10x15 kuvien tulostaminen

fghfgh

Mun kamera on DCS-W1 ja siinä on valintana 5M,3:2,jne..
Jos haluan 10x15 kuvia pitääkö ottaa 3:2:lla kuvat ettei tule tyhjiä palkkeja sivuille?
Huononeeko kuvanlaatu paljonkin?

7

2478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harrastelija

      Kamerallasiko sinä aiot kuvasi valmistaa?

    • digi

      Ota kuvat ihan tavallisesti...10x15cm = 4x6 tuumaa, joten asetuksesi huonontaisi kuvan laatua.

      Tulostimen ohjelma osaa kyllä hoitaa kuvan valitun kokoiseksi. Canonilla on mielestäni varsin hyvä ohjelmisto. Suomenkielinen ja helppokäyttöinen. Esim. siinä kuvan valita menee seuraavasti Valiste haluamasi kuva koneelta=> valitse paperin koko=> valitse pakerin laatu(kiiltävä,matta..)=> esikatsele=> tulosta.

      Kuvaa ei kannata ruveta itse muuttamaan haluttuun kokoon. Se tahtoo aina venyä johonkin suuntaan. Jouduin tekemään näitä venyttelyjä ennen tuota canonia, ja jälki oli huonoa.

      • Stupid

        Siis Sony DSC-W1:n 3:2 asetuksella tulee 10x15cm kuvia suoraan.Jos valitsee 5M(Mpix) kuvat ovat 10x13cm suhteessa, niinkö?
        Haluan 10x15 kuvia joten kai sit pitää valita se 3:2?


      • hge
        Stupid kirjoitti:

        Siis Sony DSC-W1:n 3:2 asetuksella tulee 10x15cm kuvia suoraan.Jos valitsee 5M(Mpix) kuvat ovat 10x13cm suhteessa, niinkö?
        Haluan 10x15 kuvia joten kai sit pitää valita se 3:2?

        ota kuvat kameran suurimmalla koolla .
        isosta voi tehdä hyvin helposti pienen kuvan,
        mutta pienestä ei saa hyvää isoa millään.


      • määää
        hge kirjoitti:

        ota kuvat kameran suurimmalla koolla .
        isosta voi tehdä hyvin helposti pienen kuvan,
        mutta pienestä ei saa hyvää isoa millään.

        mut jos mä otan kuvat 5M asennossa niin sen kuvasuhde ei ole 3:2 ja tästä syystä kun lähetän kuvat vaik ifille niin se jättää valkeat palkit ylä ja alapuolelle ja tätä mä en halua!
        Tuon 3:2 pitäisi olla muuten sama kuin 5M kuvan mut siitä on vaan poistettu hieman ylä-ja alapuolesta.


      • Sebu
        määää kirjoitti:

        mut jos mä otan kuvat 5M asennossa niin sen kuvasuhde ei ole 3:2 ja tästä syystä kun lähetän kuvat vaik ifille niin se jättää valkeat palkit ylä ja alapuolelle ja tätä mä en halua!
        Tuon 3:2 pitäisi olla muuten sama kuin 5M kuvan mut siitä on vaan poistettu hieman ylä-ja alapuolesta.

        Rajaa kuvat sillä IFI lähetysohjelmalla, se poistaa valkeat palkit ja muuttaa kuvan kokoa niin että se peittää koko arkin.


      • fgfgfg
        Sebu kirjoitti:

        Rajaa kuvat sillä IFI lähetysohjelmalla, se poistaa valkeat palkit ja muuttaa kuvan kokoa niin että se peittää koko arkin.

        Jos mä rupeen rajailemaan mun kuvia niin reunoilta jää paljon tarpeellista pois!!
        Kun käyttää 3:2:ta sä näet LCD:llä juuri sellasena kun itse kuvakin on ja ei joudu sit poistelee mitään reunoilta!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe