Ajelin Lappeenrannasta Kouvolaan vt 6:lla ja huomioin rekkaliikenteen sekä tietyömaan kuorma-autojen "sekalaiset" moottoritehot
- Sisu kuorma-auto kasettilava (sora-auto) 420 hv
- Scania kuorma-auto säiliöperävaunu (nestekuljetus) 420 hv
- Volvo kuorma-auto tukkikärry (puutavara-auto) 750 hv
- Scania kuorma-auto ja puuoliperävaunu 500hv
- Scania kuorma-auto ja panssarinvaunun kuljetuslavetti Vekaranjärvellä 490 hv
Eli mikä mitoitus on korma-autojen moottoritehoissa sen kuljetuskapasiteettiin.
420 hv sorarekka vs 750 hv tukkirekka..56 % tehoeroa?
Eli mikä on hyvä ja käypä teholukema nykyaikana:
- tukkirekka
-sorakasettirekka
-puoliperävaunu
Kiitos vastauksesta
Perävaunullisten korma-autojen tehot
30
1866
Vastaukset
- kuskiisäntä
Mulla puolikkaan vetäjässä 730 hevosvoimaa uutena ja nyt lastutettuna 820 hevosvoimaa. Oppiipahan perseaukiset oleen.
- joopajos
Tässä hyvä esimerkki kuskiisäntä.Kaverilla huono itsetunto ja pieni muna.Ehkäpä erktio ongelma.Emäntä käy naapurissa kun pikku kikkeli hanke hommissa.Muuhun ei pysty.Skanialla ajajat on pienimunaista.Työhön otossa ei oteta kuin pienet vehkeet omistavia.Lääkäri vielä tutkii ja mittaa.Yleensä ja monasti tuuli huuhtoo persettä.Säälittävää porukkaa
- kehällä
Tuolla asenteella on itte perseauki kohta.Sitten oppi itte olemaan.
Näillä kuljetushinnoilla tiedetään että pelivarat on pienet.
Ajolinjassa no.8 oli haastattelu asiallisesta nuoresta Savolinen yrittäjästa.Hänen tyylillä on mahdollisuus pärjätä kilpailussa.
- powerlines
Kunnon tehot pitää kuorman liikkeessä, ylämäessä!
- pienionkaunein
Isoja tehoja ei tarvita,kun on oikeat välitykset.
- R730_power
Kunnon välitykset ja isot tehot. Se se on poikaa ja perseaukisen päiväunta.
- nuhapumppuRY
Polkupyöräs pitää olla oikeet välitykset, rekassa riittää hevosvoimat!
- ifip
Ennen oli kasiparivolvossa 250 hv 120 kmh,nykyään FH 750 heppaa ja huippua 80 kmh.
- IrdisMasa
Ääähh! Mua vituttaa kolleekojen alitehoiset irtzican vetäjät. Mul ärräläinen 730 heppasella padalla. Ledit ja rosterit laitettu jo uutena.
- Olentodennut
V8 kasi näyttää kaapinpaikan ilman mitään lastuja ja rajoitimien ronkkimisia oli rikas tai köyhä.rikkaat ei ajele rekkoja ja kuorma autoja.
- nääs
Huono vaihdelaatikko syö kyllä isommatkin tehot. 450-500 hepoa I Siftillä riittää mainiosti täysperän vetoon maantiellä ,täydellä kuormalla.
- Petula
-70 kunnan ajossa kaksi akselisia hiekkalava- mersuja, joissa tunnukset 110 ja 130
=> tehot 110 hv ja 130 hv. Kyytin mahtui 6 m3 soraa.
Samoin oli Kontio sisuja, ja tehot reilusti alle 200 heppaa maansiirtoajossa. - Voimaonmustaa
Auton omistajan korvien välistähän tuo on kiinni. 420 hv vanhalla 60t kokonaispainolla on melko nafti mutta kulkee. Saa Viisarinmäessä pykältää pienelle puolelle asti, kun taas hetkeä aiemmin Toivakasta perään kääntynyt täysi pölliauto yli 700 hv:n voimin pöläyttää jo ohi.
- volvo.nainen
Kyllä ne tehokkaimmat V8 koneiset ovat savossa 1000hv.
- Jyry-Pete
Eli perävaunuvedossa 490 heppaa olisi keskiverto teholukema tähän hetkeen?
"Nakkikoppi-Sisuissa" oli muistaakseni 30-35v sitten seuraavia tehoja: 265 hv, 370 hv ja 400 hv => Ei tehot ole paljoa muuttuneet kolmessakymmenessä vuodessa.
Diiselistä 500 hv oli kova sana jo vuosina 1942-1944; Ryssien 34 tonnin painoisessa T34 tankissa oli 500 hv diiseli. 34 tonnia varmaan suti jo tuolla teholla miehekkäästi.- nakkejakopista
Naskkikoppi-Sisussa oli RR320(RollsRoyse) tai C370.(Cummings) Tyypit olivat myös hv.
- isäntäkuski
Mulla kaks aksilaisessa puolikkaan vetäjässä vakiona 750 heppaa ja nakkelen lastulla 100 heppaa lisää, kunhan vuosi tulee täyteen ja takuu loppuu. Tehoa pitää olla.
- 420hv
Mielestäni 420hv riittää hyvin 60t yhdistelmään ja 480hv 68t yhd. ja 520hv 76t yhdistelmään.
- 1käyttäjätunnus
Juu mut vissii nostivat tot et 420 ei saa enää vetää tot 60tn.
ku siinäkin oli joku teho suhde oltava?
Turha sit parin mäjen takii ostaa mit teho hirviötä.
Tukki autot ny vähä toinen juttu ku menevät sin mehtää.
Mut jokanen tekee tavallaan, voihan kirjeitäkin kuskata v8 laatikolta toiselle ?
- 8syl28000hv
Taitaja, Kertoja, Onnekas , Hormoonihyrrä ja Paskanpuhuja..... siinähän ne !
- tehotriittää
Aivan sama onko 750 vai 850 kun tyhjää irtoperää hinkkaa tasasella suolapatjalla. Ledit ja rosterit on amis teinien vouhotusta. Työkalut on työkaluja ja näyttelyhökötykset ei kuulu töihin.
- autollaminakin
useimmat kyllä tietävät että oike aautomies ei suuria tehoja tarvitse. Isot vehkeet ja suuret koneet ovat pieniä miehiä varten. Vaihdelaatikko on se joka homman hoitaa japienelläkin moottorilla noustaan mäkiä. Välitys vaan toiseksi niin momenttia löytyy. Se on se momentti joka liikuttaa, tehoa tarvitaan vain kiihdyttämiseen.
Autoilu, oli ajoneuvo mikä hyvänsä, on taitolaji jossa ei hevosvoimilla jyllätä vaan otetaan muut huomioon ja ennenkaikkea turvallisuus. Liikaa näkee näitä kaahareita jo kuorma-auton ohjaimissa, ei sitä entiseen aikaan juurikaan ollut. - tehotriittää
Ei Suomessa edes ole mäkiä.
- autollaminakin
no eipä ole, kunhan nousee Alppien mäkiä ja laskee ne vielä ehjänä alaskin niin tietää mikä on mäki. Sellaisia riittää muualla maailmassa runsaasti,ei meillä
- Öynap
Ohessa on historiaa; yhdenkään sora-auton teho ei ollut tässä rainassa yli 150 hv.
https://www.youtube.com/watch?v=qILYLaspOhw - PuukengilläTietty
Tehoilla ole mitään merkitystä. Tärkeintä on puukengät!! Vain niillä pääset piireihin ja Abc:llä rasvamahoilta saa hyväksytyt nyökkäykset. Puukengät on oltava jalassa kesät talvet. Muulla ole mitään merkitystä.
- mersullakaljaajoskus
Kyllä niillä tehoilla jotain merkitystä on. Kompuroin Kalaniemenmäkeä 440hv röntällä max painoilla muutavuosi sitten. Sehän alkoi konttaamaan heti kun valot osu mäkeen. Vauhti tippu 60iin ja allekkin niin perässä tullut täysi puuauto MAN lähti siitä vauhdista ohi ja häipyi. Nosturikin roikkui veturin pyrstössä. Tuskin se pelkillä vaihteiston välityksillä mihinkään olis häipyny kyllä siinä tehoa tarvittiin. Mulla ei ollu puukenkiä, rostereita eikä ledejä mutta kaljat meni perille.
- MuutMeneeNopeemmin
Jos kuorman sait perille niin mitä merkitystä on sillä jos mäessä kului pikkasen enemmän aikaa kuin tehokkaammalla autolla? Palkkaahan sullekin maksetaan työstäsi? Jokainen tunti ja minuutti lisää palkkaa. Tai jos ajat urakalla tai kilometriliksalla on tilanne toinen. Siinä kohtaa tyhmyydestä joutuu maksamaan.
- mersullakaljaajoskus
MuutMeneeNopeemmin kirjoitti:
Jos kuorman sait perille niin mitä merkitystä on sillä jos mäessä kului pikkasen enemmän aikaa kuin tehokkaammalla autolla? Palkkaahan sullekin maksetaan työstäsi? Jokainen tunti ja minuutti lisää palkkaa. Tai jos ajat urakalla tai kilometriliksalla on tilanne toinen. Siinä kohtaa tyhmyydestä joutuu maksamaan.
Luetun ymmärtäminen on joillekin erittäin vaikeaa
- Postintyöntekijä
Tämä moottorivaihtoehto on sellainen että jos raskasta ajaa korkealla autolla esim tukkikuorma tuo 700hv on varmaan sopiva mutta jos matala auto ja keskiraskas kuorma esim sora niin varmaan 400hv riittää. Miksi joku ostaa V8 henkilöauto kun 1,2 Nissan kulkee jo hyvin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584