Minulle ollaan tekemässä toimenpide jossa poistetaan sekä kohtu että munasarjat.
Haluaisin kuulla tuon toimenpiteen läpikäyneiltä miten leikkaus vaikutti elämäänne. Kaikki tieto on tervetullutta!
Kohdun ja munasarjojen poisto
1
110
Vastaukset
- Partul
Hei!
Minulta poistettiin kohtu myoomien vuoksi. Lääkäri ehdotti myös munasarjojen poistoa. Olin lukenut sekä hyviä että huonoja puolia munasarjojen poistosta, niin en osannut silloin päättää poistaako vai ei ja jäi poistamatta. Nyt harmittaa, etten poistattanut munasarjoja - eipä tarvitsisi pelätä munasarjasyöpää, jonka riski voi hivenen kasvaa, jos käyttää hormonikorvaushoitona pelkkää estrogeeniä vuosikausia.
Palautuminen kohdunpoistosta oli fyysisesti hyvin helppo - pari viikkoa piti olla kantamatta mitään raskaampaa. Heti tähystysleikkauksen jälkeeen oli vatsaontelossa tms ilmaa, joka vähän turvotti, mutta vuorokaudessa sekin oli poistunut.
Henkisesti olin ilahtunut siitä, ettei enää tarvitse kärsiä kuukautiskipuja. Mitenkään en kokenut, että naiseuteni olisi vähentynyt, oikeastaan päinvastoin, koin olevani hyvin vapautunut.
Onnea leikkaukseen - hyvin se varmasti menee. Pikaista toipumista leikkauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 13810722
- 525140
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452353Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1082170- 292053
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131661Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411482Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291164Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v341123Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk551024