Ansiosidonnainen nettopalkasta? Eli häviääkö palkoista ulosmitatun määrän ansiosidonnaisen määrässä? Kiitos.
Vaikuttaako ulosotto ansiosidonnaisen määrään?
15
365
Vastaukset
- Kaikki_viedään
Ai sä oot ansioitunu myös luuseroinnin saralla.
- TYnnn
Ei vaikuta
- Kiitospaljon
pelastit yöuneni..
- Anonyymi
Kiitospaljon kirjoitti:
pelastit yöuneni..
Nuku rauhassa, kukaan ei tule töillä uhkailemaan.
- jjjkjkkkjjkjk
Jos sinulla on ulosottoa niin se tehdään myös ansiosidonnaiseen päivärahaan. Toki ulosmitattava summa on pienempi kuin palkasta menisi, mutta jotain kumminkin.
Vain kelan maksamista työmarkkina- ja peruspäivärahoista ei mene ulosottoa.- Anonyymi
Väärin. Kyllä menee, koska niistä peritään veroa 20%, jonka vuoksi niitä saava asaa yleensä veronpalautusta joka on kokonaan ulosmitattavaa varallisuutta.
Jos siis on ulosotossa niin kannattaa hakea veroprosentin alentamista.
Toisaalta jos ulosmittauksessa on vain muutama satanen niin kannattaa ilmoittaa verottajalle, että nostaa ennakonpidätyksen 30%, jolloin siitä kertyy kohtuu summa (300-400e) ulosmitattavaksi ja velka sitten poistuu parilla veronpalautuksen ulosotolla.
- sullejotai
Ansiosidonnainen lasketaan bruttopalkasta. Näin saadusta ansiosidonnaisesta vähennetään verot, jää netto. Tästä netosta tehdään ulosmittaus.
- Anonyymi
Kannattaa ansiosidonnaisella sitten kun vouti iskee nostaa veroprosentti niin, ettei voutille jääkään enää yhtään mitään. Sitten jos töihin menee, niin kuukauden-max pari samassa firmassa kerrallaan. Palkasta ei menekään sit veroja koko vuotena jos oot sen 25-40 pinnaa ensin maksellu ansiosidonnaisista eikä voutikaan kerkeä väliin, kun työpaikka on jo vaihtunut kun maksukielto on perillä.
- Anonyymi
Tätä voi vielä jatkaa niin, että jos löydät n. 3 firmaa, joissa olis duunia tarjolla teet aina tuon parin kuukauden pätkän yhdessä ja siirryt seuraavaan. Maksukiellon voimassaolo lakkaa 2-3 kuukauden kuluttua kun tilityksiä ei vouti saa, joten samaan firmaan voi taas uudelle pätkälle palata sitten myöhemmin.
- Anonyymi
Tuo veroprosentti homma tietää veronpalautuksia jotka menee sitten voutille...onko järkeä tuollainen ihme säätö? Mutta tuo kuukauden-max pari samassa firmassa kerrallaan kyllä toiminee jos niitä töitä kerta on...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo veroprosentti homma tietää veronpalautuksia jotka menee sitten voutille...onko järkeä tuollainen ihme säätö? Mutta tuo kuukauden-max pari samassa firmassa kerrallaan kyllä toiminee jos niitä töitä kerta on...
Eikö olisi helpompaa jäädä tlihin vaan maksaa se ulosottovelka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olisi helpompaa jäädä tlihin vaan maksaa se ulosottovelka?
Riippuu velan määrästä ja pääseekö velkajärjestelyyn. Jos ilman desimaaleja 5numeroinen luku ja ei ala edes ykkösellä todennäköisesti ei kannata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämmönen kikkailu kannattaa, jos kerkee tekee: esim. tammikuun aikana saat tiedon että vaikka 10.2.2025 alkaa UO ansiosidonnaisesta. Kerkeät siis hyvin saada helmikuun rahat ilman väliintuloa, jos ne tulee 1-2.2.2025 maksuun. Siispä hanki uusi muutosverokortti etuutta varten johon 0 % veroprosentiksi ja sähköinen toimitus omalle kassalle. Kassa maksaa puhtaana 0 prosentilla helmikuun rahat. Sitten rahojen saamisen jälkeen uusi verokortti ja teet verolaskurissa arvion koko vuoden bruttotuloista eli könttäsumma ja uusi verkortti. Olet juuri saanut helmikuun verottomana, joten loppuvuoden veroprosentti tietenkin nousee korkeaksi. Voitat tässä, koska vain suojaosan ylimenevää voi ulosmitata ja nyt sulla on loppuvuodeks esim. kova 20 % veroprosentti, niin ei siitä suuria välttämättä jää ulosmitattavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämmönen kikkailu kannattaa, jos kerkee tekee: esim. tammikuun aikana saat tiedon että vaikka 10.2.2025 alkaa UO ansiosidonnaisesta. Kerkeät siis hyvin saada helmikuun rahat ilman väliintuloa, jos ne tulee 1-2.2.2025 maksuun. Siispä hanki uusi muutosverokortti etuutta varten johon 0 % veroprosentiksi ja sähköinen toimitus omalle kassalle. Kassa maksaa puhtaana 0 prosentilla helmikuun rahat. Sitten rahojen saamisen jälkeen uusi verokortti ja teet verolaskurissa arvion koko vuoden bruttotuloista eli könttäsumma ja uusi verkortti. Olet juuri saanut helmikuun verottomana, joten loppuvuoden veroprosentti tietenkin nousee korkeaksi. Voitat tässä, koska vain suojaosan ylimenevää voi ulosmitata ja nyt sulla on loppuvuodeks esim. kova 20 % veroprosentti, niin ei siitä suuria välttämättä jää ulosmitattavaa.
Paitsi, että työttömyyskassa ei maksa päivärahaa "etukäteen". Helmikuun Anssi maksetaan vasta maaliskuussa.
- Anonyymi
Vuonna 2024 ulosotossa olevalle velalliselle jätettävä suojaosuus on 32,56 euroa päivässä velallisen itsensä osalta ja 9,52 euroa päivässä velallisen elatuksen varassa olevan henkilön, esimerkiksi lapsen, osalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559