Focus pätkii

Fokkari

keltainen moottori-merkkivalo palaa. Mittaristosta nopeus sekä digitaalinen matkamittari sammuu, muut kierrosluku ym mittarit toimii normaalisti. Ajoittain ajossa pätkii (nyppii) . Mikäköhän vika on, ja onkohan kallis korjata. Vm.2005 1.6 bensa. manuaali.

3

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedai

      Helpoiten vastauksen löytäisi obd lukijalla, saa ebaystä 8 eurolla tai sitten tokmannilta tms 30-50 e ( sama vehje eri tarroilla). Obd lukija autoon ja yhteys läppäriin tai älypuhelimeen niin antaa vikakoodin ja kertoo vielä yleisimmät korjauksetkin kyseiseen vikaan.

      Itselläni pätki vm 04 focus matalilla kierroksilla, kyseessä oli misfire eli seos ei syttynyt. Sytytyspuolan vaihto auttoi, tilasin briteistä n. 15e, 15 min homma vaihtaa.

    • Focusonhyväauto

      Meillä nopeusmittari lakkas joskus hetkeks näyttämästä ja matkamittari pyörimästä mut palasivat aika pian normaaleiks. Myös vedossa saattoi tuntua pieni nyppäys. Oranssi moottorin merkkivalo ei tosin palanut, syynä oli nopeudentunnistinanturin vika. Ei ollut kallis osa eikä työ, molemmat alle satasen yhteensä.

    • korjausohje

      Vikana on vss, elikkä vehicle speed sensor. Sen kun vaihdat, niin auto tietää taas mitä vauhtia ollaan menemässä, mittarit toimii ja niin poispäin. Pätkiminen ajossa tarkoittaa, että pitää vaihtaa tulpat, tulpanjohdot ja mahdollisesti puolapaketti, joka ohjaa sytytystä. VSS maksaa jotain 60€, tulpat 5€ / kpl, tulpanjohtosarja 20€, ja puolapaketti 60€. Kaikki paitsi vss on helposti itse vahdettavissa. VSS majailee vaihdelaatikon kyljessä, ja on toisinaan aika pahasti jumissa. Liikaa voimaa käyttämällä se katkeaa ja tulee tosi kallis remppa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe