tietoa

käynyt

Moikka! Kun menette Roomaan, niin älkää missään nimessä unohtako Vatikaania. Upea taidemuseo ja kun katsotte kuvaa Vatikaanista, niin kirkon huipulla olevaan torniin pääsee kiipeämään! (ei heikkohermoisille)
Museossa oli katossa maalaus siitä "nokian kädet, jotka tulee ku avaa kännykän" michelangelon työ? upea oli!
Vatikaani on siis pieni muureilla eristetty kaupunki/maa. Upea!

5

3932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raamattumies

      Hyvä yritys! Mutta ei toimi. Sinut on paljastettu. Olet joku kiihkokatolinen jesuiitta, joka yrittää houkutella luterilaisia Vatikaaniin. Siellä sitten laitetaan luterilalaisen pää pyörälle kaikenmaailman Babylonin loistolla ja Baabelin kullan kimalluksella... Ja sitten käyvät jesuiitat kimppuusi kuin nälkäiset koirat ja uhkailevat inkvisitiolla, jos et heti luovu luterilaisesta "harhaopistasi"...

      Pitäkää varanne! Pysykää pois paavin rihkamakaupasta! Olkaa kuuliaisia Raamatun sanalle!

      • Kalle_

        Vatikaani on yksi suurimman vaikutuksen tehneistä paikoista missä olen käynyt.
        Pietari kirkko, Vatikaanin museo ja Sixtuksen kappeli..ei voi muuta sanoa kuin oh my god!

        Ps: ei siellä mitään jesuiittoja ole kimpussa.


    • kupoliin kiivennyt

      Muistakaa pukeutua tarpeeksi peittävästi Pietarin kirkkoon mennessänne. Ovella oli ainakin 15 v. sitten vahdit tarkastamassa asun.

      Siis ei shortseja eikä paljaita olkapäitä. Tarjolla ei ollut mitään huiveja tai hameita vierailua varten kuten esim. joissakin luostareissa on. Moni joutui kääntymään ovelta takaisin, itse sain lainaksi tuttuni T-paidan avoimen topin päälle.

    • JJJ

      Nokian kädet... HAHAHAAA voi dorka.

      Ensinnäkin se on Michelangelon teos nimeltään Aatamin luonti (Creation of Adam).

      Toiseksi se maalaus ei ole vatikaanimuseossa vaan Sikstiiniläiskappelissa. (Chapel of sistine).

      Juuri tällaisten asioiden vuoksi kannattaa maksaa hieman ylimääräistä niistä turistioppaiden kierroksista. Saa noin 200% enemmän asioita irti kierroksilta. Selviää muunmuassa miksi sikstiiniläiskappelin kattomaalausten ihmiset ovat toisessa päässä kappelia PALJON suurempia kun toisessa päässä. jne...

      • pietarinkirkko

        Pietarinkirkko on mittasuhteineen kans melkoinen ihme,keskiverto tallinnanlaiva mahtuis sisälle!
        Kirkosta löytyy myös kuningatar Kristiinan muistomerkki ja hauta, niin ja onhan siellä se pietarinkin hauta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3573
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      162
      2191
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      209
      1891
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1782
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      362
      1211
    6. 80
      1185
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1125
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1051
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      53
      964
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      940
    Aihe