12v. sitten jo muutin Tukholmasta takas

täällä.turvallista

suomeen, enkä ole sitä katunut. Liki 20v. meni Tukholman lähiöissä asuessa, eikä se hääviä niissä ollut, varsinkaan mamulähiöissä. Pelätähän niissä sai yksin ilta- ja yöaikaan liikkuessa, kerran arabijengi ryösti ja hakkasi mutta aika vähällä pääsin kuitenkin.

Enpä tänä päivänä Ruotsiin enää muuttaisi, alkaa maa oleen sellaisissa ongelmissa lähinnä muslimisakin kanssa että varmaan riittää. Tiedä mitä siellä vielä tulee tapahtumaan.

5

1000

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaantotta

Joo, Suomessa on takuulla mukavampi ja rauhallisempaa asua.
      Itsekin harkitsen muuttoa joskus.

Kerro lisää!

• Perkel

Vittuakos Tukholmaan muutit? Ei se mithään Ruotsia ole, pienemmällä paikkakunnalla olisit viihtynyt :)

• muuttajan_paluu
    • 47 vuotta asunut Ruotsissa. Kaikki työpaikat hyviä. Kaksi tai kolme vuotta asuimme vuokralla työn kautta muut asumiset omakotitaloissa. Suomalaisien kanssa en ole missään tekemisissä yleensä vähäjärkistä joukkoa. Suomi oli kotikieli, poikani ja tyttäreni puhuvat hyvää tavallista puhekieltä. Heillä hyvät korkeakoulu tutkinnot, uudet talot uudet autot, 5 lapsenlasta eivät osaa suomenkieltä. Itselläni täystiili talo, jossa asun leskenä, tietenkin hon tulee 2 tunnin päästä ja vielä autoista koska sitä aina kysyttiin Suomessa kun olin lomalla, pariviikkoa sitten tilasin uuden saksalaisen se on 9 uusi auto. Olen täyttänyt 70 vuotta, suku on pieni Suomessa, tuskin koskaan suomenmatkaa.

• mielipiteitäon

Onhan tuo kyllä murheellista että lapsenlapset eivät puhu suomea.

Se suomenkielen puhuminen kun on kiinni itestään.
      Mun 3-vuotias puhuu suomea ja ruotsia. On tosi mahtavaa!
      Ja tietysti kaikki lapseni.
      Miksi lapsesi eivät ole opettaneet suomea lapsenlapsille?
      Tartu asiaan ja kovistele heitä (joo nyt tulee seliseliseli, mutta ei tehoo, kun on kokemusta että voi opettaa jos on tahtoa ja viitseliäisyyttä).

Siinä mielessä oon samaa mieltä kanssasi että nää ruotsinsuomalaiset ovat "vähäjärkistä" porukkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1053
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      21
      990
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      833
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      49
      801
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      45
      712
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      649
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      595
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      60
      583
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe