Seagate vai WD?

dsf

Kumpi merkki on luotettavampi? Itse olen tälle hetkellä kallellaan WD:n valmistamiin.

8

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiriittäväotantatosin

      Minä olen suosinut viime vuosina WD:n kovia, koska Seagaten levyt olivat yhteen aikaan melkoisen meluisia. Ainoa hajonnut levy on ollut IBM, joiden valmistus siirtyi myöhemmin Hitatchille.

    • Westernluotettavampi

      Olen kuullut että Seagaten kovalevyt ovat hajonneet paljon useammin kuin WD:n vastaavat. Voiko joku vahvistaa?

    • Serveristatsit

      Onko hinnalla väliä? Halpojen kuluttajalevyjen kestävyydestä on vain vähän tietoa saatavilla, mutta nuo WD:n ovat esim. HGST:itä selvästi vika-alttiimpia, mutta hintaeroakin on sitten...

      Halvat levyt: WD - tiedetään vikaherkiksi, Seagate - luultavasti vikaherkkiä edelleenkin

      • Emoyhtiö_Seagate

        Lukekaapas alla olevat linkit, niin ilmeisemminkin tulette yllättymään sen suhteen kuka on ostanut kenetkin ja kuka sittemmin omistaa kenetkin ;-)

        Seagate on aiemmin ostanut mm. Maxtorin ja Samsungin HDD toiminnot ja osti vuonna 2104 WD:n ja sen mukana myös WD:n omistaman HGST:n. Paljon muutakin kiinnostavaa alla.

        * http://www.storagenewsletter.com/rubriques/mas/seagate-acquires-wd-for-16-billion-new-company-named-seawest/

        * https://en.wikipedia.org/wiki/HGST

        * https://en.wikipedia.org/wiki/Seagate_Technology

        * https://en.wikipedia.org/wiki/Western_Digital

        Eli pelkkiä tuotemerkkejä ja -nimiä katselemalla riskeeraa tehdä visrheellisiä johtopäätöksiä.

        Sitten joidenkin laadukkaaksi kertomalla HGST:lläkin on useampiaa eri sarjaa olevia / tuotenimikkeisiä kovalevyjä. Miten ne tulisi luokitella / erotella tosistaan laddullisesti?

        Eli melkoinen metsä on kovalevyjen todellinen omistua- ja valmistuskimara eri tuotemerkkeineen ja eri tuotesajoineen omine alaluokkineen.

        Kuinka moni 'ison merkki-valmistajan' kovalevy riskeeraa olla todellisudessa jopa identtinen, mutta vain myyty eri tuotemerkin ja mallinimen alla, kun emoyhtiö niiden kaikkien takana on sama.


      • olet_aprillipila

        Olet April Fool


      • SMART-projekti

        En nyt tiedä. Lueskelin tapauksesta, jossa kaksi identtistä kiintolevyerää - ainoa ero että toisessa eri firmware kuin toisessa ja tilastojen mukaan lähes kaikki viallisella firmwarella olevat levyt hajonneet n. 5-10 vuoden sisällä käyttöönotosta. Sen sijaan toimivalla firmarella(SE vanhempi! ;) yhä edelleen toimintakuntoisia ja hajoamisherkkyys noudattanut pitkälti mekaanisen vikaantumisen tilastodataa ollen iältään tällä hetkellä n. 25 vuotta!
        Vaan eipä näillä enää ole kokoa kauheasti nykypäivän tarpeisiin..


    • molemmatpaskoja

      Samsungin nimellä myytävissä saattaa olla hyvät Samsungin kovalevyt ja joissain muissakin, mutta vaikea tietää kun seagate osti. Ainoa varmasti hyvä on enää Toshiba.

    • meriportti

      En ostaisi seagatea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe