Tähän voi listata hyväksi havaitsemiaan luontaistuotteita, joista on ollut apua vaihdevuosioireisiin.
A. Vogel Menoforce Strong salviakapselit.
Kuumat aallot lievenivät huomattavasti kun aloin syömään näitä (lahjaksi saamiani) tabuja. Parantumaton skeptikko on siis kaiketi parantunut. Hinta näyttää olevan aika tuju täällä Suomessa, mutta onneksi on tuttuja Itävallassa.
Parhaat luontaisavut
11
1222
Vastaukset
- yksilöllistä_apua
Joo, ton salvian olen havainnut hyväksi minäkin sekä kaikki soijatuotteet. Ystävätärtäni ne eivät auta yhtään, minua sen sijaan paljonkin. :)
- skjdskdj
Onko kasvissyöjillä menopaussioireet yhtä pahat?
- luontoauttaa
Vaihtari oireet helpottavat kun välillä syön Royal gelee kapseleita. Hikoilupuuskat vähenee ja yön saan nukuttua, en tiedä auttaako kaikille, mutta useita luontaistuotteita kokeillut voin todeta että näistä mehiläispillereistä iso apu.
- kägklhgkjgkl
Luulen, että geeniperimä vaikuttaa enemmän. Mummollani oli helpot ja huomaamattomat vaihdevuodet. Samoin äidilläni, joka on enimmäkseen kasvissyöjä. Itselläni alkaa nyt hormonit heittää (olen vegaani), mutten ole sitä miksikään kärsimykseksi kokenut. Vuodot tihentyneet hieman ja kuumia aaltoja ollut ties kuinka kauan kierron loppu- ja alkuvaiheessa.
Pitkään luulin, että ylipainoisilla olisi helpommat vaihdevuodet, mutta asia meneekin päin vastoin. Moni kasvissyöjä lienee liikkuu ja on normaalipainossa. Se helpottaa vaihdevuosia. Siinä iässä kun alkaa muutenkin olla kaikkea kremppaa, joka liikkumatta vain pahenee. Äitini on ollut todella pirteä ja liikunnallinen vaihdevuosien jälkeen, vaikka ennätti sitä ennen sairastaa todella paljon ja vakavasti. Yhtään mitään rohtoja ei ole nauttinut, eikä niitä voisikaan ottaa muiden sairauksien lääkkeiden vuoksi. - kuntoilija-
kägklhgkjgkl kirjoitti:
Luulen, että geeniperimä vaikuttaa enemmän. Mummollani oli helpot ja huomaamattomat vaihdevuodet. Samoin äidilläni, joka on enimmäkseen kasvissyöjä. Itselläni alkaa nyt hormonit heittää (olen vegaani), mutten ole sitä miksikään kärsimykseksi kokenut. Vuodot tihentyneet hieman ja kuumia aaltoja ollut ties kuinka kauan kierron loppu- ja alkuvaiheessa.
Pitkään luulin, että ylipainoisilla olisi helpommat vaihdevuodet, mutta asia meneekin päin vastoin. Moni kasvissyöjä lienee liikkuu ja on normaalipainossa. Se helpottaa vaihdevuosia. Siinä iässä kun alkaa muutenkin olla kaikkea kremppaa, joka liikkumatta vain pahenee. Äitini on ollut todella pirteä ja liikunnallinen vaihdevuosien jälkeen, vaikka ennätti sitä ennen sairastaa todella paljon ja vakavasti. Yhtään mitään rohtoja ei ole nauttinut, eikä niitä voisikaan ottaa muiden sairauksien lääkkeiden vuoksi.Samaa mieltä, että geeniperimä vaikuttaa enemmän kuin ruokavalio. Myös fyysinen kunto vaikuttaa jonkin verran, ihan sama onko lihava vaiko laiha kunhan peruskunto on normaali tai hyvä, niin säästyy ehkä niiltä kaikkein pahimmilta oireilta.
Mullekin auttoi noi mehiläiskapselit ja toinen on soija, jota olen syönyt pienen ikäni, koska olen kasvissyöjä. Hikoilut väheni Royalin myötä puoleen ja mieli pysyy tasapainossa. Suosittelen. - nuuskas
missä muodossa ja mitä soija tuotteita käytätte? olen kokeillut joskus jotakin femi soijaa...jota sekoitetaan jogurttiin tms. ja paljonko sitä pitäisi popsia?
- kuntoilija-
nuuskas kirjoitti:
missä muodossa ja mitä soija tuotteita käytätte? olen kokeillut joskus jotakin femi soijaa...jota sekoitetaan jogurttiin tms. ja paljonko sitä pitäisi popsia?
Mä käytän kaikkia mahdollisia soijavalmisteita jogurteista soijamaitoon ja -juustoihin lehmänmaitojuustojen lisäksi, soijarakeita aamumyslissä, tofua ruuanlaitossa, jne jne.
Soijatuotteita on täällä Suomessakin jo monenlaisia, joten yhdellä tuotteella ei todellakaan tarvitse elämäänsä tylsistyttää. :)
- Huoh66
Frantsilan Pohjan Akka -yrttitipoista olen ainakin minä saanut helpotusta yöhikoiluun. Sisältää mm. salviaa. Lisäksi syön silloin tällöin kuurina isoa annosta E-vitamiinia (muistaakseni Solgarin tuote). Jatkuvasti ei E-vitamiinia voi isoina annoksina käyttää, mutta kuurit ok.
- enjaksakeksiänimimerkkiä
Tässä tutkittua tietoa:
http://www.studio55.fi/terveys/article/helpottaako-soija-vaihdevuosioireita-tutkija-vastaa/4902344 - Anonyymi
Ehkei kaikille kasvisruoka sovi... https://www.plantbasednews.org/post/blogger-vegan-diet-menopause
- Anonyymi
Soija ja yleensä palkokasvit, eivät sovi kaikille.
Piparminttu- ja salviateetä käyttäessä, ainakin olo helpottuu.
Luonnosta löytyy, varmasti paljon apuja, kun jättää muuten haitalliset asiat, pois ruokavaliosta, kuten lisäaineet ym. prosessoidut ja raffinoidut rasvat, sokerit, valkoiset jauhot yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569