HIntahaarukka kylppärirempalle

rempanhinta

sen tiedän että sehän voi maksaa ihan mitä vaan mutta mikä on realistinen muutaman neliön kylppärirempan hintahaarukka? olisi siis kaakeleiden purku, vesieristeet ja mitä muuta tarvitaan, wc-pöttö jää mutta kaapit/peilit uudet asentaa ja laatoitus ja saumaus. ja roskat pois.
itse hankin kaikki materiaalit (laatat ym) kun saan kaverin kautta rautakaupasta kunnon alennuksella.
5000? 8000? 10000?

130

6498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jallekallenalle

      Seuraan.
      Kaveri sanoi, että firmat laskutta akilometrit.. Itse haluan kyllä kokonaishinnan jossa kilomterit ovat heidän oma ongelmansa, ei minun.

      • Juhfa

        Meillä maksoi 5000 euroa, otettiin sitä varten laina ( www.satasenlaina.net )


      • Juhfa kirjoitti:

        Meillä maksoi 5000 euroa, otettiin sitä varten laina ( www.satasenlaina.net )

        Meillä maksoii kylpyhuoneen remontti noin 3500 euroa ja siihen sisältyivät vanhan laatoituksen poisto, lattiakaakeleiden poisto, uusi lattialämmitys, saunan lattian uusiminen, lattiakaivojen uusiminen, suihkun uusiminen (ostin itse) sekä pukuhuoneen lattialle uusi matto pohjustuksineen.
        Työn teki ammattimies. Teki työtä eikä tupeksinut.
        HYVÄN JÄLJEN HÄN TEKI KYLPYHUONEESEEN ! !


    • Lumenpukkaaja

      Meillä maksoi vähän alle 12 000 €. Firma joka työn suoritti, purki ensin kaiken entisen pois, betoniseinät sekä lattia tasoteltiin ja levyseinät levytettiin uudelleen. Sitten tuli vedeneristys ja lopuksi laatoitus. Vesiputket uusittiin, lämpöpatterit, samoin hanat, suihkusekoittaja, lavuaari, lattiakaivo, suihkuseinä, saunan ovi ja hyllyt. Valaistus uusittiin, katto paneloitiin uudelleen. Saunaan uusittiin vain kiuas ja lauteet.

      Olen tyytyväinen remonttiin. Firman työntekijät toivat mukanaan kaiken muun paitsi kaakelit, lavuaarin ja suihkusekoittajan, hankittiin itse, että saatiin mieleiset. Laskuuun oli eritelty hyvin tarvikkeet. Mielestäni ei jäänyt mitään epäselväksi.
      Tähän 12 000 sisältyy aivan kaikki, insinööritoimiston valvonta ja lopputarkastus sekä kylpyhuoneeseen kuuluva pikkusälä kuten naulakot, hammasmukitelineet yms.

    • hgghh

      Meillä maksoi noin 25 000€. Kaikki meni uusiksi. Samalla rempattiin sauna. Koko homma noin 42 000€. Upea kokonaisuus.

      • Kyllä-kelpaa

        Meillä maksoi 275 000 mutta tulihan kylppäri. Kaiken lisäksi tuon teetätin, omalla kustannuksellani, kaupungin vuokra-kasarmiin Helsingin Jakomäessä. Kun ei ole asuntovelkaa on löysää rahaa.


      • taasonjotainkusetettu

        "Meillä maksoi noin 25 000€. Kaikki meni uusiksi. Samalla rempattiin sauna. Koko homma noin 42 000€. Upea kokonaisuus."

        Onhan se raha otettava hölmöiltä pois, etteivät hukkaa niitä tai se joudu asiattomien käsiin.


      • kunnolla.hyvä
        Kyllä-kelpaa kirjoitti:

        Meillä maksoi 275 000 mutta tulihan kylppäri. Kaiken lisäksi tuon teetätin, omalla kustannuksellani, kaupungin vuokra-kasarmiin Helsingin Jakomäessä. Kun ei ole asuntovelkaa on löysää rahaa.

        Liioitteua tuo meillä kylppäri- ja sauna remontti maksoi vain 189. 000 e joku voi pitää sitä kalliina mutta se teetettiin kunnolla ja kalusteet tuli siihen mukaan myös


      • OmakotitaloHalvempi

        Kylppäriremonttisi 42 000€ maksoi enemmän, kuin mitä 1980 luvulla rakennetusta syrjässä maaseudulla olevasta remontoimattomasta omakotitalosta saa, kun sellaista on lähes mahdoton saada kaupaksi ja siitä aiheutuu vain kuluja omistajalle.
        Ne ovat seuraava asuntopommi, kun niille ei löydy ostajia, jollei sitten tulevaisuudessa ilmasto ja saastepakolaisia tule, joille sellainen kyllä kelpaisi puhtaan luonnon keskellä maaseudulla.


    • Esi_merkki

      5000 - 10 000 € on realistinen hinta.

      • naurettavabudjetti

        Jätätkö remontin kesken?


      • ranettaja
        naurettavabudjetti kirjoitti:

        Jätätkö remontin kesken?

        Kysyjä kysyi työn hintaa !
        Lukekaa kysyjän kysymys ennen vastausta-arvausta-möläystä.


      • mölöranettaja

        Ranettaja mölisee vaihtelun vuoksi koti ja rakentaminen teemalla. Asiaa ei ole, mutta mölinää riittää.


      • Esi_merkki
        mölöranettaja kirjoitti:

        Ranettaja mölisee vaihtelun vuoksi koti ja rakentaminen teemalla. Asiaa ei ole, mutta mölinää riittää.

        5000 - 10 000 euroa työnosuus eli n. 110 tuntia - 220 tuntia jos tuossa ajassa ei pysty pientä pesuhuonetta remontoimaan kannattaa vaihtaa alaa. Eli ei todellakaan jää remontti kesken.


      • Kyllä-pystyy

        Jep. Tekisin kuudella tonnilla ja sekin on yläkanttia.


      • hetiduuniin
        Esi_merkki kirjoitti:

        5000 - 10 000 euroa työnosuus eli n. 110 tuntia - 220 tuntia jos tuossa ajassa ei pysty pientä pesuhuonetta remontoimaan kannattaa vaihtaa alaa. Eli ei todellakaan jää remontti kesken.

        siis 45 euroo tunti sisältää alvin. noin halpoja firmoja jos löytyy niin töitä olis heti tarjolla.. muistetaan kuitenkin että se halvin ei välttämättä ole se paras...


      • Rakennusalanyrittäjä

        45 oiroo tunti heti lähen töihin tuolla palkalla


      • hetiduuniin
        Rakennusalanyrittäjä kirjoitti:

        45 oiroo tunti heti lähen töihin tuolla palkalla

        okei,tosta 45 otetaan se alv pois joka on noin 11 euroo jää 34 josta sä maksat polttoainekulut,vakuutukset,verot, työkalukulut ja kaiken muun.jos tulet ihan vähän kauempaa ja työmatka kestää noin 45min. sivu plus puolen tunnin safkis niin sulla menee 10 tuntia päivässä josta saat 8 tunnin palkan,illalla sitten paperityöt omaan piikkiin vielä. saat käteen noin 14 euroo tunti. vieläkö olet tulossa heti duuniin??


      • Sellasta_tänään
        hetiduuniin kirjoitti:

        siis 45 euroo tunti sisältää alvin. noin halpoja firmoja jos löytyy niin töitä olis heti tarjolla.. muistetaan kuitenkin että se halvin ei välttämättä ole se paras...

        Kyllä löytyy noin halpoja firmoja ja useita ja kaikkilla on niin paljon töitä, että lisää ei pysty ottamaan.

        PK seudulla varmaan tehdään tuplahinnalla, mutta siellä on maan tyhmimmät maksajatkin.


      • korjaus
        Rakennusalanyrittäjä kirjoitti:

        45 oiroo tunti heti lähen töihin tuolla palkalla

        Muistaakseni bauhaus pyysi keväällä50e tunti.hyviä laattoja saa n.10e-14e.neliö


      • Teetättäjä
        naurettavabudjetti kirjoitti:

        Jätätkö remontin kesken?

        Useita taloyhtiön kylpyhuoneremontteja päättämässä olleena voin sanoa, että nykyhinnat liikkuvat 8000-10000e tietämissä. Joku yhden miehen firma voi tehdä halvemmalla, mutta tuo haarukka on se, jolla kylppärin saa teetettyä. Jos haluaa kultahanoja ja jotain erikoiskaakeleiuta ym. erikoisuuksia joutuu maksamaan tietysti niistä erikseen.


      • rakennusalanyrittäjä
        hetiduuniin kirjoitti:

        okei,tosta 45 otetaan se alv pois joka on noin 11 euroo jää 34 josta sä maksat polttoainekulut,vakuutukset,verot, työkalukulut ja kaiken muun.jos tulet ihan vähän kauempaa ja työmatka kestää noin 45min. sivu plus puolen tunnin safkis niin sulla menee 10 tuntia päivässä josta saat 8 tunnin palkan,illalla sitten paperityöt omaan piikkiin vielä. saat käteen noin 14 euroo tunti. vieläkö olet tulossa heti duuniin??

        kyllä varmasti tulen.Teen tällä hetkellä rakennus hommia 30 plus alv eli 34 on enemmän kuin 30


      • remontti.kohde
        Rakennusalanyrittäjä kirjoitti:

        45 oiroo tunti heti lähen töihin tuolla palkalla

        juu halvinta ei kannata ottaa meillä oli aika kallis firma mutta teki loistotyötä koko remontti maksoi yhteensä 219.000 e mutta siihen vedettiin myös uudet putket


      • luulisinainakin
        Sellasta_tänään kirjoitti:

        Kyllä löytyy noin halpoja firmoja ja useita ja kaikkilla on niin paljon töitä, että lisää ei pysty ottamaan.

        PK seudulla varmaan tehdään tuplahinnalla, mutta siellä on maan tyhmimmät maksajatkin.

        Kyllä firmat lisäksi veloittaa kilometreistä sekä matka-ajasta.


    • onko_kyse

      Onko kyse kerrostalossa olevasta peltikylpyhuoneesta ?

    • peltihuone

      Ei. Peltihuone on ruma. En hyväksy kotiini peltihuonetta. Pelti on talon kattopinnoitteena kauniimpi kuin peltihuoneena sisällä. Peltihuone kolisee ja rämisee rumasti. Katolla pelti saattaa sateella kolista. Aurinkoisena päivänä ei.

    • sillaisemeni

      Kylppärin rempan töiden osuus oli:
      -Putkimies 950€
      -Sähkömies 1120€
      -Remppamies 3200€
      Kaikki kalusteet uutta asennettuna, saunapuoli ei mukana.

    • jupps

      4000$ tarvikkeet.

    • puuhapete_2

      jos teillä on kova-materiaalilaatat, niin kannattaa neuvotella hintaan mukaan myös kylpyhuonekalusteiden asennus (hanat, pönttö, suihku, kaapit), koska itselläni oli niin kovat laatat, että laattapora kuumeni ja hajosi, ja uudelleen poratessa lohkesi lastu laatasta, ei onneksi läpi-asti

      oli todella kovaa kiveä se laatta

      Halpaan hintaan ammaattimies ne tekee, mutta jos pehmeät laatat, niin silloin saatatte onnistua itsekin - toivottavasti saatte kaapin vatupassiin sitten kanssa


      asia 2: taloyhtiöissä VAATIKAA esim vesijäähdytteistä laattaleikkuria käytetttäväksi, ja muutenkin ÄÄNETTÖMIÄ MENETELMIÄ

      • puuhapete_2

        asia 3: teollinen pöly imuri/suodatin pakolliseksi taloyhtiöissä


      • hetiduuniin

        aina kun ruvetaan VAATIMAAN asioita niin se on sitten vaan kättä taskuun.kaikki mikä hidastuttaa tekemistä maksaa lisää. muista se kun alat vaatimaan..


    • eitoiminoilla

      Yllättävän huonoja neuvoja.

    • mekkk

      Riippuu siitä paljonko pystyy ja haluaa itse tehdä niin säästää ja putki sähkö ja vesieristystä ei saisi itse tehdä muttä kaikki muut työt voi tehdä .eli purkutyö, laatoitus ja muut hommat niin säästää. Koosta riippuen 2-20 tuhannen välillä.

      • NickNailer

        Korjataanpa:

        Putkityöt saa tehdä itse. KVV-valvoja on tietysti hyvä olemassa ja sellaisen palvelun voi ostaa aika monesta asennusliikkeestä. Monella vanhan polven rakennusmestarilla on KVV-pätevyys kuntaansa.

        Sähkötyöt vaativat luvat.

        Vesieristyksen saa tehdä itse. Tosin asunto-osakeyhtiöissä voidaan vaatia VTT:n sertifioima läträäjä. Omakotitalossa voi unohtaa VTT:n ja tehdä itse kankailla, jotka oikeasti toimivat - toisin kuin litkut.


      • mekkk

        Täytyy myös muistaa että hyväksyykö vakuutusyhtuiö itse tehdyn vesieristyksen ja antaako vakuutuksen tai rupeaa kiukuttelemaan jos jotain taphtuu mutta jos tekee itse niin valvojan tai vakuutusyhtiön tarkastus niin homma toimii.


    • kaikki.tonnilla

      En tiennytkään että säästin näin paljon kun tein remontin itse. Tarvikkeista maksoin reilun tonnin. Viiden neliön kylpyhuoneen lattiat ja seinät uusiksi sekä uusi saunan ovi. Lattian muovimaton poisto, seinien kaakeloinnin ja muovipäällysteen poisto sekä seinien ja lattian vesieristyksen teko, laatoitukset molempiin ja saunan ovi.

      • eiihmeitä

        Työkustannukset on se mikä remonteissa ja rakentamisessa maksaa.
        Tee itse -säästät. Toivottavasti olet pätevä vesieristäjä, tai voi tulla isoja menoja jos tuli säästöjäkin.


      • NickNailer
        eiihmeitä kirjoitti:

        Työkustannukset on se mikä remonteissa ja rakentamisessa maksaa.
        Tee itse -säästät. Toivottavasti olet pätevä vesieristäjä, tai voi tulla isoja menoja jos tuli säästöjäkin.

        Juu, voin tuon työkustannuksen kertoakin. Minä maksan työstä maksimissaan ALVillista hintaa 40 € per m2 sisältäen mahdolliset pohjien suoristukset ja kaatojen korjaukset, vesieristykset, kaakelin tai kivien asennukset, saumaukset mukaan lukien silikonit ja loppusiivouksen. LVIS teen itse tai oma firma tekee.

        Hankin itse materiaalit ja tarvittaessa teen myös itse, yleensä en. Suuremman säästön saan aikaan ostoissa. Niitä teen maailmanlaajuisesti. Eurolava liikkuu EU:n alueella kahdellasataa euroa. Lavaaan menee paljon kaakelia. Esimerkki läpivärjätystä porcellanato-laatasta maksan korkeintaan kympin per m2.

        Kyllähän kylpyhuoneesta kalliin saa maksamalla samoista laatoista 80 - 100 euroa per m2.

        Voihan sitä enemmänkin maksaa. Kuten virolainen betonielementiasentaja taaannoin totesi mopoauton nähdessään: no mikäs siinä, jos rahaa on.

        Jos rahaa on.


      • kylänkovin
        NickNailer kirjoitti:

        Juu, voin tuon työkustannuksen kertoakin. Minä maksan työstä maksimissaan ALVillista hintaa 40 € per m2 sisältäen mahdolliset pohjien suoristukset ja kaatojen korjaukset, vesieristykset, kaakelin tai kivien asennukset, saumaukset mukaan lukien silikonit ja loppusiivouksen. LVIS teen itse tai oma firma tekee.

        Hankin itse materiaalit ja tarvittaessa teen myös itse, yleensä en. Suuremman säästön saan aikaan ostoissa. Niitä teen maailmanlaajuisesti. Eurolava liikkuu EU:n alueella kahdellasataa euroa. Lavaaan menee paljon kaakelia. Esimerkki läpivärjätystä porcellanato-laatasta maksan korkeintaan kympin per m2.

        Kyllähän kylpyhuoneesta kalliin saa maksamalla samoista laatoista 80 - 100 euroa per m2.

        Voihan sitä enemmänkin maksaa. Kuten virolainen betonielementiasentaja taaannoin totesi mopoauton nähdessään: no mikäs siinä, jos rahaa on.

        Jos rahaa on.

        Niin kyllä tavikset laittavat niitä halvimpia laattoja ja aina se vaan maksaa sen 10 000 täysi kylppäriremppa.


    • euro_

      Pienen kylpyhuoneen remontin Itse työ ilman tarvikkeita on n.5000€

      • lappeenranta

        Laattamies 1100, putkimies 700, sähkömies 50.
        Työt tehtiin tuntityönä. Putkimies asensi myös kalusteet, suihkukaappi. lavuaari ym.


    • konsonant

      Vesieritys on teetettävä siihen luvitetulla.

      • mekkk

        Niin pitää mutta voit käydä itsekkin vesieristäjän kurssin niin saat ainakin omakotitalon kosteat tilan tehtyä ja jos saa sertifioinnin kurssin päätteeksi niin saat tehdä asunto-osakkeissakin jos taloyhtiön hallitus hyväksyy asian.


      • hetiduuniin
        mekkk kirjoitti:

        Niin pitää mutta voit käydä itsekkin vesieristäjän kurssin niin saat ainakin omakotitalon kosteat tilan tehtyä ja jos saa sertifioinnin kurssin päätteeksi niin saat tehdä asunto-osakkeissakin jos taloyhtiön hallitus hyväksyy asian.

        se maksaa sitten noin tonnin hujakoilla se sertifikaatti.


      • Sellasta_tänään

        Ei tarvi vedeneristäminen lupia kuin taloyhtiöissä. Vakuutusyhtiöt ei vaadi serti äijää eli omakotitalon kylppärit saa tehdä kuka vaan.


    • mekkk

      Taloyhtiö mittaili kylppärin kosteuksia ja päätii tehdä meidänkin kylppäriin remontin vesieristyksiin saakka ja saunan tein ite saunansatu seiniin ja panelit niin itelle maksoin noin 7 tonnia ja samn verran maksoin taloyhtiölle eli noin 15 tonnia. Koko kylpparilla 6 m2 ja sauna 3 m2 ja vesieristeet molempiin ja hintaa tuli kun en käyttänyt ihan halvimpia materiaaleja. Säästöjä olisi tullut jos olisin itse purkanut ja muita hommia mitä olisin voinut tehdä mutta aika huonoa laatua rekennusmiehet tekivät ja montakohtaa olisin korjauttanut jos itse olisin koko homman maksanut.

      • hallpuhjoh

        huhuhuh mikä hinta koppien remppaan, ilmaa löysää rahaa on.


    • remonttiomissakäsissä

      EI ole. Tee se itse mies hoitaa homman. Turha tehdä yksinkertaisesta asiasta monimutkaista.

    • tuntityöedullisin

      halvin veloitus työstä tulee, mikäli tilaaja ottaa itse vähän riskiä, eli teettää työn puhtaasti tuntityönä. urakka lisää aina varmuusmarginaalia remppafirman tarjoukseen.
      tässä ketjussa mainitut 5000€ työveloitukset todennäköisesti tippuisivat keskimääräisessä kerrostalon 4 m2 kylppäriremontissa noin 3500€ - 4000€luokkaan (noin 70 tuntia) jos urakkaa ei vaadi nostamaan hinnoittelua. kilometrit jos maksaa erikseen, eivät ne ole laskutettavaa työaikaa, mutta silloin kannattaa varmistaa etukäteen, paljonko kilometrejä on odotettavissa / työpäivä (joskus firman auto lähtee yllättävän kaukaa, ainakin mikäli asiasta ei ole sovittu)

    • satusetävauhdissa

      Ja sitten heräsit. Ihme höpötystä edelliseltä. Keskity pitsin nypläykseen ja jätä remonttikommentit väliin.

      • Mitäsatuilua

        Mitähän tuossa oli pielessä? 70 tuntiin 4 m2 kylppäri tehdään helposti sisältäen purkutyöt, putkityöt, sähkötyöt, kaakelointi ja kalusteasennukset, ilman erikoisia ratkaisuja. Se mihin hintaan noin 70 tuntia johtaa, on tietysti aluesidonnaista. Vai tarkoititko, että urakkatyö ei sisällä yrittäjän laskemaa varmuusmarginaalia ja on asiakkaalle aina edullisin?


    • on1

      Kenellä on vastuu kosteusvahinkotapauksessa jos rempassa on säästetty ja laatoitus tehty itse ammattimiehen tekemän kosteuseristyksen päälle? Ottaako eristäjä vastuuta vahinkotapauksessa jos ei ole itse laatoittanut?

      • tiatoo

        Jos vanhan laatoituksen päälle on tehty laatoitus ilman vesieristystä niinkuin pitää, vanhan laatoituksen vesieristys on ainoa ja riittävä. Jos vanha laatoitus on purettu niin samalla pitää poistaa vanha vesieristys ja tehdä uusi. Vanhan vesieristyksen tekijä ei tietenkään vastaa purun jälkeen asioista.


      • NickNailer

        Rakennushankkeeseen ryhtynyt vastaa käytännössä kaikesta joka tapauksessa. Vastuunkantajan näkee joka aamu peilistä.

        Toistaiseksi paras laatoitus, jonka olen koskaan nähnyt, oli hammaslääkärinaiset itse tekemä. Hammaslääkärille millimetri on järkyttävän suuri toleranssi. Mittavehkeiden tarkkuus ei riittänyt virheiden löytämiseen.


    • 1500 e.maksemi mitä saa maksaa.

    • hetiduuniin

      ja mistäpäin sun romanialaiset laatoittajat olikaan?ihan sama kuin pitäisi saada sun ladaan peltityöt ja ylimaalaus 300

      • Nahkuainen15

        Suomalainen remppa-reiska, voivoi laiska paska joista toinen puoli: ei vastuunkantoa ei mitään Jäljelle: Todella kovia ja vastuuta kantavia työmiehiä, esimiesainesta ja talvisotameninkiä, hommat joko tehdään tai poistutaan kentältä


      • niinpäniinjoohei
        Nahkuainen15 kirjoitti:

        Suomalainen remppa-reiska, voivoi laiska paska joista toinen puoli: ei vastuunkantoa ei mitään Jäljelle: Todella kovia ja vastuuta kantavia työmiehiä, esimiesainesta ja talvisotameninkiä, hommat joko tehdään tai poistutaan kentältä

        Joopa joo isänmaansyöjä puhu vaan itsestäsi.


    • huhhu

      Hirveenhintasia koko lysti n.paritonnia

    • juuriremontitehnyt

      Ostin tuossa kesän alussa sijoituskämpän jossa kylppäri aivan alkuperäisessä kuosissaan 70-luvulta.
      Pari-kolme päivää purkua itse tehden, ei ollut kummoinen juttu repiä vanhat pinnat pois http://aijaa.com/H4hG1Q ja tuossa kaikki purettuna http://aijaa.com/ZgEFuP
      Taloyhtiö teetti vesieristykset taloyhtiön piikkiin ja laatoitin sen jälkeen itse http://aijaa.com/N0YdLb ja tuossa valmiina http://aijaa.com/ldKxFQ

      Koko homma maksoi kaikkinen mahdollisine kulkemisineen ja tarpeineen alle 1500€!

      Laatat on halpoja, samoin laastit ym. tarpeet. Osan laatoista sai lähes ilmaiseksi tori.fi palstalta (20€ peräkärryllinen Pukkilan laattaa), samoin kylppärikalusteita.

      • Höpinää

        Olihan tuolla hintaa ajattelisin 200 e olisi oikea hinta vastaavalle rempalle. Laastit ja tarvikkeet kierrätyspisteistä ilmaiseksi.


      • hölöttäjä
        Höpinää kirjoitti:

        Olihan tuolla hintaa ajattelisin 200 e olisi oikea hinta vastaavalle rempalle. Laastit ja tarvikkeet kierrätyspisteistä ilmaiseksi.

        hölö hölö


      • juuriremontitehnyt
        Höpinää kirjoitti:

        Olihan tuolla hintaa ajattelisin 200 e olisi oikea hinta vastaavalle rempalle. Laastit ja tarvikkeet kierrätyspisteistä ilmaiseksi.

        No, tulihan tuolle hintaa, kun ei haluttu tinkiä laadusta. Laastit ja saumausaineet hankittiin suoraan rautakaupasta, eikä ihan halvimmasta. Laskimme kuitenkin, että tämä asunto menee tuolla rempalla monta vuotta ilman huolia. Vuokralainen oli tosi tyytyväinen, kun pääsi asumaan tähän asuntoon.
        Kokemuksesta tiedän, että tälläisellä rempalla mennään jopa 20 vuotta!


      • Höpinää

        Kuten aloittaja mainitsi jokainen remppa on tapauskohtainen siksi on turhaa hintoja täällä arvuuttaa vastaukset pääsääntöisesti...


      • juuriremontitehnyt
        Höpinää kirjoitti:

        Kuten aloittaja mainitsi jokainen remppa on tapauskohtainen siksi on turhaa hintoja täällä arvuuttaa vastaukset pääsääntöisesti...

        Näinhän se näissä kyselyissä täällä menee. Vaan kyllä näistä vastauksista näkee aina jotain, eli kuinka paljon "löylyä" hinnoista löytyy. Olen joskus rakentanut kokonaisen ok-talonkin täällä esittettyihin hurjempiin hintoihin halvimmillaan. Joillakin tuntuu olevan matikka nelonen!!
        Työpalkat on aika hurjia ja monet urakkahinnat ihan tähtitieteellisiä. Euro muutti monen hinnan ja monen laskutaidottoman tajunnan hinnoista ihan täysin. Vaikka mitään markkoja ei enään voi verrata, mutta monelta se vei kuitenkin suhteellisuuden tajun hinnoista. Hinnat kuusinkertaistuivat.

        Tuo oma kylppäriremonttimme oli nyt esimerkki sieltä halvimmasta päästä ja se on tehty ihan kaikkien direktiivien mukaan laadukkailla tarvikkeilla.


    • TeeItse

      Purat vanhat kaakelit pois ja tasoitat seinät itse. Sitten tilaat Tallinnan kautta mieleisesi italialaiset kaakelit, niin saat puolet halvemmalla kuin k-raudan kaverin kaverin superhinta. Samasta paikasta vesieristeet, kiinnityslaastit ja sauma-aineet. Ne sauma-aineetkin kivoissa väreissä voi maksaa suomessa pitkälle toista kymppiä 5kg kun tallinnasta saa alle vitosella. No mut vaikka ostaisit kaikki k-raudan hyllyhintaan, niin se varsinainen tili tulee kun teet kaiken työn itse.

      Eli vesieristeet valmistajan ohjeiden mukaan, esim. casco:n webbisivulta tai kaupan esitteen pohjalta. Aivan helppoa touhua ja ei tarvitse säästellä aineiden kanssa kun ei ne parhaatkaan merkit paljoa maksa kunhan ei erehdy suomalaiselta myyjältä kysymään. Laatoitukseen löytyy myös hyviä ohjeita, videoita youtubessa tms. ja työkalut saa mistä vaan. Jos ei laattaa muuten saa poikki, niin sitten kiikutat vaikka jokaisen leikattavan laatan ulos ja leikkaat kulmahiomakoneella.

      Näin koko remppa maksaa noin tonnin auto&peräkärry tallinnaan (150e). Jos pistät kaksi tai kolme tonnia, niin saat aivan *itun hienot kaakelit.

      • Höpinää

        Ei kaikilla ole aikaa eikä taitoa tehdä remppaa.


      • tyhmätrahastetaan
        Höpinää kirjoitti:

        Ei kaikilla ole aikaa eikä taitoa tehdä remppaa.

        Eipä tuo remppaaminen mitään rakettitiedettä ole ja hyvässä ansiotyössä tarvitsee olla, että tienaa verottomana remonttirahat toisilla teettämiseen. Täällä esitettyihin 15000-20000€ hintoihin saa tehdä melkoisen pitkään töitä, että sen saa verottomana. Eli ajanpuute ei ole mikään syy!


      • tytötki_osaa

        Toi on kyl totta, et perus duunari saa pistää niska limassa vuoden töitä, et saa jäämään puhtaaks tollasen rempparahan. No, toiset haluu tehdä bulkkiduunii monta tuntii, et saa maksettuu yhden tunnin.


    • EnsinYhteys

      Jos on kyseessä taloyhtiö, ota ensin yhteyttä isännöitsijään. Saat tehdä ainakin purkuhommat itse, vesieritys on homma johon yleensä vaaditaan tekijä jolla on vakuutus ja sertifikaatit kunnossa. Laatat saat laittaa itse, sähköihin tarvitset asentajan samaa voidaan vaatia vesivermeille.

      Jos teetät homman kokonaisuudessaan, hinta on noin 10.000€ perus kylppärissä ja saunallisessa varustelusta riippuen 15.000-20.000€. Tässä on mukana kaikki tarvikkeet, valvonta ym

    • Turboa1

      Olkaapa tarkkoja kenellä teetätte romonteja kaikenlaista suharia ja rahastajaa on ja hinnoissa valtavia eroja. Kuka tekee mitenkin ja millä koulutuksella ja osa ei osaa kuin rahastaa kovalla hinnalla.

      Netissä, lehdissä jos minkälaista suharia. Pinistäkin töistä ahneimmat laskuttavat kaikenlaista.

      Pyytäkää tarjous kirjallisena aina, siihen mukaan alvit yms kilometrikorvaukset ja osa viilaa linssiin sekä ulkomaalaisia, harmaantalouden tyrkkyjä yms.

      Parhaat timpurit löytyvät kyllä ns. vanhan ajan työmihistä, jotka tekevät hyvää jälkeä ja osaavat asiansa.

      Aikaa, huolellisuutta vaatii, jotta tulee paras mahdollinen lopputulos.

    • TommiTeodor

      Jos kyseessä on asunto-osakeyhtiö, niin ihan ensi töiksi joutuu nykyisin teettämään asbestikartoituksen ennen kuin mitään purkuja voi aloittaa. Jos/kun asbestia löytyy, niin sitten purku on tehtävä asbestityönä. Se ei sitten olekaan mitään jokamiehen hommaa.

      • ei.kaikissa

        Riippuu siitä minkä ikäinen talo on.


      • SaneeraajaX

        Asbestia ei ole käytetty vuoden 1987 jälkeen , tiettyjä poikkeuksia sallittiin hormeissa ym vastaavissa paikoissa 1994 asti, sen jälkeen asbestia ei ole saanut käyttää rakennustyömailla yhtään mihinkään. Suurempi ongelma vanhoissa kerros ja rivitaloissa kuin omakotitaloissa. Vanhoissa laivoissa ja teollisuuslaitoksissa asbestia on liki varmasti.


    • realistiheppu

      Jos kylppäriremontti on tehty halvalla niin sitä katuu kauan. Pelkkä peilikaappi maksaa helposti 1000, laatat ja laastit 1000, purkaminen tulee maksamaan itsekin tehtynä monta sataa kun se kaikki jäte pitää viedä johonkin pois. Ja sähkäri ja putkimies kumpikin muutamasta satasesta muutamaan tonniin. Työ ja vastuu maksaa. Jollakin 10000 pakettihinnalla rakentajalta jolla kunnon referenssit kuvineen voi saada jo jonkunlaisen.

      TI-ukot toki tekee itse. Hyvän tai huonon. Mutta kun joudut sitä täällä kysymään niin Sinä Et ole TI-mies vaan olet niitä joille se maksaa teetettynä jonkin verran. 10000€ niin Olet tyytyväinen tulokseen.

      • tumpelotmaksaa

        Siis laatat ja laastit muka maksaa 1000€!! Tuolla rahalla saa niin paljon laattaa ja laastia, että sillä tekee melkoisen kylpylän. Vaikka ei olisikaan mikään TI-henkilö, voi tarvikkeet ja työt hankkia edullisesti. Tässäkään tumpelo ei saa vielä 10000€ kuin melkoisen tarpomisen bulkkiduunissa, että saa rempan maksettua. Eukot kaapii selvää ihmisp#skaa jossain hoiturina ja ukot muuta duunia niska limassa monta kuukautta, että saa verottomana tuon rahan kokoon.


    • vessaan

      On todella vaikea sanoa hintaa kun on niin erilaisia projekteja. Meillä pienen "vessan" työt maksavat 1800 euroa. Ihan paikallinen suomalaisia työntekijöitä käyttävä yritys tekee. Vanhaa oli purettu itse. Meille oli lattian korjaus ja laatoitus, seinien ja katon tasoitukset ja maalaukset ja kalusteiden asennus (suihkukaappi, pönttö, lavuaari ja pari kaappia). Tarvikkeet veloitettiin erikseen (laskua ei ole tullut) ja kalusteet hankittiin itse eikä kukaan ole laskenut mitä niihin meni (reilu pari tonnia???). Putkari tekee samalla korjauksia muuallakin käyttöveteen joten en tiedä mitä siitä laskusta voi "jyvittää" vessalle.

    • Vuokralainenvaan

      Onkohan puukerrostalo vuotoherkkä kylppäristään ?

    • Osaansemieki

      Pikku vessa remppa makso n.100egee.Osaseinistä maalilla valkoiseksi (Tela 2 3litraa. 15 egee , yksi seinä dc-fixillä sekä lattia myös dc-fixillä. Uusi lavuaari eli pienempi kaatopaikalta (virheetön. Entinen hana kun pelaa,Pytty ä ei vaihdettu kun on ok, Peilikaappi ja Tyylikäs led valaisin lidlistä, se oli siinä ja hieno tuli.

      • tumpellotmaksaa

        Eihän nuo rempat tosiaan paljoa maksa, vaikka tekee paremminkin. Aineet ja tarpeet kuitenkin suhteellisen halpoja, vaikka laadukkaampaakin hankkii. Jos ostaa itse, eikä osta urakoitsijoiden kautta, niin saa edullisesti. Lavuaareja ja wc-laitteita saa tooosi edullisesti, jos vain hieman viitsii etsiä ja todella luksusta kaiken lisäksi!!
        Ja tosiaan kaatopaikkaa tai roskalavaa ei kannata väheksyä, sieltä löytää joskus sellaista tarviketta, että niitä ei meinaa löytää mistään rahallakaan. Tyylitietoinen tekee löytöjä!


      • Porno-Jalmari

        Jep, meitsi osti purkin "Lassen latolateksia" sekä telan "natsisiwasta", telasin maalilla kaikki pöntöstä ja peilikaapista lähtien ja puhtaan valkeaa tuli.

        Pienenä miinuksena mainitsisin sen, ettei vessan peilistä enää näe mitään kun se on päällemaalatu.

        Mutta halvaksi tuli.


    • 90luvunkylppäri

      Muutama vastaaja kirjoittaa, että taloyhtiö osallistui kustannuksiin. Mikä osuus töistä voi kuulua taloyhtiölle?

      • AS-Besti

        Riippuu taloyhtiöstä. Jotkut taloyhtiöt ovat niin mulkkuja etteivät osallistu ollenkaan osakkeiden remonttikustannuksiin.
        Parhaat taloyhtiöt osallistuvat muun muassa vesieristysten kustannuksiin (ei työt), asbestikartoituksen, kuivaustöiden ja mahdollisten asbestitöiden kustannuksiin, joko kokonaan tai osittain.
        Hyvä taloyhtiö osallistuu lavuaariien, hanojen ja wc-istuimien vaihtokustannuksiin, jos ne ovat vialliset.

        Täällä meillä päin taloyhtiöistä noin 80% on asiallisia ja loput 20% luokittelisin mulkuiksi.


      • huonoatuuria

        missäpäin Suomea asustat? Koska itse satun asumaan mulkkutalossa, ihan rikollisten hallitsemassa.


    • beethooven

      Jos itse teen itselleni niin muutaman satasen korkeintaan maksaa normaalin kokoisen kylpyhuoneen remontti maksimissaan. Keittiöön voi jo sitten upota miltei 1 tuhat-lappunenkin mutta vain maksimissaan.

    • exhölmö

      en ole niin hölmö et päästän kotiini remontin tarjoajia ja arvioijia...

    • RahaLiikkuu

      Meillä tuli tarjouksia aina 1500 eurosta 112000 euroon, iso haitari oli poijjilla.

    • rakentaja2

      Onhan taas monenlaista paidan likaajaa täällä tarinoimassa. Läheskään kaikilla ei tunnu vaan olevan sitä oikeaa tietoa kylppäri-rempoista. Tosiaan vesikalusteet kuuluu taloyhtiölle. Samoin se kylppärin lattia vedeneristeineen. Jos teet itse remontin, eikä lattiassa ole rakenteellista vikaa, niin saat itse maksaa myös vesieristeet. Taloyhtiössä nämä työt vaatii aina taloyhtiön luvan. OK-taloissa lupaa ei tarvita.
      Kerrostaloissa isännöitsijä ja nimetty valvoja hoitaa valvonnan. OK-taloissa ei kukaan edellytä valvojaa. Mutta ottakaa ihmeessä valvoja jos teetätte vieraalla, ettekä ole rakentamisesta perillä. Valvojaksi sellainen jolla on jo parinkymmenen vuoden kokemus näistä töistä.
      Tarvikkeiden hinta on n.3000-500euroa noin keskimäärin. Laatat, laastit, vesieriteet, silikonit, kattopanelit, suihkuseinä, allaskaappi, peilikaappi, saunan lasiovi ,korkeakaappi allaskaapin viereen, neliökansi, listat, maalia, ym. pientä tarviketta.
      Työtä on keskimäärin 100-170 tuntia putki ja sähkötöineen. Joskus joutuu vaihtamaan vesikalusteiden paikkaa sekä sähköpuolen uusimaan. Välilä joku asukas on yrittänyt tehdä itse. Silloin joutuu kaikki purkamaan alkutekijöihin.'
      Usein puhutaan ettei rakentaminen eikä kosteiden tilojen remontit ole rakettitiedettä. Ei se sitä olekkaan, mutta kokemusta se vaatii monia vuosia, ennenkuin onnistuu. Sanoisin että sellainen kymmenisen vuotta menee kyllä harjotellessa.
      Liian paljon puhutaan, että saa itsekkin tehdä. Pitäisi kysyä kannattaako tehdä itse jos ei ole asioista perillä. Eli kannattaa tehdä vain sitä mitä osaa, ja jättää loput muille osaajille. Näin saa itselle parhaan palkan. Rak.liikkeiden tuntihinnat ovat n.50-60euroa. Putki ja sähkö alk. 60 eurosta. Helsingin seudulla noin kymppiä kalliimmat.
      Rempan hintaa nostaa nykyisin vielä asbestikartoitus. Jos sitä löytyy rakenteista, niin sen purku on kallista puuhaa.
      Ehkä tässä tuli jo ne tärkeemmät.
      Olisi parempi ettei kirjoiteltaisi ellei ole asiasta varmaa tietoa.

      • samuuuuuuu

        "Sanoisin että sellainen kymmenisen vuotta menee kyllä harjotellessa." Jos sinulla on 10 vuotta mennyt harjoitellessa olet alunperin ollut todella väärällä alalla ja jonkinlanen oppimishäiriö sinulla myös on.


    • onpahantarjottutöitä

      Keskiverto on ehkä noin 10 000 jos uusii kaikki seinien ja laittioiden laatat ja lämmityskaapelit.Mutta jos teetättää teettää hyväksytyillä ammatilaisilla,ja siihen tarkastajat. Onapahan tarjonnut silloin töitä joillekkin ja ei tarvitse itse ressata asian tiimoilta. Jonkun vuoden päästä ei ole kuin muisto siitäkin rempasta.

    • työmaksaa

      Tee kyselyt muualle kuin tänne sivuille, esim. tekijälle itselle! Yleensä ilmainen arviointi!

    • toioks

      Tavaran varastoinnista pienkerostalossa.
      Onko asianmukaista ja laillista,että remontoija firma voi siirtää
      varastointi vastuun teettäjälle?

      Näin Tre:nen tunnettu rak.firma
      - Vaatii,että teettäjä on vastuussa tarveaineiden tultua puretuksi
      asiakkaan ilmoittamaan paikkaan.

      - Asiakas osoittaa tavaralle sopivan paikan,että kuorman purkaminen
      on mahdollista tehdä normaaleja apukeinoja hyväksi käyttäen ja että
      tavara on suojassa säältä,varkauksilta,ilkivallalta ja muilta vastaavil-
      ta tekijöiltä.
      ---------
      Ja sitten, mikähän se kunkin keskiverto on kun arvuutellaan remont-
      tien hintoja? Seuraavassa Pari fakta tietoa saaduista tarjouksista.

      Saunan ja Kylppärin lattia 6,58/m2
      Kylppärin seinät 17,16/m2 Putki ja sähkötyöt eivät sisälly hintaan

      Laskulla 14 pv netto, 21721,21 e, Työn osuus 12534,89 e
      Rahoituksella 26097,60 e Korko20,14%=4376,34e,(434.96e/kk,60kk)

      Toinen sama kohde, Putki ja sähkötyöt sisältyy kauppasopimukseen
      Laskulla 13900 e Sopimuksessa ei käy ilmi työn osuutta,eikä ra-
      Käsiraha 1390 e hoituksen korkoa
      Rahoitetaan 12510
      ---------
      Pienoiskeittiöön seitsemän ovea ja laatikoston etulevyt.
      Laskulla 5250e
      Rahoitetaan 4725e
      Käsiraha 525e
      Sopimuksessa ei käy ilmi työn osuutta,eikä rahoituksen korkoa.
      Sähkö ja putkityöt sisältyvät kauppasopimuksen.
      Putkitöitä ei kuitenkaan ole.

      Toinen sama kohde,sähkötyöt eivät sisälly hintaan.
      Laskulla 5263,80e,Työn osuus 859,40e
      Rahoituksella 6777e,Korko 20,75e=1513,20e
      112,95e/kk,60kk

      Kovin on kirjavaa,liki 8000e ero ja kalliimpaan ei sisälly putki eikä
      sähkötöitä kylpyhuoneremontissa.

    • pyttymies

      tarvikkeet eivät maksa paljon paskaa..kaan. työ maksaa maltaita. ja työn laatu voi olla mitä tahansa. jos haluaa toteuttaa hyvin niin puhutaan silloin 5000-10000, ehkä enemmänkin. remonttimies ottaa n. 50e/h, putkimies n. 60e/h, sähkömies n. 60e/h. mutta hinta riippuu paljon kohteen toteutuksesta yms.yms. materiaalit kohottavat hintaa, jos haluaa spesiaalia (hanat, pytyt, kaakelit, valaistus,...).

    • wernerska

      Maaseudulla tuon rempan voi tehdä 5000 euron tietämissä, mutta kaupungissa voi maksaa tuplasti tuon hinnan.

    • mekkk

      Kaiken muun voi tehdä itse paitsi sähkö, putki ja vesieritystä niin säästää aika paljon ja perehtyy siihen mitä tekee, Jos tuttavapiirissä on joku joka tekee näitä työkseen niin maksaa sopivasti niin neuvoo miten tehdää. Omakotitalookaan ei voi tehdä vesieristystä itse koska vakuutusyhtiö vaatii jotain jos se vakuutta kosteat tilat vesivahingon takia. jos teettää niin tonni neliö on normaali hinta.

      • NickNailer

        Ainoastaan sähkötyöt ovat luvanvaraisia. Kuka tahansa voi tehdä vesieristyksen, kuka tahansa voi tehdä putkityöt.

        Uudisrakennukseen tarvitaan toki kvv- ja iv-työnjohtaja. Valvonnan voi ostaa palveluna ja tehdä työt itse.

        Taloyhtiö voi vaatia vesieristäjältä voimassa olevan VTT sertifikaatin. OKT:ssa ei ole tätä ylimääräistä kulua.

        Muutenkin asunto-osakeyhtiöiden rempat ovat niin byrokraattisia, että minä en enää perusta yhtään as oy:tä muutoin kuin ihan ennen myyntiä.


    • ei.paha

      Vakuutusyhtiö ei vaadi omakotitalossa mitään tarkastuksia kun asiakas tekee kiinteistön täysarvovakuutuksen. Minä tein itse: lattia 4,5 m^2 ja seinät 16 m^2. Kustannukset yhteensä vähän yli tonnin sis. lasiovi saunaan.

      • 1000seteli

        Voi kilinvit.., 1000e matskuineen!!??? Maksoitko tonnin setelillä?


      • näin.meillä
        1000seteli kirjoitti:

        Voi kilinvit.., 1000e matskuineen!!??? Maksoitko tonnin setelillä?

        En, vaan tein itse. Hinta koostuu tarvikkeista.


    • Ytjoyj

      Kannattaisķo kilpailuttaa? Eiku mä kysyn eka suomi24 forumilla ku siel tuntuu olevan niin fiksua porukkaa..

    • beethooven

      Alle tonni meni kaiken kaikkiaan kylppäriin ilman kiviammetta. Isohkoon keittiöön on nyt mennyt jokunen satanen korkeintaan jos oikeasti edes sitäkään vähää. Heh,heh.

    • ÄlyPäät

      Riippuu kylppärin koosta jne.
      Tyhmä kysymys, neliöhintaan vaikuttaa materiaalit suuresti.
      Muutamasta tonnista satoihin tuhansiin.

    • x-työntekijä-eläkeläinen

      Onpa paljon viisaita neuvoja mutta vain muutama jotka tietävät jotain asiasta.
      Jos kaikki osaavat kaikkea, niin mihinkä meitä ammattilaisia tarvitaan.
      Korjaamaan ne vahingot kun jotain sattuu ja omistajat vihoittelee kun vakuutusyhtiö vähentää korvauksia itse tehdystä työstä, jotka osittain tehty väärin ja valvomatta. koskee niin osakkeita kuin omakotitalijakin.
      Oikea ammattilainen on palkkansa ansainnut työ osalta.
      Itse voi aina käydä ostamassa tarvikkeet ja kalusteet. Monesti vain on että ammattilainen saa ne halvemmalla ja antaa myös edun teettäjälle.
      One remontteihin.

      • NickNailer

        Minä ostan aina tarvikkeet itse tai paremminkin omien firmojen piikkiin. Usein tulee ostettua ulkomailta, kun vaatimus on saada esim. porcellanatoa alle 10 € per m2.

        Minä en ole kilpailukykyinen, jos maksan Suomessa vaadittuaja yli 100 € neliöhintoja samoista laatoista. Listat ovat toinen ihmetyksen aihe. Minkä ihmeen takai reunalista maksaa Suomessa yli 50 € per juoksumetri, kun sitä saa Puolasta murto-osan hintaan? Joskus on myös käynyt mielessä leikata rosteria koristelistaksi, kun kaupallisista tuotteista on vaadittu reilusti yli 100 euroa per kanki.

        Oikean ammattilaisen yrityksen kautta tehty "palkka" on meillä tasan 40 € per m2 (sis ALV) sisältäen vesieristyksen, laatoituksen, saumaukset, listoitukset, siivouksen, jne. Vesieristeyn laattanelön hinnan on minun kohteissani jäätävä karvan verran alle 50 € per m2.


    • selkosuomi

      Selkeää suomea sinulta tuntuu tulevan.

    • Kallionorppa

      Purkamisessa voi säästää 1000 - 3000 e. Sen jälkeen päästetään ammattilaiset paikalle.

    • ihmistenilotonremontti

      Mitään merkitystä koska "omistusasumisen" hienous on kuulemma saada tehdä remonttia...

    • voieieivoijasitvoi

      Makso mitä makso,isä maksaa kaikki. Tuo kaikki on" persaukisten narinaa", onpahan tarjottu töitä niille jotka töitä tekee. Ei täältä mitään mukanaan viedä,eikä tänne kukaan oo mitää tuonukkaan. Kaikki on saatua se on aivan sama kuka sen omistaa,lainaa se vain on.Ollaan niin olevinaa kun on jonkun haltuunsa saanut "joksikin aikaa". Rähistään ja kitistään ollaan kateelisia jos jollekkin. Täähän ei ole kuin ohikiitävä hetki pitää jotain "omanaan" .Sitä synnytään siihen perheeseen ja sukuun oli se sitten rikas tai köyhä,omat valinnat ratkaisee jonkun verran mihin suuntaan lähet menemään.Sitä perhettään ja sukuaan kun ei voi valita tuttavat ja kaverit voi.

    • Kaakeli15x15

      En katsonut kaikki vastauksia läpi, mutta silmään ei ainakaan pistänyt asbestitarkastus. Se on nimittäin pakollinen, jos kph on reilun 10 vuoden takaa. Tarkastus maksanee 100 - 300 euroa riippuen siitä, joudutaanko ottamaan näytteitä.

      Googleta 'remonttitarjous', käytä sieltä löytyviä sivuja ja pyydä tarjouksia. Pyynnöt ei velvoita mihinkään. Tee sitten ehdottomasti paljon tarkempi kuvaus kuin tänne. Huomioi myös katon osuus. Jos on alas laskettu katto, niin sen voi joutua purkamaan.

    • 5000suomitarjousvastaava

      Viru pikameesi kävi viikonlopuna tekee saunaremonti kylpyhuoneen töineen latoitus lattiat seinät paneelit saana 1700e ei paha kallis

      • halpajahyväosta2

        Hoh hoh ja kestää melkein kaksi vuotta ja sitten uusiksi.


    • thomson_15667

      8000

    • 5594421

      yksi ville teki rivariin (kph s, 15m2) kaikkine tarvikkeineen 7000e, kaikkia ns. "määräyksiä" ei ihan kirjaimellisesti noudatettu ts. vesieristykset ja asbesti jutut jätettiin "kevyelle käsittelylle",
      eipä sen väliä kun talonhallitus on vanhoja jääriä, jotka eivät ymmärrä asiaa tarkastaa/vaatia mutta luvan antoivat,
      asunto menee luonnollisesti kiertoon hyvällä voitolla

    • beethooven

      Muutama satanen korkeintaan materiaalikuluja kun itse itselle teen. Muutoin noin 10.000:-euroa keskimäärin.

    • yksielämävain

      Tämäkö on se ihanuuden huipentuma "omistamisessa" ! :D Tuhannesti saanut lukea keskustelupalstojen text jossa kehutaan "omistamisen" ihanuutta kun saa tehdä ihan itse omaan kotiinsa rempaa?.......

      En todellakaan tajua "tuota taivasta" mitenkään, mikä siinä ihanassa remontoimisessa on se upea asia? Hintaa tulee aina rempalle melkoisesti, mutta sitä pitänee tehdä ajoittain ennen lopullista purkamista!

      Ihmisille myydään kalliilla ties mistä montusta asuntoja omaksi ja 50-100v. eteenpäin se monttu on jätemaata ja maksettu 3-5 kertaa "omaksi"...

      Asian juureen eli miksi pitää tehdä remontti? Jos vain joutessan niin se ei ole millään mittapuulla järkevää! Rempparahat kannattaa käyttää ainoan elämän iloon joka ei ole jossain mielikuvitus parantelussa elämänlaadun suhteen.

    • Jos voi tehdä rikkomatta (uudet laatat tms vanhojen päälle), niin kustannus voi olla radikaalisti edullisempi kuin pölyttämällä koko huoneisto. Jos tilaa on pienentää vessaa 1cm joka suuntaan, niin yleensä onnistuu viikon työllä ja kalusteet päälle. Jos putkilinjoissa on valmiiksi sulut, niin ei tarvi edes naapureita häiritä.

    • tekemään

      kaupungissa 8000e firma tekemänä sauna... 5000e landella isompi kylppäri sauna....tollasii hintoja olen kuullut...

    • piilolaskukuluja

      kaikki edellä mainitut unohti jos jos he asuu ei aidosti omassa .. As.oyssä. nii taloyhtiö yleensä voi laskuttaa myös tuhansia tai ainakin useita satasia mm. nyt lakisääteisestä asbesti kartoituksesta työn valvonnasta vesieristyksien tarkastamisesta joka tarkastuskäyntikerta erikseen (käyttävät usein määräämäänsä konsulttiyhtiöö tahikka teknistäiäsnnöittijää jonka taloyhtiö määrää eikä minä itse). Jote rahat voi aika helposti ja nopeesti huveta jo suunnittelu ja lupaprosessi vaiheessa ennen kun mitään on päästy oikeesti ees tekemään jos pudjetti ei oo laadittu riittäväksi noinkin yllättäviin kuluihin mitkä maksaa tietysti joku muu kun hän itte? Aletaaks puhuu semmosesta rempasta jossa tulee kylppäriin semmonen muutos johonka rakennuslupa tarttetaan ja miettii mitä se ja kuka maksaa semmosen rempan sivukulut lupamaksuineen jos se ei oo itte tekijä tai teettäjä eikä valtio tai ketään muu syytön?

      • konsulupapyrokratikko

        periaattees rakenteitten muutokseen saatetaan tarvita lupa vaikkei seinänpaikkoja ees siirrettäs? Eteski suojelluissa kohdissa.


      • jotkutkuvittelee

        Perinteinen "salaremontti" o yhä voimissaan tee se itse teettävillä luulopäillä.


      • vastuuonteetekijällä

        No jos minimissään alveineen kuvitellaan et asbestitiskistyskonsultti ottaa 300egee taloyhtiönvesieristys konsultti haluaa300E varsinainen valvoja ei ota edes viina pulloa mutta tarttetaan kaupunkin rakennusvirastolta lupa jonka hintaa ja lopputulosta ei kukaan tiedä vaikka hinnat on taulukkohintoja jos ne vaatii viellä sähköpiirrustukset sekä uudet LVI kuvat osana lupansaantia ja mikä halvinta sähkötarkastuksen voi tettää "omavalvontana" niiku liki kaikki muutkin tarkastukset tekee ISOMMAT gryndausliikkeet jotka vaa saa serfikaatin siihen.
        Aika jos ei oo rahaa nii aikaahan siihen menee ja ehkä turhaan rahaakin jos ja kun on pakko remontoida kalliimman ja pitemmän kaavan mukaan.


    • saunatonttumajuri

      4.7m2 pesuhune 2m2 sauna.PH:2kpl suihkuja(sadettaja oras)pönttö,peili,laatikosto/lavuaari,hana,2*lasiovi,välilasi(pöntön viereen),led valot. Sauna:Kuituvalot(cariitti 10 1),helo rocher,muotolauteet(lämpöhaapa) asennettuna.Talo vm.2001.Purku...uusittiin vesieristykset,rosteri kannet kaivoille ym.Ei kuivatusta yms.ongelmaa.Puupinnat kaiki lämpökäsiteltyä haapaa.Koko remontti maksoi töineen n.11000e.Tämä Lapin alueella.Esim.kiuas ja suihkut verotti n.2000e budjetista.Ammatti tekijä...itse keittelin remppamiehelle kaffetta :)

    • KYLLÄHÄN VIRON RAAKALAUTA ASENTAJAT TEKEE KYLPPÄRIN JOPA KAKSIKIN 12.000EUROON SISÄLTÄEN ,LAATAT,SAUMAKSEN TÖINEEN,LAATAT VARASTAVAT ISOLTA TYÖMAALTA. VESI ERISTYSTÄ EIVÄT TUNNE OLLENKAAN JOUDUT SEN ITSE TEKEMÄÄN. MAKSU VÄLITTÖMÄSTI TYÖN VALMISTUTTUA. TAKUU VOIMASSA NIIN KAUAN KUIN PERÄVALOT NÄKYY. SITTEN OTAT VIIKON KULUTTUA UUDEN IDÄNAPU TAI EESTI POJAN PURKAMAAN JA UUDESTAAN LAATOITTAMAAN LOPUT LAATAT MITKÄ TIPPUNEET JA SÄRKYNEET LATTIALLE,SEKÄ NYT TULIKIN LATTIA REMONTTI LISÄKSI KOSKA KLINKKERI LATTIAT MENNEET RIKKI SEINÄ LAATTOJEN PUDOTESSA. HALPAA TYÖ VOIMAA OVAT KYLLÄ!!!

      • NickNailer

        Minun ttyömaallani on käynyt useitakin virolaisia tarjoutumassa töihin. Laattamiehillä on ollut VTT:n sertifikaatit.

        Ainakaan vielä virolaiset eivät ole varastaneet minun työmaaltani yhtään mitään.

        Sen ole kyllä huomannut, että aiemmin Suomeen tulleet ovat kovempia työmiehiä kuin nämä uudet Tallinkin tuomat. Ilmeisesti kaikkein työintoisimmat tulivat ensin ja näissä uusissa on mukana jo laiskojakin. Suomessa kasvaneet virolaiset eivät eroa suomalaisista millään tavalla - nuoret ovat laiskoja eikä nuoria saa innostettua työntekoon. Enempi haluavat ABC:lle kahville kuin saada työt tehtyä.


      • työmoraalistijät

        JUU ja Suomi on täynnä serfikoidusti ja valvotusti rakennettua KORJAUSKELVOTONTA sutta sekundaa sekä paljon muuta huuhaata suorastaan vastuutonta rakenteellista rakennuserhettä hometta jopa omavalvontana jo suunitteluvaiheessa tee se uudis tai remontti kohteissa jonka purkaminen on muka VTT;llä vuosittain uusittavalla maksullisella vesieristys selfikaatilla mahdollista jopa näyttökokeella todistettavasti.
        Onkohan kellään käynyt mielessä mitä vesieristeen ja laattojen välissä muhii koska se ei missään koeolo laboratorio olosuhteissa näy mitä ajan kuluessa sinne tulee?
        Vasta kun on saatu riittävä aito oikea käytännönkokemus jota kellään nyt viellä eiole eikä voikkaan olla viellä ihmetellään enempi tai menee enempikin kun uusiksi kun ei voi korjatakkaan..


    • Rempantekijä

      Eikö kukaan ole kuullut kotitalous vähennyksestä joka on tänä vuonna 50%? Ei kannata sekaantua virolaisiin...
      Kylppäri rempasta kolmatta tuhatta veronpalautuksensa ennen joulua on ihan kiva raha.

    • kelepaa

      Meillä kohta puoliin remppa valmis.

      -75 luvun talo ja -90 tehty pesuhuoneremppaa ja varmaan juovuksissa oli meinaan pohjat niin päin helvettiä ku olla voi.

      Yhdenmiehen yritys palkattiin hintaan 38 sis.alv

      Pesuhuone 10m2, wc 4m2, sauna 13 kuutiota, takkahuoneesta tehtiin kodinhoitohuone jossa vaihtui oven paikka ja 2 uutta ikkunaa tuli huoneeseen, kylppäriin viemäröintiä, khh viemäröintiä, uudet vesiputket piikattiin piiloon.

      Rakennusmies hoiti kaiken muun paitsi putkityöt.

      Meidän ei tarvinnut murehtia muustakuin siitä minkälaista laattaa jne laitetaan, hän haki kaikki materiaalin.

      Työnosuus tässä remontissa oli 13.500€ ja remontin kesto 2,5kk

      Miltä kuulostaa?

      • Halpaa

        Tuntihinta on kyllä alakanttiin palstalla hinnat tuntuu liikkuvan 5 e-100e h.


    • Just teetin ja meni viistonnii ja putkimies oli itteltä et siihen meni vain tarvikkeista hinta

    • Anonyymi

      Kylppäri 5m2 maksaa töiden osalta 3 300e sis ALV. Skyhouse tehnyt 2019

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4080
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3942
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      608
      3835
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2588
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2425
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      338
      2048
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2032
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1879
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1559
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1402
    Aihe