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2712
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2332
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1648
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1563
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1485
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1246
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe