kuntouttava?

aamujailtarukous

Olin viime vuonna ns. kuntouttavassa työtoiminnassa. Koska muuten en saanut iki karenssia poikki. Te keskuksen avulla ei löytynyt järkevää keinoa saada aikaan vaadittu toimenpide.... Kuntouttava puuha oli ainoa mahdollisuus.

Suoritin siksi tällaisena kuntoutus puuhassa yhteiskunta palveluna sen karenssin työehdon.
Kokemus oli aikuisten päivähoidon kaltainen, turhauttava ja ajantuhlausta. kuntouttava systeemi oli uskonnollisen yhteisön leivänjako systeemi.
Sinänsä leivänjako oli kai tarpeen, tosin hyvinvointi valtiossa kun ei tulisi olla leipäjonoja !!!
ja siellä kuntoutumassa oli liikaa väkeä toimettomana oleskelemassa. Pakko oleskelemassa, erilaisilla kuntoutus velvotteilla, typ mopa pakoilla.. jne.
Oli aamu ja ilta rukoukset, jne. Ja jouten oloa koko päivä, istuskelua, kahvin juontia, mutta paikalla piti olla, se kirjattiin. pari palkattua kapoa vahti laumaa.

On sääli että tällaisessa turha toiminnassa ympäri suomen on kymmeniä tuhansia palkattomia ihmisiä pakko kuluttamassa aikaa!!! Eikö olisi rehellistä maksaa palkkaa, työllistää ihmisiä oikeasti, tms..
onko hallinto aivan osaamaton haluton, turta, , tms? vai onko tämä tahallista oman kansan tuhoa ?

12

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntoutusmachtfrei

Kyllä se suunnitelmalliselta työvoiman tuhonnalta vaikuttaa. Omia kokemuksia vastaavasta avo leiri tyhjäkäynnistä on.

• ollaan

Ketjun aloittelijalle.
      Kuinka kauan pitää sitten olla Kuntouttavassa Työtoiminnassa, jotta IKI KARENSSI poistuisi?
      Mulla alkaa Kunt.työkokeilu tässä lähiaikana ja 3 kk on minimiaika ja voi saada jatkoa jos haluaa vielä ..... ( tosin mulla ei ole puhuttu koskaan karenssista !)
      Sitten taas siirryn seur. kunt.työtoimintaa aloitan taas uudessa paikassa ... ja tätä jatkuu .... varmaankin 6 vuotta ennenkuin eläkeiän saavutan.
      ja kaikki kuntouttavat työtoiminnat kiertävät .....
      Joskus ennen..... se oli mulla puoli vuotta työtä ja vuoden työttömyys ja taas puoli vuotta työtä ja vuoden työttömyys ( eri paikat ).... olin määräaikaisena. Koskaan ei otettu vakituiseksi työntekijäksi. Tein tuota "rumpaa" 10 vuotta. Sain kiitettävät paperit joka eri paikasta ja pidin työstäni. Juuri kun oli oppinut homman hyvin joutui taas ikävä kyllä pois.
      Mutta kivaa aikaa se oli nuorenpana ja nyt sinnitellään ja koitetaan pysytellä terveenä.
      Tsemppiä Kaikille !

• aamujailtarukous

Terve. - Kysymääsi; nykyisistä iki karensseista ja rangaistuksista en tiedä tarkalleen, ( karenssi lainsäädäntö on muuttunut, löytynee uudet tarkat karenssi tiedot te-sivuilta ? ).
        Itsellä oli n. 2006 saatu iki karenssi päällä vuodet 2006-2016. Sen aikainen päättymätön 5kk työehdolla oleva iki karenssi.
        Ja en saanut te toimistolta apua vuosien 2006-2016 välisenä aikana. Kun siinä karenssissa ollessani en esim. päässyt koulutuksiin tai muihin toimenpiteisiin edes tuon toimenpide ehdon 5kk ajaksi !!!. Palkka Töihinkään en jostain syystä kelpaa, vaikka koulutusta ja aiempaa työkokemusta on kyllä.
        Kuitenkin 2015 onnistuin tekemään 2 kk koulutuksen, ja sitten tuon yhteiskunta pakko palvelu kuntoutus rupeaman 3kk, joten se pitkä karenssi laukesi.
        Ja nämä täysin epämääräiset toimenpide toimet (ns. koulutus ja kuntoutus), oli järjesteltävä itse, te toimisto oli vain passiivinen. Ei te alkuun olisi laskenut minua esim. tuohon 2kk koulutukseen. Mutta hakija pulan ja peruutus paikan vuoksi siihen 2kk koulutukseen pääsin. Ja ns. kuntoutukseen menin kaupungin työ-kuntoutus-systeemin avulla, ja sekään ei aluksi kelvannut te toimistolla... Olin kai niin karenssiin syvästi tuomittu. ?? tms. kyykytystä??
        Kiitos kaupungin työ/kuntoutus virkailijalle, joka onnistui sumplimaan vielä tuon kuntoutuksen 3kk, onnistui ajamaan läpi....- näin oli ne toimenpiteet tehty !! Karenssi Rangaistus istuttu !
        Minua on siis kyykytetty 10 vuotta karenssilla, onko ketään pitempää karenssi tuomiota kärsinyttä työn sankaria ???

( - ja 2017 alusta vähitellen laukeaa vanhat iki karenssit, koska eu tuomioistuimessa tms. ne on todettu ihmisarvon vastaisiksi, tms.. (Moderni iki karenssi lienee nyt 3kk ?). Nämä vanhat karenssit oli Vanhanen kepu ja katainen kokoomus, ja sdp filatov-lipponen aikaisia aitoja kansan kyykytys menetelmiä.. - ja kannattaa äänestää tuota valtaa vastaan.. HUOM HUOM !! ).

• ieajfl

Mistä kaupungin työkkäristä on kyse? Tampere kenties?

• KuinHiekkalinnaaRakentai

Minulla tulee lähes 11 vuotta täyteen. Tuomio tulee lusittua loppuun vuoden 2017 alkaessa , mutta eiköhän Tampereen TE-toimisto järkkää nopeasti uuden karenssin.

https://tuloksetontaopiskelua.wordpress.com/2016/02/13/ikikarenssiin-2006/

...ja sen jälkeen TE-toimistosta saamani apu:

https://tuloksetontaopiskelua.wordpress.com/2015/06/04/tyottoman-vaara-aktiivisuus/
        https://tuloksetontaopiskelua.wordpress.com/2016/02/23/tyoton-tyonhakija/

Tervetuloa töihin, jos työvoimatoimisto myöntää tuet...

• asdeee

onko edes perse kuntoutunut ihmisarvoa pitää alentaa sitä ei työttömällä ole kuin pelkkä vittu

• postipolle

Kohta on 2017 eli ne jotka ovat saaneet sen päättymättömän karessin vanhan lain mukaan, saavat takaisin oikeuden työttömyysturvaan 2017 alusta. En tiedä kumpaa työttömyysturvaa saa, peruspäivärahaa vai työmarkkinatukea, ja se että alkaako työnhaku nollasta vain jatketaanko siitä mihin työnhaku jäis silloin kun sai sen karessin ennen vuotta 2012 ^^

• kuntou_tuja-ko-kö

Itse kirjoitan kirjaa jonka keväällä 2017 koitan saada julkaistuakin.

Siinä kerron kolmesta kuntouttavan työtoiminnan päivästäni seuraavasti:

Ensimmäinen päivä kolmesta:
      Menin työpaikalle 09:00, söin aamupalan johon meni kymmenisen minuuttia.
      09:10-10:00 Istuin ”olohuoneessa”, katselin AamuTV:tä (TV1)
      10:00-10:40 Jatkoin TV:n katselua välillä satunnaisesti jutellen ainoan paikalla olleen asukkaan kanssa. Muut olivat A-kerholaisten mukana ulkona, mutta tuo yksi mies jäi lääkäriä odottamaan.
      10:40 Ulkoilijat palasivat.
      10:50:11:35 Laulettiin A-kerholaisten vetäminä yhteislauluja (eräänlainen karaoke).
      11:35-12:00 Asukkaat kävivät syömässä, vein yhden asukkaan huoneeseensa odottamaan, että hoitajat tulevat nostamaan hänet sänkyynsä päiväunille.
      12:00-14:00 Katselin TV:tä, pääosa asukkaista meni ruokalevolle. Yksi nainen (lue: mummeli) katseli TV:tä myös.

Toinen työpäivä kolmesta
      09:10-09:30 Istuin ”olohuoneessa” katselemassa televisiota.
      09:30-10:00 Kävin ulkoiluttamassa yhden asukkaan.
      10:00-10:30 Katselin televisiota asukkaiden kanssa.
      10:30-11:30 Kuljetin asukkaita jumpassa.
      11:30-12:30 Istuin katselemassa TV:tä.
      12:30-13:15 Olin palaverissa.
      13:15-14:00 Kuljetin asukkaat toimintaan → kotiin.
      Kolmas työpäivä kolmesta

09:10-09:30 Istuin ”olohuoneessa” katselemassa televisiota.
      09:30-11:00 Pelasin asukkaiden kanssa lautapeliä.
      11:00-12:30 Katselin TV:tä.
      12:30-13:00 Kävin ulkoilemassa kahden asukkaan kanssa.
      13:00-14:00 Katselin TV:tä (asukkaiden kanssa).

Sellaista on kuntouttava työtoiminta

Nuo kolme päivää kuvastavat hyvin sitä millaista on kuntouttava työtoiminta tuossa laitoksessa jossa minä olen työtoiminnassa eräänlaisena avustajana. Jokainen voi kohdallaan miettiä, että mikä tuollaisessa toiminnassa sitten ihmistä kuntouttaa?
      Tarkoitukseni ei suinkaan ole moittia hyväksi todettua(?) kuntouttavaa työtoimintaa vaan kyseenalaistaa se, että ovatko kaikki toimintaan osallistuvat oikeassa paikassa? Sopiiko tällaiselle ”sosiaaliselle erakolle” joka on pikemmin introvertti kuin ekstrovertti tuollainen toiminta jossa pitäisi olla enemmän extrovertti kuin introvertti. Miten toimintaan saisi – niin mitä?

• laiska-

Kuntouttava 80 luvulla: risumettää,kaupungin koneiden huoltoa,maalausta,muuttoapua,kaupassakäyntiä,haravointia,
      sahahommia,parkkaamista,teurastamolta ruhojen hakua...
      8h/pv.ssä--- 5pv/vk.ssa.

• Jdjjkkkkkkdkdkdkdkdkkdk

Kannattaa olla tarkkana ettei sossu vedätä ja laske kulukorvauksia siis se 9€ pv tuloiksi...

Kuntouttavasta ei kerry eläkettä, vangittiin kerryttävät työstään eläkkeen ja voivat tienata jopa 2000€ kuussa.

Kyse on orjuudesta jos 9€ päiväpalkalla pakottavat töihin ja jos kieltäydyt saat rangaistuksen, eli pakkotyötä.

• ainejossainon

Olemista on mahdoton poistaa. Aaltosen Ellinkään.

• gdrfh

Jotain tais ärsyttää pikavippi jutut. Heheeee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3025
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1580
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1432
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1332
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      41
      1260
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1186
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      979
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      902
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      783
    Aihe