Toivoisin saavani tietoa Tucepista. Onko joku ihan pikku-kylä vai onko siellä riittävästi esim. ruokailupaikkoja viikon matkaa varten. Millaiset uimarannat siellä on? Kumpaa suosittelette, Makarskaa vai Tucepia?
Minkälainen paikka on Tucepi?
10
4363
Vastaukset
- Hrvatska
Itse viihdyin hyvin Tucepissa kesällä viikon. Kiva, pitkä rantakatu joka täynnä ruokapaikkoja ja turistipuoteja. Pitkä pikkukiviranta. Siistiä ja kaunista, mahtava Biokovo-vuori taustalla...itse asiassa haluaisin jo takaisin. Itse tykkään pienemmistä paikoista eikä Makarskassa tullut käytyä, mutta ei vamaan hirveästi eroa paikoilla.
- Quikku
Kiva kuulla, että on runsaasti ruokapaikkoja ja että turistipuotejakin löytyy. Ei siis ainakaan mikään ihan pikkukylä ole kyseessä. Hyvältä vaikuttaa!
- EAGLEf
Ei ole ihan pikkukylä on pienehkö ostoskeskus ja kauppoja. Makarskaan lyhyt matka n. 4 km muistaakseni. Makarska on pikku kaupunki jaMakarska Rivieralle 5km. Ja esim. Baska Vodaan 13 km ja Brelaan 15 km. Eli jos aika tulee pitkäksi ota kyyti alle tai kävele lähikyliin. Jos tykkäät shoppailla enemmän sitten mene Splitiin. Veneretket lähisaarille ovat kivoja.
- Quikku
Mitä lähisaarista suosittelet jos yksi pitäisi valita? Kauniita luonnonnähtävyyksiä kaipailemme.
- ollaanoltu_2016
Tucepi on tosi kiva paikka, niin pitkä uimaranta hienolla kirkkaalla vedellä, että sitä ei voi kuin hämmästellä. Pitkä ostoskatu rannalla. Meillä oli majoitus Tucepissa ja kävimme myös Makarskassa, joka myös kiva paikka. Voisin mennä kumpaankin paikkaan, periaatteessa ei väliä. Tucepista taksi Makarskaan reilu 10e
- Quikku
Matka ensi kesäksi Tucepiin varattu. Hyviä kommentteja olette kaikki laittaneet ja niiden perusteella tuo paikka vaikuttaa oikein lupaavalta ja kivalta. Innokkaasti matkaa odottelemme. Onko tuolla Tucepin rannalla merisiilejä eli onko uimakengät tarpeen?
- a-antti
Hei Quikku,
Merisiilit asuu isojen (n 50cm ylöspäin) kivien ja kallioiden kyljissä. Aika-ajoin käy myrsky, joka aiheuttaa voimakasta veden edestakaista liikettä ja merisiilien mielestä epämieluisaa pienempien kivien vierimistä rantavedessä ;). Niinpä vain ne yksilöt, jotka valitsevat järeämmän kodin jäävät henkiin. Muuten - merisiilin runkona on kalkkinen, auton päällirengasta muistuttava "selkäranka". Siinä on pieniä reikiä tiheään, lienevätkö aina piikin kohdalla. Löytää joskus meren pohjalta.
Lapset ei tietty ole kauhean innoissaan, mutta kokeilepa viettää aikaa myös betonilaiturilla. Niiltäkin pääsee uimaan, on tasainen alue pyyhkeelle, eikä hiekkaa tartu matkaan. Etunsa kullakin.
Ja luepa palstan muitakin ketjuja, niissä on roppakaupalla asiallista tietoa. Ja tietysti matkanjärjestäjän matsku...- Quikku
Kiitos a-antti merisiili-infosta...ja muustakin :)
- uimatossuparastossu
Merisiilet eivät olleet meillä riesana - olimme kylläkin Trogirin lähellä.....oliko sitten, että olivat menneet jonnekin syksyä pakoon....heh.....Minä ostin suositellut uimatossut Trogirin torilta . olivat tarjouksessa - liekö sen takia, ettei tosiaan niitä syksyllä ole - mutta onpahan seuraavaan reissuun sitten valmiina - niillä oli kätevä uida muutenkin, kun niitä kiviä oli joka paikassa, ei liukastellut jne.... - mies sai oikein vitsinaiheen uimatossuistani, mutta onneksi ei hänellekään mitään ylimääräistä tarttunut jalkapohjiin :)
- Marcu
Onko kukaan ollut hotelli Bluesun Neptunessa on kyllä AI enkä itse välttämättä tarvitsisi, minkä lie tasoinen ku hinta aika edullinen, vähän neukkutyylinen rakennus. Onko ympäristössä minkäänlaista iltamenoa vai pitääkö lähteä kauemmas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882