Moi, luulen tietäväni mutta en löydä kirjoitettua faktaa aiheesta. Korjatkaa siis jos olen väärässä:
Järvilohta esiintyy luonnonkalana vain vuoksen vesistössä. Vain luonnonkala lisääntyy, istutetut eivät nouse jokeen lisääntymään. Poikkeuksen saattaa tehdä suoraan jokeen poikasena istutettu järvilohi. Mutta lisääntymään Lohta ei edes yritetä saada muualla kuin tuolla vuoksen vesistössä? Muualla sitten taimenen kanssa sama homma, mutta niistä jotkut istutetutkin saattaa mennä kutemaan, mutta pääsääntöisesti eivät?
Aivan kun olisin aiemmin lukenut aiheesta jostain, mutta nyt en sitä löydä... Ainakaan luotettavan oloista tietoa.
Vain asiallisia vastauksia kiitos...
Järvilohi faktaa?
Tietoton
1
171
Vastaukset
- laskee
Tämä ei ole kovin asiallinen vastaus, kun on tarkistamatonta mutu-tietoa. Ylivuotis-istukkaat kutevat huonommin: Varsinkin, jos järveen ei laske sopivia kutujokia. Parempi kutuprosentti on mätirasioissa jokeen istutetuilla, kun ne tällöin kotiutuvat istutusjokeen jo syntymästään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022156- 991547
- 1211273
- 791255
- 1171226
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601004- 51997
- 36922
- 33804