suomeen, enkä ole sitä katunut. Liki 20v. meni Tukholman lähiöissä asuessa, eikä se hääviä niissä ollut, varsinkaan mamulähiöissä. Pelätähän niissä sai yksin ilta- ja yöaikaan liikkuessa, kerran arabijengi ryösti ja hakkasi mutta aika vähällä pääsin kuitenkin.
Enpä tänä päivänä Ruotsiin enää muuttaisi, alkaa maa oleen sellaisissa ongelmissa lähinnä muslimisakin kanssa että varmaan riittää. Tiedä mitä siellä vielä tulee tapahtumaan.
12v. sitten jo muutin Tukholmasta takas
5
996
Vastaukset
- varmaantotta
Joo, Suomessa on takuulla mukavampi ja rauhallisempaa asua.
Itsekin harkitsen muuttoa joskus.
Kerro lisää! - Perkel
Vittuakos Tukholmaan muutit? Ei se mithään Ruotsia ole, pienemmällä paikkakunnalla olisit viihtynyt :)
- muuttajan_paluu
Et sitten katsonut https://fi.wikipedia.org/wiki/TV_Finland että eöli kieli olisi pysnyt isänmaallisena.
Ja täältä sait ?... 47 vuotta asunut Ruotsissa. Kaikki työpaikat hyviä. Kaksi tai kolme vuotta asuimme vuokralla työn kautta muut asumiset omakotitaloissa. Suomalaisien kanssa en ole missään tekemisissä yleensä vähäjärkistä joukkoa. Suomi oli kotikieli, poikani ja tyttäreni puhuvat hyvää tavallista puhekieltä. Heillä hyvät korkeakoulu tutkinnot, uudet talot uudet autot, 5 lapsenlasta eivät osaa suomenkieltä. Itselläni täystiili talo, jossa asun leskenä, tietenkin hon tulee 2 tunnin päästä ja vielä autoista koska sitä aina kysyttiin Suomessa kun olin lomalla, pariviikkoa sitten tilasin uuden saksalaisen se on 9 uusi auto. Olen täyttänyt 70 vuotta, suku on pieni Suomessa, tuskin koskaan suomenmatkaa.
- mielipiteitäon
Onhan tuo kyllä murheellista että lapsenlapset eivät puhu suomea.
Se suomenkielen puhuminen kun on kiinni itestään.
Mun 3-vuotias puhuu suomea ja ruotsia. On tosi mahtavaa!
Ja tietysti kaikki lapseni.
Miksi lapsesi eivät ole opettaneet suomea lapsenlapsille?
Tartu asiaan ja kovistele heitä (joo nyt tulee seliseliseli, mutta ei tehoo, kun on kokemusta että voi opettaa jos on tahtoa ja viitseliäisyyttä).
Siinä mielessä oon samaa mieltä kanssasi että nää ruotsinsuomalaiset ovat "vähäjärkistä" porukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell482298Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1451853Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.571851Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1071436- 241221
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,541130- 681055
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.761028Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗54857Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd102851