Miks oon tällanen? :'(

Syrjitty

Eli mua kiusataan koulussa, syrjitään haukutaan lintsariksi vaikka en oo ollu pois koulusta kertaakaan. Mulla ei oo ku pari kaverii ja neki on nii paljon pois ja muut on jotenki liiaan ilosia ja nii... oon masentunu ja musta tuntuu et haluisin vaan pois eikä kukaan pidä musta. Välillä haluisin vaan kuolla. Enkä oo sanonu kellekkään. Paitsi parhaalle kaverille.

18

201

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ullamaijaE

      Älä tee sitä! "paistaa se päivä vielä risukasaankin."

    • mehujää

      Oletko kertonut vanhemmille huolistasi?Muista, kiusaajien takia ei kannata masentua sanot takasin niille napakasti niiden ääliöiden edessä ei saa alistua.Pidä huoli myös ystävyyssuhteista,tosiystävä ymmärtää.Millanen ope teillä on voiko sille puhua saako se kuria luokassa?Vaikka nyt tuntuis kurjalta niin asiat ja tilanteet muuttuu ajan myötä.

    • wäinööö

      Ap, Jeesus rakastaa sinua niiiiin paljon!

      Olet rakas ainutlaatuisena omana itsenäsi!

      Jumalalla on suunnitelma elämällesi. Rukoile, lue raamattua, käy jossain läheisessä kristillisessä seurakunnassa vaikka nuortenillassa (sinne voi vain mennä, vakikävijöiden lisäksi käy välillä muitakin uusia/muualta tulevia, jos joku vaikka katsoo suhun, tervehdi lyhyesti, mene jonnekin rauhalliseen paikkaan istumaan, kuuntele ja ota vastaan sielun ravinto, voit kokea ihmeitä, sanoja, jotka ovat juuri sinulle tms.).

      Ota Jeesus vastaan elämääsi jo tänään! <3

      Suhtaudu kriittisesti ihmisiin, eivät ihmiset täydellisiä ole, on pers. häiriöisiä joukossa yms. Rukoilemalla johdatusta Jumalalta, tutkimalla itse raamattua (aloita uudesta testamentista, se on uutta/nykyistä liittoa), käyttämällä Jumalan sinulle luomaa ja suomaa maalaisjärkeä pärjäät hienosti!

      Älä anna periksi ap, Jeesus todella rakastaa sinua! Hän tahtoo johdattaa sinut tämän elämän halki perille taivaan kotiin asti.

      • Kauha-Guru_

        Älä kuuntele häntä!


      • Syrjitty

        Olen ateisti


      • Tee asialle jotain, lyö heikointa kiusaajaa, anna sille selkäsauna, sen pitäisi saada ne irti. Tai mene myöhemmin elämässäsi terapiaa ja hanki anti-depressantteja.


    • Suna vaihtaisin koulua ellet jossaan landella asu. Ja aika vajaan kuulosta porukkaa on jos "lintsariksi" kutsuu. Itse murha ei ole mikään ratkaisu varsinkaan näin nuorena ku vielä elämä edessä. Tsemii

    • Kokemusta.on

      Kerro aikuisille itellä on nyt vähän helpottamassa kiusaaminen kun oon kertonu vanhemmille ja opettajille mutta jos se ei auta niin.... sano niille suoraan että et oo tämmösen kohtelun arvonen mutta muista että et ala kiusaan niitä koska sua voidaan syyttää siitä ja jos mikään näistä ei auta ja ne jatkaa nii kävele vaan pois paikalta keskarit pystyssä mutta sen jälkeen älä kato enää taakse.

      (Näitä neuvoja kannattaa kuunnella)

    • Hei!

      Ikävä kuulla, että olet joutunut kiusaamisen kohteeksi. Kenenkään ei tarvitse joutua sietämään kiusaamista, ei sinunkaan. On äärimmäisen tärkeää, että voisit puhua kiusaamisesta aikuiselle, jonka velvollisuus on puuttua kiusaamiseen ja olla katkaisemassa kiusaamiskierrettä.

      Hienoa, että sinulla on ystävä, jonka kanssa voit puhua. Lisäksi voisit kertoa tilanteestasi esim. koulusi terveydenhoitajalle, opettajallesi, koulukuraattorille sekä seurakuntasi tai kuntasi nuorisotyönohjaajalle. Myös vanhempien kanssa puhuminen on tärkeää. Varsinkin, jos sinulla on kuolemaan liittyviä ajatuksia, kannattaa niistä keskustella ammattiauttajan kanssa. Mitä pikemmin kiusaamiseen ja pahaan oloon puututaan, sitä todennäköisemmin se saadaan loppumaan. :)

      Toivomme sinulle kaikkea hyvää jatkossa! Voimia!

      T: Anja & Sonja

    • ratkaisun.avain

      Kerro missä koulussa kiusaamista tapahtuu niin asiasta voi tulla helposti julkinen ja pian koko Suomen kansa rynnii kiusaamaan koulusi rehtoria / sinua kiusaavien kiusaajien vanhempia.

    • Jarno35

      Kiusaajat eivät ole sinua parempia.

    • linnaboy23

      Itse kun koulussa ei ystäviä ollut ostin rugerin piekkarin lähimmästä asetukusta ja näytin nile kiusaajile kuka se oike alfa on.

      • Hessuboy123

        Itsehän tein samoin. Voin suositella.


    • velivaltio
    • Hei
      minullakaan ei ole ystäviä kuin yksi ja kaksi, jos ystäväksi voi sanoa, että ollaan kuntosalilla kerran viikossa ja se on siinä. Mitään muuta vapaa ajan yhteistä ole. Yksin olin kävelyllä Ruissalossa, kun kukaan ei kumminkaan lähde. Olen kysynyt joka viikko jotain mukaan, mutta kukaan ei lähde. On sitä ja tätä ja siivousta ja lapset tulee kylään jne. Mutta tuntia paria ei liikene. Älä masennu. Sinussa ei ole vikaa. Meitä on monta yksin pyhät olijoita ja arjet. En ole kovin iloinen, koska saa kerjätä johonkin ja kukaan ei tule. Kateellisena kuuntelen kun joku laivareissuilla käy. Koita ajatella ettet ole yksin. Kaikella on tarkoituksensa. Lähtee vain liikkeelle sitten yksin jos ei ns. tekoystävien kanssa. En sano pahasti kellekkään. Tuskin sinäkään. Vaikeata olla iloinen, kun tuntuu, ettei kukaan välitä ja ole kiinnostunut seurasta. Itsekkin miettinyt, mitä täällä tekee maapallolla ihan yksin herää ja menee nukkuu. Yritä puhua opettajille. Minä vaihdoin koulua nuorena, kun kiusattiin ja ignoorattiin. Kovetin itseni yksinäisyydelle, koulubileisiin ei koskaan kutsuttu jonkun luona. Puhuivat sitten jälkikäteen. Harrastukseni oli pelastukseni, hevosten kanssa ja maalaus vei ajatukset pois piirustuskoulussa iltaisin, myös jazzbaletti. Niiden voimalla jaksoin. Täytin urheilulla vapaa-ajan. Juoksin harrastuksiin, juoksin vapaa-ajalla, ratsastin, jazzissa olin, jive-kursseilla. Siellä tuli muutama sana vaihdettua harrastekavereiden kanssa.
      Keksi tekemistä ja vahvista vahvuuksia. Tämä kokemus vahvistaa, päätä se ja jos siitä pääset yli niin mikään ei ole esteenä tulevaisuuden suunnitelmien toteuttamisessa. Kaikella on tapana järjestyä. Usko pois. Kiusaajilla on ongelmia itsensä, egonsa kanssa. Käännä toisinpäin, että he ovat heikkoja, koska eivät pysty olee ihmisiksi. Kuka tahansa voi alkaa olee ilkee ja hakkaa, mutta vahvoja on ne, jotka pystyy olee pää pystyssä. Etsi myös yksinäiset ry:sta vertaiskokemusta ja tavatkaa.
      Tiedän miltä sinusta tuntuu. Raskaalta, mutta ammenna voimaa vapaa ajalta, niistä asioista, jotka tuo sinulle iloa ja kehittää sinua ihmisenä ja voi olla hyötyä aikuisenakin. Muista yksin et ole asian kanssa. Pyydä opettajia ottamaan puheeksi julkisesti hyökkääjien käytös ja perustelee heidät kertoo, miksi ja mihin he tarvitsevat Sinun kiusaamista?!! Heidät pitää laittaa yleisesti nolattavaksi, että tajuavat, että he syyllistyvät rikokseen kiusatessaan sinua. Älä vain missään nimessä luovuta! Voimia ja tsemppiä Sinulle

    • jumala koettelee sinua

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1387
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1121
    3. 37
      792
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      776
    5. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      742
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      152
      729
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      712
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      685
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      659
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      622
    Aihe