Yhteishuoltajuus ja toiselle paikkakunnalle muutto

Khmmmm

Eli tilanne se että meillä on lasten isän kanssa yhteishuoltajuus (viikko-viikko systeemi). Itse olen opiskellut nyt kevyempään työhön koska paikat ei kestä vanhustyötä. Mutta ongelma tässä se että paikkakunta missä nyt asun on todella vaikea saada minkäänlaista pvä työtä, lapset sen verran pieniä että heidänkin takiaan vaihdan.
Isä ei suostu muuttamaan muulle paikkakunnalle perässä kuin Espoo, Vantaa, Helsinki. Itse en halua ihan niin isoon paikkakuntaan koska olen itse pieneltä paikkakunnalta ja olisi aivan liian iso muutos. Minulla itselläni selvät mihin haluaisin muuttaa ja sieltä löytyy töitä (täältä ei niihin pääse julkisilla ja omaan autoon ei varaa) mutta isä ei näihin suostu.
Eli voinko muuttaa lasten kanssa vaikka yhteishuoltajuus? Lasten isä ei tällä hetkellä missään töissä koska ei edelleenkään pysty töihin menemään eron takia, oli ennen eroa jo 2 vuotta työttömänä (olemme eronneet maaliskuussa). En todellakaan kiusallani muuta vaan ajattelen lapsiakin tässä ettei tulisi pitkiä päiviä hoidossa ja minulta loppuisi kaksi vuorotyö (mikä huonolla tuurilla nyt muuttuu 3 vuorotyöksi).

105

4300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lallalallaa

Voit muuttaa. Itse olen muuttanut useasti enkä ole lupia kysellyt. Miehelle ei kuulu se missä asutte, kunhan sovitte että lapset näkee isää ja tietää missä he asuvat. Ex mies ei määrittele asuinkuntaa.

• lallalallaa

Et voit muuttaa. Itse en ole muuttanut, sillä lapsen muuttoon tarvitaan aina toisen vanhemman/
        huoltajan lupa; itse voit kyllä muuttaa ilman lasta. Naiselle kun ei kuulu se missä asutte, kunhan sovitte
        asiallisesti, että lapset näkee äitiä ja tietää missä he asuvat mikäli "viranomaiset" eivät valehtele tarkoitus hakuisesti tuomioistuimessa lapsen olosuhteita perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin vastoin mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" oikesti lausuneet. Ex-nainen ja valehtelevat, sairaaat "viranomaiset" ei määrittele asuinkuntaa.

• Khmmmm

Isä ei vaan tosiaan ymmärrä sitä että itse en halua pääkaupunkiseudulle. Se on aika "rankka" muutos minulle koska olen tosiaan koko ikäni asunut pienellä paikkakunnalla. Tiedän valmiiksi jo etten sopeutuisi siihen hälinään.

• Khmmmm

Äiti ei vaan tosiaan ymmärrä sitä että itse en halua pääkaupunkiseudulle. Se on aika "rankka" muutos minulle koska olen tosiaan koko ikäni asunut pienellä paikkakunnalla. Tiedän valmiiksi jo etten sopeutuisi siihen hälinään..

• hmmmmmmm

Onhan Espoon ja Vantaan lähellä myös pieniä paikkakuntia, joihin moniin on hyvät liikenneyhteydet pääkaupunkiseudulta.

• hmmmmmmm

Onhan Turun ja Raision lähellä myös pieniä paikkakuntia, joihin moniin on hyvät liikenneyhteydet suomen väärältä pääkaupunkiseudulta.

• hmmmmmmm
        hmmmmmmm kirjoitti:

Onhan Turun ja Raision lähellä myös pieniä paikkakuntia, joihin moniin on hyvät liikenneyhteydet suomen väärältä pääkaupunkiseudulta.

Älä käytä samaa nikkiä, näyttää et olisin vastannut itselleni.

Mutta ei nyt ole ehkä käytännössä mahdollista hoitaa vuoroviikkohuoltoa niin, että toinen asuis Raisiossa ja toinen Helsingissä.
        Ihan pienten kanssa vielä onnistuis, mutta sit kun tulee eskari ja koulu, niin ei enää onnistukaan.

• hmmmmmmm
        hmmmmmmm kirjoitti:

Älä käytä samaa nikkiä, näyttää et olisin vastannut itselleni.

Mutta ei nyt ole ehkä käytännössä mahdollista hoitaa vuoroviikkohuoltoa niin, että toinen asuis Raisiossa ja toinen Helsingissä.
        Ihan pienten kanssa vielä onnistuis, mutta sit kun tulee eskari ja koulu, niin ei enää onnistukaan.

Ei Raisiossa onnistukkaan Raision kaupungin ja lapsen äidin vieraannuttaessa, manipuloidessa lapsia tarkoitushakuisesti omasta isästään, isovanhemmistaan, suvustaan perättömin lapsumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista. Raision kaupunki valehtelee nettisivuillaan perhepalvelun "pyydä apua!"- napin toimivan, ei toimi ei aluehallintovairaston päätöksistä huolimatta mm. keskusteluajan järjestämisestä. Ei uskalleta isää kohdata, kun itse on jääty rötöstelystä, lapsen edun-, oikeuksien vastaisesta menettelystä, valehtelusta tuomioistuimesssa kiinni, jonka myös sosiaali- ja terveysjohtaja on myöntänyt avoimesti kaupunginhallitukselle kieltäytyessään kuitenkaan puuttumasta asiaa sosiaalitoimen/ perhepalvelun vastuullisena, johtavana "viranhaltijana"

• RaisionmiesOnFörbi
        hmmmmmmm kirjoitti:

Ei Raisiossa onnistukkaan Raision kaupungin ja lapsen äidin vieraannuttaessa, manipuloidessa lapsia tarkoitushakuisesti omasta isästään, isovanhemmistaan, suvustaan perättömin lapsumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista. Raision kaupunki valehtelee nettisivuillaan perhepalvelun "pyydä apua!"- napin toimivan, ei toimi ei aluehallintovairaston päätöksistä huolimatta mm. keskusteluajan järjestämisestä. Ei uskalleta isää kohdata, kun itse on jääty rötöstelystä, lapsen edun-, oikeuksien vastaisesta menettelystä, valehtelusta tuomioistuimesssa kiinni, jonka myös sosiaali- ja terveysjohtaja on myöntänyt avoimesti kaupunginhallitukselle kieltäytyessään kuitenkaan puuttumasta asiaa sosiaalitoimen/ perhepalvelun vastuullisena, johtavana "viranhaltijana"

Onko sun vitun pösilö ihan pakko täyttää jokainen ketju jatkuvalla spämmiskeidallasi?

Onko ideana se, että kun koet itsesi kaltoinkohdelluksi, haluat kostaa sen kaikille muille? Kasva jo aikuiseksi!

• RaisionmiesnotFörbi
        RaisionmiesOnFörbi kirjoitti:

Onko sun vitun pösilö ihan pakko täyttää jokainen ketju jatkuvalla spämmiskeidallasi?

Onko ideana se, että kun koet itsesi kaltoinkohdelluksi, haluat kostaa sen kaikille muille? Kasva jo aikuiseksi!

Onko ideana se, että kun koet itsesi kaltoinkohdelluksi, haluat kostaa sen kaikille muille Raision "viranomaisten" kanssa? Kasva jo aikuiseksi!

• Miem

Eipä se kùlu ex:lle missä ketäkin asuu ! Jos sinulla on töitä tiedoss vaikka utsjoelta niin ei ex:n sinne tarvii muuttaa vaan tapaamis sopimus muuttuun niin ettei lapsen koulu kärsi !

• hmmmmmmm

Mutta jos tapaamissopimus on voimassa, niin muuttamalla kauas, muuttajan täytyy rikkoa sopimusta. Toinen osapuoli ei yksin saa sanella sitä sopimusta.

No joo, käytännössä lapsen äiti kuitenkin saa ihan rauhassa päättää kaiken mahdollisen ilmoittamatta siitä lapsen isälle.

• Miem

Kyllä se kuuluu ex:lle missä lapsi asuu lapsen yhteystietoineen ! Jos sinulla on töitä tiedossa vaikka utsjoelta niin ei ex:n sinne tarvii muuttaa vaan muutat
        itse ilman lasta; tapaamissopimusra ei voida muuttaa
        koska sellaista ei oikeasti ole niin lapsen etu-, oikeudet- ja koulu kärsii !

• hmmmmmmm
        hmmmmmmm kirjoitti:

Mutta jos tapaamissopimus on voimassa, niin muuttamalla kauas, muuttajan täytyy rikkoa sopimusta. Toinen osapuoli ei yksin saa sanella sitä sopimusta.

No joo, käytännössä lapsen äiti kuitenkin saa ihan rauhassa päättää kaiken mahdollisen ilmoittamatta siitä lapsen isälle.

Mutta jos tapaamissopimus on voimassa, niin muuttamalla kauas, muuttajan täytyy rikkoa sopimusta. Toinen osapuoli ei yksin saa sanella sitä sopimusta; ei edes "viranomaisten" perättömin selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista kuten Raision kaupungissa perusteettomasti menetellään

No joo, käytännössä lapsen ISÄ kuitenkin saa ihan rauhassa päättää kaiken mahdollisen ilmoittamatta
        siitä lapsen äidille ja sairaille "viranomaisille".

• RaisionmiesOnFörbi
        hmmmmmmm kirjoitti:

Mutta jos tapaamissopimus on voimassa, niin muuttamalla kauas, muuttajan täytyy rikkoa sopimusta. Toinen osapuoli ei yksin saa sanella sitä sopimusta; ei edes "viranomaisten" perättömin selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista kuten Raision kaupungissa perusteettomasti menetellään

No joo, käytännössä lapsen ISÄ kuitenkin saa ihan rauhassa päättää kaiken mahdollisen ilmoittamatta
        siitä lapsen äidille ja sairaille "viranomaisille".

No mitä olet päättänyt ilmoittamatta siitä lapsesi äidille?
        Et ainakaan mitään muuta lapseen liittyvää asiaa, kuin sen ettet halua tavata lasta.

• RaisionmiesnotFörbi
        RaisionmiesOnFörbi kirjoitti:

No mitä olet päättänyt ilmoittamatta siitä lapsesi äidille?
        Et ainakaan mitään muuta lapseen liittyvää asiaa, kuin sen ettet halua tavata lasta.

No mitä olet päättänyt ilmoittamatta siitä lapsesi
        isälle?

Et ainakaan mitään muuta lapseen liittyvää asiaa,
        kuin sen ettei lapset halua tavata isäänsä minimaalisesti

Raision kaupungin perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista;

vastoin mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" oikeasti äidille omassa selvitystyössään lausuneet eli

YHTEISHUOLTO JA LAPSEN LAAJAT TAPAAMISOIKEUDET, LAPSEN ASUMINEN MYÖS OMALLA ISÄLLÄÄN OMAN ISÄNSÄ HUOLLOSSA JA HOIDOSSA

• Miem
        Miem kirjoitti:

Kyllä se kuuluu ex:lle missä lapsi asuu lapsen yhteystietoineen ! Jos sinulla on töitä tiedossa vaikka utsjoelta niin ei ex:n sinne tarvii muuttaa vaan muutat
        itse ilman lasta; tapaamissopimusra ei voida muuttaa
        koska sellaista ei oikeasti ole niin lapsen etu-, oikeudet- ja koulu kärsii !

Käytä raision ääliö omaa nm:ä ! Ja kyllä jokainen saa/voi muuttaa minne tahtoo suomen sisällä olkoon vaikka millainen sopimus ! Muutto työn perusteena on hyvksyttävä peruste muuttaa sopimusta ! Kukaan eronnut ei ole tilivelvollisuudessa ex puolisolleen omasta elämästään !

• Miem
        Miem kirjoitti:

Käytä raision ääliö omaa nm:ä ! Ja kyllä jokainen saa/voi muuttaa minne tahtoo suomen sisällä olkoon vaikka millainen sopimus ! Muutto työn perusteena on hyvksyttävä peruste muuttaa sopimusta ! Kukaan eronnut ei ole tilivelvollisuudessa ex puolisolleen omasta elämästään !

Käytä vieraannuttamis puolustuksen ääliö omaa nm:ä !
        Ja kyllä jokainen EI saa/voi muuttaa minne tahtoo
        lapsen kanssa ilman lapsen vanhemman/ huoltajan suostumusta suomen sisällä olkoon vaikka millainen sopimus ! Itse toki voi muuttaa ILMAN LASTA ! Muutto työn perusteena EI OLE hyvksyttävä peruste ilman lapsen vanhemman/ huoltajan suostumusta ja "sopimustahan" ei voi yksipuolisesti muuttaa sillä mahdolliset sopimuk-set tehdään aina kunnes lapset osaltaan täyttävät 18 vuotta ja sairaat "viranomaiset", lapsen äiti EI SAA YKSI PUOLISESTI OTTAA KANTAA SOPIMUKSEEN JA SEN SISÄLTÖÖN MM. VIRANHOIDOSSAAN ! Kukaan eronnut ei ole tilivelvollinen valehtelevalle ex-puolisolle ja sairaille valehteleville luonnehäiriöisille "viranomaisille" omasta elämästään !

• Raisionsairasukko
        Miem kirjoitti:

Käytä vieraannuttamis puolustuksen ääliö omaa nm:ä !
        Ja kyllä jokainen EI saa/voi muuttaa minne tahtoo
        lapsen kanssa ilman lapsen vanhemman/ huoltajan suostumusta suomen sisällä olkoon vaikka millainen sopimus ! Itse toki voi muuttaa ILMAN LASTA ! Muutto työn perusteena EI OLE hyvksyttävä peruste ilman lapsen vanhemman/ huoltajan suostumusta ja "sopimustahan" ei voi yksipuolisesti muuttaa sillä mahdolliset sopimuk-set tehdään aina kunnes lapset osaltaan täyttävät 18 vuotta ja sairaat "viranomaiset", lapsen äiti EI SAA YKSI PUOLISESTI OTTAA KANTAA SOPIMUKSEEN JA SEN SISÄLTÖÖN MM. VIRANHOIDOSSAAN ! Kukaan eronnut ei ole tilivelvollinen valehtelevalle ex-puolisolle ja sairaille valehteleville luonnehäiriöisille "viranomaisille" omasta elämästään !

Olet sä vaan niin hullu. Miten sun annetaan vielä kulkea vapaalla jalalla!?

• säjaRaisionsairassossu
        Raisionsairasukko kirjoitti:

Olet sä vaan niin hullu. Miten sun annetaan vielä kulkea vapaalla jalalla!?

Olet sä vaan niin hullu. Miten sun annetaan vielä kulkea vapaalla jalalla!???

• Raisionsairasukko
        säjaRaisionsairassossu kirjoitti:

Olet sä vaan niin hullu. Miten sun annetaan vielä kulkea vapaalla jalalla!???

Et sitten pysty kirjoittamaan mitään omaa tekstiä/mielipidettä?

• säjaRaisionsairassossu
        Raisionsairasukko kirjoitti:

Et sitten pysty kirjoittamaan mitään omaa tekstiä/mielipidettä?

Et sitten pysty kirjoittamaan mitään omaa tekstiä/ mielipidettä?

• Khmmmm

Olen yrittänyt esim Hyvinkäätä ehdottaa mistä hyvät kulkuyhteydet mutta ei kelpaa eikä mikään muukaan. Itse vain tuntisin sen kaupungin melkein samanlailla kun kotikaupunkini. On kuulemma kuoleva kaupunki hänen mielestään.

• 1säpappa

Hyvinkäältä Helsinkiin on kestää junamatka kolmisen varttia, Keravalta puoli tuntia.
        Jos sinä muuttaisit vaikka Keravalle ja lasten isä Vantaalle, niin välimatka olisi niin lyhyt, että vuoroviikot voisivat hyvinkin toimia koululaistenkin kanssa. Toi joku Järvenpää-Tikkurila, välimatka parikyt minsaa.

Järvenpää on esmes ihan kiva pienehkö kaupunki, vähän pienempi kuin Hyvinkää, mutta lähellä pääkaupunkia.

Mietin vain mistä työtön saa asunnon pääkaupunkiseudulla. Pitää olla varaa takuuvuokraan (usein parin kuukauden vuokra) ja varaa maksaa ainakin ensimmäisen kuukauden vuokra. Sen jälkeen voi sit käydä jo sosiaalitoimistossakin kun on saanut itsensä kaupunkiin kirjoille.
        Vuokrataso on kuitenkin tuolla suunnalla aika korkea, eikä lapseton (etävanhempi katsotaan aina lapsettomaksi) saa lapsista mitään vuokratukea.

• 1säpappa
        1säpappa kirjoitti:

Hyvinkäältä Helsinkiin on kestää junamatka kolmisen varttia, Keravalta puoli tuntia.
        Jos sinä muuttaisit vaikka Keravalle ja lasten isä Vantaalle, niin välimatka olisi niin lyhyt, että vuoroviikot voisivat hyvinkin toimia koululaistenkin kanssa. Toi joku Järvenpää-Tikkurila, välimatka parikyt minsaa.

Järvenpää on esmes ihan kiva pienehkö kaupunki, vähän pienempi kuin Hyvinkää, mutta lähellä pääkaupunkia.

Mietin vain mistä työtön saa asunnon pääkaupunkiseudulla. Pitää olla varaa takuuvuokraan (usein parin kuukauden vuokra) ja varaa maksaa ainakin ensimmäisen kuukauden vuokra. Sen jälkeen voi sit käydä jo sosiaalitoimistossakin kun on saanut itsensä kaupunkiin kirjoille.
        Vuokrataso on kuitenkin tuolla suunnalla aika korkea, eikä lapseton (etävanhempi katsotaan aina lapsettomaksi) saa lapsista mitään vuokratukea.

Tarkoitan, ettei vuoroviikkohuollossakaan ole välttämätöntä asua juuri samassa kaupungissa, kunhan kulkuyhteydet ja matka-aika on lyhyt.

• Miem

Kuule muuta minne haluat ja miten haluat ex puolisot ei ole velvollisia toisilleen ja lapsen asuessa luonasi niin osoitteen voit antaa toiselle vanhemalle mutta lupaa sinun muuttamiselle ei tarvitse kysyä ja vuoroviikko asuminen niin kumpikin järjestää koti paikassaan asiat niin että vuoroviikko asuminen onnistuu TAI SIT VAAN MUUTETAAN SOPIMUSTA NIIN KUIN SUURIMMAKSI OSAKSI SUOMESSA ON ELI JOKA TOINEN VKL. ETÄVANHEMALLA !

• Miem
        Miem kirjoitti:

Kuule muuta minne haluat ja miten haluat ex puolisot ei ole velvollisia toisilleen ja lapsen asuessa luonasi niin osoitteen voit antaa toiselle vanhemalle mutta lupaa sinun muuttamiselle ei tarvitse kysyä ja vuoroviikko asuminen niin kumpikin järjestää koti paikassaan asiat niin että vuoroviikko asuminen onnistuu TAI SIT VAAN MUUTETAAN SOPIMUSTA NIIN KUIN SUURIMMAKSI OSAKSI SUOMESSA ON ELI JOKA TOINEN VKL. ETÄVANHEMALLA !

Kuule muuta minne haluat ilman lasta miten haluat
        ex-puolisot ja valehtelevat "viranomaiset" eivät ole velvollisia toisilleen kun lapsi ei asu luonasi niin oman osoitteenhan voit antaa lapselle toiselle mutta lupaa sinun muuttamiselle ILMAN LASTA ei tarvitse kysyä ja vuoroviikko asuminen niin kumpikin järjestää koti paikassaan asiat niin että vuoroviikko asuminen onnistuu ilman valehtelevia, sairaita "viranomaisia" perättömin lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista. JA SOPIMUSTAHAN EI VOI MUUTTAA
        SILLÄ MAHDOLLISET SOPIMUKSET OVAT AINA VOIMASSA, KUNNES LAPSET OSALTAAN TÄYTTÄVÄT
        18 VUOTTA ILMAN VALEHTELEVIA, SAIRAITA "LASTEN SUOJELUVIRANOMAISIA".

• dkjfaöjdfaöjfdsöjaöjföa

Kyllä voi muuttaa. Ei yksikään katkera mies exä voi eestää ketään muuttamassa sinne minne haluaa, Se on jo kiusaamista ja etämistä työpaikan vastaanottamiselle tai ihmsen vapaudelle.
      Ei exä voi estää muuttamista. Se on lapelleista.

Me ollaan muutettu monet kerrat, eikä koskaan e mies ole estänyt en ole edes lupia kysellyt lähdetty vaan. Kukaan katkera exä ei voi estää muuttamasta.

• dkjfaöjdfaöjfdsöjaöjföa

Kyllä EI voi muuttaa lapsen kanssa ilman lupaa. Ei yksikään katkera nainen, exä/ äiti ja sairaat "viran-omaiset" voi mitenkään estää ketään muuttamasta
        ilman lapsia sinne minne itse haluaa, Se on jo kiusaamista ja eristämistä työpaikan vastaanottamiselle tai ihmisen vapaudelle katkerin perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin lapsen olosuhteista. Ei exä/ nainen, äiti ja katkerat "viranomaiset" voi estää muuttamista. Se on lapselleista ja sairasta.

Ette ole muutaneet lasten kanssa ja koskaan ei mies ole estänyt etkä ole edes lupia kysellyt muutettuasi ilman lapsia, yksin vaan lähdetty vaan. Kukaan katkera exä/ äiti, "viranomainen ei voi estää muuttamasta.

• Khmmmm

Niimpä olen yrittänyt sanoa samaa että mistä meinaa saada asunnon kun täällä jo rästejä vuokrasta. Mutta hänen mielestään jos en suostu muuttamaan pk seudulle niin molemmat pysytään täällä. Ja täältä on vaikea saada minkäänlaista päiväduunia mikä hänen pitäisi tietää. Ja täältä en halua pk seudulle, yhden kesän kävin ja työtunnit oli sitten sellaista 12 tuntia päivän aikana eli tarkoittaen sitä että minun vkoilla lapsille tulisi todella pitkät hoitopäivät vaikka äitini auttaisi.

• Khmmmm

Lapsella on isäkin; lapsi isän huoltoon ja hoitoon!

• djkajfajflöajfaödfjö

Ei neisät halua kun haluu olla vapaana lapsitaan ja etsiä uusia naisia ja kaljotella.
        Toiseksi harva äiti usklataa jättää lapsian isälle, se ei ole yksinkertaista.

• Toinenyh

Espoo, Vantaa, Helsinki on oikeasti hyviä paikkoja asua. Etenkin yksinhuoltajalle kun bussit kulkee. Uusia ystäviä helppo saada ja vaikka mitä pienperhe yhdistyksen toimintaa. Tänne vaan nyt eroon ennakkoluuloista.

• oletkosairas

viedessäsi lapselta isän/ äidin "yksinhuoltajana".
        Espoo, Vantaa, Helsinki on oikeasti huonoja sairaita paikkoja asua. Etenkin "yksinhuoltajalle", kun bussit kulkee, joihin ei "yksinhuoltajille" ole oikeutta astua
        eikä kukaan kaipaa ystäväkseen "yksinhuoltajaa" eikä "yksinhuoltailla" ole mitään oikeutta osallistua mihin-kään pienperhe yhdistyksen toimintaan, koska "yksin huoltaja" ei ole mikään perhe ja ihminen. "yksinhuolta jilla" ei ole oikeutta elää ja asua.

• Ååååööö
        oletkosairas kirjoitti:

viedessäsi lapselta isän/ äidin "yksinhuoltajana".
        Espoo, Vantaa, Helsinki on oikeasti huonoja sairaita paikkoja asua. Etenkin "yksinhuoltajalle", kun bussit kulkee, joihin ei "yksinhuoltajille" ole oikeutta astua
        eikä kukaan kaipaa ystäväkseen "yksinhuoltajaa" eikä "yksinhuoltailla" ole mitään oikeutta osallistua mihin-kään pienperhe yhdistyksen toimintaan, koska "yksin huoltaja" ei ole mikään perhe ja ihminen. "yksinhuolta jilla" ei ole oikeutta elää ja asua.

No kuitenkin niin tehtiin ja ex jäi tois puolelle suomea ja tapaa lapset joka toinen viikonloppu mikäli hakee heidät kotoa !
        Ja samalla lapset siirtyi yhteis huollosta yksinhuoltoon jotta saan hankittua passit ja voin matkustella lasten kanssa ( norjassa olisi hyvä työpaikka).

• oikaisuuuuu
        Ååååööö kirjoitti:

No kuitenkin niin tehtiin ja ex jäi tois puolelle suomea ja tapaa lapset joka toinen viikonloppu mikäli hakee heidät kotoa !
        Ja samalla lapset siirtyi yhteis huollosta yksinhuoltoon jotta saan hankittua passit ja voin matkustella lasten kanssa ( norjassa olisi hyvä työpaikka).

No kuitenkin niin tehtiin ja ex, "äiti" jäi tois puolelle suomea ja tapaa lapset joka toinen viikonloppu ilman tarkoitushakuista "yksinhuoltoa", mikäli hakee lapset
        ISÄN kotoa YHTEISHUOLTAJANA !
        Ja samalla lapset siirtyi isälle asumaan pois äidiltä vanhempien YHTEISHUOLTOON ! Pois äidin tarkoitus hakuisesta "viranomais" sairaudesta, "yksinhuollosta",
        passinhan voi hakea myös YHTEISHUOLTAJANA ILMAN "VIRANOMAIS" SAIRAUTTA, TARKOITUSHAKUISTA "YKSINHUOLTOA" PERÄTTÖMIN "VIRANOMAIS" LAUSUMIN, SELVITYKSIN LAPSEN OLOSUHTEISTA. ja
        voit myös matkustella lasten kanssa YHTEISHUOLTAJANA (norjaan ei muuten "yksinhuoltajat" pääse työskentelemään ja asumaan).

• Ååååööö
        oikaisuuuuu kirjoitti:

No kuitenkin niin tehtiin ja ex, "äiti" jäi tois puolelle suomea ja tapaa lapset joka toinen viikonloppu ilman tarkoitushakuista "yksinhuoltoa", mikäli hakee lapset
        ISÄN kotoa YHTEISHUOLTAJANA !
        Ja samalla lapset siirtyi isälle asumaan pois äidiltä vanhempien YHTEISHUOLTOON ! Pois äidin tarkoitus hakuisesta "viranomais" sairaudesta, "yksinhuollosta",
        passinhan voi hakea myös YHTEISHUOLTAJANA ILMAN "VIRANOMAIS" SAIRAUTTA, TARKOITUSHAKUISTA "YKSINHUOLTOA" PERÄTTÖMIN "VIRANOMAIS" LAUSUMIN, SELVITYKSIN LAPSEN OLOSUHTEISTA. ja
        voit myös matkustella lasten kanssa YHTEISHUOLTAJANA (norjaan ei muuten "yksinhuoltajat" pääse työskentelemään ja asumaan).

No kun yllytät niin lähden lapsen kanssa norjaan !

• muistithan
        Ååååööö kirjoitti:

No kun yllytät niin lähden lapsen kanssa norjaan !

lapsen huoltomuodon muutoksen ennen Norjaaan lähtöä:))

• 1säpappa
        Ååååööö kirjoitti:

Hälmö mie, mut jollei lapset ole hänelle kaikki kaikessa, niin ole sinä edes hyvä äiti.

• eisemitääntajuu

ja ossooo...

• Ååååööö
        1säpappa kirjoitti:

Hälmö mie, mut jollei lapset ole hänelle kaikki kaikessa, niin ole sinä edes hyvä äiti.

Ei mie oon hyvä isä ja yksinhuoltajuus on minulla ja elkut maksaa äiti... ...ja muutan minne haluan kysymättä lapsen äidiltä mitään

• muistithan
        Ååååööö kirjoitti:

Ei mie oon hyvä isä ja yksinhuoltajuus on minulla ja elkut maksaa äiti... ...ja muutan minne haluan kysymättä lapsen äidiltä mitään

lapsen huoltomuodon muutoksen ennen Norjaaan lähtöä:)) ja muistathan kysyä yhteisten lastenne äidiltä luvan..

• Ååååööö
        muistithan kirjoitti:

lapsen huoltomuodon muutoksen ennen Norjaaan lähtöä:)) ja muistathan kysyä yhteisten lastenne äidiltä luvan..

Ei tarvii kysyä lupaa mie oon yksinhuoltaja !

• yksinhuoltajuussairautta
        Ååååööö kirjoitti:

Ei tarvii kysyä lupaa mie oon yksinhuoltaja !

kyllä sinun tarvitsee kysyä lupa ja muuttaa lapsen huoltomuoto; lapsen huoltajia ja vanhempia ovat isä ja äiti, ei yksin äiti tai isä.eikä kukaan kaipaa ystäväkseen "yksinhuoltajaa" eikä "yksinhuoltailla" ole mitään oikeutta osallistua mihinkään pienperhe yhdistyksen toimintaan, koska "yksinhuoltaja" ei ole mikään perhe
        ja ei edes ihminen. "yksinhuoltajilla" ei ole oikeutta
        elää ja asua.

• Ååååööö
        yksinhuoltajuussairautta kirjoitti:

kyllä sinun tarvitsee kysyä lupa ja muuttaa lapsen huoltomuoto; lapsen huoltajia ja vanhempia ovat isä ja äiti, ei yksin äiti tai isä.eikä kukaan kaipaa ystäväkseen "yksinhuoltajaa" eikä "yksinhuoltailla" ole mitään oikeutta osallistua mihinkään pienperhe yhdistyksen toimintaan, koska "yksinhuoltaja" ei ole mikään perhe
        ja ei edes ihminen. "yksinhuoltajilla" ei ole oikeutta
        elää ja asua.

Ei tarvii enkä kysy enkä ole kysynyt olen yksinhuoltaja juurikin sen takia ei tarvitse ja voin yksin tehdä päätökset !

• yksinhuoltajuussairautta
        Ååååööö kirjoitti:

Ei tarvii enkä kysy enkä ole kysynyt olen yksinhuoltaja juurikin sen takia ei tarvitse ja voin yksin tehdä päätökset !

Arvasin ja sanothan sen vielä ääneen olevasi tarkoitus hakuinen "yksinhuoltaja" perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuh teista, toiveista ja lausunnoista; vastoin mitä oikeasti
        on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" oikeasti omassa selvitystyössään lausuneet. Kyllä sinun tarvitsee kysyä lupa ja muuttaa lapsen huoltomuoto; etkä voi tehdä yksin mitään päätöksiä yhteisiä lapsianne koskevista asioista. Lapsen huoltajia ja vanhempia ovat isä ja äiti, ei yksin äiti tai isä...eikä kukaan kaipaa ystäväkseen "yksinhuoltajaa" eikä "yksinhuoltailla" ole mitään oikeutta osallistua mihin kään pienperhe yhdistyksen toimintaan, koska "yksinhuol taja" ei ole edes mikään perhe ja ei edes ihminen. "yksin-huoltajilla" ei ole mitään oikeutta elää ja asua.

• sossupaholainen

Sinä voit muuttaa minne haluat. Lapsesi muutosta (pitäisi) vaatia toisen huoltajan suostumus. Käytännössä kieltäminen tarkoittaisi kuitenkin sitä, että tämä huoltaja hakisi lapsen asumista itselleen. Silla jos sinä muutat, ei lapsi voi jäädä vanhalle paikkakunnalle ilman huoltajaa (ja asuntoa). Eli mikäli isä (tässä tapauksessa) ei vaadi oikeudessa asumista itsellään (tai te yhdessä niin sovi ja tee sopimusta lastenvalvojan luona), on lapsen "pakko" saada muuttaa kanssasi.

• Näintäällä

Oikeudenmukaisintahan olisi, että jos haluaa muuttaa, niin sitten muuttaa, mutta jättää jälkikasvun sen vanhemman vastuulle, joka ei muuta.
        Muuttaa siis ilman lapsia, jos se muutto on niin tärkeää.

Samoinhan pitäisi olla erossakin: se joka haluaa erota, erotkoon myös lapsista.

• oikaisuuuuu
        Näintäällä kirjoitti:

Oikeudenmukaisintahan olisi, että jos haluaa muuttaa, niin sitten muuttaa, mutta jättää jälkikasvun sen vanhemman vastuulle, joka ei muuta.
        Muuttaa siis ilman lapsia, jos se muutto on niin tärkeää.

Samoinhan pitäisi olla erossakin: se joka haluaa erota, erotkoon myös lapsista.

jälkimmäinen kommentti on vastuuton ja tulee oikaista; eihän lapsen oikeutta molempaan vanhempaansa voi mitenkään estää, ei perustuslain, lapsen oikeuksienkaan mukaisesti sillä ettei vanhemmat keskenään tule toimeen ja pysty elämään enää yhdessä, vaikka Raision kaupungis sa näin lainvastaisesti vuodesta toiseen menetelläänkin. Ei ole lapsen vika eikä saa lapselle kostaa ja käyttää lasta lyömäaseena vanhemman ja "viranomaisten" toimesta toista vanhempaa vastaan perättömin "viranomais" lausu min, selvityksin lapsen olosuhteista.

• Näintäällä
        oikaisuuuuu kirjoitti:

jälkimmäinen kommentti on vastuuton ja tulee oikaista; eihän lapsen oikeutta molempaan vanhempaansa voi mitenkään estää, ei perustuslain, lapsen oikeuksienkaan mukaisesti sillä ettei vanhemmat keskenään tule toimeen ja pysty elämään enää yhdessä, vaikka Raision kaupungis sa näin lainvastaisesti vuodesta toiseen menetelläänkin. Ei ole lapsen vika eikä saa lapselle kostaa ja käyttää lasta lyömäaseena vanhemman ja "viranomaisten" toimesta toista vanhempaa vastaan perättömin "viranomais" lausu min, selvityksin lapsen olosuhteista.

En nyt tarkoittanut kokonaan eroa lapsista, vaan etähuoltajaksi ryhtymistä. Tietysti huoltovastuun pitää säilyä ja lasten oikeus tavata.

• kerroppastämä
        Näintäällä kirjoitti:

En nyt tarkoittanut kokonaan eroa lapsista, vaan etähuoltajaksi ryhtymistä. Tietysti huoltovastuun pitää säilyä ja lasten oikeus tavata.

Raision kaupungin "lastensuojeluviranomaisille"; Raision kaupungin perättömin "viranomais" lausumin, selvityk sin, lapsen vieraannuttamis- sairauksin yhteistyössä lapsen äidin kanssa.

• Hoitajatt

Sinun kuuluu muuttaa mielisairaalaan suljetulle osastolle.

• enikinäookyselly

KAIKEN KIRJAVAAA VASTAUSTA.

Kuule ei tarvi lupia kysellä, muuttaa saa, suomi on vapaa maa, exilät ei tarvi kysellä yhtään mitään.

• oletkosika

Kuule tietenkin tarvii lupia kysellä, muuttaa EI saa ilman lapsen toisen vanhemman, huoltajan lupaa, toki suomi
        on vapaa mafiavaltio ja lapsen oikeuksista ei ole tässä maassa tietoakaan. Et voi muuttaa minne haluat. Kyllä sinun tarvitsee aina kysyä lupa ja muuttaa myös lapsen huoltomuoto; lapsen huoltajia ja vanhempia ovat isä ja äiti, ei yksin äiti tai isä. Kyllä tarvii lupa kysyä:))))

• Ååååööö
        oletkosika kirjoitti:

Kuule tietenkin tarvii lupia kysellä, muuttaa EI saa ilman lapsen toisen vanhemman, huoltajan lupaa, toki suomi
        on vapaa mafiavaltio ja lapsen oikeuksista ei ole tässä maassa tietoakaan. Et voi muuttaa minne haluat. Kyllä sinun tarvitsee aina kysyä lupa ja muuttaa myös lapsen huoltomuoto; lapsen huoltajia ja vanhempia ovat isä ja äiti, ei yksin äiti tai isä. Kyllä tarvii lupa kysyä:))))

Ei yksinhuoltajan tarvii kysellä ex puolisolta mitään jollei halua eikä kukaan ole ex:lle tilivelvollinen

• oletkosika
        Ååååööö kirjoitti:

Ei yksinhuoltajan tarvii kysellä ex puolisolta mitään jollei halua eikä kukaan ole ex:lle tilivelvollinen

• 1säpappa
        Ååååööö kirjoitti:

Aloituksessa ei ollutkaan kyse yksinhuoltajasta.

• älkäävalehdelko
        1säpappa kirjoitti:

Kyseletkö sinä exältä saatko muuttaa toiselle paikkakunnalle? Et varmaan kysele, ei sitä silloin voi velvottaa ex vaimoltakaan.

Itse en ole koskaan lupia kysellyt ex mieheltä muuttanut vaan ja tässä ollaan kukaan ei peräänoo kyselly. Muuttamisesta ei tarvi lupaa kysellä, aikuiset ihmiset.

• älkäävalehdelko

Itse en olisi edes niin tyhmä, että muutaisin; veisin yhteisen lapsen asumaan toiselle paikkakunnalle pois lapsen oman isän huollosta ja hoidosta.

Itse olen aina lupia kysellyt ex-mieheltä, muuttanut
        vaan ilman lasta ja tässä ollaan kukaan ei peräänoo kyselly. Muuttamisesta ei tarvi lupaa kysellä, muuttaessa ilamn lasta aikuiset ihmiset.

• Ååååööö
        1säpappa kirjoitti:

Ei ollut mutta jos lupia pitää kysellä ex:tä niin hyvin äkkiä on kyse yksin huoltajasta ! Ja kyllä minä muutan työ/toimeentulon perässä eikä siihen ex:n mielipide vaikuta !

• Ååååööö
        älkäävalehdelko kirjoitti:

Itse en olisi edes niin tyhmä, että muutaisin; veisin yhteisen lapsen asumaan toiselle paikkakunnalle pois lapsen oman isän huollosta ja hoidosta.

Itse olen aina lupia kysellyt ex-mieheltä, muuttanut
        vaan ilman lasta ja tässä ollaan kukaan ei peräänoo kyselly. Muuttamisesta ei tarvi lupaa kysellä, muuttaessa ilamn lasta aikuiset ihmiset.

Sinä haluat roikkua ex:ssä ! Minä en ex:tä kysele mitään eikä ex pyörinurkissa ei kyläile eikä puutu minun talouteen ja toimeentulon perässä muutan sinne missä on työ!

• Ååååööö
        Ååååööö kirjoitti:

Sinä haluat roikkua ex:ssä ! Minä en ex:tä kysele mitään eikä ex pyörinurkissa ei kyläile eikä puutu minun talouteen ja toimeentulon perässä muutan sinne missä on työ!

Sinä haluat roikkua ex:ssä ! Minä en ex:tä kysele mitään eikä ex pyörinurkissa ei kyläile eikä puutu minun talouteen ja toimeentulon perässä muutan ilman lapsia sinne missä on työ!

• Ååååööö
        Ååååööö kirjoitti:

Ei ollut mutta jos lupia pitää kysellä ex:tä niin hyvin äkkiä on kyse yksin huoltajasta ! Ja kyllä minä muutan työ/toimeentulon perässä eikä siihen ex:n mielipide vaikuta !

Ei ollut mutta jos lupia pitää kysellä ex:tä niin hyvin äkkiä on kyse yhteishuoltajasta ! Ja kyllä minä muutan ilman lapsia työ/toimeentulon perässä eikä siihen ex:n mielipi de vaikuta !

• 1säpappa
        älkäävalehdelko kirjoitti:

Kyseletkö sinä exältä saatko muuttaa toiselle paikkakunnalle? Et varmaan kysele, ei sitä silloin voi velvottaa ex vaimoltakaan.

Itse en ole koskaan lupia kysellyt ex mieheltä muuttanut vaan ja tässä ollaan kukaan ei peräänoo kyselly. Muuttamisesta ei tarvi lupaa kysellä, aikuiset ihmiset.

Tietysti exä saa muuttaa vaikka kuuhun ihan ilman lupaa, mutta lasten muuttoon tarvitaan molempien huoltajien suostumus.

• älkäävalehdelko
        1säpappa kirjoitti:

Tietysti exä saa muuttaa vaikka kuuhun ihan ilman lupaa, mutta lasten muuttoon tarvitaan molempien huoltajien suostumus.

tuomioistuimessa/ Raision kaupungin perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin mitä lapset ja "viranomaiset" ovat itse lausuneet eli yhteishuolto
        ja lapsen laajat tapaamisoikeudet, lasten asuminen
        myös omalla isällään oman isänsä huollossa ja hoi
        dossa. Tietysti exä saa muuttaa vaikka kuuhun ihan
        ilman lupaa, ilman lapsen tarkoitushakuista "viran-omais" vieraannuttamista, takoitushakuista "viran-
        omais yksinhuoltoa" perättömin "viranomais" lausu
        min, selvityksin mitä lapset ja "viranomaiset" ovat
        itse selvitystyössä lausuneet eli yhteishuolto ja lapsen laajat tapaamisoikeudet, lasten asuminen myös omalla isällään oman isänsä huollossa ja hoidossa. mutta
        lasten muuttoon tarvitaan molempien lasten vanhem pien, huoltajien suostumus. Ei vain tarkoitushakuisen "viranomais huoltajan" suostumus perättömin "viran-omais" lausumin, selvityksin mitä lapset ja "viranomai set" ovat itse lausuneet eli yhteishuolto ja lapsen laajat tapaamisoikeudet, lasten asuminen myös omalla isällään oman isänsä huollossa ja hoidossa.

• joulutuleejo
        1säpappa kirjoitti:

No ei tarvi jos ei muuta toiseen maahan.
        Miksi sitä isää kiinnostaa vaikeuttaa lasten muuttamista jos ei muutenkaan ole kiinnostunut lasten elämästä. Tuossa on jo kyse kiusaamisesta.

Suomen rajojen sisäpulella ei tarvi kysellä exiältä mitään lupaa, kunhan antaa uuden osoiteen, muuta ei tarvi.

• sossujamamikuoleejo
        joulutuleejo kirjoitti:

No ei tarvi jos ei muuta toiseen maahan.
        Miksi sitä isää kiinnostaa vaikeuttaa lasten muuttamista jos ei muutenkaan ole kiinnostunut lasten elämästä. Tuossa on jo kyse kiusaamisesta.

Suomen rajojen sisäpulella ei tarvi kysellä exiältä mitään lupaa, kunhan antaa uuden osoiteen, muuta ei tarvi.

Kyllä tarvii aina kysyä lupa ja muuttaa myös lapsen huoltomuoto; lapsen huoltajia ja vanhempia ovat isä
        ja äiti, ei yksin äiti tai isä.

Miksi sitä äitiä ja sossua kiinnostaa vaikeuttaa lasten elämää peröttömin "viranomais" lausumin, selvityksin lapsen olosuhteista kun ei muutenkaan ole kiinnostu
        nut lasten elämästä. Tuossa on jo kyse "viranomais" kiusaamisesta.

Suomen rajojen sisäpulella- ja ulkopuolella tarvii aina kysyä lupa ja muuttaa myös lapsen huoltomuoto; lap-
        sen huoltajia ja vanhempia ovat isä ja äiti, ei yksin äiti
        tai isä.

• eitarvikysyä
        sossujamamikuoleejo kirjoitti:

Kyllä tarvii aina kysyä lupa ja muuttaa myös lapsen huoltomuoto; lapsen huoltajia ja vanhempia ovat isä

Miksi sitä äitiä ja sossua kiinnostaa vaikeuttaa lasten elämää peröttömin "viranomais" lausumin, selvityksin lapsen olosuhteista kun ei muutenkaan ole kiinnostu

Suomen rajojen sisäpulella- ja ulkopuolella tarvii aina kysyä lupa ja muuttaa myös lapsen huoltomuoto; lap-
        tai isä.

Ei tarvi. Ei se ex mieskään lupaa ex vaimolta kysele jos muuttaa tosielle paikkakunnalle. Lapsellista että aikuisen pitäisi luopia kysellä - voinko minä muuttaa toiselle paikkakunnalle? heheee... tosi naurettavaa..

Ei tarvi kysyä. ei tarvi kysyä ei tarvi kysyä.loppu

• sossujamamikuoleejo
        eitarvikysyä kirjoitti:

Ei tarvi. Ei se ex mieskään lupaa ex vaimolta kysele jos muuttaa tosielle paikkakunnalle. Lapsellista että aikuisen pitäisi luopia kysellä - voinko minä muuttaa toiselle paikkakunnalle? heheee... tosi naurettavaa..

tai isä.

Ei tarvii muuttaessasi ilman lasta.

Ei se ex-mieskään lupaa ex-vaimolta kysele jos muuttaa tosielle paikkakunnalle ilman lasta. Lapsellista että aikuisen pitäisi jättää luopia kyselemättä lapsen toiselta vanhemmalta, huoltajalta muuttaessaan yhteisen lapsen kanssa- voinko minä muuttaa toiselle paikkakunnalle lapsen kanssa? tosi järkevää....- voinko minä muuttaa toiselle paikkakunnalle yhteisen lapsen kanssa ilman lupaa? heheee... tosi naurettavaa..

Tarvitsee kysyä. Tarvitsee kysyä. Tarvitsee kysyä. Tarvitsee kysyä. loppu ja ymmärretty:)))))

• Ååååööö
        sossujamamikuoleejo kirjoitti:

tai isä.

Ei tarvii muuttaessasi ilman lasta.

Ei se ex-mieskään lupaa ex-vaimolta kysele jos muuttaa tosielle paikkakunnalle ilman lasta. Lapsellista että aikuisen pitäisi jättää luopia kyselemättä lapsen toiselta vanhemmalta, huoltajalta muuttaessaan yhteisen lapsen kanssa- voinko minä muuttaa toiselle paikkakunnalle lapsen kanssa? tosi järkevää....- voinko minä muuttaa toiselle paikkakunnalle yhteisen lapsen kanssa ilman lupaa? heheee... tosi naurettavaa..

Tarvitsee kysyä. Tarvitsee kysyä. Tarvitsee kysyä. Tarvitsee kysyä. loppu ja ymmärretty:)))))

Älä länkytä oli yhteishuoltosopimus eikä ketäön viranomaista kiinnostanut kun muutin työperässä lapsen kanssa toiselle puolelle suomea ja äidillekin se oli vain ilmoitus asia ! Ja kun äiti ei huolehtinut sopimuksen mukaisista tapaamisista niin sain yksinhuoltajuuden lähes pelkällä ilmoituksella ja nyt voi hoitaa lasten asioita huomattavasti helpommin !

• sossujamamikuoleejo
        Ååååööö kirjoitti:

Älä länkytä oli yhteishuoltosopimus eikä ketäön viranomaista kiinnostanut kun muutin työperässä lapsen kanssa toiselle puolelle suomea ja äidillekin se oli vain ilmoitus asia ! Ja kun äiti ei huolehtinut sopimuksen mukaisista tapaamisista niin sain yksinhuoltajuuden lähes pelkällä ilmoituksella ja nyt voi hoitaa lasten asioita huomattavasti helpommin !

Älä länkytä oli yksinhuoltosopimus eikä ketään "viran-omaista" kiinnostanut perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, kun muutit työperässä ilman lasta toiselle puolelle suomea ja isällekkin se oli vain ilmoitus asia ! Ja kun isä ei huolehti- nut sopimuksen mukaisista tapaamisista niin sait yhteis-huoltajuuden lähes pelkällä äidin ja "viranomaisten" ilmoituksella ja nyt et voi hoitaa lasten asioita ollenkaan !

• hmmmmmmm

Eikös nyt kuitenkin ole niin, että yhteishuollossa lasten koulu- ym. asioista päättävät vanhemmat YHDESSÄ, ei pelkästään lähivanhempi?

Ei se nyt ainakaan ihan lainmukaista ole, jos YHTEIShuollossa lähivanhempi yksin päättää kaiken.
      Käytäntö on sitten tietysti eri, sillä käytännössähän äiti voi läihvanhempana ollessa päättää kaiken. Jos isä on lähivanhempi, niin silloin tarvitaan kaikkeen myös etävanhemman lupa. Kuulemma jopa silloin, jos isä on YKSINhuoltaja.

• Raisionukkoeiosaaollaisä

Sä tässä olet ainoa luonnehäiriöinen!

• pierasentollasille

EI TARVI KYSELLÄ, ÄITI SAA MUUTTAA LASTEN KANSSA JOS HALUA AEI SITÄ TARVI EX MIEHELTÄ KYSELLÄ LUPIA HERRANEN AIKA SENTÄÄN!!!
      Kysyttekö saatteko käydä kaupassa, saatteko siivota, saatteko syödä, saatteko mennä ulos, saatteko mennä sinen ja täne, sunaan, olohuoneeseen keittiöön vessaan, saatteko mennä lääkäriin, kouluun, kerhoon, kaverille, synttäreille, saatteko ylipäätään liikkua kotona, vasaa puhelimeen, avata telkkua??????

Naurettavaa. Mit se kuuluu ecälle mitä teette kotona???????? hei haloo.

Jos minä menen vessaan tai avaan jääkaapin, en kysele exältä saanko niin tehdä.

• pierasentollasille

ÄITI EI SAA MUUTTAA LASTEN KANSSA ILMAN LAPSEN VANHEMMAN/ HUOLTAJAN/ ISÄN LUPAA. JOS HALUAA MUUTTAA LAPSEN KANSSA SITÄ LAPSEN MUUTTOA TARVITSEE EX-MIEHELTÄ KYSYÄ. LUVAN TARVITSEE HERRANEN AIKA SENTÄÄN KYSYÄ; LAPSET OVAT YHTEISIÄ. MUUTTAKOOT ITSE ILMAN LUPIA, ILMAN LASTA!!!

EI TIETYSTIKKÄÄN TARVITSE KYSYÄ; esim. saatteko käydä kaupassa, saatteko siivota, saatteko syödä, saatteko mennä ulos, saatteko mennä sinen ja tänne, saunaan, olohuoneeseen, keittiöön, vessaan, saatteko mennä lääkäriin, kouluun, kerhoon, kaverille, synttäreille, saatteko ylipäätään liikkua kotona, vastata puhelimeen, avata telkkua. EDELLÄ MAINITUT EIVÄT LIITY MITENKÄÄN VANHEMPIEN YHTEISEEN LAPSEEN. LAPSEN VANHEMPIA JA HUOLTAJIA OVAT ISÄ JA ÄITI; EI YKSIN ÄITI TAI ISÄ.

NAURETTAVAA. EI KUULUKKAAN EX:LLE MITÄ TEETTE KOTONA, MUTTA KUULUU MITÄ TEETTE KOTONA YHTEISEN LAPSEN KANSSA JO LAINSÄÄDÄNNÖNKIN MUKAAN. HEI HALOOOO!!!!!

Jos sinä menet vessaan tai avaat jääkaapin, et kysele exältä saatko niin tehdä, koska ei koske mitenkään
        teidän yhteistä lastanne, yhteisen lastenne asuinpaikkaa ja olosuhteita. Opettele kirjoittamaan:)))))

• Raisionukostaeioleisäksi
        pierasentollasille kirjoitti:

ÄITI EI SAA MUUTTAA LASTEN KANSSA ILMAN LAPSEN VANHEMMAN/ HUOLTAJAN/ ISÄN LUPAA. JOS HALUAA MUUTTAA LAPSEN KANSSA SITÄ LAPSEN MUUTTOA TARVITSEE EX-MIEHELTÄ KYSYÄ. LUVAN TARVITSEE HERRANEN AIKA SENTÄÄN KYSYÄ; LAPSET OVAT YHTEISIÄ. MUUTTAKOOT ITSE ILMAN LUPIA, ILMAN LASTA!!!

EI TIETYSTIKKÄÄN TARVITSE KYSYÄ; esim. saatteko käydä kaupassa, saatteko siivota, saatteko syödä, saatteko mennä ulos, saatteko mennä sinen ja tänne, saunaan, olohuoneeseen, keittiöön, vessaan, saatteko mennä lääkäriin, kouluun, kerhoon, kaverille, synttäreille, saatteko ylipäätään liikkua kotona, vastata puhelimeen, avata telkkua. EDELLÄ MAINITUT EIVÄT LIITY MITENKÄÄN VANHEMPIEN YHTEISEEN LAPSEEN. LAPSEN VANHEMPIA JA HUOLTAJIA OVAT ISÄ JA ÄITI; EI YKSIN ÄITI TAI ISÄ.

NAURETTAVAA. EI KUULUKKAAN EX:LLE MITÄ TEETTE KOTONA, MUTTA KUULUU MITÄ TEETTE KOTONA YHTEISEN LAPSEN KANSSA JO LAINSÄÄDÄNNÖNKIN MUKAAN. HEI HALOOOO!!!!!

Jos sinä menet vessaan tai avaat jääkaapin, et kysele exältä saatko niin tehdä, koska ei koske mitenkään
        teidän yhteistä lastanne, yhteisen lastenne asuinpaikkaa ja olosuhteita. Opettele kirjoittamaan:)))))

Sun kirjoitukset on kuin jonkun keskenkasvuisen. Ekaluokkalainenkin kirjoittaa järkevämpää tekstiä kuin sinä. Ja sinäkö muka kykenevä huoltajaksi?? Ajatuksen juoksu on kuin uhmaikäisellä pikku lapsella, saati ulosanti.

• lapsetnukkumaan
        Raisionukostaeioleisäksi kirjoitti:

Sun kirjoitukset on kuin jonkun keskenkasvuisen. Ekaluokkalainenkin kirjoittaa järkevämpää tekstiä kuin sinä. Ja sinäkö muka kykenevä huoltajaksi?? Ajatuksen juoksu on kuin uhmaikäisellä pikku lapsella, saati ulosanti.

No arvaas miksi? Kun nämä vastaukset täällä on niin lapsellisia. Ei sille ex puolisolle tarvi raportoida , eläkööt omaa elämää ja muut omaansa. Jos äiti lapsineen muuttaa toiselle paikkakunnalle, niin se ei voi olla palaverin paikka. Mies taitaa rakastaa ex viamoaan eikä siksi haluisi päästää häntä kauemmas, niin sen on oltava. Jos ei ole ennenkään lapsitaan välittänyt.
        Kenenkään ei tarvi tehdä selkoa exilleen, mitä tekee kotona ja minne menee ja minne muuttaa. Kunhan lasten isä tietää missä lapset asuu, lupia ei tarvi kysellä.

• 1säpappa
        lapsetnukkumaan kirjoitti:

No arvaas miksi? Kun nämä vastaukset täällä on niin lapsellisia. Ei sille ex puolisolle tarvi raportoida , eläkööt omaa elämää ja muut omaansa. Jos äiti lapsineen muuttaa toiselle paikkakunnalle, niin se ei voi olla palaverin paikka. Mies taitaa rakastaa ex viamoaan eikä siksi haluisi päästää häntä kauemmas, niin sen on oltava. Jos ei ole ennenkään lapsitaan välittänyt.
        Kenenkään ei tarvi tehdä selkoa exilleen, mitä tekee kotona ja minne menee ja minne muuttaa. Kunhan lasten isä tietää missä lapset asuu, lupia ei tarvi kysellä.

Lapseni perässä minäkin olen muuttanut, en siksi että näkisin exääni.
        Jos hän olisi muuttanut ilman lasta, niin mulla ei olis ollut mitään syytä muuttoon.

Käytännössä äiti lähivanhempana saa jopa yhteishuollossa päättää aivan yksin lähes kaikki lapsiin liittyvät asiat. Näin yksinkertaistahan ei ole, jos isä on etävanhempi.

• 1säpappa
        1säpappa kirjoitti:

Lapseni perässä minäkin olen muuttanut, en siksi että näkisin exääni.
        Jos hän olisi muuttanut ilman lasta, niin mulla ei olis ollut mitään syytä muuttoon.

Käytännössä äiti lähivanhempana saa jopa yhteishuollossa päättää aivan yksin lähes kaikki lapsiin liittyvät asiat. Näin yksinkertaistahan ei ole, jos isä on etävanhempi.

Äh.. siis näin yksinkertaistahan ei ole, jos isä on LÄHIvanhempi. Silloin tarvitaan kaikkeen mahdolliseen aina myös etävanhemman (äidin) lupa.

Ja äitihän on käytännössä katsoen aina lähivanhempi, ellei muuta halua. Sekin asia on täysin äidin päätettävissä.

Tällaista on sukupuolten tasa-arvo Suomessa.

• TARVITSEEKYSYÄLUPA

LAPSEN MUUTOLLE LAPSEN TOISELTA VANHEMMALTA, HUOLTAJALTA. Kyllä tarvii aina kysyä lupa ja muuttaa
      myös lapsen huoltomuoto;
      mahdollinen tarkoitushakuinen "yksinhuolto" yhteis-huolloksi. Lapsen huoltajia- ja vanhempia ovat isä ja äiti,
      ei yksin äiti tai isä.

Miksi sitä äitiä ja sossua kiinnostaa vaikeuttaa lasten elämää peröttömin "viranomais" lausumin, selvityksin lapsen olosuhteista kun ei muutenkaan ole kiinnostunut lasten elämästä. Tuossa on jo kyse "viranomais" kiusaa-misesta.

Suomen rajojen sisäpulella- ja ulkopuolella tarvii aina
      kysyä lupa ja muuttaa myös lapsen huoltomuoto; lap-
      tai isä.

Ei tarvii lupia kysellä muuttaessasi ilman lasta.

Ei se ex-mieskään lupaa ex-vaimolta kysele jos muuttaa tosielle paikkakunnalle ilman lasta. Lapsellista että
      aikuisen pitäisi jättää luopia kyselemättä lapsen toiselta vanhemmalta, huoltajalta muuttaessaan yhteisen lapsen kanssa- voinko minä muuttaa toiselle paikkakunnalle lapsen kanssa? tosi järkevää....- voinko minä muuttaa toiselle paikkakunnalle yhteisen lapsen kanssa ilman lupaa? heheee... tosi naurettavaa..

Tarvitsee kysyä. Tarvitsee kysyä. Tarvitsee kysyä.
      Tarvitsee kysyä. loppu ja ymmärretty:)))))

• ootkokateellinen

EI! TARIVTSE! KYSYÄ! PISTE! LOPPU! ÄNDÖRSTÄND????

Lupia ei kysellä exiltä mihinkään, exä miehet kyselee itse lupansa saako lapsia hakea, mutta senkään ei ole ongelma kun ne ei sitä tee. Jättävät lapset kun vapaana olo on parasta mitä he tietävät. Ei ole koskaan meiltäkään lupaa kyselleet saako mennä elokuviin tai töihin, tai voiko mennä peliä katsomaan? Koskaan ei ole tullut lupa anomusta.
        Ei mekään olla kylselkyt lupaa saammeko mennä kauppaan tai jonnekkin.

SIIS EI TARVITSE KYSYÄ1 EI TARVITSE KYSYÄ! JA KOLMANNEN KERRAN; EI TARVITSE KYSYÄ! KO KOP, menikö jakeluun?

• ootkokateellinen
        ootkokateellinen kirjoitti:

EI! TARIVTSE! KYSYÄ! PISTE! LOPPU! ÄNDÖRSTÄND????

Lupia ei kysellä exiltä mihinkään, exä miehet kyselee itse lupansa saako lapsia hakea, mutta senkään ei ole ongelma kun ne ei sitä tee. Jättävät lapset kun vapaana olo on parasta mitä he tietävät. Ei ole koskaan meiltäkään lupaa kyselleet saako mennä elokuviin tai töihin, tai voiko mennä peliä katsomaan? Koskaan ei ole tullut lupa anomusta.
        Ei mekään olla kylselkyt lupaa saammeko mennä kauppaan tai jonnekkin.

SIIS EI TARVITSE KYSYÄ1 EI TARVITSE KYSYÄ! JA KOLMANNEN KERRAN; EI TARVITSE KYSYÄ! KO KOP, menikö jakeluun?

TARVITSEE KYSYÄ LUPA LAPSEN MUUTOLLE LAPSEN TOISELTA VANHEMMALTA, HUOLTAJALTA. Kyllä tarvii aina kysyä lupa ja muuttaa myös lapsen huoltomuoto;
        mahdollinen tarkoitushakuinen "yksinhuolto" yhteis-huolloksi. Lapsen huoltajia- ja vanhempia ovat isä ja
        äiti, ei yksin äiti tai isä

TARIVTSEE! KYSYÄ! PISTE! LOPPU! ÄNDÖRSTÄND????

LUPIA TARVITSEE KYSELLÄ EXILTÄ LAPSEN MUUTTOON, exä NAISET kyselee itse lupansa saako lapsia hakea, mutta senkään ei ole ongelma kun ne ei sitä tee. Jättävät lapset kun vapaana olo on parasta mitä he ÄITINÄ tietä-vät. Ei tietystikkään ole koskaan teiltäkään lupaa kyselleet saako mennä elokuviin tai töihin, tai voiko men-nä peliä katsomaan; eihän edellä mainitut kohdistu miten kään yhteiseen lapseen; lapsen etuun, oikeuksiin, perus-tuslakiin, lapsia koskevaan lainsäädäntöön?
        Koskaan ei ole tullut lupa anomusta ollessasi tarkoitus-hakuinen "yksinhuoltaja" perusteettomin "viranomais" lausumin, selvityksin lapsen olosuhteista; vastoin mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" oikeasti lausuneet. Ette tietystikkään kesele lupaa saatteko men-
        nä kauppaan tai jonnekkin; eihän edellä mainittu kohdistu mitenkään yhteisen lapsen muuttoon vieraalle paikkakunnalle.

LAPSEN HUOLLOSTA- JA TAPAAMISOIKEUDESTA ANNETUN LAIN TARKOITUKSENA ON LAPSEN SUHTEEN SÄILYTTÄMINEN KIINTEÄNÄ VANHEMPAANSA. TÄMÄ TOTEUTETAAN LAIN MUKAAN SITEN, VASTUUNKANTO JA PÄÄTÖKSENTEKO PIDETÄÄN YHTENÄISENÄ JA TOI-SAALTA LAPSEN SUHDE VANHEMPAANSA TOTEUTETAAN TAPAAMISOIKEUDELLA. LAPSEN HUOLLON TULEE TURVA TA LAPSEN MYÖNTEISET JA LÄHEISET IHMISSUHTEET ERITYISESTI LAPSEN JA HÄNEN VANHEMPANSA VÄLILLÄ. LAPSEN HUOLTO- JA TAPAAMISOIKEUS TULEE RATKAIS TA EDELLÄ MAINITUN MUKAISESTI. LÄHIVANHEMMALLA ON YHTEYDENPITOVELVOLLISUUS YHTEISIÄ LAPSIA KOS KEVISSA ASIOISSA; VELVOLLISUUS EDESAUTTAA LAPSEN JA HÄNEN MUUALLA ASUVAN VANHEMPANSA SUORIA, MYÖNTEISIÄ JA LÄHEISIÄ KONTAKTEJA KAIKISSA LAPSIA JA LAPSEN ASUMISTA KOSKEVISSA ASIOISSA.

SIIS TARVITSEE KYSYÄ! TARVITSEE KYSYÄ! JA KOLMAN NEN KERRAN; TARVITSEE KYSYÄ! KO KOP, menikö NYT jakeluun?

• Miem

Se on kova paikka raision hörhölle kun ex tekee mitentahtoo kysymättä mitään hörhöltä ! Ja täällä raision hörhö kkrjoittelee miten hänen mielestä pitäisi mennä vaikka käytännössä on jo vuosia mennyt hänen tahdon vastaisesti ! ! ! Raision hörho on kuin hampaaton rakki joka ei kykene kuin räksyttämään kilpaa Lissukan kanssa

• Miem

Se on kova paikka Raision sossulle ja Miem hörhölle
        kun ex tekee miten tahtoo kysymättä mitään hörhöltä !
        Ja täällä Miem hörhö kirjoittelee miten hänen mielestä pitäisi mennä vaikka käytännössä on jo vuosia mennyt hänen tahdon vastaisesti ! ! ! Miem hörhö on kuin hampaaton rakki joka ei kykene kuin räksyttämään kilpaa Raision sossu Lissukan kanssa. Opettele kirjoittamaan:)))

• Miem
        Miem kirjoitti:

Se on kova paikka Raision sossulle ja Miem hörhölle
        kun ex tekee miten tahtoo kysymättä mitään hörhöltä !
        Ja täällä Miem hörhö kirjoittelee miten hänen mielestä pitäisi mennä vaikka käytännössä on jo vuosia mennyt hänen tahdon vastaisesti ! ! ! Miem hörhö on kuin hampaaton rakki joka ei kykene kuin räksyttämään kilpaa Raision sossu Lissukan kanssa. Opettele kirjoittamaan:)))

Sinulla sellanen psyykkinen vika ettet saa lastasi tavata

• miksivihaatkaikkea
        Miem kirjoitti:

Sinulla sellanen psyykkinen vika ettet saa lastasi tavata

Sulla taas semmonen vika että vihaat lapsiasi yli kaiken etkä haluu heitä nähdä. Miksi ylipäätään halusist lapsia kun vihaat heitä? Semmosen naisen kanssa jota kanssa viahat yli kaiken. Sulla on toi iha tärkeempää kuin omat lapset.

• Miem
        miksivihaatkaikkea kirjoitti:

Sulla taas semmonen vika että vihaat lapsiasi yli kaiken etkä haluu heitä nähdä. Miksi ylipäätään halusist lapsia kun vihaat heitä? Semmosen naisen kanssa jota kanssa viahat yli kaiken. Sulla on toi iha tärkeempää kuin omat lapset.

ei en vihaa lapsiani en missään ole sanonut vihaavani lapsiani vaan narsistista päsmariä roikkuvaa ez puolisoa joka eronkin jälkeen yrittää soluttautua MINUN KOTIIN JA MÄÄRÄTÄ parisuhdettani ja yrittää kiristää lasten avulla (joka ei kyllä onnistunut ) Ex ulkoistettiin taloudestani/elämästäni ja elkkujen loppumisen jälkeen omistamastani talosta !!

• sivustaseuraajaporukka

Moukka on katkera kun eukko heitti pihalle kun moukka juopotteli liikaa eikä maksellut osuuttaa perheen elämästä asusteli siivellä. Nyt kostaa lapsilleen ja exälleen oman typeryytensä. Tuollalailla käyttäytyy hylätyt miehet,kostamalla luulevat saavansa hyväksyntää. Ja nyt ei haluu maksaa elareita jotta saa lisää viinaa ja uusia naisia.

• Lissuonjuoppo

Lissu on katkera, kun ukko löysi paremman ja lähti, lissu juopotteli ja komensi , ei osallistunut mihinkään vaan tuhlasi miehensä rahat viinaan, töissä ei viitsinyt käydä, eikä voinut käydä, koska ei kerinnyt juopotteluiltaan.
        Nyt sitte kostaa lapsilleen haukkuen niiden isää ja ei päästä lapsia tapaamaan isäänsä.
        Tuolla tavalla käyttäytyy jätetty juoppo, kitisee ja valittaa , kun rahat ei riitä ja sossustakin saa niin vähän ja suurin osa sossurahoista lissu juo.
        Lissun mielestä suurin syyllinen on exän suttura, tai naikkoset.

• taisittenkin
        Lissuonjuoppo kirjoitti:

Lissu on katkera, kun ukko löysi paremman ja lähti, lissu juopotteli ja komensi , ei osallistunut mihinkään vaan tuhlasi miehensä rahat viinaan, töissä ei viitsinyt käydä, eikä voinut käydä, koska ei kerinnyt juopotteluiltaan.
        Nyt sitte kostaa lapsilleen haukkuen niiden isää ja ei päästä lapsia tapaamaan isäänsä.
        Tuolla tavalla käyttäytyy jätetty juoppo, kitisee ja valittaa , kun rahat ei riitä ja sossustakin saa niin vähän ja suurin osa sossurahoista lissu juo.
        Lissun mielestä suurin syyllinen on exän suttura, tai naikkoset.

Raision perhepalvelujen tarkoitushakuisesti perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin omista lapsistaan vieraannutettu isä

• Miem

ymmärrätkö minä heitin ex puolison talostani jossa lapsilla oli asumis oikeus.... ...aina kannattaa avioehto laittaa

• alkeksidikerjrjr
        Miem kirjoitti:

ymmärrätkö minä heitin ex puolison talostani jossa lapsilla oli asumis oikeus.... ...aina kannattaa avioehto laittaa

Sie mitää asuntoo kelleen antanu, ite pidit rahat ja omaisuuden, lapsille ja exälle et antunut edes heille kuuluvaa osuutta. kun vihaat heit niin paljon. Nyt ei oo mitää sulla kaikki menny ryyppäämiseen ja naisiin

• Hulluolet
        alkeksidikerjrjr kirjoitti:

Sie mitää asuntoo kelleen antanu, ite pidit rahat ja omaisuuden, lapsille ja exälle et antunut edes heille kuuluvaa osuutta. kun vihaat heit niin paljon. Nyt ei oo mitää sulla kaikki menny ryyppäämiseen ja naisiin

Sinä ahneuksissasi ja pirun katkerana veit kaiken omaisuuden, exäsi ei edes saanut tavata lapsiaan, vihasi ja katkeruutesi on niin suurta.
        Parasta kaikessa on, se , että syntipukkina pidät sutturoita ja naikkosia, itsessäsi ei ole mitään vikaa ja exääsi pidät syyntakeettomana pölvästinä.

• Miem
        alkeksidikerjrjr kirjoitti:

Siinä olet oikeassa että EX:lle en tosiaankaan antanut mitään ja lasten siivellä sai asua omistamassani talossa... ...kunnes elkujen maksu velvollisuus loppui ! Milta loppui ex:ää kohtaan velvollisuudet samantein kun eropaperit jätin maistraattiin ! Niin minun omaisuus ei kuulu ex:lle ja se mitä lapset saa niin se me keskustellaan lasten kanssa!

• Mitämitähäh
        Miem kirjoitti:

Siinä olet oikeassa että EX:lle en tosiaankaan antanut mitään ja lasten siivellä sai asua omistamassani talossa... ...kunnes elkujen maksu velvollisuus loppui ! Milta loppui ex:ää kohtaan velvollisuudet samantein kun eropaperit jätin maistraattiin ! Niin minun omaisuus ei kuulu ex:lle ja se mitä lapset saa niin se me keskustellaan lasten kanssa!

Maistraattiin???????meikä kyllä haki eron käräjäoikeudesta, en ole ikinä kuullut et maistraatissa erotaa, avioon kyl voi siellä mennä.

• Miemtarhaan
        Miem kirjoitti:

Sulla taas semmonen vika että vihaat lapsiasi yli kaiken etkä haluu heitä nähdä. Miksi ylipäätään haluasit lapsia kun vihaat heitä? Semmosen naisen kanssa jota kanssa vihaat yli kaiken. Sulla on toi Raision sossu perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin ihan tärkeempää kuin omat lapset

• miksivihaatlapsia
        Miem kirjoitti:

Eli veit exäsi osuuden omaisuudesta????? Sinäe t yksin pysytnyt mitään taloa ostamaan, exäsi kans ostitte ja nyt veit nekin rahat häneltä kieroilemalla ja valhetelemalla, kajlaa ja tupakkaaa kuluu. Onneksi en tunne yhtään tollasta miestä.

• Raisiostakin
        miksivihaatlapsia kirjoitti:

Eli veit exäsi osuuden omaisuudesta????? Sinäe t yksin pysytnyt mitään taloa ostamaan, exäsi kans ostitte ja nyt veit nekin rahat häneltä kieroilemalla ja valhetelemalla, kajlaa ja tupakkaaa kuluu. Onneksi en tunne yhtään tollasta miestä.

löytyy tälläinen nainen ja "viranomaiset"..

• Lässyonjuoppo

Enkä minä tunne tuollaista ämmää joka vei tuhkatkin pesästä, juopottelee ja haukkuu exäänsä ja hänen uutta perhettään, eikä päästä edes lapsia tapaamaan isäänsä, siinä on oikeen katkeruuden perikuva, ilkeä itsekäs juoppo.

• Raisionsossuonjuoppo
        Lässyonjuoppo kirjoitti:

Enkä minä tunne tuollaista ämmää joka vei tuhkatkin pesästä, juopottelee ja haukkuu exäänsä ja hänen uutta perhettään, eikä päästä edes lapsia tapaamaan isäänsä, siinä on oikeen katkeruuden perikuva, ilkeä itsekäs juoppo.

minä tunnen tuollaista ämmää joka vei tuhkatkin pesästä, juopottelee ja haukkuu exäänsä ja hänen uutta perhettään, eikä päästä edes lapsia tapaamaan isäänsä,
        isovanhempiansa, sukuunsa siinä on oikeen katkeruuden perikuva, ilkeä itsekäs juoppo Raision kaupungin perättö min "viranomais" lausumin, selvityksin lapsen olosuhteis ta..

• Miem

Ei ! Ex:llä ei ole osuuksia minun omaisuteen ei minkään laista osuutta ja perintökin jaetaan vasta kun olen kuollut eikä silloinkaan ex:llä ole osuuksia kuolinpesään !

• Miem

Ei en polta ja alkoholiakin menee paripulloa viiniä vuodessa

• ootooutonen
        Miem kirjoitti:

Ei en polta ja alkoholiakin menee paripulloa viiniä vuodessa

Miks sie valehtelet? Joka asia mitä sanot on valetta. vhaat lapsia vihaat heidän äitiä koko sukua, kaikkia ihmisiä, ja olet aina kännissä sepittämässä outoja valheita.

• Lässyonjuoppo
        ootooutonen kirjoitti:

Miks sie valehtelet? Joka asia mitä sanot on valetta. vhaat lapsia vihaat heidän äitiä koko sukua, kaikkia ihmisiä, ja olet aina kännissä sepittämässä outoja valheita.

Älä kaikkia itseksesi luule, sinä olet juonut aivosi paskaksi😡

• Miem
        ootooutonen kirjoitti:

Itse valehtelet psykoottisesti sairas ämmä.... ...ja millä perusteella työtä tekemätön nainen mitäön oikeuksia mihinkään omaisuteen olisi ansainnut ja kun oli avioehto että kumpikin saa pitää omaisuutensa joka on hankittu ennen avioliittoa ja avioliiton aikana hankittu omaisuus on sen ketä sen on maksanut ! Ex:llä oli nautinta oikeus omaisuuteen juurikin vain avioliiton ajan... ...tyhjätaskuna tuli ja tyhjätaskuna sai lähteä !

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe