Chromebook ja euron symboli

mitä-ihmettä

Osaako joku kertoa, miksi Chromebook (Acer 15) ei anna euron symbolia?

Alt gr 3 antaa symbolin £, altr gr 4 symbolin $, mutta kun painaa alt gr 5 ei tule mitään vaikka näppiksessä tuo symboli on?

19

8974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinminulla

      Jotkin kirjasimet ja ohjelmat eivät tue euron symbolia. Käytän AltGr E

      • mitä-ihmettä

        Kiitos, tuolla tavallahan sen tosiaan saa. :)


      • Anonyymi

        Joka koneessa ki tuo toimii.


      • Anonyymi

        Kiitos!


      • Anonyymi

        KIITOS!


    • Anonyymi

      KIITOS paljon, tämä auttoi myös minua!

    • Anonyymi

      kiitos neuvosta

    • Anonyymi

      Ihmettelin juuri samaa

    • Anonyymi

      Kiitos, "näinminulla"!

    • Anonyymi

      En tiedä

    • Anonyymi

      Siksi että Microsoft on maailman ainoa yritys, joka ottaa käyttöliittymäsuunnittelun ja käyttäjäystävällisyyden tosissaan ja vakavasti.

      Muissa kuin windows -koneissa nuo ns. vähän erikoisemmat näppäilyt eivät välttämättä toimi kunnolla / ollenkaan.

      Ja linuxeissa ikävä kyllä ei suostuta noudattamaan windowsista tuttuja pikanäppäimiä (jotka IBM ja Microsoft yhteistyössä suunnittelivat joskus 1990 -luvun alussa tai jopa 1980 -luvun loppupuolella), vaan linux -maailman pitää aina keksiä omansa.

      Syynä lienee se, että linux -jakelujen kehitystyössä valtaa pääsevät käyttämään M-Karin kanssa samaa mieltä olevat henkilöt (ja juuri siksi linuxin käyttäjäystävällisyys "sucks big time").

      Jos olisi edes yksi sellainen linuxjakelu, jonka kehitystyöstä EI päätä kukaan M-Karin hengenheimolainen, vaan jossa nimenomaan kaikki näppäinoikotiet ovat windowista kopioitu, niin tuollaisen linuxin asennan koneelleni heti, jos vain sellainen jostain löytyy!

      • Anonyymi

        Tarkoitat siis että Linux-jaleluissa pitää luopua näppiksen kansallisista standardeista?


      • Anonyymi

        Älä sinä jauha paskaa Microsoftin paremmuudesta ja linuxista valheita! Ei Linuxit ole näppäimistöltään sen erilaisempia kuin windows-paska, vaan linuxeissa käytetään samaa näppäinkarttaa kuin wintoosassakin!


    • Anonyymi

      Onko tosiaan niin ettei punainen aaltoviiva sanan alla herätä halua korjata virhe vai eikö kukaan tajua miksi aaltoviiva ilmestyy juuri kirjoitetun sanan alle.

      • Anonyymi

        Ai niin, olikin 45 vuotta vanha juttu.


      • Anonyymi

        Sen takia kun täällä ei käytetä kuin Ubuntua Firefoxilla ja se ei ymmärrä kuin lontoota!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia kun täällä ei käytetä kuin Ubuntua Firefoxilla ja se ei ymmärrä kuin lontoota!

        Älä paskaa puhu!


    • Anonyymi

      Alt +gr+128 = €

    • Anonyymi

      Alt Gr + e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe