12v. sitten jo muutin Tukholmasta takas

täällä.turvallista

suomeen, enkä ole sitä katunut. Liki 20v. meni Tukholman lähiöissä asuessa, eikä se hääviä niissä ollut, varsinkaan mamulähiöissä. Pelätähän niissä sai yksin ilta- ja yöaikaan liikkuessa, kerran arabijengi ryösti ja hakkasi mutta aika vähällä pääsin kuitenkin.

Enpä tänä päivänä Ruotsiin enää muuttaisi, alkaa maa oleen sellaisissa ongelmissa lähinnä muslimisakin kanssa että varmaan riittää. Tiedä mitä siellä vielä tulee tapahtumaan.

5

965

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaantotta

Joo, Suomessa on takuulla mukavampi ja rauhallisempaa asua.
      Itsekin harkitsen muuttoa joskus.

Kerro lisää!

• Perkel

Vittuakos Tukholmaan muutit? Ei se mithään Ruotsia ole, pienemmällä paikkakunnalla olisit viihtynyt :)

• muuttajan_paluu
    • 47 vuotta asunut Ruotsissa. Kaikki työpaikat hyviä. Kaksi tai kolme vuotta asuimme vuokralla työn kautta muut asumiset omakotitaloissa. Suomalaisien kanssa en ole missään tekemisissä yleensä vähäjärkistä joukkoa. Suomi oli kotikieli, poikani ja tyttäreni puhuvat hyvää tavallista puhekieltä. Heillä hyvät korkeakoulu tutkinnot, uudet talot uudet autot, 5 lapsenlasta eivät osaa suomenkieltä. Itselläni täystiili talo, jossa asun leskenä, tietenkin hon tulee 2 tunnin päästä ja vielä autoista koska sitä aina kysyttiin Suomessa kun olin lomalla, pariviikkoa sitten tilasin uuden saksalaisen se on 9 uusi auto. Olen täyttänyt 70 vuotta, suku on pieni Suomessa, tuskin koskaan suomenmatkaa.

• mielipiteitäon

Onhan tuo kyllä murheellista että lapsenlapset eivät puhu suomea.

Se suomenkielen puhuminen kun on kiinni itestään.
      Mun 3-vuotias puhuu suomea ja ruotsia. On tosi mahtavaa!
      Ja tietysti kaikki lapseni.
      Miksi lapsesi eivät ole opettaneet suomea lapsenlapsille?
      Tartu asiaan ja kovistele heitä (joo nyt tulee seliseliseli, mutta ei tehoo, kun on kokemusta että voi opettaa jos on tahtoa ja viitseliäisyyttä).

Siinä mielessä oon samaa mieltä kanssasi että nää ruotsinsuomalaiset ovat "vähäjärkistä" porukkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe