benelli 828U

benelis

itselle tulossa kyseinen malli ja kaipaisin kokemuksia kyseisestä mallista ja antaako hyvät kuviot lähes mille patruunalle vain??

53

10522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elwood2

      Terve.

      Joko olet aseen saanut ja ehtinyt sitä testaamaan?

    • Benellis1

      Sain ja koe ammunnat ammuttu. Rekyyli miellyttävä. Uudelleen kohdistus maaliin ekan laukauksen jälkeen yllätti. Ejektorit tuntuu tosi varmatoimisilta, näyttää jämäkille. Komia pyssyhän se on. Itellä silver malli. Panoksia ja kuvioita en ole kerinnyt viellä testaamaan. Tämä malli on kyllä semmonen ettei muuta haulikkoa tarvikkaan kun pystyy muokata tosihyvin mieleiseks. Tuohonsaa tällä hetkellä synteettisen perän, Rafaellon tukki.

    • Piiroma

      Winchester long beard XR 12/76 antaa loistavan kuvion. Parhaiten käyvä jonka olen löytänyt.

    • 828uskomaton

      Kyyhky, vesilintu ja kanalintu kokemuksella kerron, että ylivoimaisesti paras päällekkäinen jolla olen ampunut. Kevyt, silti tasapainoinen ja pieni rekyylinen.
      B & p Mythos 12/76 sopii myös hyvin, ainakin tähän mun aseeseen.

    • 828u

      Mulla löytyy 2v ajalta kokemuksia kyseisestä aseesta. Miinusta-Ejektorit toimii millon huvittaa. Kuvioiden löytämisen vaikeus omilla suppareilla. Metalli osissa tuntuu ruostepilkut kukkivan melko herkästi, jos vähänkään kosteutta ottaa. Plussaa - muuten täydellinen.

    • Anonyymi

      Jaa että kuvioiden kanssa oli hakemista. No hait kuitenkin etkä luottanut kuulo puheisiin.
      Ruostumista en ole havainnut ja ase on ollut kelissä kuin kelissä. Kenttä olosuhteissakin jolloin kosteus on aina läsnä.
      Alapiipun ejectori tökkii välillä. Kevyillä latauksilla. Siis radalla....

      • Anonyymi

        Ei tuon hinta luokan pössykässä pitäs ejektorien tökkiä, ihan sama minkälainen patruuna kyseessä,
        mutta merkeistä ja benellin malleista muut mukaan lukien olen vuosien saatossa nähnyt muutamien NS. kalliiman hintaluokan aseissa toiminta häiriöitä enempi ja vähempi.
        Ei se hinta kaikkea kerro.
        Se ase mikä maksoi 15vuotta sitten 1500e niin tänä päivänä se maksaa 2500e ja laatu huonontunut /toiminta häiriöt lisääntyneet. mm. puolari benellit ja päälpiip. beretat. Nämä havainnot olen tehnyt ampumaradalla.
        Voihan se olla että olen nähnyt vain ne maanantai kappaleet siellä...


    • Anonyymi

      Toi ejectorin "tökkiminen" loppui itsestään . Parin sadan laukauksen jälkeen.
      Ruostumista en ole havainnut. Hyvät kuviot ja upotukset löytyi helposti ja vielä aika halvoista patruunoista.
      Säätöpaloilla sain aseen sopimaan loistavasti.
      Aseen huolto on lapsellisen helppoa. Laukaisulaitteen saa pudotettua käteen nopeasti ja helposti. Ei tarvi tukkia irrotella.
      Vaikka halpishaulikko tyypit sanoo mitä tahansa, on tää upea ase.

    • Anonyymi

      Mulla meni kyseinen ase tori. fi kiertoon. Muuta ollu kun ongelmaa tuon aseen kanssa. Ejektorit ei pelaa, ja liipaisin jumii välillä täysin. Surkea kapine hintaisekseen. Beretta 690field1 tuli tilalle, ja ihan toista maata kun benelli

      • Anonyymi

        Et sitten korjauttanut vikoja takuuseen? Jos oli vanha ase, niin sehän oli rikki eikä rikkinäisellä kannata tuhertaa. Kyllä seppä tuolaiset viat saa poistettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten korjauttanut vikoja takuuseen? Jos oli vanha ase, niin sehän oli rikki eikä rikkinäisellä kannata tuhertaa. Kyllä seppä tuolaiset viat saa poistettua.

        Ase kävi maahantuojalla takuu huollossa. Pelasi takaisin tulon jälkeen ~150laakia, jonka jälkeen alkoi ejektori ongelmat uudestaan. Ruostumiseen eivät ottaneet kantaa. Rauta kuulema ruostuu. Ei ole ainakaan franchin tai baikalin puolarissa vielä rauta alkanut saman reissun aikana kukkia🙄 Nujutkoot uusi omistaja vikojen/maahantuojan kanssa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kun lukee kirjoituksia kyseisestä aseesta rapakon toiselta puolen, voisi tehdä päätelmän, että aseessa on vielä paljon lapsen vikoja. Vähän samaa kastia kun surullisen kuuluisa Sbe3...

    • Anonyymi

      Jaahas. Mulla 828 ja ei mitään noista vioista!!
      2 ja puoli vuotta ollut suht ahkerassa käytössä.
      Ilmeisesti mulle on osunu hyvä kappale. Benelli kun ei ilmeisesti osaa aseita tehdä.

    • Anonyymi

      Nyt tuli tänä kesänä 1000 laukausta täyteen. Eli reilu 3000 laukausta yhteensä.
      Se ei ole vielä paljoakaan mutta ase on toiminut normaalisti.

    • Anonyymi

      Toi ejectori ongelma , jota ei tietenkään uudessa aseessa saisi olla, on aika helppo hoitaa kuntoon.
      Benellissä on piippujen alla säätö, sillä säädetään etutukin isstuvuutta. Jos tukki on kunnolla paikoillaan niin ejectorit toimii normisti.

      • Anonyymi

        Muuten ihan kiva ase, mut varmistimen takia kävi takuuhuollossa. Oli niin jäykkä, että ei meinannu saada pois päältä. Ja piiput losahti sorsan avauksessa auki, Winsun76mm drylocilla🙄. Kallis lelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten ihan kiva ase, mut varmistimen takia kävi takuuhuollossa. Oli niin jäykkä, että ei meinannu saada pois päältä. Ja piiput losahti sorsan avauksessa auki, Winsun76mm drylocilla🙄. Kallis lelu.

        Piiput aukes ammuttaessa?
        Varmistin jäykkä?
        Kuulostaa beretta setien panettelulta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piiput aukes ammuttaessa?
        Varmistin jäykkä?
        Kuulostaa beretta setien panettelulta....

        Niinkö? Haluatko ostaa tuon minun aseen? Tulee toriin myyntiin, kun kerkeän kuvat räpätä. Kauppoja panettelemaan vaan? Ps, ei Beretta mies, vaan ceasar guerini. Beretta on samanlainen romu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Haluatko ostaa tuon minun aseen? Tulee toriin myyntiin, kun kerkeän kuvat räpätä. Kauppoja panettelemaan vaan? Ps, ei Beretta mies, vaan ceasar guerini. Beretta on samanlainen romu.

        Tais olla ceasar parempi Rooman keisarina...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tais olla ceasar parempi Rooman keisarina...

        mikäs Guerinissa? Magnus grouse ollut 5v, ja 25 000 laakia takana. ei mitään ongelmia koko aikana. . Aseella on 15v takuukin. pitää valmistajalla jotain luottoa tekeleilleen jo olla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikäs Guerinissa? Magnus grouse ollut 5v, ja 25 000 laakia takana. ei mitään ongelmia koko aikana. . Aseella on 15v takuukin. pitää valmistajalla jotain luottoa tekeleilleen jo olla..

        On kia autollakin 7 vuoden takuu. Sitä paitsi mulla ei oon syytä moittia mitään haulikkoo.
        Mun benelli on toiminut ja piste.


    • Anonyymi

      Ei kannata sekaantua kyseiseen aseeseen. Lapsenvikoja löytyy vieläkin luvattoman paljon. 1500egua halvemmalla saa valita 2piippoja, jotka ainakin toimii.

    • Anonyymi

      Kummallista. Tää mun haulikko ei oo temppuillut yhtään. no, ei sillä oo ammuttukaan vasta kun pikkusen vajaa 8000 laukausta.
      Katotaan uudelleen kun tulee 10000 täyteen. Joskus ens keväänä....

      • Anonyymi

        Lienee viikonpäivällä merkitystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee viikonpäivällä merkitystä

        Voip olla. Toi benelli on kyllä toiminu kaikkina päivinä.
        Mutta kun kerran kaikki asetietäjät noin sitä haukkuu niin kai se sit ihan paska on...
        Mä en vaan näköjään saa niitä vikoja esiin.... 🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voip olla. Toi benelli on kyllä toiminu kaikkina päivinä.
        Mutta kun kerran kaikki asetietäjät noin sitä haukkuu niin kai se sit ihan paska on...
        Mä en vaan näköjään saa niitä vikoja esiin.... 🤗

        Minäkin hommasin 25 vuotta sitten erään haulikon, jota kaikki tietäväiset haukkuivat.
        Sellaisetkin jotka eivät koko asetta olleet koskaan edes nähneet.
        No, ase on toiminut virheettä, ei ole ruostunut.
        25 vuotta, joka syksy ase on suht reippaassa käytössä.
        Nyt täällä joku sanoo, että hänen benelli on toiminut moitteetta niin kai se on uskottava, vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin hommasin 25 vuotta sitten erään haulikon, jota kaikki tietäväiset haukkuivat.
        Sellaisetkin jotka eivät koko asetta olleet koskaan edes nähneet.
        No, ase on toiminut virheettä, ei ole ruostunut.
        25 vuotta, joka syksy ase on suht reippaassa käytössä.
        Nyt täällä joku sanoo, että hänen benelli on toiminut moitteetta niin kai se on uskottava, vai mitä?

        Valmetti ei ainakaan aseesi ole, koska se ei ole ruostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmetti ei ainakaan aseesi ole, koska se ei ole ruostunut.

        On mulla valmettikin. Se on vielä paljon vanhempi. 412s. Eikä sekään ruostu jos sitä vähän viitti hoitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mulla valmettikin. Se on vielä paljon vanhempi. 412s. Eikä sekään ruostu jos sitä vähän viitti hoitaa.

        Mullakin on toi benelli.
        Hyvä peli. Säätöjä on joka lähtöön.
        Saa itselleen varmasti sopivan.
        Ei lyö sormille, kiitos säätöjen.
        Joka paikkaa voi säätää itse. Mukaan lukien etutukin istuvuus.
        Oikeen hyvä.
        Mutta, otetaan taas huomioon noi maku asiat.... Kaikki ei käy kaikille.....


    • Anonyymi

      Itse ostin 828 silverin pari vuotta sitten. En suosittele.

    • Anonyymi

      Hyvä peli. Käy ja kukkuu ynnä tappaa.
      Ei valittamista.

    • Anonyymi

      Luvattoman paljon vikaa 2500€ aseeksi. Oli virhe ostos, mut pitihän se kantapään kautta kokea.

      • Anonyymi

        No, mitähän vikaa sun benellissä oli?
        Tässä mun aseessa nyt takana 10500 laukausta eikä vielä ole häiriöö ollut.
        Onko tosiaan niin, että mulla on tän maan ainoo toimiva benelli????


    • Anonyymi

      Kolmas syksy alkoi Benellin kanssa.
      Sorsia saaliiksi aika monta.
      Ase toimii hyvin. En oikein ymmärrä miten muiden Benellit on ollut niin huonoja.
      Vai onko mulle tosiaankin osunut se aikoo viaton??

      • Anonyymi

        Täällä myös 828U omistaja. Kesällä ostin ja kävi muutaman sata ratalaukauksen jälkeen alapiipun ejektorin takia maahantuojalla, sieltä oli joku tappi vääntynyt tjsp ja lyötiin uusi. Nyt pelannu hienosti ja sorsiakin saatu. Muistakaa öljytä hyvin piiput ulkopuolelta ennen jahtia.


    • Anonyymi

      Mä oon aika laiska lääppimään pyssyjä ja putsaa kyllä haulikon aina kun se on tarpeen.
      Mun Benelli ei oo osoittanut mitään merkkejä ruoste alttiudelle.
      Kenttä olosuhteissa näinä kolmena vuotena ase on pysynyt hyvässä iskussa.
      Pelaa teknisesti eikä ruostu.

      • Anonyymi

        Nojuu, täytyy sanoa, että on upea haulikko. Pitkät ajat metsästin vanhoilla painavilla valmeteilla, eihän siinä hyviä pelejä, mutta jos meinaa sijottaa enemmän uuteen päällekkäispiippuseen, ei voi kun suositella 828U:ta. Ja tämä ei ole maksettu mainos


    • Anonyymi

      Maailma muuttuu ja niin muuttuu haulikoiden materiaalitkin.
      Uutta tekniikkaa ja sen mukana runkoo voidaan keventää.
      Benelli tekee sen, mitä muut ei uskalla. 828 on kevyt, kiva kantaa ja suuntautuu hyvin. Vaikka on kevyt.
      Uusi tekniikka vähentää rekyyliä. Toinen laukaus, jos sitä tarvitaan, suuntautuu hyvin.
      Myönnän ja uskon, että joissain on varmaan ollut sanottavaa mutta mulle osui kappale, missä ei ole ollut mitään valittamista.
      Yli 10000 laukausta radalla ja metsällä. Hyvin on toiminut.

    • Anonyymi

      Sen verran piti vielä että tää mun Benelli on ollut kenttä olosuhteissa näiden reilut kolmen vuoden aikana aikaa paljon. Normi hoidolla.
      Tää ei ole ruostunut.

    • Anonyymi

      Mulla tehny sorsalla par kertaa tempun, et piiput aukeaa ampuissa!!!. Ejektorit tehny myös hintaisekseen tenän turhan monta kertaa. Ei ole haulikko kuumetta hävittänyt tämä yksilö

      • Anonyymi

        Piiput aukeaa ammuttaessa?? Vaikea uskoa, mitäs maahantuoja sanoi kyseiselle asialle vai onko pelkkää trollia, vähän siltä kuulostaa


    • Anonyymi

      Mää kans epäilen tota piippujen aukeamista ammuttaessa. Maahantuoja ja valmistaja reagoi tommoseen aivan varmasti.

    • Anonyymi

      Kannattaa kattoo kokemuksia facebookin metsästäjä palstalta. Vaikea löytää asetta missä yhtä paljon ongelmaa. Eletään vuotta 2021 ja Benelli ei osaa valmistaa niinkin yksinkertaista kapinetta, kun kaksipiippuinen🤨.

      • Anonyymi

        Facebookin metsästäjä ryhmästä en kyllä itse neuvoja ottaisi näihin liittyen. Vanha valmet/toz koulukunta lähinnä vihaa esimerkiksi uusia benellejä ilman edes ampumakokemuksia niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Facebookin metsästäjä ryhmästä en kyllä itse neuvoja ottaisi näihin liittyen. Vanha valmet/toz koulukunta lähinnä vihaa esimerkiksi uusia benellejä ilman edes ampumakokemuksia niistä.

        Enemmän luottasin foorumiin jossa esiinnytään omalla kuvalla , ja joissa osassa asekkin kuvassa, kun suoli24 juttuihin.. Sinne vaan lukemaan miten porukka ylistää kyseistä asetta 🙉


    • Anonyymi

      Kommentoijat vois olla sellaisia, kellä itsellään on tuo Benelli.
      Mulla on. Ja kuten olen maininnut, mitään ongelmia ei ole ollut.
      Mutta en mä silti ala mitään muita merkkejä täällä mollaan. Sen voin kertoa, että kaikkee olen nähnyt, monen merkkisissä NS, huippu merkeissä .

      • Anonyymi

        Niin siellä fb:ssä porukka esiintyy ihan omalla naamakuvalla ja omistavat 828:sin.. Siellä itsekkin. Metsästäjäryhmä, hakuun Benelli 828U. Jos asenne se että minulla ase toimii, niin ei siinä vikaa voi olla, niin ei kannata netistä kommentteja katsella. Ainakaan 828:sista🙈. Jos se ase sulla toimii niin hyvä niin.


    • Anonyymi

      Niinpä juuri.
      Tää ase toimii ja hyvä niin.

    • Anonyymi

      Alkuperäiseen kysymykseen, mulla ei ole ollut koskaan haulikkoa, mihin kävisi kaikki patruunat.
      Kaikkiin olen joutunut ihan ite etsimään parhaat ja toimivimmat.

    • Anonyymi

      Kallis lelu.

    • Anonyymi

      Taas on syksy pitkällä ja Benelli sen kun nakuttaa. Ei ongelmia. Ei ruostu, ei temppuile. Toimii.
      Neljättä syksyä mennään. Laukauksia yli 20 000!!
      Mukava kantaa metillä kun ei paina kauheita.
      Mutta tää onkin se Suomen ainoo toimiva Benelli....

    • Anonyymi

      Korjaus edelliseen, viides vuosi Benelli kanssa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3628
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1746
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1234
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe