Tarvin apua.. :(

Apuaaaaa

Moikka.. (Olen 18v). Mulla on alapää kutissut jo monta kuukautta, virtsatessa kirvelee ja myös haavaumia on tullut jatkuvan raapimisen takia.. Öisin en saa nukuttua kun pitää koko ajan vain raapia.. vaiva on levinnyt myös peräaukolle, ja en vaan enää kestä tätä. Tähän asti olen odottanut ja toivonut että vaiva menisi itsestään ohi mutta niin ei ole käynyt.. en kehtaa mennä lääkäriin, nii mikä olisi hyvä lääke tähän vaivaan apteekista? Ajattelin huomenna käydä apteekissa, jos vain saisin neuvoja.. varmaan hiivatulehdus tämä on ?
Auttakaa... :(

3

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkeasti_lääkäriin

Kyseessä voi olla hiiva, mutta voi olla muutakin. Juuri tämän vuoksi ensimmäinen hiivatulehdus on lääkärin diagnosoitava jotta potilas voisi tulevaisuudessa tunnistaa itse oireet ja ostaa reseptivapaat lääkkeet.
      Voi olla että pitkä odottelusi on pahentanut sairautta niin paljon ettei reseptivapaat lääkkeet enää riitä. Rohkeasti vaan lääkäriin, terveyskeskuslääkärikin riittänee.

• nbnbnbnbnbnbn

Hiiva paranee lääkkeillä. Ne ovat halvemmatkin, jos saat niihin reseptin (tosin lääkesysteemit muuttuvat jatkuvasti, joten en voi sataprosentin saletisti sitä vannoa). Lääkäri kirjoittaa jonkun kortisoni - antibiootti -voiteen myös ulkoisille osille, kun olet niitä raapinut.

Oletko syönyt antibioottikuurin äskettäin? Se voi laukaista hiivan. Kannattaa myös karsia tarpeettomat sokerit ravinnosta, niistä hiiva elää. En mitään karppausta kannata, mutta muuten perustervettä dieettiä. Ruokavaliolla et saa hiivaa parantumaan, mutta voit ehkäistä sen uusimista.

• Pitää_varautua

On jo yleisesti tiedossa että antibioottikuurin kaveriksi on syytä ostaa maitohappobakteeripillerit (löytyy myös lähikaupastakin).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      85
      1742
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      272
      1615
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      290
      1399
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1321
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      915
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      48
      891
    7. 66
      884
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      66
      883
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      871
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      48
      838
    Aihe