Canon eos 20d ja Tamron 85-210 tarkennus

vanhassavaraparempi2

Ensimmäinen kamera oli Canon ja palaan juurilleni. Kaapissa kolme muuta O:lla alkavaa kameraa, mutta Canonin laatuun olen ollut aiemminkin tyytyväinen. Siispä hankin leluksi tällaisen vanhemman version ja testasin Tamronin filmikameran objektiivia siihen, soviterenkaalla. Jepulis, kaikki näytti muuten ok:lle, mutta tarkennuksen suhteen olen tumpelo. Näyttää mf/käsisäädöllä tehden ok, mutta kuva on epäselvä. Onko niin, että joku muukin asetus pitäisi muuttaa vai onko vain jalustan puutetta. Ilmeisesti automaattivalotukset eivät toimi, joten käsin aukon ja ajan valitsemalla pitäisi pelittää. Onko tuo Tamron siis "puuma", eikä sovi uudempaan (sekin kyllä vanha) kalustoon?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhassakuvahuonompi

      Hommaa nykyaikaista vehjettä. Ei maksa paljon.

      • Kokeilunhaluinen11

        Mulla on nykyaikaiset vehkeet, täysin uusi kamera.MUTTA mielenkiinnosta laitteita kohtaan, h a l u a i s i n myös kokeilla eri kokoonpanoja. Joo, tiedän että on tyhmää, mutta tekniikka kiinnostaa.


      • Tamronisti

        Mulla on käytössä Tamronin 35 -135 v vanha filmiajan zoomi ja ihan hyviä (=teräviä) kuvia olen saanut digiEOKsellani manuaaliasetuksilla ( tarkennus ja aukko). Suljinajaksi kannattaa laittaa tarpeeksi lyhyt terähdysvaaran eliminoimiseksi jos ei käytä jalustaa.


    • Kokeilunhaluinen11

      Kiitos, tulihan sieltä :) en ole yksin varmaankaan näiden asioiden keskellä. Tämä siis kiinnostaa siinä mielessä, kun Canonin tällä yhdistelmällä tulee mielestäni vähän kohinaa kuviin (verrattuna uuteen kameraani, jossa vaikka Iso on sama 100). Manulla minä olen laittanutkin, mutta joko se yli/alivalottaa. Sanotaan tuolla yhdistelmällä, ulkona, auringossa, mikä olisi hyvä aukko/aika. Ehkä tuo putki vähän ottaa pois sitä valon määrää. Sorry, termistö ei ehkä ole oikein, mutta jutun gluun ymmärtänette :)
      Ja hei, eilen illalla sain kattokruunusta sillä ihan kelpo kuvan (ilman sitä inhoittavaa kohinaa). Mutta ulkona siis epäonnistuin... ja neljättä kameraa en siis viitsi ostaa :)
      tv kokeilija, joka kiittää Tamronistia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe