Chattailu pettämistä?

Niina

Avioliiton satamaan purjehtiessa nainen ja mies lupaa rakastaa toisiaan niin myötä- kuin vastamäessä. Antaa tukea ja lohtua, olla uskollinen toiselle, elää iloissa ja suruissa.

Rakastumisen vaihe kestää seurusteluajan, jatkuu vihkimisen jälkeen ehkä vuoden verran, ehkäpä ensimmäinen lapsi syntyy perheeseen ja arki alkaa. Rakastumisen vaihe muuttuu rakastamiseen. Ollaan onnellisia ja eletään arkea, kunnes arki alkaa muuttua liian arkiseksi.

Vaimo/mies alkaa etsimään vikoja liitostaan, rakastaminen muuttuu tavaksi. Tavaksi olla ja asua kumppanin kanssa. Välttämättä ei suhteessa ole mitään vikoja, mutta siitä puuttuu jotain, sitä mitä siinä oli rakastumisen vaiheessa. Ja koska rakastuminen ja rakastaminen on muuttunut tavaksi asua ja olla, niin samankaltaista jännitystä kuin oli rakastumisen vaiheessa, lähdetään hakemaan kodin ulkopuolelta.

Välttämättä ei tarvitse mennä kodin ulkopuolelle. Monessa perheessä on tietokone ja nettiyhteys. Netti on pullollaan keskustelupalstoja ja chattihuoneita sekä kaikenlaisia treffisivuja. Keksitään verukkeita olla tietokoneen kimpussa, on töitä, pelataan pelejä, etsitään tietoja, luetaan sähköpostia jne. Puoliso ei kiinnitä aluksi mitään huomiota toisen yht’äkkiseen kiinnostukseen tietokoneeseen eikä osaa aavistaa mitään.

Vaimo/mies löytää tiensä chattiin. Keksii itselleen vetävän nikin ja alkaa vaihtamaan ajatuksia muiden chatissa olevien kanssa. Aluksi jutustelu on arkipäiväistä ja tutustumista chattihuoneessa oleviin, kunnes ensimmäisen kerran eksyy privaan keskustelemaan mielenkiintoa herättävän nikin kera.

Keskustelu kulkee arkipäiväistä rataa, kunnes siirrytään vaiheeseen, jossa kysellään toiselta henkilökohtaisia asioita ja mielenkiinto vain lisääntyy. Sovitaan uusi tapaaminen chattiin ja arkipäivään ollaan saavutettu uusi jännitysmomentti, chattailu ja vieläpä salassa puolisolta.

Puoliso ei välttämättä sano mitään tai ei huomaa toisen lisääntyvää kiinnostusta tietokonetta kohtaan, on mahdollisesti tyytyväinen, että toinen viihtyy kotona. Toiselle on alkanut uusi vaihe arkisessa elämässä, rakastumisen vaihe uuteen, jännittävään maailmaan ja siellä oleviin ihmisiin.

Vaimo/mies viettää aikaansa chatissa. Tapaa siellä mielenkiintoisen ihmisen, vaihdetaan sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa. Chattailun lisäksi kuvaan siis astuvat salassa tapahtuvat yhteydenotot sähköpostitse ja puhelimen välityksellä. Suhde saattaa edetä netti- ja puhelinseksiin asti, jopa tapaamiseen.
Sitä, mitä tällä avauksella haluan herättää miettimään, on se, että onko chattailu noissa merkeissä toisen pettämistä? Vaikka nettisuhde olisi vain henkistä, ilman puhelinyhteyksiä tai tapaamisia, olisiko se pettämistä?

Avioliittoon mennessä luvataan rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä, myös henkisesti ja fyysisesti tukien toinen toistaan. Sama tilanne syntyy ilman papin aamentakin, avoliitossa tai seurustellessa. Eikö silloin chattailu noissa merkeissä ole juuri henkistä ja fyysistä pettämistä ja tällä pettämisellä rikotaan lupaus olla uskollinen puolisolleen?

76

14526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieslukijatar

      >Avioliittoon mennessä luvataan rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä, myös henkisesti ja fyysisesti

      Luvataan ja luvataan, mutta kuka täysi-/tervejärkinen nyt lupaa rakastaa loppuikäänsä samaa naamaa, mielestäni typerää jeesustelua. (Muuttakaa sitä kaavaa muotoon "rakastan kunnes löydän paremman" :P) Ihminen muuttuu koko ikänsä ja sen myötä toiveet, kumppanuus, odotukset sun muu höpöhöpö.

      Sättäilemällä kontaktin luominen läheiseen suhteeseen kolmanteen osapuoleen toisen siitä tietämättä on pettämistä. Oleellisten asioiden kertomatta jättäminen puolisolle on valehtelemista ja valehtelu itsessään pudottaa jo pohjan koko typerältä avioliittolupaukselta.

      • opas

        vaan siinä tahdotaan


      • Mieslukijatar
        opas kirjoitti:

        vaan siinä tahdotaan

        Joka tapauksessa papin (tai kenen tahansa huru-ukon) pitäisi muuttaa 'tahto'-kyssärinsä vaikkapa seuraavanlaiseksi:

        "Tahdotko sinä [nimi] ottaa [2. nimi]:n puolisoksesi ja rakastaa häntä jonkin aikaa, ainakin myötämäessä.. tai edes tämän tilaisuuden loppuun asti?"

        Kukaan normaaliälyinen ei voi luvata (tahtoa) rakastavansa vaikkapa 30 vuoden päähän tulevaisuuteen, hyvä jos seuraavaan viikkoon ;-)


      • Niina

        Onko kukaan "täysijärkinen" rakastuneena?

        Papin edessä ei kukaan ajattele pettääkö tuo tuossa minua seuraavana päivänä. Lupaus mikä lupaus ja aika muuttaa ihmisen ja rakkauden muodon.


    • Kalervo.

      Mielestäni chattaily on pettämistä

      • tumpelo55

        Ei ole


      • nainen vm.78
        tumpelo55 kirjoitti:

        Ei ole

        Olen nainen ja samaa mieltä kanssasi, ei ole pettämistä.

        Miehelläni on esim.fb:ssa paljon naisiakin kavereina, juttelua, chattia, huumoria.

        En minäainakaan pahastu enkä ole mustasukkainen, mieheni näyttää keskustelut minulle jos pyydän (empä ole kun kerran pyytänyt 5v aikana) en ole mustasukkainen.

        Silti luottamus pelaa, minusta on oikeus katsella nuoria kauniita naisia, arvostella heidän peffaansa tms. joskus arvostelemme jopa yhdessä :)

        Puhelimet on molemmilla kotona pöydillä, jos jompikumpi haluaa sen tarkistaa, ihan vapaasti. Myös mailiosoitteet, fb-tilit, suomi24 ym. on tallennetut salasanat koneella, voimme mennä toisen maileja lukeen koska haluamme, olemme niin sopineet. Meillä pelaa luottamus, sehän parisuhteessa onkin tärkeintä.Me ei salata keskusteluja.
        Ei tarvi salassa kirjoitella, facebookata, chatata tai mitä nyt koneella keksiikin tehdä.

        Ei minua naisena haittaa vaikka meis jutteleekin vieraiden naisten kanssa. Minun luonani hän vietää yöt ja nyt työttömänä päivätkin, eli olemme 24h yhdessä ja meillä menee hyvin.

        Jos toiseen luottaa ja se luottamus pelaa, ei nyt yhdestä chatista kannata pillastua, vaikka eri sukupuolta toinen chattaaja onkin :D

        Hyvää kesää kaikille!


      • Anonyymi
        nainen vm.78 kirjoitti:

        Olen nainen ja samaa mieltä kanssasi, ei ole pettämistä.

        Miehelläni on esim.fb:ssa paljon naisiakin kavereina, juttelua, chattia, huumoria.

        En minäainakaan pahastu enkä ole mustasukkainen, mieheni näyttää keskustelut minulle jos pyydän (empä ole kun kerran pyytänyt 5v aikana) en ole mustasukkainen.

        Silti luottamus pelaa, minusta on oikeus katsella nuoria kauniita naisia, arvostella heidän peffaansa tms. joskus arvostelemme jopa yhdessä :)

        Puhelimet on molemmilla kotona pöydillä, jos jompikumpi haluaa sen tarkistaa, ihan vapaasti. Myös mailiosoitteet, fb-tilit, suomi24 ym. on tallennetut salasanat koneella, voimme mennä toisen maileja lukeen koska haluamme, olemme niin sopineet. Meillä pelaa luottamus, sehän parisuhteessa onkin tärkeintä.Me ei salata keskusteluja.
        Ei tarvi salassa kirjoitella, facebookata, chatata tai mitä nyt koneella keksiikin tehdä.

        Ei minua naisena haittaa vaikka meis jutteleekin vieraiden naisten kanssa. Minun luonani hän vietää yöt ja nyt työttömänä päivätkin, eli olemme 24h yhdessä ja meillä menee hyvin.

        Jos toiseen luottaa ja se luottamus pelaa, ei nyt yhdestä chatista kannata pillastua, vaikka eri sukupuolta toinen chattaaja onkin :D

        Hyvää kesää kaikille!

        Jep jep ! Vaikeaa on elää normaalia elämää laput silmillä ja säkki päässä... ...ja onhan se normaalia katsoa onko hyvän näköinen /hyvän näköisiä


    • Nainen

      Onko sinulla mahdollisesti tämä tilanne itselläsi nyt jos saan udella sen verran? Jos on, niin miten siihen suhtaudut jos olet se joka kokee olevansa petetty osapuoli? Kuinka huonosti asiat jo mahdollisesti on siellä?

      • Niina

        Tuttavallani on tuollainen tilanne meneillään, mutta siitä ei tämän enempää.


      • tullut petetyksi

        Ei ole kiva olla petetty


    • max-life

      Jos tuon ruotii, niin itse asiassa kysyt, mikä on pettämistä?

      Hmmm... Voisi ajatella, että aina, kun käännyt puolisostasi poispäin, et tue tai suuntaat lämpösi muualle, on se jo jonkin asteista pettämistä. Pettämisellä ei siis välttämättä tarkoiteta tekemistä, vaan se voi mielestäni olla myös tekemättä jättämistä. Toki yleisesti se mielletään suhteeksi toiseen ihmiseen, jossa seksuaalisuus mukana...?

      Ei ole chatin syy, että puoliso sinne menee. Se on seuraus. Se, mitä sanalla "pettäminen" ymmärretään, siitä voisi vääntää loputtomiin. Onko väliä, miksi toista loukkavaa toimintaa nimitetään?

      Jos siis chattaaminen loukkaa toista, miksi sitä kyseinen henkilö ehdoin tahdoin tekee, kun tietää loukkaavansa? Tai miksi ihminen tekee tieten tahtoen muita asioita, joiden tietää loukkaavan toista?

      Ihmiset muuttuvat paljonkin elämänsä aikana. Minusta on tervettä se tiedostaa jo silloin, kun sormusta sormeen pujotellaan. Ihmiset muuttuvat, tavat muuttuvat, rakkaus muuttuu. Jos ei sitä muutosta tiedosta tai hyväksy, on varmasti kriisin ainekset nipussa.

      • Niina

        Mikä on pettämistä ja mikä loukkaamista?

        Pettämällä loukkaat, mutta loukkaamalla et välttämättä petä toista. Aina kun osallisena on kolmas, se on pettämistä. Luvatun asian toteuttaminen on pettämistä. Loukata voi niin monilla eri tavoilla ja pahin niistä on pettäminen.

        Mitä on se seuraus, josta syystä toinen lähtee hakemaan jännitystä elämäänsä? Hyvin yksinkertainen vastaus, parisuhteen arki ja se rakastumisen vaiheen katoaminen. Syitä voi monia muita, mutta tuo varmaan yksi yleisimmistä.

        Miksi chattaamisella loukataan? Chattaaja ei välttämättä ymmärrä loukkaavansa tai pettävänsä puolisoaan. Syy voi olla jännityksen hakeminen elämään, kyllästyminen arjen pyörittämiseen, puoliso ei olekaan enää samanlainen kuin rakastumisen vaiheessa eli syitä voi olla hyvin monenlaisia.

        Papin edessä varmasti jokainen tiedostaa ettei arkinen elämä ole yhtä rakastumisen huumaa, mutta osaako kukaan ennustaa parisuhteen tulevaisuuden siinä vaiheessa kun sanotaan "tahdon"?


    • Carita49

      Emme olleet naimisissa,vasta taipaleemme alkuvaiheessa. Tapasin hänet,ironista sinänsä,chatissa. Juteltiin,soiteltiin,tavattiin ja luulin löytäneeni juuri sen oikean.

      Suhteemme eteni niin pitkälle että luulin meidän kummankin olevan tosissaan. Chattailyt jäi,keskityin meihin ja luulin toisenkin niin tekevän.

      Kerran sairaana ollessani poikkesin chattiin uteliaisuuttani katsomaan vieläkö tuttuja nikkejä huoneissa ja löysin rakkaani sieltä surkuttelemassa sinkkuuttaan ja sitä ettei ketään löydy jolloin moni nainen tarjoitui pelastamaan kultani sinkkuuden kurjuudesta. En uskonut silmiäni,jospa vain leikkiä,ajattelin.

      Parin viikon ajan kävin kurkkailemassa chatissa ja aina rakkaani löytyi sieltä,joskus jopa kahdestakin huoneesta yhtä aikaa. Kysyin ohimennen häneltä,kaipaileeko chattiin,ei kuulemma koskaan kun hänellä on minut, silloin menetin uskoni.

      Yksi ilta kirjauduin sisään nikillä johon uskoin kultani tarttuvan,hetken häntä ylellä kiusaten,tuo änkesikin kaappiini. Vaikea oli uskoa silmiään ja hänen kirjoituksiaan,sinkkumiehen joka niin kaipaa hellyyttä ja läheisyyttä. Koetin vielä kepillä jäätä ja sain sovittua treffit seuraavalle illalle. Silloin tiesin varmuudella missä mennään.

      Mieli täynnä pettymystä suljin koneen ja kirjoitin rakkaaksi luulemalleni miehelle sähköpostin jossa sepustin jotain erilaisuudestamme,kiitin ja sanoin hyvästit. Nyt kadun etten sanonut suoraan,mutta mitä sillä enää on väliä.

      Lujille otti karkottaa rakkaus tuota "tavallista,kunnon miestä" kohtaan (jonka luulin hänen olevan ja jota hän esittää edelleen chateissa),mutta jokaisen on kai maksettava oppirahat,mielestäni liian suuri maksu joka täytyy sydämellään maksaa.

      Täällä on kiva käydä lukemassa keskusteluita ja silloin aikoinaan sain jotain lohtuakin näistä kirjoituksista,mutta chatit eivät kutsu,eikä joskus toivottavasti tapaamani se oikea,kulje myöskään chateissa.

      • Niina

        Ilmeisesti ette ehtineet saman katon alle?

        En sanoisi ettei chatissa ole rehellisiä ihmisiä. Siinä mielessä ainakin rehellisiä, että ovat kertoneet olevansa naimisissa/avoliitossa/seurustelevansa. Olen tavannut muutaman ja he ovat rehellisiä tunteilleen ja itselleen, mutta eivät puolisolleen. Myöntäneet tekevänsä väärin.

        Olemme keskustelleet siitä, mikä saa heidät tekemään niin ja vastaus on melkein aina yhtäläinen, jännityksen hakeminen arkielämään.

        Elämässä on kuljettava eteenpäin. Älä jää murehtimaan, iloitse elämästä ja etsi onneasi, löydät vielä hänet, sen oikean.


      • pimpulapompula

        Rehellisiä ja epärehellisiä ihmisiä on joka paikassa missä vaan ihmisiä on: kadulla, chatissa, kouluissa, työpaikoilla....

        Olen itse kokenut juuri saman kuin sinäkin, tosin hieman lievempänä. Tunsin sisimmässäni, että kaverin luottamus täytyy varmistaa ja tein samoin kuin sinä kun olimme pari kertaa tavanneet miehen kanssa. Sättikeskustelun auki ollessa soitin asianomaiselle tämän "toisennaisen nicillä" ja yritin jatkaa keskustelua puhelimessa, hän tietenkin tunnisti puhelinnumeron minun numeroksi ja ymmärsi joutuneensa "ansaan". Ja se oli sen tarinan loppu sitten...tosin hävisi mieskin sätistä tai todennäköisesti vaihtoi nicciä.

        Kyllä epärehelliseen ihmiseen voi tutustua muuallakin. Sen olen oppinut, etten luota siihen, että sätissä keskustelukumppani on sellaienen tai edes hän, jonka kanssa keskustelen, muutoin kuin ihan vanhojen livetuttavien kyseessä ollessa.

        Olen samaa mieltä muutamien edellä kirjoittaneiden kanssa, että mikä tahaansa "salarakas" on seurausta jostakin pahasta olosta suhteessa. Itse en juurikaan sättäile kun olen ihastunut ja luon suhdetta (rakastunut en ole aikoihin ollutkaan), enkä ainakaan vastaa kenenkään muun kuin ihan tuttujen kommentteihin.

        Olen tutustunut muutamaan niin naiseen kuin mieheenkin sätissä, joista on tullut hyvä luotettava ystävä. On siellä rehellisiäkin, olen itsekin siellä ja olithan sinäkin. Täytyy vaan muistaa, että maailmassa on aina myös niitä, jotka eivät ajattele samoin kuin itse.


      • Herra 47

        Missä te kaikki tällaiset tavalliset kunnon naiset oikein chatissä olette? Miksi te onnistutte juttusiin tuollaisten ääliöiden kanssa kun meitä on täällä ihan kunnollisiakin jotka etsivät sitä kunnollista rehellistä naista? Sen jälkeen kun sovitaan jo seuraava juttukerta chatissa, jää muut keskustelijat sivuun ja ylellä ei flirttailla eikä yritetä muiden kaappiin ängetä. Meitä on täällä, älkää luovuttako, olen vielä löytämättä !!


    • mie

      kyllä on pettämistä kun aletaan sähköposti osoitteita ja puhelinnumeroita vaihtelemaan!saati sitten treffejä sopimaan!

    • Pimpinella Rotundifolia

      Mielestäni tässä esille nostamassasi ongelmatiikassa on perimmältään kyse siitä, voidaanko virtuaalisuhde määrittää 'suhteeksi', vai onko se vaan lumetta, jota ei ole olemassakaan. Erittän kiintoisa probleemi.

      Jos virtuaalisuhde ei ole 'suhde', ei ole tietenkään mitään vaaraa lihalliselle suhteelle. Pitääkö siis kuitenkin päätyä siihen määrittelyyntapaiseen, että virtuaalisuhde on oikeasti suhde, koska se koetaan vaaraksi.

      Perimmäisten kysymysten äärellä

      tiedefilosofi Pimpinella Rotundifolia

      • Niina

        Virtuaalisuhde on suhde. Miten se voi olla lumetta jos kaksi ihmistä kirjoittaa chatissa toisilleen. Se, mitä toinen toiselleen kirjoittaa, voi olla lumetta. Ei pettämisen tarvitse tapahtua lihallisten himojen kautta, siihen riittää pelkästään yhteydenpito kolmannen osapuolen kanssa salassa puolisoltaan.

        Kaikki suhteet joissa leikitään ihmisen tunteilla on vaarallista.


      • Pimpinella Rotundifolia
        Niina kirjoitti:

        Virtuaalisuhde on suhde. Miten se voi olla lumetta jos kaksi ihmistä kirjoittaa chatissa toisilleen. Se, mitä toinen toiselleen kirjoittaa, voi olla lumetta. Ei pettämisen tarvitse tapahtua lihallisten himojen kautta, siihen riittää pelkästään yhteydenpito kolmannen osapuolen kanssa salassa puolisoltaan.

        Kaikki suhteet joissa leikitään ihmisen tunteilla on vaarallista.

        Vastaus on siis mielestäsi se, että virtuaalisuhde voidaan konkretisoida 'suhteeksi', vaikka se tapahtuu vain ihmisten päässä, mielikuvitukessa. Miten tämä on mahdollista, kun mitään ei olekaan, oikeasti? Miten jokin irreaali voi ollakin reaalia? Oikea suhdehan konkretisoituu lihallisesti.


      • Niina
        Pimpinella Rotundifolia kirjoitti:

        Vastaus on siis mielestäsi se, että virtuaalisuhde voidaan konkretisoida 'suhteeksi', vaikka se tapahtuu vain ihmisten päässä, mielikuvitukessa. Miten tämä on mahdollista, kun mitään ei olekaan, oikeasti? Miten jokin irreaali voi ollakin reaalia? Oikea suhdehan konkretisoituu lihallisesti.

        Tottakai virtuaalisuhde on suhde, jos osapuolet harrastavat esim. puhelinseksiä. Sehän on konkreettista äänen välityksellä tapahtuvaa henkistä ja fyysistä hyvänolon tunnetta välittävää kanssakäymistä. Miten se voi mielikuvitusta? Mielikuvaa muodostavaa, mutta ei mielikuvitusta, koska siihen liittyy ääni.


      • Pimpinella Rotundifolia
        Niina kirjoitti:

        Tottakai virtuaalisuhde on suhde, jos osapuolet harrastavat esim. puhelinseksiä. Sehän on konkreettista äänen välityksellä tapahtuvaa henkistä ja fyysistä hyvänolon tunnetta välittävää kanssakäymistä. Miten se voi mielikuvitusta? Mielikuvaa muodostavaa, mutta ei mielikuvitusta, koska siihen liittyy ääni.

        Saman kehäpäätelmän mukaan Jallun avulla tapahtuva onanointikin on siis 'suhde' esimerkiksi Rakel Liehuun tai Henry Saareen. Samaten muovinukkeen purkautuminen on siis 'suhde', koska siinä tapahtuu äänekästäkin toimintaa.


      • nainen
        Niina kirjoitti:

        Tottakai virtuaalisuhde on suhde, jos osapuolet harrastavat esim. puhelinseksiä. Sehän on konkreettista äänen välityksellä tapahtuvaa henkistä ja fyysistä hyvänolon tunnetta välittävää kanssakäymistä. Miten se voi mielikuvitusta? Mielikuvaa muodostavaa, mutta ei mielikuvitusta, koska siihen liittyy ääni.

        tällä ajatustavalla "märkä unikin" on pettämistä, jos kolmas osapuoli on unessa..


      • Niina
        Pimpinella Rotundifolia kirjoitti:

        Saman kehäpäätelmän mukaan Jallun avulla tapahtuva onanointikin on siis 'suhde' esimerkiksi Rakel Liehuun tai Henry Saareen. Samaten muovinukkeen purkautuminen on siis 'suhde', koska siinä tapahtuu äänekästäkin toimintaa.

        Erota kaksi asiaa, hengetön tuote ja hengittävä ihminen. Saivartelet asiaa.

        Jallun tai muovinuken kanssa touhuaminen voi loukata toista osapuolta, mutta ei välttämättä. Se voi olla jopa jonkun mielestä kiihottavaa ja parantaa vaikka parisuhteen seksielämää.


      • ?Jani?
        Niina kirjoitti:

        Virtuaalisuhde on suhde. Miten se voi olla lumetta jos kaksi ihmistä kirjoittaa chatissa toisilleen. Se, mitä toinen toiselleen kirjoittaa, voi olla lumetta. Ei pettämisen tarvitse tapahtua lihallisten himojen kautta, siihen riittää pelkästään yhteydenpito kolmannen osapuolen kanssa salassa puolisoltaan.

        Kaikki suhteet joissa leikitään ihmisen tunteilla on vaarallista.

        eli jos käyn ystäväni kanssa tuopillisella ilman että ilmoitan siitä vaimokkeelleni niin olen pettäjä? Eiköhän pettämiseen kumminkin tarvita ihan konkreettista seksiä, suuteloa ja hipelöintiä... jos kaikki jää vain puheisiin niin eikö se ole vain ystävyyttä?


    • ReijoMeri

      Ennen kysymystä, omamielipiteeni asiasta on, että pettäminen minulle vaatii kummankin fyysistä läsnäoloa sekä kontaktia, se että vaihdan mielipiteitä mistä tahansa asiasta jonkun kanssa, vaikkapa seksuaalisista fantasioista tai mieltä, jopa kehoa stimuloivista aiheista ei ole minulle pettämistä.

      Jos taas parisuhteessa ei uskalla/ kehtaa tai saa kerrotuksi suhteeseen liittyvistä asioista ja niitä kuitenkin kertoo muille, vaikkapa bestikselle tai sätissä jne, on se kusetusta, ja itsensä pettämistä mielestäni.

      Mutta se kysymys: Miehenä minua askarruttaa tuo sinun mainitsema vetävä nimimerkki, naisen sellaisen pystyisin heti mieltämään, jopa useita, mutta mikä on vetävä nicke miehelle??

      Odotan mielenkiinnolla vastausta.

      • vai Antero66

        Naisella se on jokin "isot posat", "halukas leidi", "antelias anna", "kiimakisu" jne.

        mutta, mutta

        mutta miehellä ehkä "Pertti40", "sähkömies45" tai "yksinköM" koska naiset hakevat kuitenkin suurimmaksi osaksi chatistäkin niitä tavallisia kunnon miehiä .......... jotka nähtävästi ja täältä saamani käsityksen mukaan ovat juuri niitä vedättäjiä.

        ps. edellä mainitut nikit olivat tuulesta temmattuja eivätkä tarkoita ketään tai mitään ( tämä siksi jos jolla kulla sattuu olemaan juuri noita nikkejä )

        Chattaaminen on muuten pettämistä jos se vie aikaa omalta parisuhteelta tai vie pohjaa siltä.


      • Niina

        Mielipiteesi perusteella sanoisin äänen perusteella tapahtuvaa fyysistä kanssakäymistä esim. puhelinseksiä pettämiseksi.

        Jos ei uskalla kertoa puolisolleen suhteeseen liittyvistä ongelmista ja kertoo niistä ulkopuoliselle, on itsensä pettämistä, ei kusetusta, mutta toista loukkaavaa toimintaa.

        En lähde analysoimaan omia mieltymyksiäni mikä on vetävä nikki. Jokainen joka chatissa käy, tietää mikä nikki viehättää ja mikä ei.


      • ?Jani?
        Niina kirjoitti:

        Mielipiteesi perusteella sanoisin äänen perusteella tapahtuvaa fyysistä kanssakäymistä esim. puhelinseksiä pettämiseksi.

        Jos ei uskalla kertoa puolisolleen suhteeseen liittyvistä ongelmista ja kertoo niistä ulkopuoliselle, on itsensä pettämistä, ei kusetusta, mutta toista loukkaavaa toimintaa.

        En lähde analysoimaan omia mieltymyksiäni mikä on vetävä nikki. Jokainen joka chatissa käy, tietää mikä nikki viehättää ja mikä ei.

        Entäpä jos suhteessa ei ole ongelmia? Mies hakee itsetyydytykseensä vain virikkeitä, eikä todellisuudessa mitään konkreettista käsin kosketeltavaa. No joo puhelin seksiin mentäessä, ni tilanne kyl pahenee. mut jos kaikki tapahtuu vain chatin kautta ja tarkotuksena on itsensä kiihottaminen niin miksi ei?


      • alonsj73
        Niina kirjoitti:

        Mielipiteesi perusteella sanoisin äänen perusteella tapahtuvaa fyysistä kanssakäymistä esim. puhelinseksiä pettämiseksi.

        Jos ei uskalla kertoa puolisolleen suhteeseen liittyvistä ongelmista ja kertoo niistä ulkopuoliselle, on itsensä pettämistä, ei kusetusta, mutta toista loukkaavaa toimintaa.

        En lähde analysoimaan omia mieltymyksiäni mikä on vetävä nikki. Jokainen joka chatissa käy, tietää mikä nikki viehättää ja mikä ei.

        Paljon netin kautta pettävät tapaavat chattailujen jälkeen yms..Niina puhuu todellakin asiaa mitäs tähän muutakaan lisäämään:)


    • suoraan puskasta

      tarttumatta sen kummemmin aiheeseen sanoisin sinulle, että käymäsi keskustelu muiden kanssa on jotenkin kummallista. avuksessasi kysyt toisen mielipidettä, mutta saatuasi mielipiteen yrität kumota sen ja osoittaa omasi oikeaksi. mitä se kertoo?

      • Niina

        Avauksellani pyrin herättämään keskustelua pettämisestä. Kerron omat mielipiteeni siinä missä toisetkin keskusteluun osallistujat. Mielipiteeni eivät ole toisen mielipiteitä kumoavia, vaan keskustelua herättäviä.

        Mitä keskustelun kulun pitäisi kertoa? Sitäkö, että olisin oikeassa tai väärässä kertoessani oman mielipiteeni?

        Mitä kertoo oma asennoitumisesi avaukseen, osaatko sanoa?


      • BlackHorse
        Niina kirjoitti:

        Avauksellani pyrin herättämään keskustelua pettämisestä. Kerron omat mielipiteeni siinä missä toisetkin keskusteluun osallistujat. Mielipiteeni eivät ole toisen mielipiteitä kumoavia, vaan keskustelua herättäviä.

        Mitä keskustelun kulun pitäisi kertoa? Sitäkö, että olisin oikeassa tai väärässä kertoessani oman mielipiteeni?

        Mitä kertoo oma asennoitumisesi avaukseen, osaatko sanoa?

        joka laukkaa viimetipassa kilpailuun mukaan.

        mitä sitten tapahtuu kun aika loppuu kesken?

        kjäh....


      • Niina
        BlackHorse kirjoitti:

        joka laukkaa viimetipassa kilpailuun mukaan.

        mitä sitten tapahtuu kun aika loppuu kesken?

        kjäh....

        Mitä pitäisi olla mieltä? En ymmärrä tarkoitustasi tässä keskustelussa ja mikä aika loppuu kesken?


      • suoraan puskasta
        Niina kirjoitti:

        Avauksellani pyrin herättämään keskustelua pettämisestä. Kerron omat mielipiteeni siinä missä toisetkin keskusteluun osallistujat. Mielipiteeni eivät ole toisen mielipiteitä kumoavia, vaan keskustelua herättäviä.

        Mitä keskustelun kulun pitäisi kertoa? Sitäkö, että olisin oikeassa tai väärässä kertoessani oman mielipiteeni?

        Mitä kertoo oma asennoitumisesi avaukseen, osaatko sanoa?

        asennoitumiseni kertoo sen ettei voisi vähempää kiinnostaa avauksen aihe, ehkä siksi seuraan keskustelun kulkua noin rakenteellisesti.


      • Niina
        suoraan puskasta kirjoitti:

        asennoitumiseni kertoo sen ettei voisi vähempää kiinnostaa avauksen aihe, ehkä siksi seuraan keskustelun kulkua noin rakenteellisesti.

        Jos aihe ei kiinnosta, niin miksi tulet puskasta huutelemaan? Jospa keksisit parempaa tekemistä itsellesi.


      • suoraan puskasta
        Niina kirjoitti:

        Jos aihe ei kiinnosta, niin miksi tulet puskasta huutelemaan? Jospa keksisit parempaa tekemistä itsellesi.

        tuttuaikin tutumpi repliikki..kiitos
        ps. huutaminen ei kuulu tyyliini, suorastaan kuiskailen =)


      • alonsj73
        Niina kirjoitti:

        Mitä pitäisi olla mieltä? En ymmärrä tarkoitustasi tässä keskustelussa ja mikä aika loppuu kesken?

        Puhut Niina asiaa olen kanssasi samaa mieltä vanhanaikaisena ihmisenä :) En minäkään ymmärrä sitä miksi chattisuhteitab vähätellään nettisuhde ihmisiin muodostuu jossa kenties voidaan tavatakkin ja mahd pettää puolisoansa jota paljon nykyään tapahtuu..


    • Isäntä itte

      Teen vuorotyötä ja chatti on ollu jonkin aikaa mukavaa viihdettä ja ajankuluu päivisin kun oon ollu yksin. Vaimo ei oikein tykännyt ja oli mustis. Mä vaan naureskelin ja sanoin sen olevan ajantappoväline. Okei,kaikki oli hyvin. Mutta sitte vaimo halus että opetan sille chatin ja se innostu myös chattailemaan. Mua alko v****tamaan kun tiesin et kun oon iltahukissa niin se chattailee eli mustis nosti päätään täälki päässä. Kun yritin nostaa kissaa pöydälle niin vaimo vaan nauro ja sano sen olevan "ajantappoväline" mun sanoilla. Meille tuli kauheet riidat ja olemme ny sopineet että meidän perhe ei chattaile. Täällä voi käydä ja muillakin keskustelujutuissa, muttei chatteihin mennä. Eli kun ite chattaa se tuntuu ihan ok hommalta mutta ei enää ku vaimo sitä teki ja musta se tuntu tieltä pettämiseen.

      • Niina

        Kertomasi on tyypillinen tarina parisuhteesta, jossa harrastetaan chattailua. Olette kuitenkin pystyneet sopimaan, mutta pystytkö luottamaan vaimoosi ettei hän enää chattaile? Perustuuko tunteesi luottamukseen vai varmaan tietoon ettei hän chattaile?


      • kutoja

        älä tee niinkuin minä tee,
        vaan tee niinkuin minä käsken.


      • Isäntä itte
        Niina kirjoitti:

        Kertomasi on tyypillinen tarina parisuhteesta, jossa harrastetaan chattailua. Olette kuitenkin pystyneet sopimaan, mutta pystytkö luottamaan vaimoosi ettei hän enää chattaile? Perustuuko tunteesi luottamukseen vai varmaan tietoon ettei hän chattaile?

        Haluisin sanoa että tieto perustuu luottamukseen mutta olen käynyt koneelta silloin tällöin tarkistamassa onko ollut. Vaimo ei osaa "putsata" konetta joten helppo tarkistaa. Eikä käyttöä chatteihin ole ollut. Yritän oppia luottaan pelkkään sanomisiin. Joten voi sanoo että chattielämä loi epävarmuutta ilmaan jonka puhistaminen kestää vielä hetken.


      • Niina
        Isäntä itte kirjoitti:

        Haluisin sanoa että tieto perustuu luottamukseen mutta olen käynyt koneelta silloin tällöin tarkistamassa onko ollut. Vaimo ei osaa "putsata" konetta joten helppo tarkistaa. Eikä käyttöä chatteihin ole ollut. Yritän oppia luottaan pelkkään sanomisiin. Joten voi sanoo että chattielämä loi epävarmuutta ilmaan jonka puhistaminen kestää vielä hetken.

        Eikö mielestäsi ole epäreilua, että sinä osaat putsata koneen, mutta vaimosi ei? Miten vaimosi voi luottaa ettet sinä enää chattaile? Hänen täytyy luottaa pelkästään sinun sanomaasi, kun sinä taas pystyt tarkistamaan vaimosi käynnit koneelta. Onko toimintasi rehellistä vaimoasi kohtaan?

        Miksi et tasapuolisuuden nimissä opettaisi vaimollesi koneen tarkastamisen vai pelkäätkö että hän senjälkeen alkaisi chattailemaan?


      • Isäntä itte
        Niina kirjoitti:

        Eikö mielestäsi ole epäreilua, että sinä osaat putsata koneen, mutta vaimosi ei? Miten vaimosi voi luottaa ettet sinä enää chattaile? Hänen täytyy luottaa pelkästään sinun sanomaasi, kun sinä taas pystyt tarkistamaan vaimosi käynnit koneelta. Onko toimintasi rehellistä vaimoasi kohtaan?

        Miksi et tasapuolisuuden nimissä opettaisi vaimollesi koneen tarkastamisen vai pelkäätkö että hän senjälkeen alkaisi chattailemaan?

        .... chatistä jäi joku ilkee maku vaikka mitää ei tapahtunu. Vaimo tuntuu muutenki päässeen heti irti eikä se mieti asiaa,muta mulla joskus syyhyy sormet mut en aio antaa periksi. Nää on kai niitä vastamäkiä joten pakko taapertaa ja yrittää ja olla pelkäämättä.


      • Niina
        Isäntä itte kirjoitti:

        .... chatistä jäi joku ilkee maku vaikka mitää ei tapahtunu. Vaimo tuntuu muutenki päässeen heti irti eikä se mieti asiaa,muta mulla joskus syyhyy sormet mut en aio antaa periksi. Nää on kai niitä vastamäkiä joten pakko taapertaa ja yrittää ja olla pelkäämättä.

        Et vastannut kysymykseeni. Miksi et voi kertoa vaimollesi kuinka hän voi katsoa missä sinä olet seikkaillut netissä? Pelkäätkö hänen saavan sinut kiinni chattailusta?


      • Isäntä itte
        Niina kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni. Miksi et voi kertoa vaimollesi kuinka hän voi katsoa missä sinä olet seikkaillut netissä? Pelkäätkö hänen saavan sinut kiinni chattailusta?

        Kai se johtuu siitä etten mä haluu nostaa asiaa uudestaa pöydälle ja vaimo kun tuntuu unohtaneen koko asian. Meidän chatti riidat muistutti sotaa ja nyt ku rauha maas nii ei haluaisi alkaa uudestaan.


      • Cettuz.mr
        Isäntä itte kirjoitti:

        Haluisin sanoa että tieto perustuu luottamukseen mutta olen käynyt koneelta silloin tällöin tarkistamassa onko ollut. Vaimo ei osaa "putsata" konetta joten helppo tarkistaa. Eikä käyttöä chatteihin ole ollut. Yritän oppia luottaan pelkkään sanomisiin. Joten voi sanoo että chattielämä loi epävarmuutta ilmaan jonka puhistaminen kestää vielä hetken.

        hänen chatti kaverinsa on opettanut hänet putsaamaan koneen ettei jää tahroja????????mitäs siihen sanot?isäntä ite..


    • valitettavasti

      on että hyvin monien toiminta sätissä on sellaista ettei itse sitä toiselta osapuolelta voisi sallia ja hyväksyä.

      Jos ei muuta pettämistä niin ainakin toisen luottamuksen ja helppo oivaltaa mihin suuntaan sellainen paljastuessaan suhdetta vie.

      Raukkamaista ja vaarallista puuhastelua.

    • FaaraoM

      Juuri tuota raataa se usein tapahtuu, eli kun oma mies, taikka vaimo ei enää kiinnosta ihmisenä tarpeeksi, niin aletaan etsiä aidan takaa vihreämpää ruohoa. Todellisuudessa sieltä onnea aniharvoin löytää, mutta toivossa saattaa olla hyvä elää.

      Jossain vaiheessa voi käydä niin, että pitkäaikainenkin elinkumppani saatuaan tiedon menettää luottamuksensa chattailevaan kumppaniinsa ja ottaa eron, tai alkaa itsekin pettää kumppaniaan. Voikin siis kysyä, kanattaako ottaa riski, jos aikoo jatkaa avioliittoaan.

      Jos nainen, taikka mies on fiksu, eikä halua pilata avioliittoaan, on pidettävä tiukka raja mihin asti keskusteluissa edetään.

      Yleisellä osastolla ja kaikkien nähden tapahtuvat chatkeskustelut ovat ok. Sen sijaan kaapeissa keskustelut, sekä yhteydenotot muutoin ovat ilman muuta kumppanin pettämistä henkisellä tasolla. Kun ihminen pettää kumppaniaan henkisellä tasolla, siitä ei ole pitkä matka fyysiseen pettämiseen.

      Perheessä pitäisi kaiken olla avointa, eikä sellaista keskustelua saisi netissä ollakaan, mitä ei kuka tahansa perheessä saisi vapaasti lukea.

      Jos joku salaa juttujaan netissä, niin on suuri syy epäillä kumppanin rehellisyyttä.

      Ruudun peittely kumppanin, taikka lasten tullessa huomaamatta paikalle, on selvä singnaali siitä, että asiat eivät ole hallinnassa, vaan jotain salakähmäistä on tekeillä.

      • Luulin jo, että olen ainoa

        "Perheessä pitäisi kaiken olla avointa, eikä sellaista keskustelua saisi netissä ollakaan, mitä ei kuka tahansa perheessä saisi vapaasti lukea."

        On hyvä, että muutkin kokevat kuten minä.

        Olisiko siitä apua, ettäalkaisi käyttäytymään samalla lailla, jolloin kumppani voisi nähdä, että se ei olekaan oikea tapa toimia.
        Mutta miksi pitäisi antaa asioiden mennä niin pitkälle, jolloin olisi taas vaarana se, että toinen ei enää haluaisikaan sitä aiemmin ehdottamaansa käytäntöä ottaa käyttöön.


    • Pettäjä, minökö ???

      En ole purjehtinut avioliiton satamaan, joten en voi vastata siihen kysymykseen, onko chattailu silloin pettämistä. Mutta koska sormeni syyhyävät tämänkin sopan sotkemiseen, vastaan vakaasti seurustelevan näkövinkkelistä.

      Petänkö minä siis kumppaniani chattailullani.? Ei en tunne tekeväni niin. Enhän täällä virtuaalisessa maailmassa, voi pettää, ketään muuta kuin itseäni. Fyysinen pettäminen on mahdotonta ja henkisesti, no niin... tiedän rajani, joiden ylitse en mene.

      Arvaan, että nyt moralisti siskot ja veljet, iskevät kimppuun, mutta siitä vaan, se ei minua lannista, eikä saa lopettamaan tätä.

      RR

      • Rosmariina ejk.

        Sanot, että moralistit hyökkäävät kimppuusi. No minä en ole moralisti enkä tunne halua hyökätä kimppuusi millään tavoin. Haluaisin kuitenkin kysyä sinulta yhtä asiaa, joka vastauksessasi kiinnitti huomiotani.

        Sanoit ettet petä kumppaniasi fyysisesti. Ok. Mutta sitten sanoit, että henkisesti tiedät rajasi, joiden yli et mene.

        Minua ihmetyttää tämä suuresti. Miten voi tietää henkiset rajansa? Mitkä ne ovat? Miten henkisen puolensa saa pidettyä raameissa, kun se on käsitteenäkin niin hallitsematon? Henkihän menee ruumiin, siis kehon edellä, ja vasta sen myötä syttyy fyysinen halu. Haluaisitko siis hieman selventää?


    • Rosmariina ejk.

      Näiden kirjoitusten valossa minua puistattaa chattaajien avioliitto.

      Masentavaa, likaista kuin tämä räntäsateinen harmaa talvipäivä. Tunnetaan halua salamyhkäisiin chattisessioihin vieraiden kumppanien kanssa, vaikka olisi mahdollista mennä sinne oman livekullan kainaloon pakoon pahaa maailmaa. Ei huomata sitä hyvää, mikä jo on, vaan haetaan aina vaan lisää euforisia elämyksiä vierailta ihmisiltä. Ei tajuta, että se harmaa liitto voi johtua ihan itsestäkin, eikä lääke siihen löydy privahuoneesta vieraan naisen/miehen kanssa.

      Minua suorastaan järkyttää näitten liittojen falskius. Mihin liitto perustuu, jos tutkitaan puolison tiedostot ja käyttöpolut ja kytätään toisen koneenkäyttöä yleensäkin? Mihin liitto perustuu, jos peitellään ruutua toisen tullessa huoneeseen, "serveri kaatuu" kun lapsi tulee huoneeseen? Yhä likaisemmalta näyttää koko chat-kulttuuri ainakin tässä suomi24-chatissa.

      • MillaN

        ...jäin ajatuksiini.

        Sanot Pettäjä, minäkö?-nikille näin:

        "No minä en ole moralisti..."

        Mielestäni kuitenkin tässä Likaista peliä-kommentissasi moralisoit yleisellä tasolla kaikkia niitä parisuhteessa eläviä henkilöitä jotka chattailevat joko puolisoltaan salaa tai että puolisot tietävät.

        Sinulla on viisaita ajatuksia, mutta välillä ajatuksesi menevät ristiin.:)


    • Onnellisesti avioliitossa o...

      Ymmärrän Niina täysin kertomasi, koska sellaisiakin netistä löytyy, jotka jatkavat suhdettaan kuvaamallasi tavalla "nettiystävään". Yleistäminen on vaan niin vaarallinen asia! Itse olen mennyt 1,5 vuotta sitten naimisiin ja chattaillyt täälä suomi24:ssa n. 2-3 vuotta. Yhtäkään miestä en ole tavannut - saati sitten puhunut heidän kanssaan puhelimessa tai kokeillut puhelinseksiä! Mieheni työskentelee toisella paikkakunnalla ja iltaisin, kun tässä taloudessa ei toistaiseksi ole muitakaan "jaloissa pyörimässä" ;) kulutan joskus iltaisin aikaa chatissa jutellen chattikavereideni kanssa "muilman menosta" ja tutustuen ehkä uusiin chattikavereihin. Mieheni on täysin tietoinen tästä asiasta ja voin puhuakin hänen kanssaan aivan avoimesti mitä chattikavereilleni kuuluu. Ilmoitan aina ensimmäiseksi tutustuessani uuteen chattailijään, että olen naimisissa, enkä ole missään nimessä etsimässä suhdetta tai pettämässä miestäni (asia lukee jo profiilissani hyvin painokkaasti). Monet lopettavat chattailyn siihen, toiset jatkavat. Näistä, jotka jatkavat olen saanut todella kivoja kavereita - eikä kysymyksessä ole ollut minkäänlaista tunnepeliä. Näihin chattikavereihin törmään vain chatissa (olkoon kysymys sitten miespuolisesta tai naispuolisesta kaverista) enkä ole tavannut heitä tämän ulkopuolella. Monta kertaa olen harmitellut asiaa, että harvemmin naispuoliset alkavat kavereina chattailemaan toistensa kanssa, mutta ymmärrän kyllä senkin ettei näin käy, koska chattihän ensisijaisesti tunnettu siitä, että sillä haetaan seuraa vastakkaisesta sukupuolesta.

      Tämä on oma näkökulmani asiaan. Toivottavasti se laajentaa kaikkien katsonta kantaa chattailystä, että sitä todellakin voi käyttää myös muuhun tarkoitukseen kuin pettämiseen tai suhteiden rakentamiseen romansttisessa mielessä. Sanottakoon se vielä, että olen "irl" minulla on paljon omia kavereita, mutta harvoin niiden kavereiden kanssa tulee enää myöhään illalla juteltua puhelimessa. Kun tv:stä tulee huonoa ohjelmaa (eikä muutenkaan ole kummempaa tekemistä), mikä sen kivempaa ja helpompaa kuin näpsästä netti päälle ja katsoa onko maija tai matti chatissä ja vaihtaa hänen kanssaan viikon tapahtumia iloineen ja suruineen.
      Toivoisin myös, että naiset löytäisivät toisistaan enemmän ystäviä (ja miksei myös miehet, jos heitä kiinnostaa)ja voisivat vaihtaa myös chatissä enemmän mielipiteitä toistensa kanssa. Olen kuullut, että joissain kaupungeissa naiset ovat muodostaneet omia chattipiirejä ja jossain vaiheessa kaikki jotka ovat siihen suoustuneet myös tavanneet toisensa. Eipä mielestäni yhtään hassumpi idea tehdä lisää ystäviä. Niitähän täälä maailmassa tarvitaan - asia, jossa lisä ei pahota! :)

      Hyvää tammikuun niin sulle Niina kuin kaikille muillekin!

    • merliNella

      Niin, kai nämä kaikenlaiset keskustelut ja chatit viettelevät kokeilemaan kaikenlaista.

      On petettyjä puolisoita, joiden kumppanit roikkuvat solmimassa suhteita netissä.
      On myös sinkkuja, joita on petetty kun huomaavatkin seuraa etsiessään langenneensa jo vakituisessa suhteessa elävään henkilöön.

      Kaikella on kääntöpuolensa.Niin myös näillä chateilla ja keskustelufoorumeilla.Ensin leikkimielistä sanailua ja ajanvietettä.Pikkuhiljaa juututaan yhä tiukemmin ja lopulta betonipainot jalassa ja oma elämä solmussa.

      Kyllä, chattailu voi olla pettämistä.

    • sopassa

      Kyllä, minunkin mielestäni "chat-suhde" voi olla pettämistä. Mutta... kuten joku jo aiemmin tuossa sanoi, yleistää ei voi. Itsekin chattaan mielelläni ja juttelen sekä naisten että miesten kanssa.

      Jeps, itse asun avoliitossa ja koin oman avomieheni touhut pettämisenä. Miksikö?
      Viattomista chat-keskusteluista voi kertoa kumppanille, vaikka ei kaikkia yksityiskohtia kertoisikaan. Mutta jos chat-keskustelut lähtevät sille tielle, että ruutu pitää peittää kun se oma kumppani tulee huoneeseen, niin silloin ei minun mielestäni voida enää puhua viattomasta chat-keskustelusta.
      Itse en ole keskustelujani koskaan peittänyt ja jos olen esim. lähtenyt käymään pihalla ja kone on ollut auki, niin kyllä minun keskustelut on voinut lukea niin avomieheni kuin lapsenikin.

      Henkisen pettämisen raja on kieltämättä hyvin häilyvä eikä näissä pettämisissä voi koskaan syyttää vain toista osapuolta. JOS ei omalta kumppanilta saa sitä mitä tarvitsee, niin silloin sitä hakee muualta - on se sitten henkistä tai fyysistä tarvetta. Itse koen rajan siinä, että jos lähdetään hakemaan henkistä tyydytystä siltä chat-kaverilta, niin silloin petetään. Tai että harrastetaan nettiseksiä chat-kaverin kanssa, silloin petetään.

      Yleensäkin sana pettäminen on käsite, mille tuskin koskaan löytyy selkeää, kaikissa tilanteissa toimivaa määritelmää. Jos minä voisin/saisin päättää mikä on pettämistä, niin se raja kulkee siinä, että jos teet toisen kanssa sitä, mitä puolisollasi on oikeus odottaa sinulta, niin silloin petät.

      Meillä jokaisella on kuitenkin oma elämän tilanteemme; seurustellaan, eletään avoliitossa, ollaan naimisissa, asutaan eri paikkakunnilla, on rajotteita jolloin sosiaalinen kanssakäyminen ei onnistu kodin ulkopuolella, on työssä käyviä, on kotona olijoita... Kahden ihmisen pitää keskenään sopia ne rajat missä saa liikkua. *hymy*

    • ukkomies

      Onko keskusteleminen pettämistä? Ei minun mielestäni. Tapahtuu se sitten täällä chatissa, tai live-elämässä.
      Ja missä menee se raja, mitä saa tehdä ja mitä ei. Minulle tuo raja on kyllä selvä ja sen olen pitänyt:))
      Kaikki lähtee meistä itsestämme, sehän on jokaiselle selvä.
      Tietenkin ymmärrän, jos joku täällä ihastuu naimisissa olevaan, eikä voi saada häntä omaksi.
      Siksi täällä ei kai varatut saisi chattailla...

      • sättitär

        Yleensä se menee kuule niinpäin, että se varattu mies ihastuu siihen vapaaseen naiseen ja vonkaa vielä viikkojenkin päästä vaikka alkuun sanoi ettei hae sätistä mitään ja että on varattu. Varatut saa sättäillä mutta vongata vain toisia varattuja niin ei tule sydänsuruja. Siksi varatuilla olisi hyvä olla oma Varattjen sättihuoneensa tätä tarkoitusta varten. Itseäni varatut miehet ei kiinnosta vaan lopetan jutut ensimmäiseen vonkaukseen.


      • ideaa
        sättitär kirjoitti:

        Yleensä se menee kuule niinpäin, että se varattu mies ihastuu siihen vapaaseen naiseen ja vonkaa vielä viikkojenkin päästä vaikka alkuun sanoi ettei hae sätistä mitään ja että on varattu. Varatut saa sättäillä mutta vongata vain toisia varattuja niin ei tule sydänsuruja. Siksi varatuilla olisi hyvä olla oma Varattjen sättihuoneensa tätä tarkoitusta varten. Itseäni varatut miehet ei kiinnosta vaan lopetan jutut ensimmäiseen vonkaukseen.

        varatuille omat huoneet...hmmm. siellä olisi varmaan yhtä kova tungos kuin sinkkujen omassa karsinassa, jonne sinkut eivät älyä mennä, vaan norkoilevat ikäryhmähuoneissa odottelemassa sitä prinssiä tai prinsessaa.. hah.. sitten vielä kitisevät ylellä "kun täällä on varattujakin".

        herranen aika, puhutaanhan sitä livessäkin ilman karsinoita riippumatta siviilisäädystä.


    • ...

      siinä vaiheessa ainakin kun tapahtuu puhelinseksiä tai vain muutenkin juttelut menevät liian sellasiksi mitä voidaan verrata pettämiseen. Tästä mahtaa löytyä miljoonia eri mielipiteitä. Toisten mielestä se on vaan pettämistä ja toisten ei. Itseni mielestä se on pettämistä enkä sellaista sietäis jos saisin tietää poikakaverini jotain sellasta harrastavan. Tietysti chatissa saa jutella, mutta keskustelu ei saa mennä liian syvälle ja pitäis mainita siellä rehellisesti olevansa varattu. jne..

      • Ukkomies

        Tietenkin on pettämistä, jos tuollaiseksi menee.
        Mutta ei pelkkä chatissa keskustelu mitään pettämistä ole. Keskustelen minäkin täällä livessä naapurin rouvien ja neitien kanssa ja olen käynyt kahvillakin yksin heidän luonaan...onko se pettämistä? Kaikki kuitenkin lähtee omasta itsestään ja ajatuksistaan...voihan esim. joillakin olla pettävät ajatukset, vaikka ei sitä päällepäin huomaa.


      • MillaN
        Ukkomies kirjoitti:

        Tietenkin on pettämistä, jos tuollaiseksi menee.
        Mutta ei pelkkä chatissa keskustelu mitään pettämistä ole. Keskustelen minäkin täällä livessä naapurin rouvien ja neitien kanssa ja olen käynyt kahvillakin yksin heidän luonaan...onko se pettämistä? Kaikki kuitenkin lähtee omasta itsestään ja ajatuksistaan...voihan esim. joillakin olla pettävät ajatukset, vaikka ei sitä päällepäin huomaa.

        ...tietääkö vaimosi näistä keskustelu- ja kahvihetkistä naapurin rouvien ja neitien kanssa?

        Jos ei tiedä, niin pitäisitkö sinä pettämisenä mikäli vaimosi kävisi naapurin miehen luona sinun tietämättäsi?

        Rehellisyys ja luottamus on yksi parisuhteen tärkeimpiä edellytyksiä.


      • Ukkomies
        MillaN kirjoitti:

        ...tietääkö vaimosi näistä keskustelu- ja kahvihetkistä naapurin rouvien ja neitien kanssa?

        Jos ei tiedä, niin pitäisitkö sinä pettämisenä mikäli vaimosi kävisi naapurin miehen luona sinun tietämättäsi?

        Rehellisyys ja luottamus on yksi parisuhteen tärkeimpiä edellytyksiä.

        No kyllä minä hänelle sanoin. Miksi minun olisi pitänyt salata. Ei niitä kovin montaa tapausta ole, mutta esimerkki kuitenkin.


    • Kalervo.

      Tuolla toisilla palstoilla hehkutetaan sitä miten on löytänyt chatistä jonkun jolle on voinut puhua ja kertoa sellaisiakin asiaoita joita ei puolisolle/seurustelupuoliskolle ole kertonut. Eräskin rouva sanoi:"Tämä ystäväni tietää minusta paljon enemmän kuin mieheni ..." Mikä kumma siinä on ettei voi panostaa siihen olemassa olevaan suhteeseen, kertoa sille omalle puolisolle niitä asioita, silloin voisi se parisuhdekin voida paremmin. En ymmärrä tätä asiaa vaikka kuinka yritän. Ja muutaman ajan kuluttua tuo sama henkilö valittaa täällä palstoilla chatti -ihmisten petturuutta ja kyvyttömyyttä ns. live-suhteisiin. Jo on aikoihin eletty......

    • Minna ja Markus

      Meidän mielestämme aika tiukkapipoisia kannanottoja. Meidän mielestämme hyvään parisuhteeseen kuuluu jännitettä, mustasukkaisuutta ja omia salaisuuksia. Niihin suhde ei lopu jos molemmat pitävät toisistaan, ovat ystäviä.

    • j-p

      Mun muijalla kävi ihan noin.On vaan niin paska tunne.

    • Mie

      Pettämistä on niin monenlaista.

    • moi

    • Mä jouduin varsinaiseen pyörrytykseen vaimoni osalta kun hän huomasi mun chattailleen netissä. Asiana oli juuri sillä hetkellä suhteemme, joka mielestäni kaipasi ulkopuolista apua. Ehkäpä chatti ei ole paras paikka, mutten saanut vaimoani esim. kirkon järjestämään apuun. Samasta syystä löysin itseni täältä harhailemasta jälleen. Melkoisen hankalaa voi olla.

    • olen harrastanut puhelinseksiä sekä television kautta löytämillä nroilla että seksichat tulleilla nroilla.olen naimisissa ihan ok miehen kanssa,mut tällä hetkellä seksi ei toimi joten käytän vibraattorisauvaa ja jonkun ihmisen ääntä omaan tyydytykseen.

      mitä jos mieheni tekisi samoin??tosi paha kysymys..
      toisaalta en halua oikeesti fyysisesti pettää,vain mielikuvissa ja jos mieheni tekee sitä samaa voinko soimata?????

      • Harmi, ettei teillä seksi toimi. Se on nii tärkeetä, mutta onneks sulle menee ihan hyvin velikullan kans.
        Olen vakavissani sitä mieltä, että fyysinen pettäminen ei ole mitään! Ihminen on eläin ja kuka tahansa voi panna kenen tahansa kanssa eikä se tarkota yhtään mitään. Mutta henkinen pettäminen on anteeksiantamatonta ja todella julmaa omaa kumppania kohtaa eli chattailu on pettämistä!!


    • ilonen chattailija

      Chattailu sinänsä, siis keskustelut eivät ole pettämistä. Toki jokainen keskustelee livessäkin toista sukupuolta olevien kanssa ilman että kyse on muusta kuin keskusteluista.

      Mun mies tietää chattailu harrastukseni eikä ole siitä hihojaan polttanut. Tavannut en ole ketään chatista enkä yhteystietojani antanut. Jos joku laittaa postia nimimerkin mukaiseen S24 postiin, lukematta jää, koska en sitä postia käytä.

      Eri asia on jos keskustelut siirtyvän puhelimitse ja sähköpostin välityksellä tapahtuviksi tai jopa tapaamisiksi.

      Chattailu on ihan kivaa ajankulua :)

    • Masi50+

      Viatonta. Sanoin itselleni. Olen naimisissa. Aina kerroin tämän satunnaiselle juttuseuralleni. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että täällä "treffailu" , juttelu, tutustuminen on aina kuitenkin pois siitä parisuhteesta. En halua selitellä enää käyttäytymistä. Haluan selvittää itselleni, miksi täällä piti olla.

      Olen lopettanut chattailyn. Naiseni, rakastamani ihminen on nyt shokissa. Paljastuin. Yksinkertaisesti siten, että tyhmyyksissäni laitoin kuvani eräälle naiselle. Ja vielä omasta s-postistani, en mistään akuankkapostista. Kävin tapaamassa, hetki kahvilla kuppilassa niitä näitä juteltiin. Tämä nainen ystävällisesti informoi vaimoani tapauksesta. Kiitos siitä. Välillisesti tuotit tuskaa. Toki se tuskan lähde olen minä. Ilon ja tuskan lähde, sanotaan.

      En tiedä miten hyvittäisin. Hän ei ole vielä potkaissut minua pois. Ei kai sitä shokkivaiheessa jakseta. Perheterapiaan ajan jo varasin. Myöhäistä, voi olla.

      Kesää odotellessa!

    • Fluffy_Duck

      Löysin todella kivan testin, tein sen ja nyt haluan jakaa tämän riemun myös teidän kanssa!
      Kannattaa kokeilla, mutta muista tehdä ohjeiden mukaan.
      Tämä on oikeesti hauska ja toimiva...
      Kiinalainen juttu: Tämä on aika merkillistä, mutta
      kannattaa kokeilla, jos on uhrata 3 minuuttia aikaa.

      Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä
      ja onnea!

      NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA - JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI
      JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
      Vain 3 minuuttia ja tulet
      hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän
      kertoi,että hänen
      toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ
      FUSKAA!!!
      Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
      Ota esille kynä ja paperia:
      Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi,
      valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet
      ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!

      1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.

      2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä
      tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.

      3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden
      vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.

      4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa
      nimet(esim.ystävät, perhe jne.).

      5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden
      8, 9,10 ja 11viereen.

      6. Ja nyt, toivo jotain.

      Tulokset tulossa!

      Tässä avain tähän kaikkeen:

      1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle
      henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.

      2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota
      rakastat.

      3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta
      pidät kovasti mutta et
      oikein ota hänestä selvää

      4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.

      5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut
      erittäin hyvin.

      6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa! 6 tuo sinulle
      onnea.

      7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön
      kanssa.

      8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.

      9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja
      ajatuksistasi.

      10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi
      elämään.

      Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin
      kuluessa siitä, kun
      olet sen itse lukenut. Silloin toiveesi toteutuu. Ellet
      lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.
      Erittäin merkillistä,
      mutta se tuntuu
      toimivan!!!

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe