suomeen, enkä ole sitä katunut. Liki 20v. meni Tukholman lähiöissä asuessa, eikä se hääviä niissä ollut, varsinkaan mamulähiöissä. Pelätähän niissä sai yksin ilta- ja yöaikaan liikkuessa, kerran arabijengi ryösti ja hakkasi mutta aika vähällä pääsin kuitenkin.
Enpä tänä päivänä Ruotsiin enää muuttaisi, alkaa maa oleen sellaisissa ongelmissa lähinnä muslimisakin kanssa että varmaan riittää. Tiedä mitä siellä vielä tulee tapahtumaan.
12v. sitten jo muutin Tukholmasta takas
5
946
Vastaukset
- varmaantotta
Joo, Suomessa on takuulla mukavampi ja rauhallisempaa asua.
Itsekin harkitsen muuttoa joskus.
Kerro lisää! - Perkel
Vittuakos Tukholmaan muutit? Ei se mithään Ruotsia ole, pienemmällä paikkakunnalla olisit viihtynyt :)
- muuttajan_paluu
Et sitten katsonut https://fi.wikipedia.org/wiki/TV_Finland että eöli kieli olisi pysnyt isänmaallisena.
Ja täältä sait ?... 47 vuotta asunut Ruotsissa. Kaikki työpaikat hyviä. Kaksi tai kolme vuotta asuimme vuokralla työn kautta muut asumiset omakotitaloissa. Suomalaisien kanssa en ole missään tekemisissä yleensä vähäjärkistä joukkoa. Suomi oli kotikieli, poikani ja tyttäreni puhuvat hyvää tavallista puhekieltä. Heillä hyvät korkeakoulu tutkinnot, uudet talot uudet autot, 5 lapsenlasta eivät osaa suomenkieltä. Itselläni täystiili talo, jossa asun leskenä, tietenkin hon tulee 2 tunnin päästä ja vielä autoista koska sitä aina kysyttiin Suomessa kun olin lomalla, pariviikkoa sitten tilasin uuden saksalaisen se on 9 uusi auto. Olen täyttänyt 70 vuotta, suku on pieni Suomessa, tuskin koskaan suomenmatkaa.
- mielipiteitäon
Onhan tuo kyllä murheellista että lapsenlapset eivät puhu suomea.
Se suomenkielen puhuminen kun on kiinni itestään.
Mun 3-vuotias puhuu suomea ja ruotsia. On tosi mahtavaa!
Ja tietysti kaikki lapseni.
Miksi lapsesi eivät ole opettaneet suomea lapsenlapsille?
Tartu asiaan ja kovistele heitä (joo nyt tulee seliseliseli, mutta ei tehoo, kun on kokemusta että voi opettaa jos on tahtoa ja viitseliäisyyttä).
Siinä mielessä oon samaa mieltä kanssasi että nää ruotsinsuomalaiset ovat "vähäjärkistä" porukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100