Tarvin apua.. :(

Apuaaaaa

Moikka.. (Olen 18v). Mulla on alapää kutissut jo monta kuukautta, virtsatessa kirvelee ja myös haavaumia on tullut jatkuvan raapimisen takia.. Öisin en saa nukuttua kun pitää koko ajan vain raapia.. vaiva on levinnyt myös peräaukolle, ja en vaan enää kestä tätä. Tähän asti olen odottanut ja toivonut että vaiva menisi itsestään ohi mutta niin ei ole käynyt.. en kehtaa mennä lääkäriin, nii mikä olisi hyvä lääke tähän vaivaan apteekista? Ajattelin huomenna käydä apteekissa, jos vain saisin neuvoja.. varmaan hiivatulehdus tämä on ?
Auttakaa... :(

3

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkeasti_lääkäriin

Kyseessä voi olla hiiva, mutta voi olla muutakin. Juuri tämän vuoksi ensimmäinen hiivatulehdus on lääkärin diagnosoitava jotta potilas voisi tulevaisuudessa tunnistaa itse oireet ja ostaa reseptivapaat lääkkeet.
      Voi olla että pitkä odottelusi on pahentanut sairautta niin paljon ettei reseptivapaat lääkkeet enää riitä. Rohkeasti vaan lääkäriin, terveyskeskuslääkärikin riittänee.

• nbnbnbnbnbnbn

Hiiva paranee lääkkeillä. Ne ovat halvemmatkin, jos saat niihin reseptin (tosin lääkesysteemit muuttuvat jatkuvasti, joten en voi sataprosentin saletisti sitä vannoa). Lääkäri kirjoittaa jonkun kortisoni - antibiootti -voiteen myös ulkoisille osille, kun olet niitä raapinut.

Oletko syönyt antibioottikuurin äskettäin? Se voi laukaista hiivan. Kannattaa myös karsia tarpeettomat sokerit ravinnosta, niistä hiiva elää. En mitään karppausta kannata, mutta muuten perustervettä dieettiä. Ruokavaliolla et saa hiivaa parantumaan, mutta voit ehkäistä sen uusimista.

• Pitää_varautua

On jo yleisesti tiedossa että antibioottikuurin kaveriksi on syytä ostaa maitohappobakteeripillerit (löytyy myös lähikaupastakin).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5247
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      28
      3498
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      40
      2854
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      18
      2031
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1830
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      286
      1596
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1382
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1366
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1115
    Aihe