Kukko nokkii tipua!

Kananenn

Mulla kuoriutui tossa pari päivää sitten mun kanan ensimmäinen tipu. Tosiaan tipuja tuli vain yksi ja oli kanan ensimmäinen. Otin kanan ja tipun pois kanalasta koska se olisi ollut sille tipulle liian vaarallinen koti. Tipu ja kana on nyt ollut kaksin yhdessä kopissa ja koikeilin sit laittaa kukon sinne vähäks aikaa ja kattoa miten se reagoi siihen tipuun. Kanalle tuli aikamoinen suojelusvietti päälle. Se tipunen kurkkas vähän sen kanan siiven alta ja kukko heti napauttamassa päähän. Talven ajaks pitäs saada kolmikko asumaan samassa kanalassa mutta miten saan kukon hyväksymään tipun.

Ja mistä tietää tarkalleen onko tipu kukko vai kana?

3

924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanak

      Eikö sinulla tosiaan ole kun tuo yksi kana ja kukko? Voi olla että pienessä laumassa kärjistyy nokkimisjärjestys ylireagointiin mutta en uskoisi että kukko mitään sille tekisi, kanakin kun poikasiaan suojelee. Ja jos poikasia kuoriutuu nyt enemmän voi tilanne taas muuttua. Mutta kyllä se tilanne siitä rauhoittuu.
      Kanat hautoi täällä itse ja itse pidin hautovan erillisessä verkko häkissä kanalan keskellä ja se sai olla siellä poikasten kanssa keskenään jonkin aikaa kuoriutumisen jälkeen jolloin avasin häkin muitten joukkoon.
      Kukkopojan ja kanapojan erottaminen on haasteellista eikä sitä voi arvata ihan heti vaan poikasten täytyy olla jo vähän ikäisempiä. Itse olen luottanut harjan tunnistamiseen, tässä sinulle linkki keskusteluun jossa toiset ovat osanneet kertoa konstejaan paljon hienommin sanankääntein kun minä osaisin:
      http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=9&t=7998

      • Kananenn

        Kiitoksia, kokeilin ainakin itse tuota "roikutus" juttua joka oli tuolla sivulla ja sen perusteella kyseessä olisi kukko.


      • kanak

        Niin ja kyllä kun ne tarpeeksi varttuu niin sen näkee jo muutenkin. Itse en oikeastaan koskaan ole ollut hirveän kiinnostunut mitä sukupuolta he edustavat kun ovat aivan pieniä, kun ei sitä voi muuttaakaan! Tietysti sitä aina toivoo mahdollisimman montaa kanasta, montaa kukkoakaan ei viitsi pitää koska niitten olisi hyvä olla eri sukua kun valtaosa kanoista ja lisäksi useampi kukko hyvin monesti tappelee, yhtä kukkoa en olisi kukoksi enää tunnistanut kun näin mitä kaveri sille oli tehnyt... Nokkinut oli sulista suurimman osan kunnes alempiasemainen kulki kun kana muitten joukossa, se on sitä nokkimisjärjestystä. Se vaara on kun kukonpoika isoksi varttuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe