Lintumatkalle taas.

Pernis

Olemme aikeissa lähteä Gambiaan 3.12 tai sitten joulun jälkeen pariksi viikoksi.
Hotelliksi varaamme Combo Beachin Kotusta.
Olemme käyneet 3 kertaa aiemmin, joten käytännöt ovat tuttuja.
Olemme eläkkeellä oleva pariskunta. Matkaseura olisi mukavaa, voisimme tehdä yhteisiä retkiä edullisemmin.
Ilmoita jos kiinnostaa tai kysele lisätietoja.

7

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NiokoloKobNational

Olen 25,11-24,12 siellä ja etsin matka seuraa Senegalin itäosan isoon kansallispuistoon
      Niokolo-Koba National Park :kiin. Matkalla voisi katsoa virtishepoja ja veneestä simpasseja ovat yllättävä'n isoja , ainakin mitä olen nähnyt.
      Olen oleillut Senegalissa jonkin verran en puhu ranskaa mutta saan luotettavan ihmisen mukaan pikkurahalla.
      Tuota miten näillä palstilla otetan yhteyttä?

• 3krtmyösjo

Olen tulossa 3.12 ja kiinnostaisi myös Senegalin reissu pienellä porukalla.

• Pernis

Nyt kävi niin että sovimmekin ystäväperheen kanssa matkan Pohjois-Goaan. Joten Gambia jää nyt tältä kaudelta väliin.
      Senegalissa olemme tehneet viikon kiertomatkan, joka oli ihan mukava. Tuosta kansallispuistosta minulla ei ole omakohtaista kokemusta.
      Mutta viime talvena teimme retken Tendaba Campiin, joka on n. 150 kilometriä Gambia-jokea ylävirtaan. Ja ainakin lintuharrastajalle se antoi paljon nähtävää ja kuvattavaa. Matkan hinta sovitaan etukäteen, ja riippuu montako lähtijää on, meitä oli 4 ja maksoimme 100 euroa/henkilö. Hinta sisälsi matkat, 1 yön majoituksen, veneretken Gambiajoen sivuhaaralle, missä paljon lintuja, krokotiilejakin, matkalle juomat ja campissa iltapalan, aamiaisen ja päivällisen.
      Retkistä voitte sopia Kotun sillan virallisten lintuoppaiden kanssa. Myös "Timo Ahtisaari" niminen suomeakin huonosti puhuva paikallinen järjestää erilaisia matkoja.
      Voin antaa muitakin vinkkejä, tai näette niitä minun kotisivuiltani tai FB:stä, jos annatte osoitteen mihin pistän linkit.

• pernis

olen lähdössä tammikuussa Gampiaan 3 viikoksi, olisi todella hienoa, jos voisit antaa meille vinkkejä, esim oppaista, esim. tämä Timo Ahtisaari, mistä heidät löytää ja malarialääkityksestä haluaisimme myös vinkkejä. Mitä olet itse käyttänyt, hinnoissa on kuulemma paljonkin eroa. Terv. Pirjo sähköposti. [email protected]

• jukkis111122

Tuosta malarian estolääkityksestä kysyisin kun olen ottamassa Malaronea. Mitä mieltä olette kun matkani kesto on 7vrk, niin riittääkö yksi 12kpl paketti Malaronea?

• okm

Ei riitä. Kuten ohjeissa lukee lääkitys aloitettava vuorokausi ennen saapumista perille ja jatkettava 7pv matkan jälkeen. Kävin apteekissa tarkistamassa hinnan. 12 tablettia Malaronea 59,48€ ja toimitusmaksu 2,39€. Kuuden kappaleen rasioita ei ole myynnissä, kuten Rumbaboria oli vielä viime talvena. En tiedä mikä on Gambian dalasin kurssi tällä hetkellä, mutta paikallisen sairaalan apteekissa Malaronea vastaava lääkitys oli ainakin 3kk sitten lähes saman hintainen kuin Suomessa.

• dfhyjkjk

Ollaan mieheni kanssa 2.12 tulossa Gambiaan, Kololiin. Joku Safari reissu kiinnostaisi, vaikka Senegalin puolelle Fathalaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2472
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1792
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      259
      1446
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1272
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      390
      1245
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      358
      1197
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe