Onko kellään kokemusta?

Pohjoisen akka

Minäpä kysyn teiltä arvon rouvat, onko kellään vastaavia kokemuksia? Ja mitä minä tässä voisin tehdä, jos jotakin tehdä pitäisi? Minä olen ihan tavallinen maalaisihminen, tai kaupunkihan tämä nykyään jo on, ja olen ollut naimisissa kohta kymmenen vuotta. Kaksi lasta on, vanhempi juuri tullut kouluikään. Pätkätöissä käyn, niin kuin nykyään sanotaan, milloin koulun ruokalassa apulaisena, milloin kunnan kiinteistöjä siivoamassa.

Minun ongelmani on se, että mieheni minua pakottaa. Se on semmoista leikinomaista ja huumorilla kuitattavaa, mutta on siinä vakavampikin puolensa. Minä en ole semmoiseen tottunut.

Se on näitten miesten leikkiä. Miehellä on työkavereita, jotka usein käy meillä mökillä. Kesällä varsinkin, mutta nyt viimeksi uutena vuotena. Moottorikelkalla miehet ajoi rankoja rantaan ja pilkillä istuivat. Minä lämmitin mökkiä ja miehet saunaa.

Siellä olisi muuten mukavaa, mutta minun on tultava näitten miesten kanssa saunaan. Minä sanon, että en kehtaisi, mutta mies pakottaa. Että eihän siinä mitään, on lapsetkin mukana esiliinana.

Ja mehän ollaan naimisissa olevia miehiä kaikki, tai melkein kaikki, mies sanoo. Yksi poikamies on. En minä tiedä, onko siinä eroa, naimisissa tai ei, kyllä minä miehet tunnen. Tiirailevat minua, ainoaa naista siellä, ja minulla on outo olo.

Minä tavallaan olen se palkinto niistä talkoista miehille, saavat katella. Kun minä olen niin nättikin, mies sanoo. Höpsis, minä sanon. Nätti ku riepu ja rätti. Mutta onhan minulla se vako vatsan alla, ja sehän miehiä kiinnostaa. Sitä pitäisi näyttää, se on mieheni toivomus. Näkyyhän se, minä ajattelen, mutta paremmin muka vielä pitäisi. Ei se olisi minusta enää nättiä.

Viime kesänä mieheni jätti minut sinne saunaan niiden miesten armoille. Mies otti ja vei lapset mökkiin iltatoimiin ja sanoi, että pidät sinä seuraa.

Minä jäin sinne, ja miehet kävi heti rohkeammiksi. Ne sanoi, että he pesee minut, ja eihän siinä yhden tämmöisen heikomman astian estelyt auttaneet. Selkää pesi yksi avulias aatu ja toinen hyväkäs pyrki pesemään etupuolelta, kopeloimaan. Kun yhtä kättä työnsi sivuun, toinen oli jo toista kautta työntymässä.

Ja se tunnelma. Niin kuin olisi käärmeen viskannut muurahaispesään. Minä yritin kääntää sitä huumoriksi, kun jotakin piti yrittää keksiä.

No, nehän pyrki tojimaan, kun oikein innostuivat, ja siinä vaiheessa minun piti ottaa komento. Minä nappasin löylykauhan käteeni ja uhkasin heittää padasta kiehuvaa vettä päälle. Sanoin, että teillä on eukot kotona, menette sinne kiilimään.

Siitä ne rauhoittui, ja sovittiin rajat. Että saunotaan siististi vaan. Niillä säännöillä on sitten edetty, nytkin uutena vuonna. Mieheni haluaa minut sinne saunaan jättää, lähtee lasten kanssa pois. Minä annan miesten vähän pidellä, kun se on vissiin miehenikin toivomus.

Mieheni ei koskaan mitään kysele, mutta tykkää, kun näistä saunan tapahtumista kerron. Onkohan kellään muilla rouvilla vastaavia kokemuksia? Oletteko päästäneet näin pitkälle? Vaikka eihän tässä mitään luvatonta tai laissa kiellettyä ole. Eikä kukaan vahinkoa kärsi, eihän?

17

20064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies..

      Ota se vain kohteliaisuutena. Kyllä minä varmaan nauttisin, jos saisin useampia naisia ympärilleni saunaan. Mutta tuskin saisin.

      miehet on toki miehiä (ainakin suurin osa?)

      mutta eiköhän siellä miestenkin jalkojen välissä ole jotain mitä voisit tiirailla?

      • Pohjoisen akka

        ...rohkaisusta

        Pitää kai sitten kestää. Ja täytyy sanoa, että kyllä minäkin välillä ihan tärisen, omassa saunassa, vaimona ja äitinä, kun saa luvan naiseudellaan herättää miehissä ne uroksen tunnot.

        Tässä on miesten porukka suunnittelemassa lähtöä mateen kutuun, yöpilkille.

        Se varmaan tietää taas sitä. Selänpesua.

        Kyllä kai minä annan selkäpuolelta pestä. Etupuolelle ei tulla sormimaan, mutta takaa saa koittaa pakaroiden alta niin pitkälle kuin käsi ulottuu. Niin minä olen sen ajatellut.

        Ja tosiaan - kyllähän minäkin olen pikkuisen niitä miekkosten "ottivieheitä" vilkuillut.

        En kai minä ole liian tuhma?


      • Mies..
        Pohjoisen akka kirjoitti:

        ...rohkaisusta

        Pitää kai sitten kestää. Ja täytyy sanoa, että kyllä minäkin välillä ihan tärisen, omassa saunassa, vaimona ja äitinä, kun saa luvan naiseudellaan herättää miehissä ne uroksen tunnot.

        Tässä on miesten porukka suunnittelemassa lähtöä mateen kutuun, yöpilkille.

        Se varmaan tietää taas sitä. Selänpesua.

        Kyllä kai minä annan selkäpuolelta pestä. Etupuolelle ei tulla sormimaan, mutta takaa saa koittaa pakaroiden alta niin pitkälle kuin käsi ulottuu. Niin minä olen sen ajatellut.

        Ja tosiaan - kyllähän minäkin olen pikkuisen niitä miekkosten "ottivieheitä" vilkuillut.

        En kai minä ole liian tuhma?

        Tasan ei käy onnen lahjat, vai miten sitä sanotaan. Ottaisin niin mieleelläni selänpesijän ja sinulla niitä näyttää riittävän.

        Toki olen vielä niin notkea, että vielä yllän selän itsekin pesemään, mutta tottahan naisen käsi sen parhaiten pesisi.

        Eiköhän se ole terveen ihmisen merkki, että "ne " paikat kiinnostaa. Jos lakkaa kiinnostamasta, niin eiköhän sekin ole ikävää. Että kyllä kai sinä niitä miesten sukukalleuksia saat vilkuilla. Katsoa saa muttei koskea, niinhän se menee.


      • Pohjoisen akka
        Mies.. kirjoitti:

        Tasan ei käy onnen lahjat, vai miten sitä sanotaan. Ottaisin niin mieleelläni selänpesijän ja sinulla niitä näyttää riittävän.

        Toki olen vielä niin notkea, että vielä yllän selän itsekin pesemään, mutta tottahan naisen käsi sen parhaiten pesisi.

        Eiköhän se ole terveen ihmisen merkki, että "ne " paikat kiinnostaa. Jos lakkaa kiinnostamasta, niin eiköhän sekin ole ikävää. Että kyllä kai sinä niitä miesten sukukalleuksia saat vilkuilla. Katsoa saa muttei koskea, niinhän se menee.

        Hei Mies,

        ja kiitos edelleen kannustuksesta. Terveen merkkihän se tosiaan on, että kokee niitä “iilin“ tuntoja

        Ja katsonut tosiaan vaan olen, en koskenut. Nimittäin niihin miehisiin sukukalleuksiin. Muihin paitsi oman mieheni. Eihän muu säädylliselle aviovaimolle sopisikaan.

        Tästä ollaan yhtä mieltä.

        Mutta niitä muiden naisten mielipiteitä minä vielä kaipasin. Taitaa olla, että tällä sivulla on vähemmän meitä tavallisia, jo tyttöiän ohittaneita naislukijoita. Nuori polvi on varmaan jo ihan oma rotunsa. Meille keski-ikäisille, maaseudulla eläneille aviovaimoille on kumminkin semmoinen kynnyskysymys antaa vieraan miehen sormeilla sukuelintään. Niin mukavaa kuin se tekeekin. Ja kiihottuneeksi.

        Voi olla, että monet kunnon naiset haluaa pitää tämän visusti salaisuutenaan. Toisin kuin minä.

        Terveisiä kumminkin.


      • mies_56v
        Pohjoisen akka kirjoitti:

        Hei Mies,

        ja kiitos edelleen kannustuksesta. Terveen merkkihän se tosiaan on, että kokee niitä “iilin“ tuntoja

        Ja katsonut tosiaan vaan olen, en koskenut. Nimittäin niihin miehisiin sukukalleuksiin. Muihin paitsi oman mieheni. Eihän muu säädylliselle aviovaimolle sopisikaan.

        Tästä ollaan yhtä mieltä.

        Mutta niitä muiden naisten mielipiteitä minä vielä kaipasin. Taitaa olla, että tällä sivulla on vähemmän meitä tavallisia, jo tyttöiän ohittaneita naislukijoita. Nuori polvi on varmaan jo ihan oma rotunsa. Meille keski-ikäisille, maaseudulla eläneille aviovaimoille on kumminkin semmoinen kynnyskysymys antaa vieraan miehen sormeilla sukuelintään. Niin mukavaa kuin se tekeekin. Ja kiihottuneeksi.

        Voi olla, että monet kunnon naiset haluaa pitää tämän visusti salaisuutenaan. Toisin kuin minä.

        Terveisiä kumminkin.

        Hei Pohjosen akka, olisin minäkin mielelläni selänpesijäsi niillä rajoituksilla, jotka asetat!

        Nimimerkki Jästi kuvasi omassa kommentissaan aika hyvin tilanteesi kaksi puolta. Ole varovainen, miehesi käyttäytyminen saattaa muuttua, jos yllättäen "annat palaa"! Jos hän antaa ymmärtää, että hän toivoisi Sinun menevän pidemmälle, vaadi hänet olemaan paikalla, eikä lapsia nukuttamassa. Silloin hän on vastuussa yllytyksestään.

        Jos Sinun käy hyvin, miehesi on sen jälkeen erikoisen hyvä Sinulle, pitää aarteensa kokonaan omanaan eikä leiki tulella. Jos käy huonosti... puskaradio kertoo viestin, jonka merkityksen (ahdasmielisessä?) maalaisyhteisössä itse asuvana tiedät minua paremmin...

        Hyvää jatkoa elämääsi Pohjoisen akka!
        t. mies_56v, ihailijasi etelästä


      • Pohjoisen akka
        mies_56v kirjoitti:

        Hei Pohjosen akka, olisin minäkin mielelläni selänpesijäsi niillä rajoituksilla, jotka asetat!

        Nimimerkki Jästi kuvasi omassa kommentissaan aika hyvin tilanteesi kaksi puolta. Ole varovainen, miehesi käyttäytyminen saattaa muuttua, jos yllättäen "annat palaa"! Jos hän antaa ymmärtää, että hän toivoisi Sinun menevän pidemmälle, vaadi hänet olemaan paikalla, eikä lapsia nukuttamassa. Silloin hän on vastuussa yllytyksestään.

        Jos Sinun käy hyvin, miehesi on sen jälkeen erikoisen hyvä Sinulle, pitää aarteensa kokonaan omanaan eikä leiki tulella. Jos käy huonosti... puskaradio kertoo viestin, jonka merkityksen (ahdasmielisessä?) maalaisyhteisössä itse asuvana tiedät minua paremmin...

        Hyvää jatkoa elämääsi Pohjoisen akka!
        t. mies_56v, ihailijasi etelästä

        ja katso myös, mies, mitä tuolla alla kirjoitin Jästille

        kiva kun voi puhua tästä asiasta avoimesti jonkun kanssa, se selvittää kovasti minun omaa sekaista päätäni tässä kohtaa


    • Mies 31v

      Sinulla tulee itselläsi olla päätäntävalta asiassa - jos siis miehet läsnäolosi hyväksyvät. Ei sinun omaa miestäsi miellyttääksesi tarvitse tuollaiseen suostua, mutta jos siitä itsekin pidät, niin siitä vaan.

      • jästi

        Jos sinulla itselläsi on yhtään sellainen olo, että tunnet olosi epämukavaksi miesten keskellä saunassa tai sinua ahdistaa jäädä vieraiden miesten piiritettäväksi miehesi lähdettyä, SINUN EI TARVITSE MOISEEN SUOSTUA. Kuulostaa siltä, että miehesi ikään kuin leuhkii sinulla kavereilleen ja tarjoilee sinua heille, aivan kuten olisit jokin tavara, millä miehyyttä mitataan! On myös todella alamaista mieheltäsi vaatia sinua saunaan monen silmän alle ja olla ottamatta kieltäytymistäsi kuuleviin korviinsa. Sinulla on myös oma tahto, et ole ainoastaan miehesi "tavara", jota kannella mukana minne sattuu ja jolla maksetaan "palkkaa" kavereille.

        Tekstistäsi saattoi rivien välistä lukea, että et välttämättä pidä tilannetta miellyttävänä ja sinuna haistattaisin paskat seuraavan kerran ukollesi, TAI käyttäydyt sen mukaisesti, mihin hän sinua ajaa; panet ukkosi kavereita, mitäs hän sitä valittelemaankaan, kun itse tyrkyttää sinua kavereilleen ja toisin päin. Ja jos vähänkään nautit ukkosi kavereista, nauti rauhassa, ei ole miehelläsi enää siinä vaiheessa sanan valtaa, kun on ensin itse sinut saunaan pakottanut.


      • Pohjoisen akka
        jästi kirjoitti:

        Jos sinulla itselläsi on yhtään sellainen olo, että tunnet olosi epämukavaksi miesten keskellä saunassa tai sinua ahdistaa jäädä vieraiden miesten piiritettäväksi miehesi lähdettyä, SINUN EI TARVITSE MOISEEN SUOSTUA. Kuulostaa siltä, että miehesi ikään kuin leuhkii sinulla kavereilleen ja tarjoilee sinua heille, aivan kuten olisit jokin tavara, millä miehyyttä mitataan! On myös todella alamaista mieheltäsi vaatia sinua saunaan monen silmän alle ja olla ottamatta kieltäytymistäsi kuuleviin korviinsa. Sinulla on myös oma tahto, et ole ainoastaan miehesi "tavara", jota kannella mukana minne sattuu ja jolla maksetaan "palkkaa" kavereille.

        Tekstistäsi saattoi rivien välistä lukea, että et välttämättä pidä tilannetta miellyttävänä ja sinuna haistattaisin paskat seuraavan kerran ukollesi, TAI käyttäydyt sen mukaisesti, mihin hän sinua ajaa; panet ukkosi kavereita, mitäs hän sitä valittelemaankaan, kun itse tyrkyttää sinua kavereilleen ja toisin päin. Ja jos vähänkään nautit ukkosi kavereista, nauti rauhassa, ei ole miehelläsi enää siinä vaiheessa sanan valtaa, kun on ensin itse sinut saunaan pakottanut.

        Hei,

        ja vihdoinkin naisen vastaus. Eikö niin? Kiva. Olen pitkälle kanssasi samaa mieltä. Noinhan sitä voisi sanoa. Oli minusta kamalaa jäädä saunaan miesten piiritettäväksi aviomieheni lähdettyä. Oikein sielua kirpaisi, ja vatsanpohjasta. Niiden miestenkin käytös muuttui heti. Minä en semmoista tunnelmaa ollut ennen kokenutkaan. Niin kuin olisi jääpaloja heitetty hehkuvalle hiillokselle.

        En minä sitä kuitenkaan niin pahana pitänyt, että olisin pois juossut. Uteliaskin olin. Ja puolenihan minä olen pitänyt. Asettanut sen rajan. Niin minä luulen miehenikin sen tarkoittaneen.

        Mutta kyllä kai mieheni tavallaan “leuhkii“ minulla kavereilleen, niin kuin kirjoitit. Pistää minut sinne “palkkioksi“. Tottahan se on.

        Ja kyllä minä näin, kuinka niitä miehiä kihelmöi. Mutta niin kihelmöi minuakin. Se oli kuin unta. Että minä olin, enkä kumminkaan saisi olla, äiti ja aviovaimo, ja kumminkin siinä olin. En voi mitään, ja voisin kumminkin. Loukkaan mieheni kunniaa, ja kumminkin minä siitä tavallaan nautin. Koin semmoisen "naaraan tunnon", jos ymmärrät.

        Käytä elämäsi onnellisin aika hyvin, joku on sanonut. Nautintojen vuodet ovat lyhyet.

        Minä olen ajatellut, että tämä on kumminkin semmoinen Pohjoisen maalaisakan tapa saada kiksejä, niin kuin etelän kaupunkilaiset sanoo. Se ihanasti kiihottaa, kun ollaan siellä paikat paljaina. Ja mukaviahan miehet on, nämä miehet ainakin. Nekin tykkää, muistaa minut vielä kotonaankin. Ja kilttejä ovat olleet, kun sen rajan niille asetin. Että selän pestä saa ja takaapäin koittaa. Mutta ei etupuolelta.

        Ja tuolle “ihailijalleni etelästä“, miehelle-56, tuolla ylemmällä rivillä, minä vakuutan ja varmistan. Saunassa en “anna palaa“, kotona vasta, oman kullan kanssa.


    • Heli

      Mielestani kauheaa! Ja etta ne kaverit rupeaa rohkeammiksi kun miehesi lahtee. Ja eika edes auttaisi vaikka sanoisit miehellesi asiasta koska et voi tietaa millasia juttuja han on sinusta sanonut kavereilleen! Ja missa on heidan vaimot silloin kun miehet vierailee teilla? Miksi he eivat tule sinun seuraksi?

      • Heli

        Mielestani mihesi tarvitsee APUA ongelmaansa. Ei tuollainen kaytos ole aivan normaalia!


      • Pohjoisen akka
        Heli kirjoitti:

        Mielestani mihesi tarvitsee APUA ongelmaansa. Ei tuollainen kaytos ole aivan normaalia!

        Hei Heli,

        mistähän päin Suomea olet ja minkä ikäinen?

        Tuohon edelliseen viestiisi sanoisin, että kauheaa tämä on minustakin välillä. Ihan kamalan kihelmöivää. Mutta jotenkin vaan en osaa vastustaa. Nytkin piti tehdä retki mateita pilkkimään, mutta meni säiden takia se viikonloppu mönkään. Niin pääsin kuin poro aijasta. Siinä ettei se vähän jopa harmittanut.

        Ei tämä juttu käytännössä ehkä niin outoa ja järkyttävää ole kuin yllättäen luettuna.

        Ne on ihan tavallisia miehiä. Kun on saunottu, miehet lähtevät kiltisti kotiinsa. En minä mielestäni heidän vaimojensa etua polje, enkä missään tapauksessa rupea sitä puolta heistä peräämään. Oman aitani asetan. Miehet käy kalassa, sorsastamassa, joskus talkoissa, ja on niitä rouviakin joskus kesällä käynyt.

        Tuohon lisäykseen sanoisin, että tule tänne pohjoiseen elämään, katsomaan kuinka karua voi olla ja raakaakin. Mutta toisaalta niin herkkää ja läheistä.

        inä luin Lauri Hihnavaaran kirjaa Luiron laulu, lue sinäkin. Minun piti lopettaa lukeminen ja hypätä seuraavaan lukuun, kun kerrottiin siitä karjanpidosta, minkä täällä meidän äitien polvi joutui vuosikymmenet hoitamaan. Niin rupesi itkettämään, etten voinut lukemista jatkaa.

        Muutenkin näitten korpikylien naisten elämää siinä kirjassa oikein osuvasti kuvataan. Kuten tämän kirjoittajan äidinkin. Semmoisten naisten, joita minä lapsena tunsin. Kyllä tästä minun tapauksestani saisi ihan hyvän luvun siihen jatkoksi. Mutta kiva, kun minusta huolehdit. Kiitos Heli.

        Terveisin Pohjoisen akka


      • Etelän Eukko
        Heli kirjoitti:

        Mielestani mihesi tarvitsee APUA ongelmaansa. Ei tuollainen kaytos ole aivan normaalia!

        Hei sinulle!

        En kovin paljon pohjoisen oloista tiedä, jonkin verran olen lukenut ja siinä mitä kirjoitit kerroit hyvin tilanteesta, joka siellä on ennen ollut. Voi olla että noista ajoista sinne on jäänyt sellainen henki, että tuollaista pääsee tapahtumaan edelleen.

        Tuntuisi kuitenkin, että sinun ei tarvitsisi suoda perinteelle enää jatkoa niin että oma tyttäresikin aikoinaan taas jatkaa sitä. Katkaise se sinuun, jos pystyt. Olisiko parempi enää olla viehtymättä muista miehistä, koska se muodostuu kohta ongelmaksi, jos asia saa jatkua. Mitä nyt olet valmis tekemään on vasta alkua siihen mikä tilanne voi olla jo hyvinkin pian.

        Se, että pohdit asiaa ja kirjoitat tännekin kuvaa, ettet ole asian kanssa pohjia myöten selvillä vesillä. Lisäksi, jos tuolla miesporukalla on moisia menoja kuinka voi sanoa, että he eivät "käytä" samoin muidenkin miesten vaimoja heidän kotonaan vieraillessaan. Voisiko olla että miehesi näin peittää omaa vieraissa käyntiään sattamalla sinutkin pikku hiljaa pettämään itseään "selkänsä takana"?

        Olet herkkä nainen, jonka ansaitsisi saada parempi kohtelu..!


      • Pohjoisen Akka
        Etelän Eukko kirjoitti:

        Hei sinulle!

        En kovin paljon pohjoisen oloista tiedä, jonkin verran olen lukenut ja siinä mitä kirjoitit kerroit hyvin tilanteesta, joka siellä on ennen ollut. Voi olla että noista ajoista sinne on jäänyt sellainen henki, että tuollaista pääsee tapahtumaan edelleen.

        Tuntuisi kuitenkin, että sinun ei tarvitsisi suoda perinteelle enää jatkoa niin että oma tyttäresikin aikoinaan taas jatkaa sitä. Katkaise se sinuun, jos pystyt. Olisiko parempi enää olla viehtymättä muista miehistä, koska se muodostuu kohta ongelmaksi, jos asia saa jatkua. Mitä nyt olet valmis tekemään on vasta alkua siihen mikä tilanne voi olla jo hyvinkin pian.

        Se, että pohdit asiaa ja kirjoitat tännekin kuvaa, ettet ole asian kanssa pohjia myöten selvillä vesillä. Lisäksi, jos tuolla miesporukalla on moisia menoja kuinka voi sanoa, että he eivät "käytä" samoin muidenkin miesten vaimoja heidän kotonaan vieraillessaan. Voisiko olla että miehesi näin peittää omaa vieraissa käyntiään sattamalla sinutkin pikku hiljaa pettämään itseään "selkänsä takana"?

        Olet herkkä nainen, jonka ansaitsisi saada parempi kohtelu..!

        Hei Etelän Eukko

        Kovasti viisaita puhut, ja kivasti. Juuri noita ratoja minunkin aatokseni on risteilleet. Olen minäkin ajatellut, että näissä pohjoisen perinteissä ehkä jotakin semmoista vanhempaa jäännettä on, mikä rintamailla jo aikaa on kitkeytynyt pois.

        Mutta kyllä täällä on naiset osanneet puolensa pitää. Minunkin tuttujani, semmoisia jo vanhempia ystävättäriä, on ollut sotien jälkeen savotoilla emännän apulaisina. Siinä sai aputyttö olla korvat punaisina, oppia pitämään suulla puoliaan. Ja kyllä se niiltä naisilta onnistui. Jätkämieskin punastui, kun viimeinen kortti lyötiin pöytään.

        Ne pitäisi nämä viimeiset savottojen naiset radioon haastatella, että millaista se oli puhe niillä työmailla. Ei siitä radioon kumminkaan ohjelmaa voisi tehdä, ellei sitten yöaikaan.

        Ne oli ne omat sanontansa. Kun mies päivän miettii umpihangessa kahlaillessaan, että miten saisi tytön illalla punastumaan, kun se lihasoppaa tuo pöytään.

        Näin minulle on kerrottu. Mutta ei siellä puhesyntiä pahempaa tehty, vaikka yritystä joskus olikin.

        Joten älä huoli, Etelän Eukko, sinäkään minusta. Kyllä osaan olla liikaa viehtymättä muista miehistä. Mutta on ne tavallaan mukavia vastapelureita kumminkin. Se miehisen miehen tahto, kyllä se vaan herkän naisimmeisen polvet saa heikoiksi.

        Että olenko minä ihan pohjia myöten selvillä vesillä, kun tänne kirjoitan, sinä kysyit. Enhän minä ihan varma ole. En tiedä, mihin tämä johtaa, mutta varani pidän. Ja kotia päin vedän. Niin minä sen aattelen. Saa isäntä minusta oikein lämpöisen kaverin viereensä.

        Mutta en minä paatuneelta halua kuulostaa. Että pitäisikö katkaista, kyllä minä sitäkin pohtinut olen. Eihän tämä ihan sitä ole, mitä rippikoulussa opetettiin. Se on se kahdeksas käsky, muistaakseni, joka tässä kiikastaa. Näin tässä on kuitenkin päässyt minulle käymään. Heikko astia olin, mutta eteenpäin on elettävä

        ystävällisin terveisin Pohjoisen Akka


      • Pohjoisen Akka kirjoitti:

        Hei Etelän Eukko

        Kovasti viisaita puhut, ja kivasti. Juuri noita ratoja minunkin aatokseni on risteilleet. Olen minäkin ajatellut, että näissä pohjoisen perinteissä ehkä jotakin semmoista vanhempaa jäännettä on, mikä rintamailla jo aikaa on kitkeytynyt pois.

        Mutta kyllä täällä on naiset osanneet puolensa pitää. Minunkin tuttujani, semmoisia jo vanhempia ystävättäriä, on ollut sotien jälkeen savotoilla emännän apulaisina. Siinä sai aputyttö olla korvat punaisina, oppia pitämään suulla puoliaan. Ja kyllä se niiltä naisilta onnistui. Jätkämieskin punastui, kun viimeinen kortti lyötiin pöytään.

        Ne pitäisi nämä viimeiset savottojen naiset radioon haastatella, että millaista se oli puhe niillä työmailla. Ei siitä radioon kumminkaan ohjelmaa voisi tehdä, ellei sitten yöaikaan.

        Ne oli ne omat sanontansa. Kun mies päivän miettii umpihangessa kahlaillessaan, että miten saisi tytön illalla punastumaan, kun se lihasoppaa tuo pöytään.

        Näin minulle on kerrottu. Mutta ei siellä puhesyntiä pahempaa tehty, vaikka yritystä joskus olikin.

        Joten älä huoli, Etelän Eukko, sinäkään minusta. Kyllä osaan olla liikaa viehtymättä muista miehistä. Mutta on ne tavallaan mukavia vastapelureita kumminkin. Se miehisen miehen tahto, kyllä se vaan herkän naisimmeisen polvet saa heikoiksi.

        Että olenko minä ihan pohjia myöten selvillä vesillä, kun tänne kirjoitan, sinä kysyit. Enhän minä ihan varma ole. En tiedä, mihin tämä johtaa, mutta varani pidän. Ja kotia päin vedän. Niin minä sen aattelen. Saa isäntä minusta oikein lämpöisen kaverin viereensä.

        Mutta en minä paatuneelta halua kuulostaa. Että pitäisikö katkaista, kyllä minä sitäkin pohtinut olen. Eihän tämä ihan sitä ole, mitä rippikoulussa opetettiin. Se on se kahdeksas käsky, muistaakseni, joka tässä kiikastaa. Näin tässä on kuitenkin päässyt minulle käymään. Heikko astia olin, mutta eteenpäin on elettävä

        ystävällisin terveisin Pohjoisen Akka

        Ei tuo minusta selity pohjoinen - eteläakselilla , taitaa olla lähempänä yleisiä ihmissuhdeasioita.
        On tainnut asiakin kypsyä viikkojen aikan , kun tuosta ensimmäisestä kirjoituksesta on ehtinyt kulua aikaakin.
        Alussa tuntui , että siinä olisi sitä näyttely "esineen " vikaa , meillä miehillä kun on sitä vikaa että haluamme rehennellä jos sattuu olemaan jotakin näytettävä(omastamielestä).
        Sitten kun paljastit , että kiihotut itse ja käytät sen miehesi kanssa , tuli mieleen että et olekaan palkintona talkoolaisille , vaan talkoolaisia käytetään hyväksi tässäkin asiassa.
        Miehesi on ehkä joskus huomannut että saatte lisäpotkua omaan sänkyyn , jos joku vieras vähän katselee pidempään. Vie lapsetkin pois , etteivät huomaa kiihottumistasi. Ajattelee ehkä, että olet sitten enemmän nainen kuin äiti .

        Siinä voi olla vähän liikaa sokeaa luottamusta , siihen ettei olisi mitään vaaraa . Kyllä niiden asioiden pitäisi puhumalla selvitä , varsinkin kun kerroit olevasi rehellinen.


      • Pohjoisen akka
        pohjmies kirjoitti:

        Ei tuo minusta selity pohjoinen - eteläakselilla , taitaa olla lähempänä yleisiä ihmissuhdeasioita.
        On tainnut asiakin kypsyä viikkojen aikan , kun tuosta ensimmäisestä kirjoituksesta on ehtinyt kulua aikaakin.
        Alussa tuntui , että siinä olisi sitä näyttely "esineen " vikaa , meillä miehillä kun on sitä vikaa että haluamme rehennellä jos sattuu olemaan jotakin näytettävä(omastamielestä).
        Sitten kun paljastit , että kiihotut itse ja käytät sen miehesi kanssa , tuli mieleen että et olekaan palkintona talkoolaisille , vaan talkoolaisia käytetään hyväksi tässäkin asiassa.
        Miehesi on ehkä joskus huomannut että saatte lisäpotkua omaan sänkyyn , jos joku vieras vähän katselee pidempään. Vie lapsetkin pois , etteivät huomaa kiihottumistasi. Ajattelee ehkä, että olet sitten enemmän nainen kuin äiti .

        Siinä voi olla vähän liikaa sokeaa luottamusta , siihen ettei olisi mitään vaaraa . Kyllä niiden asioiden pitäisi puhumalla selvitä , varsinkin kun kerroit olevasi rehellinen.

        Hei pohjanmies

        kyllä nyt taisit napsauttaa naulan kantaan. Vallan psykoloki olet. Noinhan se taisi mennä, ja nyt minua hävettää. Ihan samalla tavalla hävettää kuin silloin kun aloin itseäni siellä saunassa paljastella. Mutta kyllä miehet minua siihen rohkaisi, omakin mies. Minä olen semmoinen nainen, olenko minä sellaisen kasvatuksen saanut, vai mikä, mutta ajattelen, että kaikki mitä tehdään miesten kanssa on oikein. Tai oman miehen kanssa, niinhän minun pitää sanoa, kun kerran naimisissa olen.

        Kyllä minä semmoinen “näyttelyesine“ olin. Hävettää, kun siihen suostuin. Ja vielä, kun joku sen noin suoraan sanoo. Mutta se tunnelma oli niin erikoinen. Se tunne, kun miehet hioo, hioo kuin metsot soitimella. Kyllä se naista säväyttää, kun siinä on vielä se synnin maku.

        Raistelee.

        Pahemmalta se kumminkin näyttää tuossa kirjoitettuna, kuin siellä tutussa saunassa tutussa porukassa. Leikkipuhetta pidetään yllä, ettei mene liian vakavaksi. Eikä se isoa syntiä ole, pikkuista vaan. Miehet sanoo, että tykkää minun vilkkaista, hymyilevistä silmistä. Muodokasta takapuoltakin ne kehuu. Semmoinenhan meillä emännillä tuppaa olemaan.

        Mutta kyllä se jossakin vaiheessa meni liiallisuuksiin se käpälöinti. Nykyisin, jos käsi eksyy herkälle alueelle, työnnän pois. Sen säästän miehelleni.

        Siitä minulle vähän paha mieli tuli, kun sanoit, että käytämme näitä talkoolaisia hyväksi “tässäkin asiassa“. Ei se ihan niin yksipuolista ole. Iloisella mielellä erotaan. Minä vielä miehille teroitan, että kotona ne sydämen asiat hoidetaan.

        Kun lapset on saatu nukkumaan, on meilläkin miehen kanssa hellä hetki. Hyvä yhdyntä tulee, tiedä sitten onko minussa miehelleni “enemmän naista kuin äitiä“. Hyvin kirjoitit siitäkin kohdasta. Ilahduin, vaikka kyllä vieläkin ujostuttaa, kun noin osuvasti paljastit minut ja tämän meidän pikku salaisuuden

        Vaikka minähän sen paljastamisen aloitin.


      • Pohjoisen akka kirjoitti:

        Hei pohjanmies

        kyllä nyt taisit napsauttaa naulan kantaan. Vallan psykoloki olet. Noinhan se taisi mennä, ja nyt minua hävettää. Ihan samalla tavalla hävettää kuin silloin kun aloin itseäni siellä saunassa paljastella. Mutta kyllä miehet minua siihen rohkaisi, omakin mies. Minä olen semmoinen nainen, olenko minä sellaisen kasvatuksen saanut, vai mikä, mutta ajattelen, että kaikki mitä tehdään miesten kanssa on oikein. Tai oman miehen kanssa, niinhän minun pitää sanoa, kun kerran naimisissa olen.

        Kyllä minä semmoinen “näyttelyesine“ olin. Hävettää, kun siihen suostuin. Ja vielä, kun joku sen noin suoraan sanoo. Mutta se tunnelma oli niin erikoinen. Se tunne, kun miehet hioo, hioo kuin metsot soitimella. Kyllä se naista säväyttää, kun siinä on vielä se synnin maku.

        Raistelee.

        Pahemmalta se kumminkin näyttää tuossa kirjoitettuna, kuin siellä tutussa saunassa tutussa porukassa. Leikkipuhetta pidetään yllä, ettei mene liian vakavaksi. Eikä se isoa syntiä ole, pikkuista vaan. Miehet sanoo, että tykkää minun vilkkaista, hymyilevistä silmistä. Muodokasta takapuoltakin ne kehuu. Semmoinenhan meillä emännillä tuppaa olemaan.

        Mutta kyllä se jossakin vaiheessa meni liiallisuuksiin se käpälöinti. Nykyisin, jos käsi eksyy herkälle alueelle, työnnän pois. Sen säästän miehelleni.

        Siitä minulle vähän paha mieli tuli, kun sanoit, että käytämme näitä talkoolaisia hyväksi “tässäkin asiassa“. Ei se ihan niin yksipuolista ole. Iloisella mielellä erotaan. Minä vielä miehille teroitan, että kotona ne sydämen asiat hoidetaan.

        Kun lapset on saatu nukkumaan, on meilläkin miehen kanssa hellä hetki. Hyvä yhdyntä tulee, tiedä sitten onko minussa miehelleni “enemmän naista kuin äitiä“. Hyvin kirjoitit siitäkin kohdasta. Ilahduin, vaikka kyllä vieläkin ujostuttaa, kun noin osuvasti paljastit minut ja tämän meidän pikku salaisuuden

        Vaikka minähän sen paljastamisen aloitin.

        Kirjoitin positiivisemmassa tarkoituksessa , kuin halusit ymmärtää.
        Kuitenkin , tähän liittyy sellaisia henkilökohtaisuuksia , joita minäkään en halua käsitellä täällä yleisellä pastalla.

        Se mikä tuntuu oikealta , tai väärältä , menee keskusteluna nopeasti sellaiseksi joka on mielestäni luottamuksellista.

        Jos haluat ajatusten vaihtoa asiasta , niin kirjoita suoraan sähköpostiin. Osoitteen saat kun yhdistät nimimerkkiini @suomi24.fi .
        Ethän salaa mieheltäsi kirjoita , siinäkin rehellisyys kannattaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1163
    Aihe