Yön lämpötila lähestyy Helsingissä nollaa. Ihana ruska antaa uudet värit luontoon.
Aurinkoiset päivät houkuttavat meidät ei kovin nuoret luontoon liikkumaan.
SYKSY SAA VILLIVIININ PUNASTUMAAN
29
119
Vastaukset
- O-Orvokki
Aurinko paistaa ja saamme ihailla upeista värikkäistä lehdistä. - Ihanaa, lehdet kahisevat hauskasti, jos pääsee kulkemaan jalkakäytävällä lepäilevän kirjavan lehtikasan läpi.
Helsinkiläisille suosittelen silakkamarkkinoita ja puistokävelyä Espalla. Syksy on kauneimmillaan. Lähdetään kaikki, jotka pääsemme, ulos nauttimaan siitä! - nautitaan.syksystä
Lokakuu on paras syksyn kuukausista, ei ole liian lämmintä vaan sää on raikas ja viileä. Talvilepoon vaipuva luonto on kaunis kaikessa karuudessaan ja surumielisyydessäänkin.
Värejä vielä näkyvissä, maassa ja puissa. - nuormieli
Kyllä Helsingissäkin voi nauttia ruskasta ja voi vain aavistella miltä se näyttä lapissa, en tosin ole käynyt lapissa juuri ruskan aikaan, vain keskikesällä ja talvella, ruskaajan väriloisto on vielä kokematta.
Syksyn lumoa ei voi vastustaa siihen liittyy luopumista ja uuden odotusta, vaik oonkin kesän lapsi pidän myös syksystä ja ennenkaikkea lähestyvän joulun odotuksesta. Tammi-helmikuu on uudestisyntymisen aikaa silloin herää mieli ja sielu unelmoimaan tulevan kevään ja kesän ihanuudesta, voi miten ihana onkaan kokea 4 vuodenaikaa.- TäälläOnRunsas
Veikkaanpa, että ruska on tänä vuonna etelämpänä komeampi kuin Lapissa.
TäälläOnRunsas kirjoitti:
Veikkaanpa, että ruska on tänä vuonna etelämpänä komeampi kuin Lapissa.
Taitaa tuo ruskan loistokkuus vaihdella runsaastikin eri seutujen välillä.
Täällä meillä ei ole kaunista, harvoissa paikoissa oli ruskan värejä matkalla pohjoisesta etelään.
Enemmän ruskeaa kuin keltaista, punaista paikoin, pihlajissa ja vaahteroissa.
Sienitauti vaivannut etenkin koivuja, lehdet kellastuivat jo heinäkuussa.
Luostolla ja Pyhätunturilla sen sijaan oli parisen viikkoa sitten todella värikästä ja kaunista.
Pitänee keksiä joku syy.
Valo-kuvaajan kannalta kaikki mielen-kiintoinen on vaihtanut maata.
Maa-kuntaa vaihtavat ajetaan takaisin Karjalan korpiin Poliisimme toimesta.
Raja-vartiostomme vauhdittaessa.
Raitis ilma virtaa viluna viiltäen parvekkeeltakin.
-
Stadi ei ole ulkoilijan paratiisi.
Aina joku tulee vastaan, vähemmän oikea, kaivin-kone, lava-auto tai huumeinen hörhö.
Ainakin hullu polkija ilman Niqap:ia.
Taka-puoli yhtä laiha kuin renkaatkin.
Pyörien yhtä villisti.
H.Mikset muuta maalle, ellet Helsinkiä arvosta?
Helsinki on ainakin vielä toistaiseksi todellinen paratiisi myös ulkoilijoille. Niin monimuotoisia kaupunkeja, joissa olisi niin erilaisia upeita monimuotoisia luontomaisemia kuin Helsingissä, ei Suomessa eikä muualla maailmassa todellakaan ole montaa.
Kaikki maalta Kallioon muuttaneet ja sinne asettuneet, eivät ole koskaan oikeasti tutustuneet Helsinkiin, eivätkä sen hallinnassa oleviin erämaihin ja ulkoilumaastoihin. On merimaisemia ja saaristoa, on pieniä ja suurempia järviä ja jokia, on erilaisia metsä-, niitty- ja peltomaisemia, on korkeita mäkiä ja kallioita, on jokaiselle jotain ja vielä lisäksi jokamiehen oikeudet, joita monessa maassa tunneta ollenkaan. Kyllä meidän kelpaa!optimisti-orvokki kirjoitti:
Mikset muuta maalle, ellet Helsinkiä arvosta?
Helsinki on ainakin vielä toistaiseksi todellinen paratiisi myös ulkoilijoille. Niin monimuotoisia kaupunkeja, joissa olisi niin erilaisia upeita monimuotoisia luontomaisemia kuin Helsingissä, ei Suomessa eikä muualla maailmassa todellakaan ole montaa.
Kaikki maalta Kallioon muuttaneet ja sinne asettuneet, eivät ole koskaan oikeasti tutustuneet Helsinkiin, eivätkä sen hallinnassa oleviin erämaihin ja ulkoilumaastoihin. On merimaisemia ja saaristoa, on pieniä ja suurempia järviä ja jokia, on erilaisia metsä-, niitty- ja peltomaisemia, on korkeita mäkiä ja kallioita, on jokaiselle jotain ja vielä lisäksi jokamiehen oikeudet, joita monessa maassa tunneta ollenkaan. Kyllä meidän kelpaa!Olin kiukustua kirjoituksesta maalle muuton ehdotuksesta, kun huomasin ajattelevani samoin kanssasi. Asun Konalassa ja taloni ympärillä on puutarha. Yleisillä keskustaan puolen tunnin matka. Liian hyvin asiat. Pahenisi kaikin puolin muutosta.
- HelsinkiTarjoaaKaikkea
Ehdotus oli tarkoitettu kirjoittajalle, joka valitteli HELSINGISSÄ vastaan tulevista kaivinkoneista, lava-autoista (????) ja/tai huumehörhöistä.
Ihmiset näkevät ja arvostavat erilaisia asioita lähiympäristössään.
Hei Arvo, sinusta tulee isäni mieleen, huomenna olisi hänen syntymäpäivänsä. Syksyn lapsi, niin kuin minäkin.
Viime yönä oli jo pikkupakkasta, viimeiset krassit ja ahkeraliisat paleltuivat.
Siivosin kukkapenkeistä kuolleita ja kuivuneita jämiä pois.
Orvokit kukkivat vielä pihanurmellakin, kuten kuvasta näkyy.
Vaahtera alkaa olla lehdistä vapaa, aurinko paistaa, taivas on kaunis ja sinivalkoinen.
Ihana syksy.Pari viikkoa on syntymäpäiviini. Pohjoiskarjalassa synnyin. Sieltä mielessä on punaiseksi värjäytynyt auringon nousu järven yltä kirpeän kylmään aamuun.
arvo.e kirjoitti:
Pari viikkoa on syntymäpäiviini. Pohjoiskarjalassa synnyin. Sieltä mielessä on punaiseksi värjäytynyt auringon nousu järven yltä kirpeän kylmään aamuun.
Minun syntymäpäiväni on ensi viikolla, Savonlinnassa olen syntynyt.
Tänään oli taas kaunis syyspäivä, mikäs on ihmisen elellessä.7 puoliyöllä. Koivunlehdillä ja mullalla peittelin marjapensaiden juuristoja talveksi. Eilen olin silakkamarkkinoilla ja ostin kanttarellejä .
arvo.e kirjoitti:
7 puoliyöllä. Koivunlehdillä ja mullalla peittelin marjapensaiden juuristoja talveksi. Eilen olin silakkamarkkinoilla ja ostin kanttarellejä .
Lämmin yö, taivas oli pilvessä.
Katkoin eilen lapinnauhusten pitkät varret poikki, olin aikonut jättää ne talventöröttäjiksi, mutta ei ne kovin kauniita olleetkaan.
Järven rannalla oli syksyistä, vesi kylmää ja raikasta.
Haminassa oli pari viikkoa sitten kalamarkkinat, ei tullut käytyä.
Pitäisi mennä metsään, etsimään suppilovahveroita.Ancelina kirjoitti:
Lämmin yö, taivas oli pilvessä.
Katkoin eilen lapinnauhusten pitkät varret poikki, olin aikonut jättää ne talventöröttäjiksi, mutta ei ne kovin kauniita olleetkaan.
Järven rannalla oli syksyistä, vesi kylmää ja raikasta.
Haminassa oli pari viikkoa sitten kalamarkkinat, ei tullut käytyä.
Pitäisi mennä metsään, etsimään suppilovahveroita.Ikuisuus sitten armeijassa Haminassa kävin tanssipaikoissa ja jututin mm. Vehkalahden neitoa. Mukavia aikoja.
- mimmimum-..mi
Katselen joskus taloa jossa villiviini peittää koko kaksikerroksisen talon seinän.....nyt se on hienon punainen....kesällä vihreä....mutta suurimman ajan vuodesta kuitenkin harmaa....risun värinen....hieno se on väriloistossaan...mutta varmasti myös kuluttaa talon pintaa....imukärhöillään..
Mustamarja-aronia on myös kauniin punainen nyt... - kesi.vä
Villiviiniä en nähnyt, mutta haavat ja vaahterat olivat kauniita. Meren pinta oli tyyni johon kuvajaiset heijastuivat. Aurinkoinen sää.
- kesi.vä
2 tällä hetkellä näyttää mittari. Villinä viinistä näytti olevan ihmiset, ei se mua haittaa.
- Skånepåg
- kesi.vä
Keskuspuisto on kuin keuhkot, ylettyy Nuuksioon saakka, siinä kuin merikin.Rakastan ruuhka-Suomea, olen ylpeä kaikesta mitä täällä on.
2.- nuormieli
Niin minäkin "hesassa" on hyvä asua, en varmaankaan viihtyisi missään pikkukaupungissa tai maaseudulla, tai no kesällä kyl viihdyn mökillä mut en montaa viikkoa yhteenjaksoon välillä on päästävä kaupunkiin tuulettumaan, tosiasiassa Helsinki on juuri sopivan kokoinen jos vertaa johonkin suurkaupunkiin.
Samoin. Itärajalta muuttaneena nautin toimivasta liikenteestä, mukavasta asumisesta ja läheisistä palveluista (kaupoista). Onnistuin saamaan ok. puutarhatontteineen. Saunaranta vain puuttuu.
- nuormieli
Ne jotka eivät ole tutustuneet Helsinkiin ja sen tarjoamiin loistaviin ulkoilumahdollisuuksiin eivät ole käyneet keskustaa pidemmällä, "hesassa" on luontoa, metsiä ja ihania luontopolkuva merenrannoilla.
Tekisi mieleni laulaa kuten Lauri Tähkä "minun Suomeni on kaunein päällä maan, niin on myös minun Helsinkini kaunein puistoineen ja rantoineen. nuormieli kirjoitti:
Ne jotka eivät ole tutustuneet Helsinkiin ja sen tarjoamiin loistaviin ulkoilumahdollisuuksiin eivät ole käyneet keskustaa pidemmällä, "hesassa" on luontoa, metsiä ja ihania luontopolkuva merenrannoilla.
Tekisi mieleni laulaa kuten Lauri Tähkä "minun Suomeni on kaunein päällä maan, niin on myös minun Helsinkini kaunein puistoineen ja rantoineen."nuormieli"
Turhaa jankutusta.
Aikanaan syntyi "Helsingin henki"
Joka on alkanut haista pahalta.
Siitä ei päästä eroon koskaan.
Vain nuoret ovat enää olevinaan Stadilaisia.
Tai Hesalaisia.
Kuvittelevat/leikkivät Stadin olevan osa Eurooppalaista Tukholmaa.
Keskustakin on alkanut haista kuin Marokkolainen Basaari.
H.- nuormieli
hunksz kirjoitti:
"nuormieli"
Turhaa jankutusta.
Aikanaan syntyi "Helsingin henki"
Joka on alkanut haista pahalta.
Siitä ei päästä eroon koskaan.
Vain nuoret ovat enää olevinaan Stadilaisia.
Tai Hesalaisia.
Kuvittelevat/leikkivät Stadin olevan osa Eurooppalaista Tukholmaa.
Keskustakin on alkanut haista kuin Marokkolainen Basaari.
H.hunksz! niistäpä nenäsi kunnolla, hajun lähde saattaa olla lähenpänä kuin arvaatkaan "Helsingin henki" on ja pysyy mut tuoksuu ei haise.
- väriloistoatodella
kaunis ruska etelässä, ja raikas tuuli tänään
- eppu2
Kovasti tuullut tänään ja asteitakin vaan 5, eilen oli 10 ja aurinko paistoi.
Lehdet putoilee ja pimeys tulee aikaisin.
Kissa oli ulkona, enkä huomannut heti päästää sisälle, kun halusi, niin nousi ikkunaa vasten ja veti ruutua kynsillä. Kyllä pääsi ja äkkiä, oli niin kirskuva ääni. Tunnustan, Helsinki on kaunis kaupunki, ei mikään ylisuuri. Kauniita vedenhiomia kallioita, tuovat mieleen meren kaupunkiin saapuessa, meri onkin hyvin lähellä. Meri on Helsingin synnyttänyt, kuten monet muutkin merenrantakaupungit. Meri pitää pitkään syksyllä lämpimänä ja keväällä kylmänä ilmaston, senverran suuri on tuo Itämeri. Täällä missä asun on omat hyvät puolensa. Ne on niin itsestään selviä ettei niitä edes huomaa ihminen, joka on sopeutunut täydellisesti ympäristöönsä, kaikki tulee kun Jepelle illallinen. Ei voi mistään valittaa, on pikkukaupunki, maaseutua, syntymäpitäjä vieressä, Helsinki pienen junamatkan päässä (45min) muusta puhumattakaan.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle934498Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖483120Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852859- 781645
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391442450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021224- 15967
- 184854
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah20836Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan37818