tietoa

käynyt

Moikka! Kun menette Roomaan, niin älkää missään nimessä unohtako Vatikaania. Upea taidemuseo ja kun katsotte kuvaa Vatikaanista, niin kirkon huipulla olevaan torniin pääsee kiipeämään! (ei heikkohermoisille)
Museossa oli katossa maalaus siitä "nokian kädet, jotka tulee ku avaa kännykän" michelangelon työ? upea oli!
Vatikaani on siis pieni muureilla eristetty kaupunki/maa. Upea!

5

4022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raamattumies

Hyvä yritys! Mutta ei toimi. Sinut on paljastettu. Olet joku kiihkokatolinen jesuiitta, joka yrittää houkutella luterilaisia Vatikaaniin. Siellä sitten laitetaan luterilalaisen pää pyörälle kaikenmaailman Babylonin loistolla ja Baabelin kullan kimalluksella... Ja sitten käyvät jesuiitat kimppuusi kuin nälkäiset koirat ja uhkailevat inkvisitiolla, jos et heti luovu luterilaisesta "harhaopistasi"...

Pitäkää varanne! Pysykää pois paavin rihkamakaupasta! Olkaa kuuliaisia Raamatun sanalle!

• Kalle_

Vatikaani on yksi suurimman vaikutuksen tehneistä paikoista missä olen käynyt.
        Pietari kirkko, Vatikaanin museo ja Sixtuksen kappeli..ei voi muuta sanoa kuin oh my god!

Ps: ei siellä mitään jesuiittoja ole kimpussa.

• kupoliin kiivennyt

Muistakaa pukeutua tarpeeksi peittävästi Pietarin kirkkoon mennessänne. Ovella oli ainakin 15 v. sitten vahdit tarkastamassa asun.

Siis ei shortseja eikä paljaita olkapäitä. Tarjolla ei ollut mitään huiveja tai hameita vierailua varten kuten esim. joissakin luostareissa on. Moni joutui kääntymään ovelta takaisin, itse sain lainaksi tuttuni T-paidan avoimen topin päälle.

• JJJ

Nokian kädet... HAHAHAAA voi dorka.

Ensinnäkin se on Michelangelon teos nimeltään Aatamin luonti (Creation of Adam).

Toiseksi se maalaus ei ole vatikaanimuseossa vaan Sikstiiniläiskappelissa. (Chapel of sistine).

Juuri tällaisten asioiden vuoksi kannattaa maksaa hieman ylimääräistä niistä turistioppaiden kierroksista. Saa noin 200% enemmän asioita irti kierroksilta. Selviää muunmuassa miksi sikstiiniläiskappelin kattomaalausten ihmiset ovat toisessa päässä kappelia PALJON suurempia kun toisessa päässä. jne...

• pietarinkirkko

Pietarinkirkko on mittasuhteineen kans melkoinen ihme,keskiverto tallinnanlaiva mahtuis sisälle!
        Kirkosta löytyy myös kuningatar Kristiinan muistomerkki ja hauta, niin ja onhan siellä se pietarinkin hauta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8387
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3562
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2288
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe